هر آنچه که باید درباره بازی Farpoint بدانید

هر آنچه که باید درباره بازی Farpoint بدانید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 10 ماه و 19 روز پیش

پس از بازی Resident Evil 7، دارندگان هدست واقعیت مجازی PlayStation VR شاهد بازی درجه یک دیگری هستند.

تا کنون بازی‌های جالبی مانند DriveClub VR، Until Dawn: Rush of Blood، Eve: Valkyrie و Resident Evil 7 برای هدست PSVR عرضه شده‌اند. اما بازی Farpoint، اولین بازی شوتر اول شخصی است که به صورت انحصاری برای این کنسول عرضه می‌شود.

استودیو Impulse Gear با ساخت بازی Farpoint، یک شوتر علمی تخیلی خلق کرده که گیمر را به جنگ حشرات غول پیکر و وحشتناکی می‌فرستد. این بازی، کاملا برای هدست واقعیت مجازی خلق شده و کمپانی سونی نیز در کنار آن، کنترلر Aim را عرضه می‌کند، تا تجربه واقعیت مجازی کاربر، کاملا فراگیر باشد.

به بهانه عرضه این بازی در فروشگاه PSPro، با هم نگاهی به این بازی می‌اندازیم و با آن بیشتر آشنا می‌شویم.




Farpoint چیست؟

بازی Farpoint، یک بازی واقعیت مجازی ماجرایی فضایی دلهره آور است که داستان آن در یک سیاره بیگانه و خشن رخ می‌دهد. شما مأموریت دارید تا دانشمندانی را که مشغول بررسی ناهنجاری در نزدیکی مشتری بوده‌اند، به خانه بازگردانید، اما همین ناهنجاری باعث سقوط سفینه شما در دنیایی ناشناخته می‌شود.

داستان بازی Farpoint چیست؟

داستان بازی در دنیایی دور و بیگانه رخ می‌دهد و شما از طریق یک ناهنجاری در نزدیکی سیاره مشتری به آن منتقل شده‌اید و اکنون چندین سال نوری از خانه فاضله دارید. شما باید بقایای ایستگاه فضایی به نام The Pilgrim را پیدا کنید که ممکن است تنها راه نجات شما باشد.

در این راه، شما باید بر انواع اسلحه در بازی تسلط پیدا کنید و می‌توانید آزادانه دنیای پیرامون خود را کاوش کنید و رازهای این ناهنجاری را کشف کنید.

سث لوئیسی درباره داستان بازی گفته است که از ابتدا، خلق یک داستان عمیق و معنادار، هدف آن‌ها برای این بازی واقعیت مجازی بوده تا تجربه گیمر، علاوه بر قسمت بصری و فیزیکی، از نظر احساسی نیز فراگیر شود.




گیم پلی بازی Farpoint چگونه است؟

گیم پلی بازی، همانند یک بازی شوتر اول شخص معمولی است و تنها تفاوت بازی، استفاده از واقعیت مجازی است که باعث می‌شود تا تجربه‌ای فراگیرتر از یک بازی شوتر اول شخص استاندارد داشته باشید.

شما می‌توانید این بازی را علاوه بر کنترلر DualShock 4، با کنترلر Aim بازی کنید. دوربین پلی استیشن می‌تواند سنسورهای حرکتی درون این کنترلر را ردیابی کند و با حرکتی ساده می‌توانید اسلحه خود را در بازی عوض کنید. کافی است تا کنترلر را به پشت خود برده تا سلاح خود را تعویض کنید. شاید برای اولین بار باشد که یک بازی شوتر اول شخص، تا این سطح شما را درگیر خود می‌کند.




ساخته شده برای هدست PlayStation VR

این بازی با توجه به پلتفرم PlayStation VR ساخته شده و کاملا از ظرفیت‌های این هدست واقعیت مجازی بهره می‌برد و شما را وارد دنیایی خطرناک و بیگانه می‌کند.

همانطور که گفته شد، بازی با کنترلر DualShock 4 نیز قابل اجرا است، اما اگر آن را با کنترلر Aim بازی کنید، تجربه‌ای کاملا واقع گرایانه خواهید داشت.

این استودیو، استفاده از کنترلر Aim را هنگام بازی در نظر داشته و شما کاملا احساس داشتن یک سلاح واقعی را تجربه خواهید کرد. کنترلر Aim می‌تواند آینده بازی‌های شوتر و بازی‌های واقعیت مجازی را برای همیشه تغییر دهد.




کنترلر Aim چیست؟

سث لوئیسی، از سران استودیو Impulse Gear، وعده دقت صد درصدی را داده و ادعا می‌کند که این کنترلر، تجربه واقع گرایانه را به گیمر ارائه می‌کند.

به گفته این استودیو، سرعت و دقت حرکت شما با کنترلر Aim، دقیقا در بازی اعمال می‌شود و بازی Farpoint، نه تنها یک بازی شوتر اول شخص، بلکه سفری واقع گرایانه به یک دنیای مجازی است.

فیدبک لرزشی بازی و ردیابی 1 به 1 این کنترلر از دیگر نقاط قوت این کنترلر و ارائه تجربه واقع گرایانه هستند.

ویژگی‌های اصلی این کنترلر، به شرح زیر هستند.

- تیراندازی واقع گرایانه: حسگرهای اعمال شده و گوی نورانی این کنترلر، با دوربین پلی استیشن تعامل کامل دارند تا بتوانید مانند یک بازی شوتر اول شخص، از این بازی لذت ببرید.

- فراگیری کامل: شما احساس خواهید کرد که به جای یک کنترلر، یک سلاح واقعی در دست دارید و هر شلیک را احساس خواهید کرد، به گونه‌ای که انگار واقعا در دنیای بازی هستید.

- کنترل تطابق پذیر: این کنترلر دارای آنالوگ برای حرکت کردن است و می‌توان از آن در بازی‌های شوتر واقعیت مجازی آتی نیز استفاده کرد.




اما آیا عملکرد کنترلر Aim قابل قبول است؟

این کنترلر قبل از معرفی بازی Farpoint سر و صدایی بر پا کرد و بسیاری آن را تجربه و از آن استقبال خوبی کردند.

این کنترلر اگر چه یک وسیله ضروری برای بازی Farpoint نیست، اما برای لذت بردن از این بازی شوتر اول شخص واقعیت مجازی، لازم است. این کنترلر به خوبی می‌تواند یک سلاح را در یک بازی شوتر شبیه سازی کند و به لطف دقت خوب آن و استفاده از هدست واقعیت مجازی، شما خود را در میانه یک میدان جنگ خواهید دید. بسیاری از منتقدان، دارندگان هدست واقعیت مجازی PSVR را به خریدن این کنترلر، تشویق کرده‌اند.

همچنین، با عرضه این کنترلر مخصوص، باید شاهد تعداد زیادی بازی شوتر اول شخص واقعیت مجازی باشیم که از این کنترلر پشتیبانی می‌کنند.

بازی آنلاین

بازی Farpoint نیز مانند دیگر بازی‌های شوتر اول شخص، دارای بخش چند نفره خواهد بود. در بخش چند نفره، شما و دوست‌تان می‌توانید یکی از مراحل بازی را که قبلا به پایان رسانده‌اید، با هم بازی کنید و با دشمنان مبارزه کنید. امیدواریم که بر خلاف ما، دوست شما در بازی‌های شوتر اول شخص مهارت خوبی داشته باشد.




درجه بندی سنی

بازی Farpoint درجه بندی سنی M را برای افراد بالغ دریافت کرده است. ارگان ESRB در بیانیه‌ای درباره این درجه بندی اعلام کرده است: «این بازی شوتر اول شخص واقعیت مجازی گیمر را در نقش یک بازمانده تصادف بر سیاره‌ای بیگانه قرار می‌دهد و گیمر با مسلسل، شاتگان و سلاح پلاسمایی، موجودات بیگانه خاصم و دشمنان رباتی را از بین می‌برد. مبارزات دارای تیراندازی واقع گرایانه و انفجارات بزرگ هستند و هنگام تیر خوردن، شاهد خون ریزی دشمنان هستیم. گاهی نیز اعضای بدن دشمنان قطع می‌شود و اثرات خون روی زمین باقی می‌ماند. همچنین، در بازی شاهد چندین دیالوگ نامناسب برای جوانان هستیم.»

منتقدان درباره بازی چه گفته‌اند؟

به گفته صاحب نظران، بازی Farpoint می‌تواند به پدر تمام بازی‌های نقش آفرینی آتی بدل شود و پس از آن شاهد بازی‌های درجه یک بیشتری برای این کنسول باشیم. بازی حال و هوای فیلم کلاسیک Starship Troopers را القا می‌کند و استفاده از کنترلر Aim باعث می‌شود تا احساس کنید یک سلاح واقعی در دست گرفته‌اید و با خوشنودی، حشرات بدترکیب این سیاره بیگانه را از بین خواهید برد. بازی در خلق هیجان و دلهره موفق عمل کرده و بسیاری نیز توصیه می‌کنند که این بازی را حتما با کنترلر Aim بازی کنید.




چه نسخه‌های از بازی منتشر می‌شوند؟

بازی Farpoint برای هدست واقعیت مجازی PSVR ساخته شده است و استودیو Impulse Gear نیز اعلام کرده که یک باندل از بازی، شامل خود بازی و کنترلر Aim عرضه خواهد شد.




 

شما می‌توانید بازی Farpoint را از وبسایت ما خریداری کنید.

برچسب ها: Farpoint
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.