راهنمای خرید: اکس باکس وان S، پلی استیشن 4 پرو یا پروژه اسکورپیو؛ کدام یک مناسب شماست؟

راهنمای خرید: اکس باکس وان S، پلی استیشن 4 پرو یا پروژه اسکورپیو؛ کدام یک مناسب شماست؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 7 روز پیش

مایکروسافت تابستان گذشته کنسول اکسباکس وان S را به بازار فرستاد که مشخصاتقابل توجهی نسبت به کنسول اکس باکس وان دارد و سونی نیز در ماه نوامبر گذشته،کنسول پلی استیشن 4 پرو رابرای گیمرهای حرفه‌ای روانه بازار کرد. مایکروسافت نیز به تازگی از مشخصات پروژهاسکورپیو پرده برداری کرده و در پایان سال 2017، شاهد عرضه این کنسول قدرتمند بهبازار خواهیم بود.

کنسول‌های اکس باکس وان S و پلی استیشن 4 پرو، در واقع نسخه‌های آپگرید شده کنسول‌های نسل هشت هستند که برمبنای همان سخت افزار سابق و بهبود آن‌ها، قدرت بیشتری ارائه می‌کنند، اما پروژهاسکورپیو، یک کنسول کاملا جدید است، حتی اگر مایکروسافت اصرار کند که همان اکسباکس وان است.

به همین دلیل، انتخاب یک کنسول جدیدبرای افرادی که هنوز وارد نسل هشتم نشده‌اند یا قصد آپگرید کردن کنسول خود دارند،کار راحتی نیست. آیا باید منتظر پروژه اسکورپیو بمانیم یا کنسول‌های حال حاضر کافیخواهند بود؟ آیا لازم است اکس باکس وان یا پلی استیشن 4 خود را ارتقا دهید؟ ما سعی می‌کنیم تا به نحوی شما را در خریدراهنمایی کنیم.

اگر کنسول پلی استیشن 4 دارید...

شما نه تنها پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتمرا در اختیار دارید، بلکه از مجموعه عظیمی از بازی‌های انحصاری فوق العاده و جذاببهره می‌برید.

اما اکنون کنسول پلی استیشن 4 پرو در بازار است و کنسول پلی استیشن 4 قدرت کمتری نسبت به آن دارد. کنسول اکس باکسوان S نیست کنسول قابل توجهی است.اما آیا باید کنسول خود را آپگرید کنید؟




آیا باید کنسول اکس باکس وان S را بخرید؟

اگر از کنسول پلی استیشن 4 راضی هستید، دلیل چندانی برای تغییر کنسولندارید. کنسول اکس باکس وان S ویژگی‌هایجذابی مانند ظاهر شیک، پشتیبانی از دیسک بلوری 4K و HDR دارد.

اما مشکل اینجاست که اگر پلی استیشن 4 خود را اکس باکس وان S عوض کنید، تعداد زیادی از بازی‌های انحصاری فوق العاده را از دستخواهید داد. آیا حاضر هستید در ازای تماشای فیلم‌های آدام سندلر با کیفیت 4K از خیر بازی‌هایی چون Horizon Zero Dawn، GravityRush 2، Nier Automata، Nioh، Persona 5، Uncharted4: A Thief’s End، The Last Guardian، Uncharted: Lost Legacy، Days Gone، God of War، SpiderMan، Death Stranding و The Last of Us Part II بگذرید؟

مجموعه بازی‌های انحصاری اکس باکس وانبه هیچ وجه با پلی استیشن 4 قابلمقایسه نیستند و این کنسول از بازی‌های واقعیت مجازی نیز پشتیبانی نمی‌کند. پسجواب ما به این سوال منفی است.

آیا لازم است کنسول پلی استیشن 4 پرو را بخرید؟

جواب این سوال بستگی به خود شما دارد.آیا به کیفیت بصری بازی خود اهمیت می‌دهید؟ آیا فریم ریت بالاتر، رزولوشن 4K، نورپردازی بهتر و دامنه رنگبیشتر در یک بازی برای شما مهم است. آیا می‌خواهید غرق بازی واقعیت مجازی خودشوید. آیا دوست دارید که کیفیت واقعی بازی خود را در یک تلویزیون 4K مشاهده کنید؟ پس پلی استیشن 4 پرو مناسب شماست.

خبر خوب این است که بازی‌های 2 کنسولمشترک هستند و لازم نیست نگران بازی‌های قدیمی خود باشید.




اما اگر تلویزیون 4K ندارید یا تنها دوست دارید برای ساعتی بازی کرده و سرگرم شوید،دلیل چندانی برای خریدن این کنسول آپگرید شده وجود ندارد. همانطور که گفتیم، پلیاستیشن 4 پرو بازی انحصاری نیز ندارد ولازم نیست نگران جا ماندن از بازی‌های انحصاری جدید باشید.

در کل، این کنسول را به افرادی توصیه می‌کنیمکه تلویزیون 4K دارند.قطعا از خریدن پلی استیشن 4 پرو وبازی روی یک تلویزیون 4K پشیماننخواهید شد.

آیا باید منتظر پروژه اسکورپیو باشیم؟

هنوز پاسخ به این سوال زود است. پروژهاسکورپیو از نظر مشخصات، یک غول است و یک سر و گردن از کنسول پلی استیشن 4 پرو قوی‌تر است. مایکروسافت وعده داده تاکیفیت 4K واقعیرا ارائه داده و بهترین بازی‌های واقعیت مجازی را با بهترین کیفیت به ما نمایشدهد. اما آیا این کنسول در هنگام عرضه می‌تواند به قول‌های داده شده عمل کند؟ جواباین سوال را تنها هنگام عرضه این کنسول دریافت خواهیم کرد.

اما این سوال نیز بی پاسخ خواهد ماند؛آیا پروژه اسکورپیو از نظر آرشیو بازی‌های انحصاری می‌تواند با کنسول‌های سونیرقابت کند؟



اگر کنسول اکس باکس وان دارید...

کنسول اکس باکس 360 یک موفقیت عظیم برای مایکروسافت بود! به حدی که هنوز هم بسیاریبازی‌های آن را روی کنسول اکس باکس وان بازی می‌کنند و البته شاید دلیل آن، عدمعرضه عنوان انحصاری قابل توجه برای اکس باکس وان باشد. در هر صورت، مایکروسافت باعرضه اکس باکس وان، چندان موفق نبود و بازار را به سونی باخت.




اما آیا لازم است که یک اکس باکس وان S بگیرید؟

جواب این سوال برای بسیاری منفی خواهدبود. کنسول اکس باکس وان S فرقچندانی با کنسول اکس باکس وان ندارد. هر چند که اکس باکس وان S از HDR پشتیبانی می‌کند، اما در نهایت، هر دو کنسول، بازی‌ها را به صورتیکسان اجرا می‌کنند.

تفاوت اصلی این دو کنسول، در ظاهر وپشتیبانی از دیسک‌های بلوری 4K است.کنسول اکس باکس وان S، چهلدرصد کوچک‌تر از کنسول بزرگ اکس باکس است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. همچنین، اینکنسول از دیسک‌های 4K پشتیبانیمی‌کند و در کنار یک کنسول خوب، یک پلتفرم عالی برای تماشای فیلم و سریال‌های 4K است.

پس اگر برایتان تماشای فیلم به اندازهبازی کردن اهمیت دارد، به شما توصیه می‌کنیم تا اکس باکس وان خود را با یک اکسباکس وان S معاوضه کنید و مطمئن باشید کهاز دیدن بازی‌هایی چون Gears of War 4 با HDR پشیمان نخواهید شد.




آیا باید به سمت پلی استیشن 4 پرو بروید؟

آیا از بازی‌های انحصاری اکس باکس وانناراضی هستید؟ آیا از این که ببینید که دوست شما مشغول بازی کردن Nier Automata، Nioh و Horizon Zero Dawn است وشما با Halo Wars 2 و Recore باید شب را سر کنید، خسته شده‌اید؟ آیا Gears of War 4 را آنقدر بازی کرده‌اید کهدیگر نمی‌توانید آن را تحمل کنید؟ پس شما کنسول اشتباه خریده‌اید.

اگر از کنسول اکس باکس وان ناراضیهستید، بهترین انتخاب شما، کنسول پلی استیشن 4 پرو است. این کنسول نه تنها بازی‌های انحصاری فوق‌العاده‌ای دراختیار دارد، بلکه از رزولوشن 4K نیزپشتیبانی می‌کند. به علاوه، می‌توانید بازی Resident Evil 7 را با هدست PSVR بازیکنید و ترس واقعی را تجربه کنید! اما اگر تنها یک دلیل برای خریدن پلی استیشن 4 پرو لازم دارید، آن بازی‌های انحصاری چون The Last of Us Remastered و Uncharted است.

ایا باید منتظر پروژه اسکورپیو بمانید؟

بله! پروژه اسکورپیو شاید به عنوان یکنسخه آپگرید شده از کنسول اکس باکس وان معرفی شده باشد، اما در واقع یک کنسول جدیدو قدرتمند است که قطعا می‌تواند توجه شما را راضی کند.

اما توجه داشته باشید که مایکروسافتبرنامه‌ای برای بازی‌های انحصاری برای پروژه اسکورپیو ندارد و بازی‌های این کنسولبا ویندوز 10 و اکس باکس وان یکسان خواهد بود. همچنین، این کنسول هنوز عرضه نشده وباید عملکرد آن را در دنیای واقعی تماشا کنیم. در هر صورت، پروژه اسکورپیو، بسیارهیجان انگیز است و به تمام طرفداران اکس باکس آن را توصیه می‌کنیم.



اگر هیچ کدام از کنسول‌های نسل هشتم راندارید...

اگر از افرادی هستید که به هر دلیل هنوزهیچ کدام از کنسول‌های نسل هشتم را نخریده یا گول نینتندو را خورده و یک کنسول Wii U خریده است، اکنون زمان خوبی است که وارد نسلجدید شوید.

تنها مزیت کنسول WiiU این است که بازی The Legend of Zelda:Breath of the Wild برای آن عرضه شده است. بایدبه فکر کنسولی باشید که بتوانید بازی واقعی را روی آن مشاهده کنید. کنسول سوئیچ،علیرغم این که کنسول فوق‌العاده‌ای است، اما در واقع یک کنسول دستی است و نمی‌توانیدبه آن به چشم یک کنسول خانگی نگاه کنید. شما نمی‌توانید با کنسول سوئیچ، Battlefield 1 یا Overwatch بازی کنید.




پس انتخاب شما کدام است؟

آیا باید کنسول اکس باکس وان S بخرید؟

اگر از کنسول‌های قبلی مایکروسافت راضیبوده‌اید و به بازی‌های انحصاری چون سری Halo یا Gears یا Forza علاقه خاصی دارید، پس انتخاب شما، اکس باکسوان S است. این کنسول نه تنها ازکنسول اکس باکس وان کوچک‌تر است، بلکه از دیسک‌های بلوری 4K و HDRپشتیبانی می‌کند و در ظرفیت 2 ترابایت نیز فروخته می‌شود.

اما مشکل اینجاست که با عرضه پروژهاسکورپیو، کنسول اکس باکس وان S، از نظرفنی یک کنسول قدیمی محسوب خواهد شد، اما بازی‌های آن با بازی‌های پروژه اسکورپیویکسان خواهند بود، پس لازم نیست چندان نگران بازی‌های جدید باشید.

آیا باید کنسول پلی استیشن 4 پرو را بخرید؟

همانطور که گفتیم، کنسول پلی استیشن 4 پرو یک کنسول قدرتمند با آرشیوی گسترده وجذاب از بازی‌های انحصاری است. اگر در حسرت بازی‌هایی چون Uncharted4: A Thief’s End یا Horizon Zero Dawn هستید، پس کنسول پلی استیشن 4 پرو بهترین انتخاب ممکن است.

آیا باید منتظر پروژه اسکورپیو بمانید؟

با توجه به مشخصات فنی پروژه اسکورپیو،انتظار برای آن کار معقولانه‌ای است. این کنسول روی کاغذ و در تست‌ها بسیار عالیکار کرده و وعده یک کنسول قدرتمند را می‌دهد که مانند آن تا کنون عرضه نشده است.

اما با خریدن پروژه اسکورپیو، شما ازآرشیو عالی پلی استیشن 4 پروگذشت خواهید کرد که ممکن است برای عده‌ای غیر ممکن باشد. اگر از این دسته افرادنیستید و عجله‌ای برای تجربه بازی‌های نسل جدید ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که منتظرپروژه اسکورپیو باشید.




برای خرید باندل‌های مختلف بازی، بهصفحه اصلی وبسایت ما مراجعه کنید.

 

تهیه شده توسط تیم محتوای ایستگاه بازیحرفه‌ای‌ها

برچسب ها: مقاله
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.