نگاهی به کنترلر Nacon Revolution Pro و نحوه کار با آن

نگاهی به کنترلر Nacon Revolution Pro و نحوه کار با آن

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 11 ماه و 28 روز پیش

یک کنترلر جدید را تصور کنید که سطح بازی شما با کنسول پلی استیشن 4 را به درجه بالاتری می‌رساند. دسترسی به قابلیت‌های نهفته پلی استیشن 4 و تغییر قوانین را احساس کنید. با کنترلر Nacon Revolution Pro، شما سریع‌تر حرکت و شلیک می‌کنید و شکست ناپذیر می‌شوید.

کنترلر Nacon Revolution Pro برای شما ساخته شده است. این کنترلر که توسط حرفه‌ای‌ترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی طراحی و ساخته شده، سطح مسابقات ورزش‌های الکترونیکی را افزایش می‌دهد. با قابلیت شخصی سازی بالا و دقت بی‌رقیب، این کنترلر به گیمرها امکان ایجاد تنظیمات شخصی برای هر بازی می‌دهد تا در انواع مسابقات، بتوانند برنده شوند. این کنترلر در دست بسیار راحت است و زیباست و در عین حال، نسبت به دیگر محصولات، بسیار مقاوم‌تر است. کنترلر Nacon Revolution Pro دقیقا با همین هدف ساخته شده تا هم کار با آن ساده باشد و هم با دوام باشد.




آنالوگ‌های بی‌رقیب

طراحی منحصر بفرد محدب آنالوگ سمت راست این کنترلر، ویژگی برجسته طراحی Nacon Revolution pro است. اندازه و ارتفاع این آنالوگ به گونه‌ای محاسبه شده تا دقت بالایی را ارائه دهد. بزرگی این آنالوگ اجازه می‌دهد تا حتی در بحرانی‌ترین شرایط درون بازی نیز بتوانید با دقت حرکت کنید. همچنین، این آنالوگ داری یک حلقه LED است که نشان دهنده تنظیمات انتخاب شده توسط کاربر است. میزان خطا و منحنی پاسخ این آنالوگ نیز توسط اپلیکیشن کامپیوتر این کنترلر قابل تنظیم است. آنالوگ سمت چپ کوچک‌تر و مقعر است و به گیمر کنترل کافی را برای بازی می‌دهد.

کلید 8 جهت واقعی و منحصر بفرد

کلید جهت‌های این کنترلر، دارای 4 جهت بیشتر است تا گیمر هیچگاه کنترل بازی خود را از دست ندهد. لبه‌های زاویه دار این کلید باعث شده تا گیمر به راحتی دکمه را پیدا کند و بدون نگاه کردن به آن، بتواند بازی کند. این کلید 8 جهت، برای تمام بازی‌های مبارزه‌ای عالی است و می‌تواند باعث پیروزی شما در مبارزات شود.

تاچ پد مزین به لوگوی پلی استیشن

کنترلر Nacon Revolution Pro تمام ویژگی‌های کنترلر استاندارد پلی استیشن 4 را داراست و علاوه بر آنالوگ‌ها و کلید‌های معمولی، دیگر ویژگی‌های این کنترلر، از قبیل دکمه SHARE، جک 3.5 میلی‌متری و تاچ پد مزین شده با علامت‌های پلی استیشن را داراست.




دکمه‌های شانه‌ای قابل دسترس

دکمه‌های شانه‌ای و تریگر این کنترلر (R1، R2، L1، L2) متناسب با شکل کنترلر طراحی شده‌اند و علاوه بر زیبایی بخشیدن به ظاهر کنترلر، زمان پاسخ بسیار کمی دارند و مقدار خطای آن‌ها کاهش یافته و دقت آن‌ها توسط اپلیکیشن کامپیوتر این کنترلر قابل تنظیم است.

کابل قابل جدا شدن و طره دار با کیفیت بالا

کنترلر Nacon Revolution Pro دارای یک کابل 3 متری است که مستقیما به کنسول پلی استیشن 4 متصل می‌شود و با انواع مدل‌های این کنسول، از جمله پلی استیشن 4 پرو سازگار است. این کابل قابل جدا شدن است و طراحی آن ضامن دوام بالای آن است. اتصال این کنترلر با کابل باعث می‌شود تا هنگام بازی، کمتری تأخیر و لگ را تجربه کنید و در مسابقات آنلاین عقب نمانید. نحوه اتصال پیچی این کابل به کنترلر باعث می‌شود تا از اتصال آن همیشه مطمئن باشید.



4 دکمه میانبر با طراحی ارگونومیک

تحت نظارت گیمرهای حرفه‌ای، کنترلر nacon Revolution Pro دارای چهار دکمه در پشت کنترلر است که به گیمر اجازه می‌دهد تا عملکردهای بیشتری را به آن‌ها اختصاص داده و در بازی‌هایی که به دستورالعمل‌های زیادی احتیاج دارند، نسبت به رقیب خود برتری داشته باشند.

قابلیت تنظیم وزن کنترلر

کنترلر Nacon Revolution Pro نه تنها طراحی زیبا و نوآورانه دارد، بلکه به گیمر این امکان را می‌دهد تا آن را متناسب با سبک بازی خود، تنظیم کند. به همین دلیل، این کنترلر دارای یک سیستم تقسیم وزن است که در طراحی آن، دقت ویژه‌ای به کار گرفته شده است. دو وزنه این کنترلر در دسته‌های ان تعبیه شده و گیمر می‌تواند با 6 وزنه اضافی این کنترلر، وزن آن را به دلخواه بین دو دسته تنظیم کند.




ویژگی‌های اصلی:

- آنالوگ‌های چپ و راست بهبود یافته با 46 درجه دقت

- کلید 8 جهته ایده‌آل برای بازی‌های مبارزه‌ای

- دکمه‌های شانه‌ای

- چهار دکمه اصلی پلی استیشن

- دکمه‌های PS، SHARE و OPTIONS

- تاچ پد

- حلقه LED نشان دهنده تنظیمات کنترلر

- کابل طره دار 3 متری برای کاهش حداکثر تأخیر با قابلیت جدا شدن آسان

- 4 دکمه میانبر با قابلیت تنظیم

- وزن قابل تنظیم کنترلر متشکل از 6 وزنه 10 گرمی، 2 وزنه 14 گرمی و 2 وزنه 17 گرمی برای تعادل هر چه بهتر کنترلر در دست گیمر

- کلید آنالوگ‌های دوگانه

- جک هدفون 3.5 میلی‌متری

- بدنه قابل نظافت و کیف حمل کنترلر

- نرم افزار اختصاصی برای تنظیمات کنترلر و ساخت پروفایل و استفاده از تنظیمات دیگر کاربران

کنترلر Nacon Revolution Pro دارای دو حالت کاربری است.

حالت Pro که با حلقه آبی رنگ دور آنالوگ سمت راست مشخص می‌شود همان حالت عادی و پیش فرض است و حالت Advanced که با حلقه قرمز رنگ مشخص می‌شود، بیانگر تنظیمات پیشرفته‌ای است که حساسیت آنالوگ سمت راست را افزایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بارز این کنترلر، بهره‌مندی از نرم افزار درایوری است که به کاربر اجازه می‌دهد تا تنظیمات دلخواه خود را در قالب پروفایل ذخیره کرده و در بازی از آن‌ها استفاده کند. این کنترلر می‌تواند تا 4 پروفایل را در خود جای دهد و جابجایی میان این پروفایل‌ها بسیار ساده است. همچنین با استفاده از نرم افزار این کنترلر می‌توانید دامنه پاسخ آنالوگ‌ها را نیز تنظیم کنید تا به شرایط دلخواه بازی خود دست پیدا کنید. همچنین، قدرت موتورهای لرزاننده کنترلر نیز از طریق همین نرم افزار قابل تنظیم است.

شما می‌توانید پروفایل‌های خود را با دیگر کاربران این کنترلر به اشتراک بگذارید و یا از پروفایل‌هایی که دیگران تشکیل داده‌اند استفاده کنید.

این نرم افزار نیازمند ویندوز 7، 8 یا 10 و اتصال به اینترنت است.

در ادامه شما را با ویژگی‌های نرم افزار این کنترلر و نحوه کار با آن آشنا می‌کنیم.

اجزا این کنترلر


نمای جلو


نمای عقب

منوی اصلی و تنظیمات

ستون پروفایل (Profile Bar) در سمت چپ به شما این اجازه را می‌دهد تا به سرعت بین پروفایل‌های ذخیره شده در این کنترلر جابجا شوید.

ویژگی‌های قسمت Profile Management

Controller Profiles: پروفایل‌های ذخیره شده در کنترلر (تا 4 عدد)

My Profiles: پروفایل‌های ساخته و ذخیره شده در کامپیوتر

Download Profiles: پروفایل‌های قابل دانلود از وبسایت Nacon

Nacon Profiles: پروفایل‌های دانلود شده و ذخیره شده از وبسایت Nacon روی کامپیوتر



وبسایت www.nacongaming.com قسمت مخصوصی به اشتراک گذاری پروفایل‌ها اختصاص داده شده است.


منوی اصلی به شما دسترسی به چهار تنظیمات اصلی کنترلر Nacon Revolution Pro را می‌دهد:

تنظیمات پیشرفته آنالوگ سمت راست

چینش و کارکرد دکمه‌ها

تنظیمات دکمه‌های شانه‌ای

عملکرد دکمه‌های پشت کنترلر




قابلیت تنظیمات سریع یا Quick Settings به شما قابلیت شخصی سازی سری پروفایل خود از قبیل عملکرد دکمه‌های M1/M2/M3/M4، دکمه‌های پشت کنسول، میزان نورپردازی و لرزش را می‌دهد.

دکمه Activate Profiles نیز به شما اجازه می‌دهد تا 4 پروفایل ذخیره شده در ستون پروفایل‌ها را به حافظه داخلی کنترلر منتقل کنید.

منوی تنظیمات کلی یا General Settings به شما اجازه می‌دهد تا شدت نور حلقه دور آنالوگ راست، سرعت درخشش آن و تنظیمات لرزش را تغییر دهید. برای مثال شما می‌توانید موتور لرزاننده دسته چپ یا راست کنترلر را فعال یا غیر فعال کنید.

دکمه TEST نیز به شما اجازه می‌دهد تا مقدار لرزش کنترلر را بررسی کرده و دکمه RESET نیز تنظیمات را به حالت پیش فرض باز می‌گرداند.



با توجه به تنظیمات کامپیوتر شما، ممکن است نرم افزار به صورت خودکار آپدیت نشود و شما باید با زدن روی گزینه Firmware Update، از آخرین آپدیت نرم افزار مطلع شوید.


تنظیمات آنالوگ سمت راست

هنگامی که کنترلر در حالت Advanced قرار می‌گیرد، شما گزینه‌های زیادی برای تنظیم عملکرد آنالوگ سمت راست، با توجه به بازی خودتان دارید و باید این تنظیمات را مد نظر بگیرید:

Static Deadzone

با این تنظیمات، شما منطقه‌ای از وسط آنالوگ را تعیین می‌کنید که سیگنالی به بازی نمی‌فرستد و با درصد مشخص می‌شود. با عبارت دیگر، شما با این کار مقدار خطای احتمالی ناشی از تکان دادن آنالوگ را به دلخواه خود تنظیم می‌کنید که در بازی‌های آنلاین، بسیار مهم است.



با بردن ماوس روی علامت ? می‌توانید راهنمای عملکرد مورد نظرتان را مشاهده کنید.


Response Curve of the Stick

منحنی پاسخ آنالوگ به سه ناحیه حرکات کوچک، معمولی و بزرگ تقسیم می‌شود. مقدار هر کدام از این نواحی قابل تنظیم است و تغییرات هر کدام در پاسخ آنالوگ، تأثیر دارد. ترکیبات مختلف قابل اجراست تا گیمر بتواند سرعت و دقت مورد نیاز خود را پیدا کند.



علامت قفل به این معنی است که مقدار یکی از نواحی به صورت خودکار تنظیم شده تا مجموعه مقادیر حتما 100 باشد.


تنظیمات دکمه‌های L2 و R2

در حالت Advanced شما همچنین می‌توانید Dead Zone دکمه‌های L2 و R2 را مشخص کرده و حساسیت آن‌ها را تغییر دهید. فشار دادن این دکمه‌ها به سه قسمت آغازین (فشار بین 0 تا 33 درصد)، اکشن (33 تا 50 درصد) و پایانی (50 تا 100 درصد) تقسیم می‌شود. با مشخص کردن Dead Zone در قسمت‌های آغازین و پایانی، کاربر می‌تواند زمان پاسخ این دکمه‌ها را مشخص کند. بدون اعمال Dead Zone، این دکمه‌ها با کمتری فشار کار می‌کنند.



با توجه به عملکرد دو دکمه L2 و R2 در هر بازی، بهتر است که مقدار Dead Zone برای هر دکمه متفاوت باشد. برای مثال، در منطقه پایان، مقدار 50 برای بازی‌های تیراندازی ایده‌آل است.

تنظیمات دکمه‌ها

در حالت Advanced قابلیت تغییر عملکرد و جای دکمه‌ها و حتی تاچ پد و آنالوگ‌ها ممکن است. دکمه‌های M1، M2، M3 و M4 به شما اجازه می‌دهند تا پروفایل‌های ترکیب دکمه‌ها را فورا تغییر دهید.



برای اختصاص یک دکمه به یک عملکرد، آن را در صفحه انتخاب کنید و دکمه مورد نظر را فشار دهید.


تنظیمات ماکرو

در بازی ممکن است که گیمر تصمیم داشته باشد تا چندین دکمه را با هم فشار داده یا چند دکمه را با سرعت، پشت سر هم فشار دهد. برای واکنش بیشتر و سریع‌تر در بازی‌ها، کنترلر Nacon Revolution Pro دارای چهار دکمه ماکرو است.

اگر تنظیمات ماکرو غیر فعال باشند، این چهار دکمه مانند دکمه‌های معمولی کار خواهند کرد اما در تنظیمات ماکرو، هر کدام از این دکمه‌ها می‌توانند ترکیبی از حداکثر 25 دکمه را تا خود جای دهند.

برای اعمال هر ترکیب به هر دکمه، ابتدا باید تصمیم بگیرد که یک ترکیب همزمان (+) یا ترکیب زنجیره‌ای (-) را می‌خواهید.

شما همچنین می‌توانید با تغییرات قسمت Interval، سرعت اجرای این ترکیبات را بین پنج حالت Null، Short، Medium، Long و Extra Long قرار دهید.



سرعت عملکرد long در دکمه‌های ماکرو به شما اجازه می‌دهد تا با سرعت اجرای فرمان در بازی هماهنگ شوید. برای یک بازی اول شخص، ترکیب "کاور گرفتن و تغییر خشاب" ممکن است کمی زمانبر باشد.


مدیریت وزن

شما می‌توانید وزن کنترلر Nacon Revolution Pro را تغییر دهید و از دو قسمت پایین کنترلر، وزن آن را افزایش دهید.

همراه کنترلر سه ست وزن (2x10g، 2x14g و 2x17g) ارائه می‌شود. شما می‌توانید این وزنه‌ها را به راحتی درون قسمت‌های تعیین شده در کنترلر قرار دهید.




نکته 1: نرم افزار این کنترلر به همراه خود محصول ارائه نمی‌شود و باید آن را از وبسایت www.nacongaming.com دانلود کنید.

نکته 2: برای استفاده از نرم افزار باید در وبسایت Nacon، یک پروفایل تشکیل دهید و اتصال دائم به اینترنت داشته باشید. با ساخت پروفایل شما می‌توانید پروفایل‌های خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید و از پروفایل‌های آن‌ها استفاده کنید.


برای خرید کنترلر Nacon Revolution Pro به اینجا مراجعه کنید.

برچسب ها: آموزش, ترفند, Playstation 4, Nacon Revolution pro
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.