راهنمای بازی The legend of Zelda: Breath of the Wild برای تازه‌کاران

راهنمای بازی The legend of Zelda: Breath of the Wild برای تازه‌کاران

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 1 ماه و 9 روز پیش

بازی Breath of the Wild، به عنوان بازی زمان عرضه کنسول نینتندو Switch عرضه شد و اکنون لقب بهترین بازی قرن 21 را یدک می‌کشد. شما حتی اگر داستان بازی را نیز تمام کنید، باز هم می‌توانید آزادانه در دنیای بازی بگردید و همچنان داستان‌های جدیدی در آن پیدا کند. اما قبل از شروع بازی و البته در طی آن، به نکات زیر توجه کنید.

در هنگام مبارزه، به شدت مراقب باشید و بدون برنامه حمله نکنید

یورش بی‌گدار به درون مبارزات، ایده چندان مناسبی برای شکست دادن دشمنان نیست. بهتر است قبل از مبارزه، مدتی را به بررسی نبرد و برنامه ریزی بپردازید. برای مثال، اگر یک با یک کمپ bokoblinl مواجه هستید، به راه‌های شکست دادن آن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن فکر کنید. می‌توانید تعدادی از آن‌ها را با تیر و کمان از دور از پا در بیاورید و سپس به صورت مخفیانه به آن‌ها نزدیک شده و با بمبی، آسیب زیادی به آن‌ها وارد کنید. راه‌های زیادی برای مبارزه در بازی وجود دارد که بسیار از آن‌ها شامل مصرف کردن آیتم‌های گوناگون و استفاده از خشونت نمی‌شوند.

از اسلحه و تجهیزات قدرتمند در زمان مناسب استفاده کنید

بر خلاف دیگر بازی‌های زلدا، در بازی Breath of the Wild اسلحه و تجهیزات دارای مکانیزم پایداری هستند و به مرور زمان قدرت خود را از دست داده و اگر از آن‌ها زیاد استفاده کنید، خراب می‌شوند. اگر اسلحه و تجهیزات قدرتمندی در اختیار دارید، از آن‌ها زمانی استفاده کنید که واقعا در دردسر افتاده‌اید و بهتر است که هنگام مواجهه با باس‌ها از آن‌ها استفاده کنید.




فرار کنید

شما لازم نیست درگیر هر مبارزه‌ای شوید، فرار کردن هیچ اشکالی ندارد. سلاح و تجهیزات شما محدودیت دارند و بهتر است که بی هدف، مبارزه نکنید. دنیای بازی پر از موجوداتی است که به راحتی می‌توانند شما را شکست دهند. مبارزات خود را با دقت انتخاب کنید و اسلحه و تجهیزات خود را به راحتی هدر ندهید.




بازی را همیشه ذخیره کنید

با پیش رفتن در بازی و کشف مناطق خطرناک‌تر سرزمین Hyrule، بازی را بیشتر ذخیره کنید. به غیر از فایل‌های ذخیره خودکار بازی، حداقل یک فایل را نیز خودتان ایجاد کنید. قبل از هر منطقه‌ای که خطرناک به نظر می‌رسد، بازی را ذخیره کنید تا در صورت شکست خوردن، فورا به آخرین فایل ذخیره خود باز گردید. این کار را قبل از مراحل مهم و خرید و فروش اسلحه نیز انجام دهید.

چگونه جاخالی دهیم و ضربات شارژ شده وارد کنیم؟

در برابر یک دشمن قوی، سه تکنیک را به یاد داشته باشید؛ جاخالی به موقع، ضد ضربه و یک ضربه شارژ شده.

جاخالی دادن در زمان مناسب به شما اجازه می‌دهد تا زمان را کند کنید و به دشمن خود یک ضربه کاری وارد کنید. برای این کار باید دقیقا قبل از این که به شما ضربه وارد شوید، از مسیر ضربه کنار بکشید و سپس دکمه Y را بزنید.

با دفع کردن شما سپر خود را در برابر ضربه دشمن قرار می‌دهید تا ضربه را به او بازگردانید و او را برای یک ضد حمله آماده کنید. برای این کار، روی دشمن قفل کرده و قبل از این که ضربه به شما وارد شود، دکمه A را بزنید.

حملات شارژ شده نیز به شما اجازه می‌دهند تا حملات تهاجمی بسیار قدرتمند را روی دشمن اجرا کنید. هر سلاح، حمله مخصوص خود را دارد. برای مثال، شمشیر دارای یک حمله 360 درجه است و نیزه نیز دارای حملات پشت سر هم است. برای انجام این حملات، دکمه Y را نگه دارید.




معابد را پیدا کنید

معابد، مکان‌های مناسبی برای استراحت کردن میان سفرهای طولانی هستند. انجام دادن چالش‌های آن‌ها به شما spirit orb می‌دهد که با آن می‌توانید قدرت‌های جدید بخرید یا جان و نیروی خود را تقویت کنید. همچنین، از این اماکن به عنوان نقطه فست تراول نیز می‌توانید استفاده کنید. پس حتما این معابد را پیدا کنید و چالش‌های آن‌ها را انجام دهید زیرا علاوه بر افزایش جان و نیروی شما، باعث می‌شوند تا در Hyrule، به آسانی رفت و آمد کنید.

از Guardians دوری کنید

Guardians موجوداتی شش پا و مرگ بار هستند که باید حداقل در ابتدای بازی، از آن‌ها دوری کنید. حملات شارژ شده آن‌ها بلافاصله شما را می‌کشند. اگر تصمیم دارید که با آن‌ها بجنگید، پس حتما با اسب خود به جنگ بروید و با خود تا می‌توانید بمب و تیرهای عنصری ببرید. هدف اول شما نیز باید پاهای آن‌ها باشد تا سرعت آن‌ها را کم کنید و سپس، با تیر و کمان، بین دو چشم آن‌ها را هدف بگیرید.

برای تیراندازی زمان را کند کنید

شما می‌توانید هنگام تیراندازی به دشمن، زمان را کند کنید که برای مبارزه با چندین دشمن، بسیار کاربردی است. برای این کار، کافی است پریده و سپس با تیر و کمان هدف گیری کنید. توجه کنید که مدت اسلو موشن به میزان نیروی شما بستگی دارد و اگر نیروی شما تمام شود، همه چیز به حالت عادی برمی‌گردد.

آشپزی شما را تقویت می‌کند

برای زنده ماندن در بازی Breath of the Wild، آشپزی اهمیت بسیار زیادی دارد. کافی است چند ماده غذایی را انتخاب کنید و آن‌ها را در دیگی ریخته و بپزید. بسته به مواد انتخابی شما، ممکن است غذا یا اکسیر دریافت کنید که تأثیرات متفاوتی روی شما خواهند گذاشت. برای مثال، پختن ران یک پرنده به همراه یک nightshade آبی، باعث می‌شود تا به مدت دو و نیم دقیقه، مهارت شما در مخفی‌کاری افزایش پیدا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مواد غذایی به توضیحات آن‌ها در کوله پشتی خود نگاه کنید. از مواد غذایی بیش از حد هم استفاده نکنید، زیرا زیاده روی در مصرف آن‌ها، باعث از دست رفتن تأثیرات آن‌ها و ایجاد یک غذای معمولی است.

توجه کنید که فقط در مناطقی می‌توانید درست کنید که یک شعله آتش و یک دیگ در آنجا باشد. از آتش فقط می‌توان برای کباب کردن استفاده کرد و همچنین، هنگام باران، غذا پختن غیر ممکن است.

در هنگام طوفان از لوازم آهنی استفاده نکنید

اگر در hyrule شاهد طوفان و رعد و برق هستید، از هیچ وسیله آهنی، از جمله زره، شمشیر، سپر و تیر استفاده نکنید. استفاده از این وسایل باعث می‌شوند تا احتمال برخورد صاعقه با شما افزایش پیدا کند که در این صورت، فورا خواهید مرد. اگر در طوفان مشاهده کردید که وسایل آهنی شما برق می‌زنند، پس بهتر است که قبل از برخورد صاعقه، فورا آن‌ها را بردارید.

برای قطع درختان، از بمب استفاده کنید

در قسمت‌های جنوبی Great Plateau، پیرمردی را پیدا می‌کنید که قصد بریدن یک درخت با تبر را دارد و به شما نیز توصیه می‌کند که با تبر، درختان را قطع کنید. اما شما می‌توانید با بمب نیز درختان را قطع کنید.




اسلحه سنگین، سپر دشمن را کنار می‌زنند

دشمنانی که سپر دارند، به سادگی حملات شما را دفع می‌کنند. اما اگر از اسلحه سنگین، مانند تبر یا چکش استفاده کنید، می‌توانید سپرهای آن‌ها را کنار بزنید و آن‌ها را در برابر حملات، آسیب پذیر کنید.

از مخفی کاری استفاده کنید

اگر بتوانید به صورت مخفیانه پشت یک دشمن بروید، می‌توانید بدون این که کسی متوجه شود، در هنگام مشاهده علامت مخصوص، با ضربه‌ای کاری دشمن را از پا در بیاورید. این حرکت بسیار کاربردی است و تقریبا، روی همه دشمنان، فارغ از میزان جان و دفاع، قابل اجراست.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را از وبسایت ما خریداری کنید.

برچسب ها: بازی The Legend of Zelda: Breath of the wild
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.