سونی به عرضه عناوین انحصاری برای پلی استیشن 4 ادامه می دهد

سونی به عرضه عناوین انحصاری برای پلی استیشن 4 ادامه می دهد

علی رزاقی علی رزاقی
4 سال و 10 ماه و 28 روز پیش

با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 سوالی که برای بسیاری پیش می‌آید این است که چقدر از عمر کنسول فعلی‌مان باقی مانده است. به لطف خبر فاش شده از جلسه استراتژی کمپانی سونی، که در آن سونی به سرمایه‌گذران اطمینان داد که کنسول پلی‌استیشن 4 نقش کلیدی در استراتژی این کمپانی در سال‌های پیش‌رو دارد، کمی خیالمان از این بابت راحت می‌شود.

 

کمپانی سونی در ادامه این جلسه در مورد این نقش کلیدی توضیحات بیشتری ارائه داد و گفت :«این سیستم در سه سال آینده به کار خود ادامه خواهد داد و سودآور باقی خواهد ماند و همچنین بازی‌های معروف و سطح بالا جدید برای آن منتشر خواهد شد.»

 

در طول این سخنرانی تصاویری هم از بازی The Last of Us 2 و بازی Death Stranding و بازی Ghost of Tsushima نمایش داده شد که تاییدی دوباره بر گزارش‌هایی بود که می‌گفتند این عناوین برای نسل فعلی هم عرضه خواهند شد.

 

با توجه به قابلیت backwards compatibility در پلی‌استیشن 5 این عناوین روی کنسول جدید سونی هم قابل بازی کردن خواهند بود. سونی در مورد این ویژگی گفت:«ما از قابلیت backwards compatibility به عنوان اهرمی برای انتقال هرچه سریع‌تر و یکپارچه‌تر جامعه فعلی پلی‌استیشن به نسل بعدی آن استفاده خواهیم کرد. سونی قصد دارد از بازی‌های پلی‌استیشن 4 جهت تشویق کاربران نسل قبل برای نقل مکان به پلی‌استیشن 5 استفاده کند و این کار برای موفقیت PS5 ضروری است.»

 


پلی استیشن 4 به حیات خود ادامه می‌دهد

همه این‌ها یعنی سونی هنوز به نسل فعلی کنسول خود باور دارد و شاهد عرضه بازی‌های فراوانی برای این نسل خواهیم بود. و با توجه به اینکه سونی پیش‌بینی کرده است که امسال تعداد پلی‌استیشن 4 های فروش رفته به ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید، این خبر چندان هم تعجب برانگیز نیست. جالب است بدانید که تعداد کل PS3 های فروش رفته ۸۶ میلیون دستگاه و تعداد کل PS1 های فروش رفته ۱۰۴ میلیون دستگاه است. و در این میان پلی‌استیشن 2 با ۱۵۷ میلیون دستگاه بهترین کنسول فروش رفته در کل دوران است، شاید پلی‌استیشن 4 در سال‌های آینده رقیبی برای این عدد شود.

 

در کنار این خبر سونی به این موضوع هم اشاره کرد که ۹۰% از کل پلی‌استیشن 4 های فروخته شده، در ۱۲ ماه گذشته به PlayStation Network متصل شده‌اند، و این بدین معنا است که این سرویس ۹۴ میلیون کاربر فعال دارد، همچنین ۳۶ میلیون نفر از این کاربران، اشتراک PlayStation Plus فعال دارند.

 

پس اگر هنوز توانایی نقل مکان به پلی‌استیشن 5 را ندارید نگران نباشید، سونی هنوز به پلی‌استیشن 4 وفادار است و سرمایه‌گذاری‌های سنگینی روی آن می‌کند تا مطمئن شود که هیچ بازیکنی بین این جابجایی نسل‌ها جا نماند. سونی خبر انتشار پلی‌استیشن 5 را اوایل امسال تایید کرد و از ویژگی‌های مهم آن مثل قابلیت backwards compatibility و پشتیبانی از رزولوشن 8K و بارگذاری سریع محتوا و صفحات و سیستم پیشرفته رندرینگ موسوم به ray-tracing  اشاره کرد. این کنسول تا ماه می سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه نخواهد شد و قیمت آن هنوز نامعلوم است.

 

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.