نگاهی به کنترلر حرفه‌ای Hori TAC Pro

نگاهی به کنترلر حرفه‌ای Hori TAC Pro

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 11 ماه و 22 روز پیش

داشتن یک کنسول، به معنای چسبیدن به کنترلر آن کنسول نیست! کنترلر Hori TAC (tactical assault commander) Pro، با ظاهر زیبا و شکیل خود، کنترل یک کامپیوتر را برای کنسول‌های پلی استیشن به ارمغان آورده تا از بازی‌های شوتر خود نهایت لذت را ببرید.




بازی‌های شوتر اول شخص همواره بهانه‌ای برای کل کل همیشگی کنسول باز‌ها و پی‌سی‌بازها بوده‌اند. کنترلر یک کنسول، ابزاری ساده، سریع و قابل حمل است، اما کیبورد و ماوس، ترکیبی نسبتا پیچیده هستند که البته دقت و گزینه‌های شخصی سازی زیادی را به کاربر ارائه می‌دهند. کمپانی ژاپنی معتبر و شناخته شده Hori با ساخت کنترلر TAC Pro، تصمیم گرفته تا این دقت و قابلیت شخصی سازی را به کنسول پلی استیشن  بیاورد و در عین حال، سادگی را حفظ کند.

هر چند که اکنون می‌توان هر ماوس و کیبوردی را به کنسول پلی استیشن 4 متصل کرد و از آن استفاده کرد، اما هر بازی از این تجهیزات پشتیبانی نمی‌کند. با این که برخی کمپانی‌ها، آداپتورهای مخصوص تبدیل کنترلر به ماوس و کیبورد ارائه داده‌اند، اما این تجهیزات به کارآمدی یک کنترلر نیستند.

کنترلر TAC Pro، تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند. کافی است تا کیبورد این محصول را به کنسول خود و ماوس را نیز به کیبورد متصل کنید تا از کنترلر TAC Pro استفاده کنید.

کنترلر TAC Pro، همانطور که حتما تا کنون متوجه شده‌اید، ترکیبی است از یک ماوس و یک کیبورد کوچک و فشرده که با کنسول‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی سازگار است. کیبورد قابل برنامه ریزی این کنسول دارای دکمه‌های کنترلر DualShock 4 است و می‌توانید با استفاده از کلید جهت‌ها، مانند یک کیبورد معمولی یا با استفاده از آنالوگ این کیبورد، کاراکتر خود را حرکت دهید.




این کیبورد دارای دکمه‌هایی قابل برنامه ریزی است و همانند کنترلر پلی استیشن، دارای دکمه‌های شانه‌ای، دکمه SHARE، دکمه OPTIONS و حتی تاچ پد است. همچنین دکمه Quick در این کیبورد تعبیه شده تا به حرکت ماوس سرعت ببخشد و دکمه walk نیز سرعت حرکت شما را در بازی پایین می‌آورد که در بازی‌های مخفی‌کاری بسیار کاربردی است. همچنین دکمه Snipe در این کنترلر ترکیب شده که حساسیت هدف گیری را پایین آورده و دقت شما را افزایش می‌دهد.




ماوس این کیبورد، یک ماوس اپتیکال با سرعت 3200 DPI است و حکم آنالوگ سمت راست را برای شما دارد و با آن می‌توانید به راحتی هدف گیری کنید. با دکمه سمت چپ ماوس، می‌توانید شلیک کنید و دکمه سمت راست نیز برای هدف گیری کاربرد دارد.




استفاده از کنترلر TAC Pro بسیار ساده است! تنها کاری که باید بکنید، این است که کیبورد را به کنسول و ماوس را به کیبورد متصل کنید و به راحتی می‌توانید بازی کنید. این کنترلر در بازی نیز بسیار روان است. شاید در ابتدا به محل دکمه‌های نشستن و دویدن عادت نداشته باشید که می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید، اما به غیر از این، کار با این کنترلر به هیچ وجه سخت نیست و خیلی زود با آن تطابق پیدا می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حساسیت این کنترلر را به حداکثر برسانید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در ابتدا شاید بازی کردن با ماوس و کیبورد روی کنسول پلی استیشن 4 کمی عجیب باشد، حتی اگر آن را به مانیتور وصل کرده باشید، اما پس از مدتی، می‌توانید به آن عادت کنید.

نکته مثبت این کنترلر، دقت بسیار خوب است. همچنین، دکمه Quick بسیار دکمه مفیدی است، البته به شرطی که به صورت تصادفی آن را نزده باشید، اما می‌تواند برای فرار از موقعیت‌های مختلف، به کمک شما بیاید.




شایان ذکر است که کیبورد کنترلر TAC Pro، یک کیبورد مکانیکی فوق العاده حساس و دکمه‌های آن نیز نرم و تنها کمی صدادار هستند.

نکته مثبت دیگر این کنترلر این است که قابلیت‌های تنظیم و شخصی سازی بسیاری دارد و برای هر بازی، می‌توانید آن را به دلخواه خود تنظیم کنید و پروفایل‌های مخصوص خود را بسازید. شما می‌توانید تا 3 پروفایل مختلف در این کنترلر ذخیره کنید. داشتن یک چراغ LED، کنترل ساده و قابلیت تغییر کاربری دکمه‌ها، باعث شده‌اند تا با یکی از بهترین کنترلرهای پلی استیشن 4 مواجه باشیم.

جمع بندی

کنترلر Hori TAC Pro برای هر فردی که عاشق بازی با ماوس و کیبورد است و به هر دلیلی تنها یک کنسول دارد، یک ابزار جانبی عالی و فوق العاده کاربردی است و این کنترلر، بهترین وسیله برای انجام بازی‌های شوتر اول شخص است.

این کنترلر یک کنترلر حرفه‌ای است و پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای بازی کنید، حتما این کنترلر را تهیه کنید.



برای خرید کنترلر Hori TAC Pro به اینجا مراجعه کنید.


 


تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

برچسب ها: کنسول پلی استیشن 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.