معرفی شخصیت مسترچیف

معرفی شخصیت مسترچیف

محمدجواد عبداللهی‌ پور محمدجواد عبداللهی‌ پور
4 سال و 4 ماه و 27 روز پیش

جان- 117، ملقب به مسترچیف (Master Chief) کماندویی از نیروهای ویژه جنگاوری سازمان UNSC و شخصیت اصلی سری بازی‌ Halo است.

 

جان (John) در سال 2511 در شهر الیزیوم (Elysium city) در کلونی «اریدانوس 2» متولد شد و برای تحصیل به مرکز آموزشی  Elysium city Primary Education Facility Number 119 فرستاده شد. تا سن 6 سالگی در این مرکز آموزش دید و در کنار خانواده‌اش زندگی کرد، تا اینکه پروژه اسپارتان 2 آغازشد و مسئولان به دنبال کودکان خاص برای استفاده از آن‌ها در این پروژه عظیم بودند. جان یکی از این 76 کودکی بود که به‌خاطر برتری فیزیکی و هوش بسیارشان انتخاب شدند. بعد از مدتی تمام این کودکان به صورت مخفیانه دزدیده شدند و به جای آن‌ها کودکان شبیه سازی شده‌ برای خانواده‌ها جایگزین شد.

 

تمام بچه‌ها به سیاره «ریچ» (Reach) فرستاده شدندتا با آزمایش‌ها و تمرینات مخصوص برای دفاع از زمین آماده شوند.  جان-117 (John-117) نامی بود که برای جان انتخاب شد.

 

او در سن هشت سالگی طی یک ماموریت تمرینی، توانست رهبری تمامی اسپارتان‌‌ها را به عهده بگیرد. اما این پایان کار نبود، چند سال بعد، وقتی اسپارتان‌‌ها 14 سال سن داشتند، برای تزریق خطرناک پروژه اسپارتان آماده شدند و از بین تمام کودکان فقط 33 نفر جان سالم به در بردند.

 

حالا جان رهبر یک تیم 33 نفره از قوی ترین نیروی نظامی موجود در منطقه بود و همانطور که انتظار می‌رفت این نیرو طی 27 سال، زیر نظر ارتش مقابل امپراطوری کاوننت‌ها (مهاجمان فضایی در سری Halo) ایستاد.

 

طی تمامی این سال‌ها جان تبدیل به یک نماد مقاومت شد و به عنوان مهمترین شخص در نیروی نظامی زمین با نام مسترچیف معروف شد. ماموریت‌های فراوانی انجام داد و در بسیاری از مواقع تا سر حد مرگ هم پیش رفت اما توانست میراث دکتر «کاترین هلسی» (Dr. Catherine Halsey) مسئول پروژه اسپارتان 2، را با خارج کردن محموله از سیاره ریچ بعد از فروپاشی سیاره، حفظ کند.

 

دکتر هلسی اطلاعات بسیاری مربوط به پروژه اسپارتان و همچنین راه نجات انسان‌ها در مقابل حمله همه جانبه کاوننت‌ها را در یک هوش‌مصنوعی به نام کورتانا قرار داده بود که در زمان سقوط سیاره ریچ،‌توسط شخصیت نوبل 6 (Noble 6) به دست مسترچیف رسید.

 

پس از سقوط ریچ، کورتانا تبدیل به همکارمستر چیف شد و از آن به بعد در تمامی ماموریت‌ها وظیفه راهنمایی کردن چیف، به عهده این هوش مصنوعی بود.

 

مستر چیف معروف و مشهور، از خانواده‌اش جدا شد، اما به یکی از مهم‌ترین محافظان زمین  تبدیل شود و اینطور که پیداست هنوز هم به همراه دوست صمیمی‌اش کورتانا مشغول به فعالیت است.

 

آمار هایی از کشته شدن چیف در مبارزه‌ای در سال 2558 منتشر شده است که صحت ندارد. جان هنوز زنده است.

برچسب ها: معرفی شخصیت
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.