شش ویژگی که دوست داریم در پلی استیشن 5 ببینیم

شش ویژگی که دوست داریم در پلی استیشن 5 ببینیم

حسین غزالی حسین غزالی
4 سال و 6 ماه و 24 روز پیش

(تصویر تزئینی است)

کمپانی سونی مدت‌هاست که درباره کنسول احتمالی آینده خود، یعنی پلی استیشن 5 سکوت اختیار کرده است؛ اما در این میان، شایعه‌ و حدس‌هایی درباره بازی‌هایی که می‌توانیم انتظارشان را داشته باشیم، و کیفیت و ویژگی‌های این کنسول وجود داشت. در حالی که مایکروسافت، ترجیح می‌داد در رابطه با برنامه‌های آینده خود شفاف باشد و تا جایی که امکان دارد اطلاعات نسبی به طرفداران بدهد. پس از این هم‌همه‌ها و سخنان مختلف پیرامون این دو نام بزرگ، بازیکنان هرروز نسبت به گذشته، درباره برنامه‌های احتمالی سونی و کنسول پلی استیشن 5 کنجکاوتر می‌شود. واضح است که با توجه به عملکرد کنسول‌های بازی در سال‌های گذشته، انتظارات ما از پلی استیشن 5 نیز بسیار زیاد است و ویژگی‌هایی که دوست داریم در آینده ببینیم نیز بی‌شمار هستند. در این مطلب تصمیم بر این داریم تا شش عدد از مهم‌ترین ویژگی‌های احتمالی کنسول آینده سونی را بشماریم.

 


قابلیت BACKWARDS COMPATIBILITY

با سابقه‌ای بیشتر از بیست سال، سونی در کارنامه خود، لیستی بلند و پرافتخار از بازی‌های عالی و مثال زدنی می‌بیند. لیستی که باعث می‌شود بار دیگر یادآور شویم که ایجاد و تقویت قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل (BACKWARDS COMPATIBILITY) چیزی بیشتر از یک رویای ساده برای دوست‌داران نوستالژی است. گیمرهایی هستند که بازی‌های زیادی را چه از همین نسل، و چه از چندنسل گذشته از دست داده‌اند. بازی‌هایی که آنقدر خوب هستند که مرزهای نسل خود را کنار گذاشته و چیزی جلوتر از زمان خود بوده‌اند. احتمالاً اگر از دوستانتان بپرسید که چرا نسخه اصلی بازی Crash Bandicoot را بازی نکرده‌اند، به شما می‌گویند که تاکنون یک کنسول بازی پلی استیشن نداشتند. همین موضوع برای بسیاری از بازی‌های دیگر نیز صدق می‌کند. به نظر نمی‌رسد که انجام این درخواست خیلی سخت باشد. چراکه مایکروسافت در حال حاضر نیز این کار را انجام می‌دهد و لیستی طولانی از بازی‌های گذشته را برای کنسول حال حاضر خود پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه با انجام این درخواست، روحی جدید به عناوین مهم گذشته بخشیده می‌شود و باعث می‌شود تا بازاری که به نظر مرده می‌رسد، دوباره زنده شود.

 


پیشرفت گرافیکی

هر نسل و هر کنسول جدید، با خود هدیه‌ای از آینده دارد که نشان دهنده حجم پیشرفت‌ها و بهبودها در زمینه‌های مختلف هستند. با معرفی کنسول پلی استیشن 4، ما شاهد پیشرفتی بی سابقه در گرافیک فنی و هنری بازی‌ها بودیم که نشان از شروع یک دوره جدید و پیامی جدید بود. بهبودهای فنی و افزایش وضوح تصاویر و کیفیت عناوین مختلف، بازیکنان را هرچه بیشتر وارد دنیای بازی و فضاسازی‌های بی‌نظیر آن می‌کرد. اکنون و در آستانه رسیدن به نسل جدید، بدون شک ما در انتظار پیشرفت‌های گرافیکی بیشتر، به مانند گذشته هستیم. تا جایی که کمتر بازی بی‌کیفیتی را در این عرصه شاهد باشیم. به نظر می‌رسد که با ظهور کنسول پلی استیشن 5، وضوح تصویر 4K تبدیل به حداقل وضوح ممکن باشد و حتی شاهد وضوح و قدرتی بالاتر از این هم باشیم. چراکه هم اکنون نیز ما شاهد حضور بازی‌هایی هستیم که با تلویزیون‌های پشتیبان 4K به خوبی همراه می‌شوند. این مسئله نشان دهنده یک پیشرفت بزرگ دیگر به مانند چندسال گذشته است و ما انتظار داریم که با ظهور کنسول‌های نسل جدید، وضوح 4K نیز جای خود را به تصاویری با رزولوشن بالاتر بدهد و شاهد کیفیت 8K باشیم! جالب است بدانید که این اطلاعات تاکنون مورد تایید قرار گرفته‌اند. طبق اطلاعات منتشر شده، این کنسول از چیپ گرافیکی تولید شده توسط AMD استفاده می‌کند که براساس نسل سوم پردازنده‌های Ryzen و از هشت هسته با معماری 7 نانومتری Zen 2 بهره‌مند است. با توجه به این اطلاعات، قابلیت پردازش بازی‌ها با وضوح 8K  کاملاً قابل دسترسی می‌شود و استفاده از واقعیت مجازی تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند.

 


نصب و دانلود‌ بازی‌ها سریع‌تر از گذشته

یکی از مهم‌ترین مسائلی که احتمالاً در کنسول جدید سونی تا حد زیادی تغییر می‌کند، سرعت دانلود و نصب بازی‌ها است. بسیاری از ما با صفحه قبل از نمایش بازی آشنا هستیم. بارگذاری بازی‌ها یا نصب آن‌ها، و حتی دانلود آپدیت‌های یک عنوان جدید ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد و وقت زیادی را طلب کند. مخصوصاً زمانی که بازیکنان، ماه‌ها در انتظار بازی محبوبشان لحظه شماری کرده‌اند و حال پس از انتشار باید منتظر دانلود و نصب شدن بازی باشند. گاهی ممکن است دانلود یک فایل مورد نیاز چند دقیقه طول بکشد و گاهی تا ساعت‌ها وقت می‌گیرد. بنابراین ما انتظار داریم تا با عرضه کنسول‌های نسل جدید، سرعت دانلود و پردازش بازی‌ها تا حد زیادی مرزهای گذشته را کنار بگذارد و دنیایی بدون  وقت‌کشی‌های اینترنتی را فراهم آورد!

 


کمتر شدن صفحات بارگذاری

این روزها مردم به سختی برای کوچک‌ترین چیزها صبر می‌کنند. سبک زندگی برپایه مصرف‌گرایی و ایجاد خدمات مختلف و سریع باعث شده تا شیوه فکر مردم درباره خدمات نیز تغییر کرده باشد. اکنون مردم و بازیکنان دوست دارند تا به کلی از شر صفحه‌های لودینگ و بارگذاری مراحل خلاص بشوند. با توجه به وجود داریوهای Solid-State که امروز در ساخت رایانه‌های شخصی استفاده می‌شوند. استفاده از این نوع داریوها در کنار سخت‌افزار اصلی، باعث می‌شود تا سرعت لود و بارگذاری صحنه‌های موجود در بازی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. در رابطه با این اتفاق، مارک سرنی (Mark Cerny) به عنوان سرپرست تیم سازنده، به بررسی زمان لود شدن مراحل مختلف بازی Spider-Man استودیوی Insomniac Games از طریق کنسول PS4 Pro و کنسول PS5 اشاره کرد و نتایج نشان می‌دادند که مدت زمان مورد نیاز جهت لود یک مرحله روی PS4 Pro حدود 15 ثانیه بوده اما این موضوع در مورد PS5 به 0.8 ثانیه کاهش یافته است. به گفته او، این تغییرات در محیط بازی و گیم‌پلی نیز تاثیر گذاشته و باعث بهبود تجربه بازی‌باز شده‌اند. به نظر می‌رسد که شاهد این پیشرفت در اکثر بازی‌های آینده باشیم.

 


حافظه داخلی بیشتر

بازی‌های امروز، فضای زیادی برای اجرا نیاز دارند. خوب است بدانیم که بخش مهمی از فضایی که در اختیار ما قرار گرفته، خود توسط کنسول اشغال شده است و ما تنها به نصف فضای موجود دسترسی داریم. همانگونه که تنظیمات گرافیکی پیچیده‌تر، و پیشرفت‌ها در این زمینه بیشتر می‌شوند، به نظر افزایش حافظه کنسول‌های بازی نیز ضروری است. حال باید با حافظه‌هایی بر اساس عبارت «گیگابایت» خداحافظی کنیم. کنسول‌های جدید به حافظه‌ای حداقل در حد یک ترابایت نیاز دارند. که با توجه به پردازنده‌های قوی و حجم احتمالی بازی‌ها، کاملاً قابل تصور است.

 


شخصی سازی بهتر

بازی‌ها، خیلی بیشتر از یک سرگرمی ساده هستند. بازی‌ها برای بسیاری از مردم، راهی برای ارتباط با دوستان واقعی یا خیالی، و حرکت در کنار آن‌ها یا همراهی با آنان در فضایی آنلاین هستند. با توجه به این موضوع، بهبود سیستم شخصی‌سازی در بازی‌ها و مخصوصاً کنسول‌های بازی، یک خوش‌آمدگویی گرم برای ورود به نسل جدید بازی‌هاست. همانطور که می‌دانیم، و قطعاً متوجه شده‌ایم که کنسول‌های بازی، از یک ابزار و وسیله، به چیزی بیشتر از یک تجربه ساده برای سرگرمی یا خستگی درکردن تبدیل شده‌اند. این شخصی‌سازی می‌تواند شامل دسته‌بندی بهتر بازی‌ها، یا اطلاعات بازیکن در شبکه‌های آنلاین، ظاهر کنسول و اکانت‌های مشترکین و گسترش این شخصی‌سازی فراتر از ساختن شخصیت‌ها باشد. ما امیدوار هستیم که تجربه‌ای به مراتب نزدیک‌تر به احساسات واقعی و حس همراهی بازیکن با دنیای بازی‌ها ایجاد شود.



این هم لیستی از شش ویژگی مهم که دوست داریم در کنسول جدید سونی یعنی پلی استیشن
5 ببینیم. نظر شما دوستان چیست؟ آیا شما از طرفداران این نام محبوب هستید؟ انتظارات شما چیست؟

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.