نکاتی که باید درباره بازی FIFA 18 بدانید

نکاتی که باید درباره بازی FIFA 18 بدانید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 6 ماه و 6 روز پیش

بازی FIFA 18، جدیدترین نسخه از سری بازی‌های شبیه‌ساز FIFA است و مانند روند چندین سال اخیر، تغییرات گسترده و بزرگی در آن مشاهده نمی‌شود و برای افراد آشنا با این سری، بازی چندان جدیدی به نظر نمی‌رسد، اما بازی FIFA 18، دارای چند ویژگی جدیدی است که قبل از خرید بازی، باید با آن‌ها آشنا شوید و نکاتی را درباره بازی بدانید.

با هم، نگاهی به نکات بازی و ویژگی‌های جدید آن می‌اندازیم.

صبور باشید

اگر از بازیکنان حرفه‌ای FIFA هستید، حتما اهمیت صبر را در بازی می‌دانید و این ویژگی، در بازی FIFA 18 نیز اهمیت خود را حفظ کرده است و بهتر است که از شتاب زدگی و بازی مستقیم کورکورانه دوری کنید.

شما با حفظ توپ در میانه زمین و پاسکاری میان بازیکنان خط میانی خود، می‌توانید در خط دفاع تیم حریف، فضای خالی ایجاد کنید و مهاجمان خود را صاحب توپ کنید. در دفاع نیز بهتر است که به جای حمله به توپ، صبور باشید و منتظر اشتباهی از سوی مهاجم حریف باشید یا در موقعیت مناسب، توپ را بگیرید.




بی پروا تکل نکنید

دفاع کردن در بازی FIFA کار ساده‌ای نیست و بسیار واقع گرایانه و حساب شده است. اگرچه تکل کردن کار بسیار لذت بخشی است، اما تکل کورکورانه باعث می‌شود تا موقعیت مدافع شما در خط دفاعی خالی بماند و فرصتی برای تیم حریف فراهم شود.

همچنین، تکل کردن ممکن است باعث کارت گرفتن بازیکن شما شود و در بازی FIFA 18، کارت گرفتن و اخراج بازیکنان، روی وضعیت روانی دیگر بازیکنان نیز تأثیر گذار است.




پاس دهید و حرکت کنید

هر کسی که فوتبال بازی کرده باشد و با این ورزش آشنا باشد، می‌داند که در بازی فوتبال، پاس دادن و حرکت به سمت فضای خالی اهمیت بسیار دارد و حرکت بدون توپ، به اندازه حرکت با توپ مهم است. اگر راهی برای نفوذ به دفاع تیم حریف نیست، از پاس دادن به عقب یا کناره نترسید و به دنبال فضاهای خالی در زمین باشید.




تعویض‌های فوری

ویژگی جدید بازی FIFA 18، تعیین تعویض‌های فوری است که با نام quick substitute معرفی شده است. قبل از شروع بازی، در بخش Team Management می‌توانید با نگه داشتن دکمه R2، یک تعویض را تعیین کنید و در زمانی که می‌خواهید، با نگه داشتن دکمه R2 در هنگامی که بازی متوقف است یا مشغول دیدن صحنه‌های آهسته هستید، می‌توانید تعویض خود را انجام دهید، بدون این که بازی را متوقف کنید و وارد منوی تیم خود شوید.

اگر قبل از شروع بازی، این تعویض‌ها را تعیین نکرده‌اید، خود بازی در نیمه دوم، یا زمانی که بازیکن شما مصدوم شده است، این تعویض‌ها را به شما پیشنهاد می‌کند و می‌توانید بازیکن خود را تعویض کنید.




اگر بازی FIFA را بلد نیستید، بخش The Journey را آغاز نکنید

بخش داستانی بازی FIFA به نام The Journey، در بازی FIFA 18 نیز ادامه پیدا می‌کند و فصل جدیدی از داستان الکس هانتر را مشاهده می‌کنیم. در بخش The Journey، شما می‌توانید کنترل الکس هانتر را بر عهده بگیرید و یا تمام تیم را کنترل کنید، اما بخش The Journey، نیازمند مهارت زیادی است و باید با تمام جوانب بازی آشنا باشید. پس اگر سابقه چندانی در بازی FIFA ندارید، قبل از شروع The Journey، پیشنهاد می‌کنیم که بخش My Career را بازی کنید.




از گزینه Trainer استفاده کنید

اگر چندان با گیم پلی بازی FIFA آشنایی ندارید، این بازی گزینه‌ای را در اختیار شما قرار داده تا با بازی آشنا شوید. با فعال کردن حالت Trainer در بازی، با فشار دادن دکمه R3، علامت‌هایی در کنار بازیکنی که کنترل می‌کنید ظاهر می‌شود که به شما، دستورالعمل‌های ابتدایی، جهت حرکت و ارتفاع پاس و شوت را نشان می‌دهد و می‌تواند در یادگیری بازی، به شما کمک کند.

رمز دفاع عالی، پیش‌بینی حرکات تیم حریف است

برای دفاع کردن، لازم نیست که حتما توپ را دنبال کنید و به بازیکن حریف توجه کنید، بلکه گاهی لازم است که حرکت بازیکن مقابل خود را پیش‌بینی کنید و سعی کنید مسیر توپ را قطع کنید.

برای مثال، هنگامی که یک مهاجم، از کناره‌ها فرار می‌کند، بهتر است به جای تعقیب او، سعی کنید تا به سمت داخل حرکت کنید و علاوه بر بستن فضای حرکت او به سمت دروازه، موقعیت پاس دادن را نیز از او بگیرید.

سیستم جدید سانتر

در بازی‌های FIFA، سانتر کردن دارای مکانیزم‌های گوناگون برای انواع سایت با دقت و سرعت‌های مختلف بود. اما در بازی FIFA 18 سیستم سانتر کردن در بازی تغییر کرده است.

در بازی FIFA 18، کافی است برای سانتر، دکمه سانتر را به اندازه مورد نظر فشار داده و جهت آن را تعیین کنید و مطمئن باشید که توپ، دقیقا به هدف شما می‌رسد. البته بازیکنی که توپ را سانت می‌کند، باید مهارت لازم را داشته باشد.




کیفیت چمن در بازی مؤثر است

در بازی FIFA 18، نوع و کیفیت چمن ورزشگاهی که در آن بازی می‌کنید، در نحوه حرکت توپ و بازیکنان تأثیر دارد. اگر ورزشگاه کنده کنده شده باشد یا تا مقدار زیادی گلی باشد، قطعا بازیکن شما در اجرای مهارت‌های فنی خود یا پاس دادن، دچار مشکل می‌شود. این دقت به جزئیات، باعث می‌شود تا بازی در ورزشگاه یک تیم دسته اولی انگلیسی، با بازی در ورزشگاه امارات، کاملا متفاوت باشد.

فوتبال خیابانی

سری FIFA Street، سری محبوب بازی‌های فوتبال خیابانی کمپانی EA بود که آخرین نسخه آن با نام FIFA Street 4، در سال 2012 عرضه شد و پس از آن، دیگر خبری از این بازی فوتبال دیوانه‌وار نشد.

در بازی FIFA 18، در بخش The Journey، می‌توانید به نقش الکس هانتر، در تعدادی مسابقه فوتبال خیابانی در برزیل بازی کنید. آیا با اعمال این بخش در بازی، EA Sports به دنبال احیای سری FIFA Street است؟




هر تیم، سبک خاص خود را دارد

در بازی FIFA 18، سازندگان سعی کرده‌اند تا سبک بازی هر تیمی را با دقت در بازی شبیه سازی کنند. برای مثال، بارسلونا به پاس‌های متعدد و کوتاه در زمین روی می‌آورد و رئال مادرید با بازیکنان متعدد حمله می‌کند و سعی می‌کند تا ضربات ایستگاهی به دست آورد.

این اعمال سبک تیم‌ها، باعث شده تا بازی FIFA 18، از نظر تاکتیکی عمیق‌تر باشد. دیگر یک تیم با بازیکنان بهتر، قطعا برنده بازی نخواهد بود و باید با اعمال تاکتیک و ترکیب مناسب در برابر هر تیم، به دنبال پیروزی باشید. شاید شما، با تیم رئال مادرید، مشغول حمله سنگین روی دروازه تیم لستر سیتی باشید و به همین دلیل، بازیکن سریع و خطرناکی مانند جیمی واردی، فرصت فرار به دست آورد و دروازه شما را تهدید کند.

 



برای خرید بازی FIFA 18 به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: بازی FIFA 18
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.