صاحبان پلی استیشن 5 می توانند همراه با صاحبان کنسول PS4 بازی کنند

صاحبان پلی استیشن 5 می توانند همراه با صاحبان کنسول PS4 بازی کنند

علی رزاقی علی رزاقی
4 سال و 10 ماه و 8 روز پیش

در طول یک جلسه با حضور سرمایه‌گذاران، معاون کمپانی سونی، جان کدرا (John Kodera)، تایید کرد که صاحبان پلی‌استیشن 5 به واسطه قابلیت backwards compatibility خواهند توانست با صاحبان PS4 بازی کنند. متاسفانه به جزئیاتی مثل چگونگی و مقدار گستردگی این ارتباط بین دو کنسول اشاره نشده است، ولی کدرا در این مورد گفت که قابلیت بازی بین نسل‌های مختلف کنسول و همچنین انتقال تمام و کمال جامعه فعلی پلی‌استیشن به نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن اهمیت بسیاری برای کمپانی سونی دارد. این بدین معنا است که اگر شما یک پلی‌استیشن 5 بخرید ولی دوستان شما نخرند، هنوز هم می‌توانید به بازی کردن با آن‌ها بپردازید. البته اگر سونی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کرد جای تعجب داشت، ولی به هر حال مشاهده این تایید از سوی سونی خیالمان را راحت می‌کند.

 

به نظر می‌رسد این خبر به همراه خبر پشتیبانی سونی از کنسول پلی‌استیشن 4 در طول حداقل سه سال آینده این نوید را بازی سازان پلی‌استیشن می‌دهد که آن‌ها شاهد سیل عظیم و سریع مهاجرت کاربران از PS4 به پلی‌استیشن 5 نخواهند بود. و اینکه احتمالا تا زمان عرضه PS5، تعداد کل دستگاه‌های فروخته شده پلی‌استیشن 4 به ۱۲۰ میلیون  واحد خواهد رسید. این حجم عظیمی از گیمرها است که هیچکس نمی‌خواهد آن را با یک کنسول جدید رها کند. به عبارت دیگر، جای تعجب نیست که سونی برخلاف مایکروسافت تمایل چندانی برای مهاجرت از نسل فعلی کنسول خود نشان نمی‌دهد.

 


برای اخبار، اطلاعات، شایعات و جزئیات بیشتر در مورد نسل بعدی کنسول پلی‌استیشن حتما در آینده همراه ما باشید. در خبرهای اخیر در مورد کنسول پلی‌استیشین فهمیدیم که سونی قصد دارد با سرمایه‌گذاری روی استودیوهای بازی‌سازی خود از قدرتمندتر شدن کنسول پلی‌استیشن 5 مطمئن شود. همچنین شاهد منتشر شدن ویدئویی از مقایسه سرعت بارگذاری بازی‌ها بین دو کنسول پلی‌استیشن 5 و پلی استیشن 4 پرو بودیم که نشان می‌داد سرعت بارگذاری پلی‌استیشن 5 به صورت قابل توجهی بیشتر از پلی‌استیشن 4 است.

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.