شایعه: قیمت پلی استیشن 5 مشخص شد

شایعه: قیمت پلی استیشن 5 مشخص شد

مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار
5 سال و 2 ماه و 11 روز پیش

همانطور که می‌دانید سونی روی کنسول نسل جدید پلی استیشن 5 مشغول کار است. کنسولی که مدت‌هاست شایعاتی پیرامون منتشر می‌شود اما هیچ یک از آنها توسط سونی به تایید یا تکذیب نرسیده است. تحلیلگران صنعت نیز درباره آینده کنسول‌های بازی دو شرکت سونی و مایکروسافت اظهار نظری کرده و جزئیات غیررسمی آشکار می‌کنند.


تنها اطلاعات احتمالی که از پلی استیشن 5 می‌دانیم، عرضه آن در سال ۲۰۲۰ است و با قابلیت backwards compatibility مشابه کنسول ایکس باکس وان همراه خواهد بود. همچنین دیگر قابلیتی که می‌توان روی این کنسول انتظار داشت، Cross-play است. البته سونی می‌خواهد تغییرات بزرگی را برای شبکه PSN در نظر گیرد تا گیمرها و طرفداران این پلتفرم در نسل جدید با یک شبکه آنلاین متحول شده رو به رو شوند.


با تمامی این موارد، چیز خاصی از پلی استیشن 5 نمی‌دانیم و حتی تایید نشده سونی در سال آینده آن را عرضه می‌کند یا خیر. زیرا اطلاعات داده شده شایعه‌ای بیش نیست. به گفته هیدکی یاسودا (Hideki Yasuda) یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی Ace Research، کنسول پلی استیشن 5 در اواخر سال ۲۰۲۰ به عنوان یک دستگاه بازی برجسته و قدرتمند معرفی خواهد شد.


یاسودا معتقد است سونی، پلی استیشن 5 را  به عنوان یک کنسول رده بالا معرفی می‌کند و نمی‌گذارد در نسل نهم طرفداران و خریداران کنسول با یک مدل نامطلوب مواجه شوند. سونی می‌خواهد کنسول PS5 را اواخر ۲۰۲۰ به عنوان کنسولی توانمند با چند انحصاری بزرگ عرضه کند. این می‌تواند برای طرفداران جذاب و هیجان انگیز محسوب شود که مدت‌هاست به انتظار پلی استیشن 5 بودند تا در نهایت ژاپنی‌ها از نسل جدید رونمایی به عمل آورند. علاوه بر این موارد، قیمت احتمالی کنسول کمتر از ۴۹۹ دلار خواهد بود.


این تحلیلگر می‌گوید سونی ممکن است حتی قیمت کمتری در نظر گیرد و این مورد به لوازم جانبی که برای کنسول جدید معرفی خواهند شد، بستگی دارد. هدف ژاپنی‌ها ارائه کنسول نسل نهمی قدرتمند و باکیفیت است و چنین قیمتی باتوجه به سخت افزار مورد اشاره، بسیار مناسب محسوب می‌شود. به هر حال پیش بینی‌های یاسودا شایعه‌ای بیش نیست و نمی‌توان آنها را حقیقی پنداشت; زیرا ممکن است سونی حتی قیمت کمتری در نظر گیرد یا آن که برنامه متفاوتی در سر بپروراند. 


باتوجه به اینکه پلی استیشن 4 توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، بدون شک پلی استیشن 5 نیز چنین خواهد شد. استراتژی بلندمدت و کاملا درست سونی موجب می‌شود تا نه تنها در بحث فروش نرم افزاری شاهد عملکرد فوق العاده‌ای باشیم بلکه در زمینه فروش سخت افزاری نیز این کمپانی موفق خواهد بود. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید تا اواخر سال جاری یا ۲۰۲۰ منتظر ماند و نمی‌توان به شایعات بی‌اساس اکتفا کرد. 


برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.