مشکلات رایج کنترلر ایکس باکس وان و راه حل آن ها

مشکلات رایج کنترلر ایکس باکس وان و راه حل آن ها

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 7 ماه و 22 روز پیش

کنترلر‌های از راه دور ایکس‌باکس وان (Xbox One) واقعا زیبا و عالی طراحی شده‌اند، اما بازممکن است که در حین بازی به یک باره به یکباره قطع شوند. خبر خوب این است که دراین مطلب به مشکلاتی و چگونگی رفع آن‌ها پرداخته می‌شود. مشکلاتی که بیشترین گزارش‌هارا داشته‌اند.

اما قبل از شروع، باید چند سوال را ازخودتان بپرسید و به دنبال حل کردن آن‌ها برویم. سوالاتی مانند:

آیا کنترلر را از محدوده خود دور کرده‌ایم؟

آیا کنترلر بیشتر از 15 دقیقه غیرفعال بوده است؟

آیا سعی کردید که بیش از 8 کنترلر را وصل کنید؟

آیا باتری‌ها ضعیف شده‌اند؟

آیا میکروفون و یا هدست به کنترلر وصل کرده‌اید؟

ممکن است دستگاه وایلرس دیگری مداخله کرده باشد؟

آیا کنترلر را به یک کنسول متفاوت دیگر وصل کرده‌اید؟

آیا کنترلر نیاز به تنظیمات مجدد دارد؟

آیا کنترلر‌ نیاز به بروز شدن دارد؟



کنترلر خارج از محدوده

مشکل: همانطور که می‌دانید کنترلر‌های ایکس‌باکسوان بی‌سیم هستند و همین باعث ایجاد محدودیتی از جمله خارج شدن از محدوده آنتن‌دهیمی‌شود. حداکثر فاصله‌ پوشش کنترلر ایکس‌باکس وان 19 فوت (5.7 متر) است، اما وجوداشیا مانند دیوار، بین کنسول و کنترلر می‌تواند این محدوده را به شدت کاهش دهد.

رفع مشکل: اگر شما نزدیک به کنسول نبودید و کنترلربه صورت غیرمنتظره‌ای قطع شد، فقط سعی کنید به کنسول نزدیک‌تر شوید و اتصال رادوباره برقرار کنید. اگر مجدد در فاصله نه چندان دور ارتباط خود را از دست دادید،سعی کنید اشیایی که بین کنترلر شما و ایکس‌باکس قرار دارد را کم و یا حذف کنید.

 


عدم فعالیت کنترلر

مشکل:  به منظور جلوگیری از تخریب و کوتاه شدن عمرباتری، کنترلر‌های ایکس‌باکس وان در صورتی که 15 دقیقه از آن‌ها استفاده نشود بهصورت اتوماتیک وارد عالت عدم فعالیت می‌شوند.

رفع مشکل: دکمه Xbox را فشار دهید تا دوباره وصل و همگام سازیشود. برای جلوگیری از این اتفاق، هر چند دقیقه یکبار به کنترلرتان سر بزنید و یکیاز دکمه‌های آن و یا حداقل یکی از آنالوگ‌های آن را بالا و پایین کنید.

نکته: جلوگیری از خاموش شدن دسته تنها باعث می‌شودکه عمر باتری کنترلر‌ شما کوتاه شود. پس تا حدممکن از انجام چنین کاری دست بکشید.

 


تعداد زیادی کنترلرِ متصل

مشکل: یک ایکس‌باکس وان تنها می‌تواند هشتکنترلر را تحت پوشش خود قرار دهد و اجازه نمی‌دهد بیشتر از این تعداد کنترلر بهدستگاه وصل باشد.

رفع مشکل: اگر قبلا هشت کنترلر وصل کرده‌اید، با فشردندکمه Xbox و انتخاب کزینه خاموش کردن کنترلر رویتلویزیون، یکی از آن‌ها را خاموش کرده و دسته جدید مدنظرتان را وصل کنید.

 


باتری‌ها ضعیف شده‌اند

مشکل: باتری ضعیف قادرخواهد بود تا قدرت سیگنال‌هایکنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس وان را کاهش دهد و این باعث به وجود آمدن قطع و وصل شدن‌هایپی‌درپی می‌شود. زمانی که عمر باتری شما به آخر رسیده باشد، دکمه Xbox کنترلر مرتبا چشمک می‌زند و حتی ممکن استکنترلر شما خاموش شود.

رفع مشکل: باتری شارژی جدید را جایگزین کنید.

 


هدست از اتصال کنترلر جلوگیری می‌کند

مشکل: در بعضی از موارد، هدست و یا میکروفونمانع وصل شدن کنترلرِ ایکس‌باکس وان شما می‌شود.

رفع مشکل: اگر هدست و یا میکروفونی به کنترلرتانوصل کردید، آن را جدا کرده و دوباره وصل کنید. ممکن است بعد از یک بار قطع و وصلکردن مشکل شما حل شود،‌ و یا ممکن است به دلیل مشکلات هدستتان چنین اتفاقی رخ دهد.

 


دستگاه بی‌سیم دیگری درحال مداخله است

مشکل: دستگاه ایکس‌باکس وان‌تان از همان بی‌سیمیبهره می‌برد که دیگر وسایل الکترونیکی داخل خانه‌تان از آن بهره‌مندند. ممکن استوسایلی حتی مانند مایکرویو باعث ایجاد اختلال شوند.

رفع مشکل: سعی کنید دیگر وسایل الکترونیکی که از بی‌سیماستفاده می‌کنند را خاموش کنید. دستگاه‌هایی مانند: گوشی‌ها،‌لپ‌تاپ‌ها، تب‌لت‌هاو هر دستگاهی که درگاه Wi-Fi دارد.  وسایلی مانند مایکرویو، پنکه و یا مخلوط‌کن کهباعث ایجاد اختلال می‌شوند را نیز خاموش کنید. اگر انجام چنین کاری برایتان امکانپذیر نیست، حداقل سعی کنید که وسایل نام برده شده را از ایکس‌باکس وان دور نگهدارید.

 


کنترلر با دستگاه اشتباهی هم‌گام می‌شود

مشکل: کنترلر‌های ایکس‌باکس وان تنها می‌توانندبه یک کنسول وصل شوند. اگر می‌خواهید آن‌ها را با کنسول جدیدی همگام کنید، نمی‌توانیدزمان زیادی را با کنسول اصلی کار کنید.

حل مشکل: با کنسولی که می‌خواهید کنترلر به آن وصلشود هم‌گام شوید. باید این کار هر بار که می‌خواهید از کنترلر در کنسول متفاوتیاستفاده کنید؛ انجام دهید.

 


کنترلر نیاز به هم‌گام سازی دارد

مشکل: کنترلر ارتباطتش را با دستگاه به دلیلبرخی از مشکلات و یا هر موضوع دیگر از دست می‌دهد.

رفع مشکل: زمانی که هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجودنداشته باشد، و یا زمانی که مشکل فیزیکی کنترلر را حل کرده باشید، نیاز خواهیدداشت تا کنترلر را با دستگاه هم‌گام کنید.

ایکس‌باکس وان را روشن کنید.

کنترلرتان را روشن کنید.

دکمه Xbox را برای همگام سازی فشار دهید.

دکمه یاد شده را فشرده و تا زمانی که همگام شود نگه دارید.

زمانی که چشمک‌زدن‌های دکمه Xbox به اتمام رسید؛ به فشار دادن دکمه خاتمه دهید.



کنترلر نیاز به بروزرسانی دارد

مشکل: کنترلر شما از یک سیستم عامل داخلی بهرهمی‌برد. اگر این سیستم عامل خراب شود و یا بروز نشود، ممکن است به دنباله آنمشکلاتی رخ دهد.

رفع مشکل: تنها راه حل این مشکل، بروزرسانی سختافزاری کنترلرتان است.

ساده‌ترین راه انجام این کار روشن کردنایکس‌باکس، وصل شدن به XboxLive،و پیش گرفتن این راه است: Settings> Kinect & devices >Devices & accessories و سپس کنترلری که خواهان بروزرسانی در آن هستید را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید به روزرسانی را به وسیلهکابل یو‌اس‌بی (USB) نیز انجام دهید.

 


استفاده از کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس وان با کابل یو‌اس‌بی

اگر با تمام تلاش‌ها، باز هم نتوانستیدمشکل کنترلرتان را رفع کنید؛ فقط کافیست کابل یو‌اس‌بی را به کنترلرتان وصل کنید.اگر از این راه، کنترلر شما درست کار کرد،‌ مشکل از سخت افزار کنسول ایکس‌باکس وان‌تاناست و هیچ ربطی به کنترلر شما ندارد. اما اگر باز نتوانستید با کنترلر کار کنید،مشکل از کنترلرتان خواهد بود و باید به فکر تعمیر و یا خرید یک کنترلر جدید باشید.

به هر حال،‌ اگر توانستید با اتصال یو‌اس‌بیبا دستگاه کار کنید؛ می‌توانید همین راه را ادامه دهید. زیرا چنین کاری به مراتبارزان قیمت‌تر از خرید یک کنترلر جدید برایتان خواهد بود.

برچسب ها: ایکس باکس
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.