هر آنچه که باید درباره کنسول ایکس باکس وان ایکس بدانید

هر آنچه که باید درباره کنسول ایکس باکس وان ایکس بدانید

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 4 ماه و 28 روز پیش

نمایشگاه E3 سال گذشته بود که کمپانی مایکروسافت، کنسول ایکس باکس وان ایکس را به عنوان قدرتمندترین کنسول دنیا معرفی کرد.

این کنسول، از رزولوشن 4K و HDR و فریم ریت 60fps و درایو بلوری 4K پشتیبانی می‌کند. با هم نگاهی به مشخصات این کنسول و توانایی‌های آن می‌اندازیم.



سخت‌افزار و مشخصات

کنسول میان نسلی مایکروسافت که دنباله‌رو راه کنسول ایکس باکس وان ایکس است، از نظر فنی، از کنسول 4K سونی، پلی استیشن 4 پرو قدرتمندتر است. کنسول ایکس باکس وان ایکس، به «موتور اسکورپیو» مجهز است که از یک چیپ‌ست مخصوص با هسته پردازنده بهبودیافته جگوار بهره می‌برد. این کنسول، از هر نظر از کنسول ایکس باکس وان S قوی‌تر است.




مشخصات این کنسول، به شرح زیر است:

-        پردازنده 8 هسته‌ای x86 با سرعت 2.3 گیگاهرتز

-        40 واحد پردازش گرافیکی با سرعت 1,172 مگاهرتز

-        سیستم خنک‌کننده Liquid Cooled Vapor Chamber

-        12 گیگابایت رم DDR5

-        پهنای حافظه 326 گیگابایت بر ثانیه

-        1 ترابایت هارد به قطر 2.5 اینچ

-        درایو بلوری 4K اولترا HD


این کنسول قدرت پردازش بازی‌ها با رزولوشن 4K (3840 x 2160) و فریم‌ریت 60fps را دارد و برخلاف کنسول پلی استیشن 4 پرو، می‌تواند دیسک‌های 4K را اجرا کند. نکته جالب، اندازه این کنسول است که از ایکس باکس وان S نیز کوچک‌تر است.



آیا کنسول ایکس باکس وان ایکس، جایگزین کنسول ایکس باکس وان می‌شود؟

مایکروسافت از همان اول اصرار داشته که کنسول ایکس باکس وان ایکس، عضوی از خانواده ایکس باکس است. بازی‌های کنسول‌های ایکس باکس وان، روی کنسول ایکس باکس وان ایکس هم اجرا می‌شوند و ایکس باکس وان ایکس، بازی انحصاری ندارد، اما همان بازی‌ها را با گرافیک بهتر، فریم‌ریت بیشتر و رزولوشن بالاتر اجرا می‌کند.



اما فیل اسپنسر اصرار دارد که این کنسول، قرار نیست نسل جدیدی از کنسول ایکس باکس باشد و دارندگان کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس وان S، به هیچ وجه فراموش نخواهند شد و دارندگان ایکس باکس وان ایکس، از همان خدمات سایر کاربران ایکس باکس وان بهره می‌برند و این کنسول، لوازم جانبی انحصاری هم نخواهد داشت.




رزولوشن 4K واقعی و فریم‌ریت 60fps و واقعیت مجازی

کنسول ایکس باکس وان ایکس بسیار قدرتمند است و می‌تواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K واقعی و فریم‌ریت 60fps اجرا کند. ویژگی که ایکس باکس وان S از آن بی‌بهره است.



همچنین، هنگام معرفی این کنسول، حرف‌های زیادی درباره پشتیبانی آن از واقعیت مجازی مطرح شد. کنسول ایکس باکس وان ایکس، قدرت اجرای واقعیت مجازی را دارد و بازی‌سازانی چون Bethesda نیز اعلام کردند که برای عرضه بازی‌هایی چون Fallout 4 VR، برنامه‌هایی دارند.



در ماه‌های اخیر، مایکروسافت اعلام کرده که این کنسول، از هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت در آینده پشتیبانی خواهد کرد. این هدست‌ها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کنند و این کنسول، از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی خواهد کرد.



شما اکنون می‌توانید کنسول ایکس باکس وان ایکس را از فروشگاه PSPro خریداری کنید.

برچسب ها: Xbox One X
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.