شایعات پیرامون بازسازی بازی Resident Evil 2

شایعات پیرامون بازسازی بازی Resident Evil 2

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 11 ماه پیش

در گزارش مالی اخیر کمپانی Capcom ذکر شده که این شرکت قصد دارد تا پایان مارچ 2019 (اواسط فروردین 1398) دو عنوان بزرگ را منتشر کند؛ و به اعتقاد خیلی ها یکی از این عناوین، بازسازی Resident Evil 2 خواهد بود.  این پروژه در سال 2015 معرفی شد ولی هیچ جزئیات دیگری از آن تا امروز منتشر نشده بود؛ هرچند اخیراً شایعاتی مبنی بر مشخص شدن بازه‌ زمانی عرضه‌ بازی به گوش رسیده بود. پس طرفداران سری Resident Evil احتمالا نباید بیش از این صبر کنند و ممکن است بازی در E3 پیش‌ِرو رونمایی شود.


این مطالب توسط یک منبع ناشناس به سایت Rely on Horror اعلام شده است. طبق گفته‌ این سایت، منبع مذکور به پروژه‌ی بازسازی این عنوان دسترسی نزدیکی دارد و معتقد است که با توجه به بازه‌ زمانی مشخص شده برا عرضه، بازی باید در E3 امسال به نمایش گذاشته شود. البته با توجه به ماهیت اینچنین شایعاتی باید به صحت آن مشکوک باشیم؛ به ویژه اینکه این منبع ناشناس فقط گفته بازی در E3 رونمایی می‌شود و هیچ مدرک اضافه‌ای برای تایید حرفش، مثلاً لو دادن زمان عرضه‌ی بازی، رو نکرده است.

به هر حال اگر بخواهیم حرف این فرد را باور کنیم نه تنها باید به زودی منتظر دیدن بازسازی Resident Evil 2 باشیم، بلکه می‌توان انتظار داشت که شاهد بهترین نسخه‌ی سری از نظر گرافیکی باشیم. طبق گفته های این منبع ناشناس، بازی با موتور RE Engine (موتور مورد استفاده در بازی Resident Evil 7) ساخته شده و با آخرین تکنولوژی‌ها (از جمله نورپردازی و سایه های بهتر) به روز و بهینه شده. به علاوه ادعا شده که بازی به صورت 30 فریم بر ثانیه و کیفیت 1080p روی یک PlayStation 4 عادی و 60 فریم بر ثانیه و کیفیت 4K روی PS4 Pro اجرا خواهد شد.


وی همچنین اضافه کرد که این بازی همانند Resident Evil 7 از فناوری اسکن تصویرسنجی (Photogrammetry Scanning) استفاده می‌کند که یعنی طرفداران باید منتظر دیدن Raccoon City با کیفیتی خارق‌العاده باشند. به علاوه کپکام تلاش کرده که هم Leon S. Kennedy و هم Claire Redfield (دو شخصیت اصلی بازی) در عین حالی که طراحیشان کمی تغییر کرده، تا جای ممکن شبیه نسخه های اصلی خود باشند. برای مثال، Claire لباس متفاوتی خواهد داشت که شباهت هایی با پوشش قدیمی‌اش خواهد داشت.

تغییر جنجالی دیگری که ذکر شده، تغییر زاویه‌ی دوربین است. طرفداران قدیمی سری منتظر بازگشت دوربین ثابت بازی هستند، ولی به نظر می‌رسد کپکام تصمیم گرفته دوربین بازی مشابه نسخه‌ی چهارم، روی شانه باشد. هرچند نحوه‌ی اجرای آن کمی متفاوت خواهد بود. کمپین هر دو شخصیت لیون و کلیر در بازی وجود خواهد داشت و طبق گفته های منبع، به علت اضافه شدن محتوا و محیط‌های جدید، بخش داستانی از بازی اصلی طولانی تر خواهد بود.

در نهایت هم منبع ناشناس سایت Rely on Horror بیان کرد که کپکام در ساخت این بازی از کمک پیمان‌کاران خارج از شرکت خود استفاده کرده و به دنبال کسانی بوده که روی بازی های Resident Evil 2 و 4 کار کرده بودند. هیدکی کامیا (کارگردان اصلی بازی که اکنون در Platinum Games مشغول کار است) چند ماه پیش به دفتر مرکزی کپکام رفته بود و این مورد آخر ممکن است علت مراجعه‌ی وی را توجیه کند.


با کنار هم گذاشتن تمامی این موارد، اگر اطلاعات منبع سایت Rely on Horror درست باشد، 2108 سال پر هیجانی برا طرفداران Resident Evil 2 خواهد بود. امیدواریم کپکام بتواند علاوه بر حفظ فضای جادویی نسخه‌ی اصلی، احساسی تازه و خاص به این عنوان ببخشد.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.