قیمت و هر چیزی که از کنسول های نسل جدید مایکروسافت می دانیم

قیمت و هر چیزی که از کنسول های نسل جدید مایکروسافت می دانیم

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 7 ماه و 14 روز پیش

مایکروسافت در E3 2019 از کنسول نسل نهمی خود، با نام Xbox Scarlett رونمایی کرد. اتفاقی که به گفته خود فیل اسپنسر (Phil Spencer) یک سیاست غلط برای معرفی پرچم‌دار بعدی این شرکت بود. به هر حال، گفته می‌شود که این کنسول در تعطیلات ۲۰۲۰ میلادی به همراه بازی Halo Infinite عرضه می‌شود. حدود شش سالی از زمان عرضه Xbox One در ۲۰۱۳ میلادی می‌گذرد و حال به اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک می‌شویم. به صورت عادی چرخه انتشار کنسول‌ها بین پنج تا هفت سال است. به نحوی بعد از گذشت هفت سال، یک نسل به پایان می‌رسد و نسل جدیدی آغاز می‌شود. اما در این نسل شاهد اتفاقات متفاوتی با نسل‌های گذشته داشتیم، دو محصول PS4 Pro و Xbox One X، احتمالات را برای پایان دادن نسل هشتم بازی‌های ویدیویی در چرخه هفت ساله کاهش داد و خیلی‌ها عمر این نسل را بیشتر فرض کردند. اما به هرحال، کنسول Scarlett قرار است در سال ۲۰۲۰ عرضه شود.




هنوز اطلاعات زیادی از Xbox Scarlett برای انتشار وجود دارد، اما مایکروسافت توضیحات پایه‌ای و اطلاعات اساسی این محصول را طی کنفرانس E3 2019 اعلام کرد. البته مایکروسافت هنوز همه چیز را درباره این محصول نگفته است، و حتی شکل و فرم ساخت آن مشخص نیست. اما با همین اطلاعات کم، در ادامه سعی شده است تا به زوایای مختلف کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت پرداخته شود.
Xbox جدید؟
به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال کار روی چند کنسول برای نسل نهم است که یکی از آن‌ها Xbox Scarlett است. پروژه‌ای که در E3  سال گذشته زمزمه‌هایی از آن شد و در E3 2019 به صورت رسمی کار روی آن تایید شد و شاهد نمایش‌های مختلفی با مزمون این محصول بودیم. در جایی فیل اسنپسر گفته بود که مایکروسافت به شدت در حال طراحی معماری کنسول‌های نسل بعد Xbox است و باری دیگر به تعهداتشان در قبال بازیکنان برای تعیین معیار‌های جدید برای کنسول‌ها عمل می‌کند.
البته می‌توان گفت که جمع بندی کنسول در صحبت‌های بالا، عرضه محصول Xbox One S All-Digital Edition در آن زمان بود. اما نیمه دوم صحبت‌ها که درمورد تعیین معیار‌های جدید برای بازی‌ کنسول‌ها است، مطمئنا به نسل جدید اشاره می‌کند. جایی که مایکروسافت به نظر می‌رسد می‌خواهد باری دیگر یک کنسول قدرتمند را عرضه کند. کاری که با کنسول Xbox One S انجام داد.

گزارش‌های اولیه Thurrott حاکی از آن است که مایکروسافت در حال کار روی دو کنسول است که طبق این گزارش‌ها، یکی از آن‌ها قدرتمند‌تر از دیگر خواهد بود و با اسم رمزی Anaconda شناخته می‌شود و تقریبا هم قیمت PS5 خواهد بود. در حالی که کنسول دیگری بودجه محور است و با نام رمزی Lockhart شناخته می‌شود. این محصول قدرت پردازش چشم گیری نخواهد داشت، اما با استفاده از فناوری xCloud مایکروسافت، می‌تواند از فضای ابری برای استریم بازی‌ها بهره ببرد. تا به حال مایکروسافت تنها یک کنسول را به صورت کامل معرفی کرده است و شاید در گیمزکام ۲۰۱۹، شاهد معرفی محصول دوم باشیم.

اسپنسر در مصاحبه‌ای گفته است که Xbox Scarlett بازی‌ها را با نرخ فریم بالا و سریع بارگذاری خواهد کرد. همچنین گفته است که مایکروسافت فعلا روی کنسول‌های استریم کار نمی‌کند.
زمان عرضه کنسول‌‌های جدید Xbox؟
مایکروسافت هنوز درباره زمان دقیق عرضه کنسول‌های جدید Xbox صحبت نکرده است. با این حال انتظار نمی‌رود کنسول‌ها تا پاییز ۲۰۲۰ میلادی عرضه شوند. این احتمال به دلیل دردسترس نداشتن اطلاعات درباره زمان انتشار کنسول PS5 است. البته جان کودرا (John Kodera) در می ۲۰۱۸ گفته بود که باید تا سه سال آینده، منتشر عرضه کنسول PS5 باشیم. اما به دلیل تغییر سیاست‌ها و زمان‌بندی‌ها به نظر نمی‌رسد که این حرف عملی شود. همچنین شایعاتی برای عرضه PS5 در سال ۲۰۲۰ به گوش می‌رسد. به نحوی می‌توان گفت که عرضه Xbox جدید به صورت تمام و کمال، به زمان عرضه کنسول PS5 بستگی دارد. در نسل جاری شاهد این موضوع بودیم که Xbox One زودتر از PS4 عرضه شد. اتفاقی که به نظر می‌رسد مایکروسافت دیگر آن را تکرار نخواهد کرد.
آیا مشخصات و قیمت Xbox  را می‌دانیم؟
برخلاف سونی، مایکروسافت در انتشار اطلاعات داخلی کنسول‌هایش سکوت کرده است. اما طبق گفته‌های جویکس ویدئو (Jeux Video)، دو کنسول Xbox Lockhart و Xbox Anaconda دارای مشخصات سخت افزاری زیر خواهد بود:



همچنین وی گفته است که کنسول Anaconda قیمت حدود ۵۰۰ دلاری خواهد داشت. قیمتی که کنسول Xbox One X در زمان عرضه داشت. همچنین کاربران Reddit شایعاتی را مبتنی بر قیمت ۲۵۰ دلاری کنسول Lockhart به میان آورده‌اند، که هم قیمت نسخه Xbox One S All-Digital Edition که به تازگی منتشر شده است؛ خواهد بود. با این حال تمام این صحبت‌ها شایعه هستند و هنوز هیچ منبع معتبری آن‌ها را تایید نکرده است و باید تا زمان معرفی رسمی ان‌ها از سوی مایکروسافت منتظر بمانیم.

برچسب ها: Xbox Scarlett
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.