سوالات متداول درباره بازی Mass Effect Andromeda

سوالات متداول درباره بازی Mass Effect Andromeda

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 11 ماه و 20 روز پیش

بازی Mass Effect Andromeda می‌تواند بازی گیج کننده‌ای باشد و از همان ابتدا شما را سردرگم کند.

ما نیز سوالات بسیار زیادی درباره این بازی نقش آفرینی بزرگ دیده‌ایم و تصمیم گرفتیم که به بسیاری از سوالات متداول این بازی پاسخ بدهیم. توجه کنید که این مطلب، حتما حاوی اسپویلر است و خطر لوث شدن داستان بازی قطعا وجود دارد.

چگونه می‌توانیم زره را در بازی تغییر دهیم؟

شما می‌توانید زره و اسلحه را تنها در صفحه تجهیزات تغییر دهید که تنها در سه مکان قابل دسترسی است:

- یک ایستگاه تجهیزات در اتاقی بیرون عرضه سفینه Tempest در کنار Suvi و روبروی سفینه نجات Peebee قرار دارد.

- وقتی که از Tempest خارج شده و وارد یک منطقه احتمالا جنگی می‌شوید، صفحه تجهیزات به شما نمایش داده می‌شود.

- صفحه تجهیزات از ایستگاه نظامی سیارات قابل دسترسی است.

به صورت پیش فرض، صفحه تجهیزات به شما اسلحه را نشان می‌دهد، اما می‌توانید زره‌ها، مصرف کردنی‌ها، تجهیزات هم‌تیمی‌ها و اسکین‌های Nomad را از همین صفحه تنظیم کنید.

چگونه زره رایدر را می‌توانیم رنگ کنیم؟

برای این کار در طبقه زیرین سفینه Tempest به کابین رایدر مراجعه کنید و به دنبال کمد لباس‌ها در گوشه اتاق باشید. در کنار در ورودی، روبروی میز، می‌توانید رنگ زره و لباس‌ها را تعویض کنید.

چگونه می‌توانیم مهارت‌ها را از اول تعیین کنیم؟

برای اختصاص دوباره مهارت‌ها باید به ایستگاه پزشکی سفینه Tempest بروید که در طبقه زیرین، روبروی کابین خدمه است. شما می‌توانید مهارت‌های خود و خدمه را دوباره تعیین کنید.

برای تعیین دوباره مهارت‌ها باید از ارز درون بازی استفاده کنید و هر بار استفاده از آن باعث می‌شود تا قیمت استفاده از آن بیشتر شود پس بهتر است که از آن هوشمندانه استفاده کنید.

بهترین تمرین در ساخت کاراکتر کدام است؟

انتخاب تمرین در ساخت کاراکتر اهمیتی ندارد. اولین باری که شما در بازی لول آپ می‌شوید، می‌توانید هر مهارتی را از هر شاخه‌ای در درخت مهارت انتخاب کنید. بازی بر خلاف دیگر عناوین نقش آفرینی، فاقد کلاس بندی است و دشت شما باز است. تنها اهمیت انتخاب تمرین این است که حدود یک ساعت اول بازی را با آن تمرین بازی می‌کنید.




ما پیشنهاد می‌کنیم که یکی از سه تمرین را انتخاب کنید که دو قدرت را به شما می‌دهند و باعث می‌شوند تا شروع خوبی داشته باشید. تمرین‌های Leader، Operative و Scrapper می‌توانند برای شما مناسب‌تر باشند.

انتخاب ما برای اولین ایستگاه چه باشد؟

این انتخاب نیز به هیچ وجه مهم نیست و تأثیر بسیار ناچیزی روی انتخاب دیالوگ‌ها و مأموریت‌های جانبی دارد که ممکن است به چشم نیاید. پس هر جایی را که دوست دارید انتخاب کنید.

مأمووریت First Murderer را چگونه به پایان برسانیم؟

این مأموریت تقریبا سر راست است و کافی است نشانگر روی نقشه را دنبال کنید. چالش اصلی، انتخاب آخر این مأموریت است. شما یا می‌توانید با Mariette صحبت کنید و به او واقعیت را بگویید و خواهید دید که Nilken از شما درخواست می‌کند تا او را در خواب زمستانی قرار دهید.

اما شما می‌توانید با Kandros صحبت کنید و در ادامه بازی، Nilken و Kadara را مشاهده خواهید کرد که البته هیچ کدام از این انتخاب‌ها، تأثیری روی داستان اصلی بازی ندارند.

در بازی چه گزینه‌های عاطفی قرار دارد؟

در بازی mass Effect Andromeda مانند سه گانه قبلی، کاراکتر شما باید با دیگر کاراکترها تعامل داشته باشد و وارد رابطه نیز می‌شود.

کاراکتر اسکات رایدر به صورت انحصاری با کاراکترهای Cora، Gil و Avela Kjar و کاراکتر سارا رایدر نیز با کاراکترهای Liam، Jaal و Suvi وارد رابطه می‌شوند. کاراکترهای Peebee، Vetra، Reyes، Keri بین دوقلوههای رایدر مشترک هستند و رابطه با کاراکترهای Lexi و Paaran Shie به جایی نخواهند رسید.




آیکون‌های دیالوگ‌ها چه معنایی دارند؟

بازی Mass Effect Andromeda، سیستم دو قطبی دیالوگ‌ها و پیامد آن‌ها را حذف کرده و دیگر پاسخ دیالوگ‌ها، اثری بر خوبی یا بدی کاراکتر شما ندارد. به همین دلیل سیستم دیالوگ‌های بازی می‌تواند گیج کننده باشد و هر دیالوگ با آیکونی نمایش داده می‌شود.

به غیر از مواردی که پاسخ شما، بیانگر لحن مکالمه است، هر دیالوگ با یک آیکون نمایش داده می‌شود که می‌تواند تا حدودی عواقب آن را نشان دهد.

این چهار آیکون عبارتند از:

- تیرهای چند شاخه که معمولا چندین گزینه هستند، به معنای پیشبرد دیالوگ هستند و سکانس را جلو می‌برند.

- علامت سوال نشان می‌دهد که شما با دیالوگ پیش رو می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید و با انتخاب آن، مکالمه پیش نخواهد رفت.

- آیکون دو نفر نشان می‌دهد که دیالوگ شما باعث بهبود رابطه شما و ایجاد دوستی و باز شدن مأموریت‌های Loyalty می‌شود.

- علامت قلب بزرگ نشان دهنده پیشرفت در یک رابطه و ایجاد یک رابطه قوی‌تر و حتی عاطفی است.




چرخ دیالوگ لحنی نیز شکل دهنده شخصیت رایدر است که البته تأثیری در بازی ندارند و تنها برای شکل گیری شخصیت در بازی ایجاد شده‌اند. این چرخ دیالوگ دارای چهار لحن است:

- آیکون احساسی: یک قلب کوچک که هواره در قسمت بالای چپ چرخ دیالوگ ظاهر می‌شود و نشان دهنده دیالوگ‌های احساسی در بازی است و می‌تواند نشان دهنده احساسات مختلفی چون همدردی، عصبانیت، انزجار و علاقه باشد.

- آیکون منطقی: یک چرخ دنده در گوشه بالا سمت راست نشان دهنده دیالوگ‌های منطقی و نیازها و اهداف رایدر است.

- آیکون معمولی: یک آیکون مارپیچ در گوشه پایین سمت چپ که نشان دهنده دیالوگ‌های معولی است و شامل شوخی و حرف‌های سبک و سرخوشانه است و باعث باز شدن روی رایدر می‌شود.

- آیکون حرفه‌ای: یک مارپیچ با زوایای نود درجه که نشان دهنده حرف‌های مهم و حرفه‌ای و رسمی و خشک است.




چگونه می‌توانیم ظاهر کاراکتر را تغییر دهیم؟

صفحه تغییر ظاهر کاراکتر در بازی mass Effect Andromeda کمی مبهم است. شما برای تغییر ظاهر کاراکتر رایدر باید ابتدا یکی از چند مورد پیش فرض را انتخاب کنید و سپس می‌توانید آن را شخصی سازی کنید و مو، چشمان و دیگر جزئیات کاراکتر را تغییر دهید. حتما توجه کنید که باید تغییرات خود را تأیید کنید.

در تغییر ظاهر کاراکتر به نکات زیر توجه کنید:

- شما می‌توانید ظاهر دوقلوی خود را نیز تغییر دهید.

- ظاهر پدر رایدرها بر اساس تغییرات شما تغییر می‌کند.

- اگر نام اسکات یا سارا را تغییر ندهید، دیگر کاراکترها به جای واز‌های Pathfinder و Ryder، شما را با نام‌های اسکات و سارا صدا می‌کنند.

بهترین ترکیب در بازی Mass Effect Andromeda چیست؟

اگر به دنبال پیشنهادی برای چینش تیم خود هستید، می‌توانیم تمرین Vanguard را با تمرکز بر قدرت‌های بیوتیک و شاتگان توصیه کنیم.

شما می‌توانید از یک قدرت بیوتیک و یک قدرت ضد زره یا دو قدرت بیوتیک استفاده کنید ولی در این حالت باید بسیار سریع باشید و از کمبوهای بیوتیک گوناگون و شاتگان استفاده کنید و البته به یاد داشته باشید که شما محدود به یک تمرین نیستید و می‌توانید تمام قابلیت‌ها و اسلحه خود را به مقدار حداکثر آپگرید کنید.

معنای Salvage در بازی Mass Effect Andromeda چیست؟

Salvage در بازی Mass Effect Andromeda حکم آیتم‌های Junk در بازی Dragon Age یا دیگر بازی‌های نقش آفرینی دارد و هدف آن به دست آوردن پول در ازای فروش آن‌ها است.

شما هنگام مراجعه به تاجران در بازی می‌توانید با زدن عبارت Sell all Salvage، تمام این آیتم‌ها را بفروشید، اما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از این کار، نگاهی به آن‌ها بیاندازید.




آیا می‌توان کاراکتر Kirkland را نجات داد؟

خیر، شما هر چقدر هم سرعت عمل بالایی داشته باشید، باز هم کاراکتر Kirkland خواهد مرد و نمی‌توانید او را نجات دهید.

برای مأموریت The Model of Spheres، چگونه می‌توانیم سیارات را اسکن کنیم؟

برای اسکن سیارات کافی است به نقشه مدارها نگاه کنید و واژه اسکن را بزنید. اسکن سیارات نیازمند هیچ ناهنجاری نیست. کافی است روی دکمه اسکن بزنید تا بازی شروع به اسکن سیارات کند. توجه کنید که باید در مسیر Critical کمی پیش بروید تا به سیارات و منظومه‌های بیشتری دسترسی داشته باشید.

آیا اکتشاف معادن در بازی واقعا آزار دهنده است؟

بله، این کار در بازی Mass Effect Andromeda به شدت آزار دهنده است زیرا در نقشه هیچ نشانی از محل شروع معدن نمایش داده نمی‌شود و باید به صورت مداوم با خودروی خود در حال تست کردن نقاط مختلف نقشه باشید تا بتوانید آن‌ها را پیدا کنید.

به محض این که بتوانید محدوده معادن را پیدا کنید می‌توانید یک جستجوی شبکه‌ای را آغاز کنید. برای این کار، کافی است که رابط کاربری معادن را در بازی باز کنید. بسیاری از معادن شامل صخره‌ها و تپه‌های بزرگ هستند و اکتشاف آن‌ها به شدت آزار دهنده است و پاداش چندانی نیز در پی ندارند.

توصیه ما این است که اگر به منابع خاصی نیاز ندارید، اصلا به سراغ اکتشاف معادن در بازی نروید، زیرا زمانی که صرف آن می‌کنید تلف می‌شود.

 




برای خرید بازی mass Effect Andromeda به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: بازی Mass Effect Andromeda
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.