نبرد دوباره خدایان؛ نگاهی به گیم پلی بازی Injustice 2

نبرد دوباره خدایان؛ نگاهی به گیم پلی بازی Injustice 2

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 10 ماه و 21 روز پیش

بازی Injustice 2 بسیاری از مکانیزم‌های بازی Injustice: Gods Among Us، از جمله تعامل با محیط، تغییر زمین بازی، برخورد و ویژگی‌های کاراکترها را حفظ کرده است. سیستم ویژگی‌ها، مانند گذشته، یک افزایش قدرت موقت یا توانایی را به هر کاراکتر اضافه می‌کند. نوار ویژه نیز به گیمر اجازه می‌دهد تا حملات ویژه را انجام داده و پس از پر شدن کامل، یک حمله فوق‌العاده قوی را اجرا کند. گیمر می‌تواند با انجام حرکات مختلف در بازی، مانند جاخالی دادن یا بازیابی در هوا برای فرار کردن از کمبوی حریف، این نوار را پر کند. اکثر حملات محیطی در بازی Injustice غیر قابل دفاع یا فرار بودند، اما اکنون می‌توان در برابر تعدادی از این حملات دفاع کرد. حملات بزرگی مانند پرتاب یک خودرو، همچنان غیر قابل دفاع هستند.




بازی Injustice 2 سیستم آیتمی را به نام «سیستم تجهیزات» معرفی می‌کند که شامل آیتم‌های تزئینی و تجهیزات تقویتی است. این سیستم از مکانیزم‌های نقش آفرینی برای پاداش دادن به گیمر پس از هر بازی استفاده می‌کند. هر مبارز، چهار مشخصه اصلی قدرت، دفاع، جان و توانایی دارد که آخری، بر حملات ویژه اثر دارد. گیمر با جمع آوری امتیاز تجربه و لول آپ، این مشخصات را بهبود می‌بخشد. گیمر می‌تواند با به دست آوردن تجهیزات مختلف نیز این مشخصات را تقویت کند که در شخصی سازی ظاهر کاراکترها نیز مؤثر هستند. آیتم‌های نادر در بازی ممکن است افزونه دیگری مانند جلوه‌های بصری جدید برای حرکات ویژه یا مقداری ارز یا امتیاز تجربه به همراه داشته باشند. گیمر می‌تواند پاداش بیشتر را با مجهز شدن به یک ست کامل تجهیزات به دست آورد. آیتم‌های درون بازی به سه دسته تجهیزات، سایه رنگ زن و توانایی‌ها تقسیم می‌شوند. به غیر آیتم تصادفی که در پایان هر بازی به دست می‌آید، این آیتم‌ها را می‌توان با خرید جعبه‌هایی به نام Mother Box نیز به دست آورد. هر کاراکتر داری 5 جایگاه برای قطعات و تجهیزات جدید است که 5 جایگاه شامل سر، بدن، بازو، پا و اکسسوری می‌شوند. دو جایگاه توانایی نیز برای تجهیز کردن حملات ویژه جدید یا بهبود یافته در نظر گرفته شده است. یک جایگاه سایه رنگ زن نیز برای تغییر رنگ اعمال شده است. بازی همچنین دارای 5 ست مختلف تجهیزات برای هر کاراکتر است که گیمر می‌تواند آن‌ها را شخصی سازی کرده و در ابتدای بازی از میان آن‌ها انتخاب کند.




بازی شامل خرید درون برنامه‌ای نیز خواهد بود. گیمر می‌تواند با استفاده از پول واقعی، source Crystal که ارز درون بازی است، خریداری کند و به شخصی سازی مبارز خود و اسکین‌ها و سایه رنگ زن‌های مختلف خریداری کند. Source crystal برای خرید تجهیزات تغییر شکل نیز استفاده می‌شود. این تجهیزات به گیمر اجازه می‌دهد تا جلوه ظاهری یک آیتم را به آیتم دیگری منتقل کند و مشخصات کاراکتر خود را با ظاهر آن، هماهنگ کند. در پایان، زمانی که گیمر یک کاراکتر را به لول 20 برساند، می‌تواند با source crystal دیگر قهرمانان را نیز به لول 20 برساند. استودیو NetherRealm تأکید کرده است که از source crystal تنها می‌توان برای خرید آیتم‌های تزئینی استفاده کرد که تأثیری بر گیم پلی ندارند.




علاوه بر بخش‌های داستانی، آنلاین و آرکید، بازی Injustice 2 بخش Multiverse را نیز معرفی می‌کند. این بخش مانند Living Towers در بازی Mortal Kombat X، دیگر بازی استودیو NetherRealm است و در آن، گیمر با سفر دنیاهای موازی DC، با حریفان مختلف، تحت شرایط گوناگونی چون مسابقات نابرابر یا شرایط محیطی یا اهداف ویژه مبارزه می‌کند. بخش آنلاین دارای گزینه غیر فعال کردن سیستم تجهیزات است که کاراکترها را به حالت پایه باز می‌گرداند و تنها آیتم‌های تزئینی قابل استفاده هستند تا گیم پلی کاملا متعادل باشد. گیمر همچنین می‌توانید عضو گروه‌های مختلفی به نام Guild با حداکثر 50 عضو باشد. اعضای یک گروه می‌توانند به کمک هم، اهداف روزانه و هفتگی را انجام دهند و آیتم‌های مخصوص گروهی را به دست آورده و به هم اشتراک بگذارند و در جدول رده بندی جهانی بازی، صعود کنند.




بازی Injustice 2 را می‌توانید از وبسایت ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها خریداری کنید.

برچسب ها: بازی Injustice 2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.