در ماه مه 2017 چه بازی‌هایی عرضه می‌شوند؟

در ماه مه 2017 چه بازی‌هایی عرضه می‌شوند؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 12 ماه و 1 روز پیش

پس از گذشت چهار ماه فوق‌العاده برای گیمرها، ماه مه خلوت‌تر خواهد بود و کم کم، سازندگان بازی‌ها و کمپانی‌های انتشار بازی‌ها، خود را آماده نمایشگاه E3 در ماه آینده می‌کنند.

با این حال، ماه مه همچنان جولانگاه چند بازی فوق‌العاده مورد انتظار خواهد بود که از میان آن‌ها می‌توان به بازی Prey اشاره کرد که به در نظر بسیاری از کارشناسان، مورد انتظار ترین و بزرگ‌ترین بازی سال است. در ادامه، نگاهی به مهم‌ترین عناوین این ماه می‌اندازیم.

Tumbleseed

پلتفرم: نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی

زمان عرضه: 12 اردیبهشت

بازی Tumbleseed، یک بازی Rolly Roguelike است و تعریف آن چندان کار ساده‌ای نیست. این بازی از المان‌های بازی‌های Roguelike از قبیل مبارزه در دخمه‌ها و سختی بالا الهام گرفته اما تفاوت‌های زیادی با آن‌ها دارد.

شما در این بازی به جای مبارزه با هیولاهای گوناگون به صورت نوبتی، باید یک دانه گیاه را از یک کوهستان بالا برده و آن را از میان موانع گوناگونی که به صورت اتفاقی پدیدار می‌شوند، عبور دهید. علاوه بر سبک هنری زیبای بازی، شاهد گیم پلی متفاوتی هستیم که یا به سختی شکست خواهد خورد، یا تبدیل به یک بازی به شدت موفق و اعتیاد آور خواهد شد که ممکن است به عنوان بهترین بازی سال معرفی شود.




Prey

پلتفمرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، ویندوز 10

تاریخ عرضه: 15 اردیبهشت

بازی Prey، یک بازی اکشن ترسناک ماجرایی علمی تخیلی اول شخص، ساخت استودیو Arkane، سازندگان بازی تقدیر شده Dishonored است. این بازی، در واقع دوباره سازی بازی prey است که در سال 2006 عرضه شد اما استودیو Arkane بازی را کاملا متول کرده و عنوانی خلق کرده که هیجان و تنش را به شما القا می‌کند.

در بازی prey، شما نقش مورگان یو را بر عهده دارید که در ایستگاه فضایی Talos I، سرپرست بخش علمی است و قصد دارد تا با آزمایش‌های خود، سرنوشت بشریت را متحول کند اما ایستگاه فضایی توسط موجوداتی بیگانه و ناشناخته مورد حمله قرار می‌گیرد که بشریت را تهدید می‌کند.




در بازی prey نیز مانند دیگر بازی‌های استودیو Arkane، گیمر می‌تواند راه دلخواه خود را برای پیشبرد بازی پیش بگیرد. ویژگی بارز بازی Prey، این است که همانند دشمنان خطرناک بازی، کاراکتر شما نیز می‌تواند این قابلیت را به دست آورد که تبدیل به اشیا شود و همین عامل باعث شده تا گیم پلی بازی در عین حال که آزادی زیادی در دستان شما قرار می‌دهد، کاملا نو و متفاوت باشد.

Birthdays: The Beginning

پلتفرم: پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: 19 اردیبهشت

بازی Birthdays: The Beginning، یک بازی سندباکس است که توسط یوشیرو وادا، خالق بازی Toybox Inc. ساخته شده و گیمر در این بازی باید دنیاهایی مکعب شکل را ساخته و برای انواع مختلف و منحصربفرد موجودات زنده، محیط زندگی بسازد. بازی دارای محیط رنگارنگی است که باعث تقویت قوه خلاقیت گیمر می‌شود و گیمر نیز در ساخت دنیای خود، آزادی عمل بسیاری دارد تا قوه خلاقیت خود را به تصویر بکشد.




Injustice 2

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: 26 اردیبهشت

بازی Injustice 2 بار دیگر قهرمانان دنیای کامیک‌های DC را در برابر همدیگر قرار می‌دهد. در این قسمت، که داستان آن، دنباله بازی Injustice: Gods Among Us است، بتمن توانسته سوپرمن را شکست دهد و قصد دارد تا دنیا را بازسازی کند. از سوی دیگر، گوریلا گراد با جمع کردن تیمی از هم پیمانان خود قصد دارد دنیا را تصاحب کند و پیروان باقی مانده سوپرمن نیز به دنبال آزاد کردن او هستند و بازگشت Brainiac نیز کل هستی را تهدید می‌کند.




گیم پلی بازی Injustice 2، مشابه بازی Injustice: Gods Among Us است و به شدت شما را یاد دیگر بازی استودیو NetherRealm، بازی Mortal Kombat X خواهد انداخت. بخش جدید بازی، سیستم Gear است که به شما اجازه می‌دهد تا با به دست آوردن آیتم‌های مختلف از مبارزات یا از طریق خرید درون برنامه‌ای، کاراکتر خود را شخصی سازی کنید یا تغییر دهید.

The Surge

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: 26 اردیبهشت

بازی The Surge یک بازی اکشن سوم شخص است که بسیاری آن را به ترکیبی از بازی‌های Darksiders و Dark Souls می‌دانند. در این بازی، شما با استفاده از لباس‌های اسکلت مانند به جنگ دشمنان بروید.

داستان بازی، آینده‌ای ویران‌گرایانه را به تصویر می‌کشد که بشر تمام منابع زمین را مصرف کرده، بیماری‌های محیط زیستی زمین را فرا گرفته و حقوق شهروندی و اجتماعی دیگر وجود ندارد. سازندگان بازی وعده داده‌اند که دنیایی را به تصویر بکشند که تحت تأثیر استفاده بی‌رویه از تکنولوژی قرار گرفته و پایان نسل بشر را نشان می‌دهد.




لباس اسکلت مانند قهرمان بازی قابل آپگرید و شخصی سازی است و راه‌های گوناگونی برای شکست دادن دشمنان در بازی پیش روی گیمر قرار می‌گیرد. همچنین، گیمر برای به دست آوردن تجهیزات، باید حتما اعضای بدن دشمنان خود را قطع کند.

Farpoint

پلتفرم: هدست PSVR

تاریخ عرضه: 26 اردیبهشت

بازی Farpoint از ابتدا با هدف بهره گیری از قابلیت‌های هدست واقعیت مجازی پلی استیشن ساخته شده و انحصاری این پلتفرم است. همچنین، در کنار این بازی، کنترلر جدید پلی استیشن 4 به نام Aim Controller نیز عرضه می‌شود که برای بازی‌های شوتر در هدست PSVR کاربرد دارد.




بازی Farpoint داستان فردی را تعریف می‌کند که در سیاره‌ای دور افتاده بیدار شده و متوجه می‌شود که سفینه فضایی و تمام همکارانش مرده‌اند و باید به تنهایی در برابر خطراتی که او را تهدید می‌کنند، قد علم کند. کمپانی سونی وعده داده که بازی Farpoint اولین بازی درجه یک انحصاری واقعیت مجازی باشد.

Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia

پلتفرم: نینتندو 3DS

تاریخ عرضه: 29 اردیبهشت

بازی Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia، بازسازی کامل بازی Fire Emblem Gaiden است که در سال 1992 عرضه شد، اما در این بازسازی، گیم پلی بازی علاوه بر این که یادآور بازی اصلی است، المان‌هایی نیز از بازی‌های جدید سری Fire Emblem از قبیل Awakening یا Fate، قرض گرفته است.




داستان بازی درباره دو قهرمان در دو جبهه مخالف است که باید ارتش‌های خود را به سمت پیروزی هدایت کنند. باید انتظار نبردهای تاکتیکی کلاسیک این سری و چالش‌های گوناگون و سخت را داشته باشید.

Portal Knights

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی، نینتندو سوئیچ

تاریخ عرضه: 3 خرداد

بازی Portal Knights، یک بازی اکشن نقش آفرینی زنده مانی است که به عنوان ترکیبی از Minecraft و The Legend of Zelda معرفی شده است.

در این بازی، گیمر هم به ساخت دنیای بازی و اسلحه خود می‌پردازد و هم باید با دشمنان جنگیده و زنده بماند. بازی از بخش چندنفره آنلاین نیز برخوردار است و می‌توانید با 3 تن از دوستان خود بازی کنید.




Friday The 13th: The Game

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: 6 خرداد

بازی Friday the 13th، یکی از جذاب‌ترین عناوین سال جاری است. این بازی که مستقیما از روی فیلم کلاسیک Friday the 13th ساخته شده، یک بازی چند نفره غیر متقارن است. یک بازیکن، نقش جیسون ورهیس، قاتل معروف و افسانه‌ای فیلم را بر عهده دارد و 6 بازیکن دیگر نیز نقش 6 جوان مغموم و بخت برگشته فیلم را بر عهده دارند که یا باید از دست جیسون فرار کند، یا به نحوی، قربانی بعدی او شوند. غیر از فضای بازی که به خوبی توانسته جو فیلم را بازسازی کند، کاراکتر جیسون نیز راه‌های بسیار متنوع و فوق‌العاده خشنی برای کشتن دیگران دارد که باعث شده تا این بازی، از جمله عناوین مورد انتظار امسال باشد.




Get Even

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: 6 خرداد

بازی Get Even داستان مردی را دنبال می‌کند که در یک تیمارستان روانی به هوش آمده و هیچ خاطره‌ای ندارد، به غیر از این که دختر جوانی به یک بمب بسته شده و باید نجات پیدا کند.

بازی Get Even هر چند که شباهت به یک بازی شوتر ترسناک دارد، اما فضای بازی است که گیمر را از نظر روانی مورد هدف قرار می‌دهد و به همین دلیل بسیار مورد انتظار است. گیم پلی بازی، هر چند از عنوانی چون Outlast الهام گرفته، اما بسیار خاص و منحصربفرد است.




RiME

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی، نینتندو سوئیچ

تاریخ عرضه: 6 خرداد

بازی RiME که ابتدا قرار بود به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شود، درباره پسر جوانی است که خود را در جزیره‌ای متروک می‌یابد و باید به کمک یک روباه، از این جزیره فرار کند.

بازی ابتدا قرار بوده یک بازی اوپن ورلد باشد، اما به سمت یک بازی خطی پیش رفته و شما باید با استفاده از محیط اطراف خود، معماهای گوناگون را حل کرده و راهی برای فرار از جزیره پیدا کنید. بازی RiME در به نمایش کشیدن محیط بازی و گیم پلی، از بازی‌هایی چون The Legend of Zelda: The Wind Waker و The Journey الهام گرفته است.




Ultra Street Fighter II: The Final Challengers

پلتفرم: نینتندو سوئیچ

تاریخ عرضه: 6 خرداد

بازی Ultra Street Fighter II: The Final Chapter، نسخه بازسازی شده و بهبود یافته بازی Street Fighter II است که در سال 1991 عرضه شد. این نسخه از بازی تغییراتی در بازی اصلی ایجاد کرده و مکانیزم‌های جدیدی را به آن اضافه کرده است و همچنین، در دو سبک گرافیکی قدیمی و به روز شده قابل بازی است.




بخش مولتی‌پلیر نیز به بازی اضافه شده و گیمرها می‌توانند به صورت آنلاین با هم بازی کنند. همچنین، بازی از قابلیت‌های حرکتی کنترلر جوی کان نیز استفاده می‌کند و در حالت Way of the Hado، بازی به حالت اول شخص تغییر پیدا کرده و گیمر باید با استفاده از جوی کان، حرکات لازم را برای مبارزه انجام دهد.

Don’t Starve Mega Pack

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان

تاریخ عرضه: 10 خرداد

بازی Don’t Starve، از بازی‌های شناخته شده‌ای است که در آن، گیمر کنترلر یک دانشمند را بر عهده دارد که در یک سرزمین دور افتاده بیدار شده و باید به هر نحوی که شده زنده بماند و در عین حال، سلامت روانی خود را نیز حفظ کند.

این بازی به دلیل استفاده از ویژگی Permadeath (مرگ در بازی باعث می‌شود تا بازی را از ابتدا آغاز کنید) و عدم به کارگیری راهنما و سختی زیاد معروف شد و اکنون، نسخه اصلی بازی به همراه DLCها و بخش چند نفره آنلاین و آفلاین، در یک پک برای کنسول‌ها عرضه می‌شود.




Perception

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، نینتندو سوئیچ، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: 10 خرداد

بازی Perception، شما در نقش یک دختر جوان نابینا قرار می‌دهد. شاید این اولین بار باشد که یک گیمر نقش یک فرد نابینا را ایفا می‌کند. این دختر جوان که کیسی نام دارد، باید به رازهای یک خانه متروکه پی ببرد و در عین حال، از موجود مرموزی به نام The Presence فرار کند.

کیسی هر چند نابیناست، اما قدرت شنوایی بسیار خوبی دارد و همین ویژگی، باعث شده تا گیم پلی بازی به شدت بر صدا و سرنخ‌های صوتی متمرکز باشد و از دیگر بازی‌ها متفاوت باشد.




Star Trek: Bridge Crew

پلتفرم: هدست PSVR، HTC Vive، اکولوس ریفت

تاریخ عرضه: 10 خرداد

بازی Star Trek: Bridge Crew، یک بازی مخصوص واقعیت مجازی و چند نفره است و شما و دوستانتان باید به همکاری یکدیگر، سفینه فضایی U.S.S Aegis را کنترل کنید.




مانند دیگر عناوین موفق واقعیت مجازی در ماه‌های اخیر، بازی Star Trek: Bridge Crew نیز بر تکلم و ارتباط میان بازیکنان بسیار توجه دارد و همچنین، توانسته به خوبی فضای یک سفینه فضایی را خلق کند و حتما بازی بسیار جذابی برای طرفداران فرانچایز Star Trek و احتمالا بهترین بازی بر اساس این فرانچایز خواهد بود.

NBA Playgrounds

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی، نینتندو سوئیچ

تاریخ عرضه: ماه مه 2017

بازی NBA Playgrounds یک بازی آرکید با حضور ستارگان لیگ NBA آمریکاست که به شدت یادآور بازی‌های آرکید کلاسیک بسکتبال است. در این بازی، دو تیم دو نفره با یک دیگر بازی می‌کنند و حرکات نمایشی خود را با انیمیشن‌های اغراق شده و جذاب به نمایش می‌گذارند.

در بازی ستارگانی چون آلن آیورسن، لبرون جیمز، استف کوری و شکیل اونیل و 200 ستاره دیگر از لیگ بسکتبال NBA حضور دارند و هر کاراکتر نیز قابل آپگرید و به دست آوردن قدرت‌های جدید است.




Battalion 1944

پلتفرم: پلی استیشن 4، اکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی

تاریخ عرضه: ماه مه 2017

بازی Battalion 1944 یک بازی شوتر نظامی آنلاین چند نفره است که شما را در نبردهای 5 علیه 5 قرار می‌دهد و یادآور بازی‌های کلاسیک این ژانر است.

بازی Battalion 1944 توسط موتور Unreal engine 4 و توسط کیک استارتر ساخته شده و کمپانی Square Enix عرضه آن را بر عهده دارد. البته بعید است که با وجود عناوینی چون Battlefield 1 و Overwatch، به این بازی توجه چندانی شود.

 


منتظر عرضه این بازی‌ها از ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها باشید.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: بازی جدید
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.