سونی ساخت پلی استیشن 5 را تایید کرد

سونی ساخت پلی استیشن 5 را تایید کرد

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 6 ماه و 12 روز پیش

در این موضوع شکی نبود که سونی در حال ساخت نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن است. حتی شایعات می‌گفتند که این کنسول بازی در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ راهی بازار می‌شود؛ اما امروز این خبر رسما از سمت سونی تایید شد. البته که این شرکت رسما به ساخت پلی‌استیشن 5 اشاره نکرد، اما کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) رییس سونی در گفت‌وگویی با سایت Financial Times اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت نسل بعدی کنسول‌ بازی خود است.

رییس سونی در این گفت‌وگو به این موضوع اشاره کرد که: « در حال حاضر می‌توانم بگویم که ساخت نسل بعدی سخت افزار بازی برای ما بسیار مهم است.» براساس اطلاعاتی که منابع نزدیک به سایت Financial Times منتشر کرده‌اند، کنسول جدید سونی از نظر معماری و شکل طراحی تغییرات اساسی با کنسول پلی‌استیشن 4 نخواهد داشت و معماری ساخت این دو کنسول به یکدیگر شبیه خواهند بود.

هنوز مشخص نیست که کنسول جدید سونی در چه تاریخی راهی بازار می‌شود، اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مایکروسافت در نمایشگاه E3 2018 اعلام کرد که در حال ساخت نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس است. این شرکت روز گذشته از سرویس Project XCloud هم رونمایی کرد که می‌تواند بازی‌های کنسولی را روی هر پلتفرمی مانند موبایل و تبلت استریم کند. 

حالا باید دید سونی در آینده چه اقداماتی انجام می‌دهد. خبر ساخت کنسول نسل بعدی این شرکت در حالی تایید شد که سونی امسال مراسم PSX را برگزار نمی‌کند. حتی مشخص نیست به جز بازی‌های The Last of Us Part 2،‌ Ghost of Tsushima، Days Goneو Death Stranding چه بازی‌های دیگری برای پلی‌استیشن 4 در دست ساخت قرار دارند. آیا این بازی‌ها آخرین عناوین مهم این کنسول خواهند بود؟ از آنجایی که به احتمال زیاد اکثر این بازی‌ها در سال ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شوند و بعید نیست کنسول جدید سونی هم در سال ۲۰۲۰ معرفی شود، شاید PS4 به روزهای آخر خود نزدیک شده است.


منبع: لوکتو



برچسب ها: Playstation 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.