هرآنچه از بازی Cyberpunk 2077 می دانیم

هرآنچه از بازی Cyberpunk 2077 می دانیم

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 8 ماه و 17 روز پیش

در سال 2012 بود که بازی Cyberpunk 2077 معرفی شد و در طول هفت سال گذشته نیز اطلاعات بسیاری در مورد آن منتشر شد. این بازی جدیدترین دستاورد استودیو CD Projekt Red است در سبک نقش آفرینی با المان‌های علمی تخیلی ساخته شد است. گفته شده که این عنوان حتی از بازی The Witcher 3 نیز بزرگ‌تر خواهد بود و حضور بازیگر معروف، کیانو ریوز (Keanu Reeves) در بازی نیز به جذابیت این عنوان افزوده است.

 

وجود درجه سختی‌های مختلف نیز برای بازی Cyberpunk 2077 تایید شده و این یعنی گیمرهایی با تجربیات متفاوت از عناوین شوتر اول شخص می‌توانند از تجربه عنوان جدید استودیو CD Projekt Red لذت ببرند. در ادامه قصد داریم نگاهی به اطلاعات منتشر شده از بازی Cyberpunk 2077 انداخته و مروری نیز بر شایعات پیرامون این عنوان جاه‌طلبانه داشته باشیم.

 

بازی Cyberpunk 2077 جه زمانی عرضه می‌شود؟

کیانو ریوز در نمایشگاه E3 2019 گفت که این عنوان در 28 فروردین 1399 عرضه می‌شود. با وجود اینکه امیدهایمان برای تجربه بازی Cyberpunk 2077 در سال 2019 از دست رفته است، اما می‌دانیم که کمتر از یک سال با عرضه این عنوان فاصله داریم. در حال حاضر پیش فروش این عنوان شروع شده و حتی نسخه مخصوص کلکسیونرها نیز قابل پیش خرید است.

 

نگاهی به آخرین اخبار بازی Cyberpunk 2077

·        حالت New Game Plus به بازی اضافه شده است

·        حالت Hardcore به درجه سختی بازی اضافه شده که رابط کاربری را مخفی می‌سازد

·        شما می‌توانید کتاب مصور 200 صفحه‌ای به نام World of Cyberpunk 2077 را پیش خرید کنید

·        کیانو ریوز در نقش جانی سیلورهند (johnny Silverhand) در بازی حضور دارد

·        بازی Cyberpunk 2077 به صورت انحصاری برای رایانه شخصی روی پلتفرم Epic Game Store عرضه نخواهد شد.



 

آیا بازی Cyberpunk 2077 یک عنوان شوتر اول شخص است؟

باید گفت که بازی Cyberpunk 2077 از سبک شوتر اول شخص با ترکیبی از المان‌های نقش آفرینی بهره می‌برد. البته در ویدیو می‌توان مشاهده کرد که در برخی موارد مانند دوربین به حالت سوم شخص تغییر می‌کند، اما بیشتر مبارزات بازی به صورت اول شخص است.

 

در بازی با انواع سلاح‌ها روبه‌رو هستید و اکشن نیز سریع اما دارای خشونت کنترل شده است و نمی‌توان آن را با بازی DOOM مقایسه کرد. V شخصیت اصلی بازی امکان پناه گرفتن پشت موانع را دارد و با سرعت بالایی قادر به فرار از دست دشمنان یا پنهان شدن پشت موانع است. تیراندازی نیز حس خوبی به گیمر منتقل می‌کند و تاثیر برخورد گلوله به دشمنان به وضوح قابل مشاهده است.

 

ما می‌دانیم که حداقل یک نفر گیمر را در طول بازی همراهی می‌کند. این شخص جکی (Jackie) نام دارد و در طول بازی نیز بسیار کمکتان خواهد کرد. جکی در طول مبارزه با غول‌های بازی نیز نشان داده که کمک بسیار خوبی است و به نظر می‌رسد از شخصیت‌های اصلی بازی باشد.

 

تاکنون متوجه شده‌ایم که شخصیت اصلی بازی از ویژگی‌های مختلفی بهره می‌برد. در دموی 2018 بازی مشاهده کردیم که V قادر است مانند یک نینجا حرکاتی سریع انجام داده و حتی قابلیتی دارد که در حالت زمان آهسته به دشمنان شلیک کند.

 

همانطور که گفتیم سلاح‌های متعددی در بازی وجود دارند که تنها شامل سلاح‌های گرم نمی‌شود. در دمو شاهد استفاده شخصیت اصلی از سلاح‌هایی مانند شاتگانی که قدرت تخریب بالایی دارد، مسلسلی که تیرهای آن هوشمند هستند و پس از شلیک به صورت خودکار دشمنان را تعقیب و از پای درمی‌آورند.

در مورد بازی Cyberpunk 2077 همچنین می‌دانیم که جهان باز است و این یعنی گیمرها می‌توانند در دنیای بزرگ بازی به گشت و گذار پرداخته و کارهای مختلفی در کنار ماموریت‌های اصلی و جانبی بازی انجام دهند.


حالت هاردکور بازی Cyberpunk 2077 رابط کاربری (UI) را غیرفعال می‌کند

مانند بازی The Witcher 3 در بازی Cyberpunk 2077 نیز شاهد حالات مختلف درجه سختی هستیم تا گیمرهایی با مهارت‌های مختلف بتوانند از تجربه بازی لذت ببرند. یکی از سخت‌ترین و در عین حال جالب‌ترین آنها نیز حالت هاردکور است که رابط کاربری یا UI را غیرفعال می‌سازد. در این حالت HUD غیرفعال شده و جزئیاتی از جمله نوار سلامتی، تعداد تیرهای خشاب، نقشه و موارد دیگر روی صفحه نشان داده نمی‌شود. با این حال این موضوع هنوز تایید نشده که آیا همه المان‌های صفحه اصلی مخفی می‌شوند یا تنها به مخفی شدن HUD ختم می‌شود.

 

جالب است بدانید سلاح‌های هوشمند نیز در بازی وجود دارند که هدفگیری و شکست دادن دشمنان را بسیار ساده‌تر می‌کنند. با استفاده از این سلاح حتی افراد مبتدی در سبک شوتر نیز قادر به از پا درآوردن دشمنان خواهد بود.

 

ساخت شخصیت در بازی Cyberpunk 2077

در دموی E3 2018 شاهد بودیم که امکان ساخت شخصیت در بازی وجود دارد. در این حالت ابتدا از انتخاب جنسیت شروع کرده و می‌توانید مدل مو، خالکوبی‌ها و لباس برای شخصیت مدنظرتان انتخاب کنید. در این دمو اشاره‌ای به امکان تغییر استایل چهره شخصیت نشده و نمی‌دانیم آیا حالت شخصی‌سازی شخصیت‌ها عمیق‌تر خواهد شد یا خیر.

 

در نمایشگاه E3 2019 یکی از اعضای استودیو سازنده بازی که روی طراحی ماموریت‌های اصلی و جانبی کار می‌کند به نشریه Gamasutra گفت که در بازی Cyberpunk 2077 سعی شده تا حد ممکن امکان شخصی‌سازی عمیق شخصیت اصلی داستان به گیمرها داده شود. البته به دلیل اینکه بازی در مراحل توسعه بوده امکان نمایش این تغییرات تنها در نسخه نهایی بازی ممکن است.

 

استودیو CD Projekt Red روی شخصی‌سازی صدای شخصیت اصلی نیز کار می‌کند تا گیمرها این ویژگی را نیز به نوع دلخواهشان تغییر دهند. امکان تغییر دادن ویژگی‌ها و قابلیت‌های شخصیت نیز وجود دارد تا شخصیتی با توجه به سلیقه کاربر ساخته شود. این موارد شامل قدرت، سرعت یا هوشمندی شخصیت می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها جذابیت است که به احتمال فراوان گزینه‌های بیشتری هنگام مکالمه با شخصیت‌های غیرقابل بازی یا NPC در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

سازندگان بازی امکان تغییر پیشینه شخصیت را نیز در اختیار گیمر قرار داده‌اند. این پیشینه‌ها نه‌تنها عمق بیشتری به داستان می‌بخشند بلکه روی گیم پلی نیز تاثیر گذاشته و نوع و مکان شروع بازی را نیز تغییر می‌دهند.

 


شما می‌توانید بدون کشتن کسی بازی Cyberpunk 2077 را به پایان برسانید

بازی Cyberpunk 2077 به شما اجازه می‌دهد بدون ریختن خون فردی در این بازی مراحل را به پایان برسانید. البته در ابتدا استودیو CD Projekt Red چنین برنامه‌ای نداشت و پس از دریافت بازخوردها تغییراتی را در سلاح‌های بازی ایجاد کرد.

پاول ساسکو (Paweł Sasko)، طراح ارشد ماموریت‌های بازی در مصاحبه‌ای گفت که سلاح‌های بازی قابل برنامه‌ریزی هستند تا به جای کشتن انسان‌ها قابلیت‌هایی از جمله گلوله‌های خواب آور یا بیهوش کننده داشته باشند. تقریبا تمامی سلاح‌های درون بازی و حتی ابرازهای سایبری نیز چنین قابلیت‌هایی دارند.

 

شخصیت کیانو ریوز / جانی سیلورهند چه نقشی در بازی Cyberpunk 2077 ایفا می‌کند؟

حضور کیانو ریوز به تنهایی باعث ایجاد شور و اشتیاق خاصی میان طرفداران بازی شد، اما جالب است بدانید که کیانو ریوز نقش جانی سیلورهند، یکی از شخصیت‌های مهم بازی رومیزی Cyberpunk را به عهده دارد که سال 1988 عرضه شد.

 

سیلورهند درواقع مرده است، اما در ذهن شخصیت اصلی بازی حضور دارد و در طول بازی با V در ارتباط است. در ابتدا فکر می‌کردیم حضور کیانو ریوز در بازی بسیار کوتاه خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که سازندگان بازی برای شخصیت سیلورهند نقشه‌های فراوانی در سر دارند و درواقع او را تبدیل به یکی از شخصیت‌های کلیدی بازی کرده‌اند.

 

آیا در بازی Cyberpunk 2077 شاهد رابطه‌های عاطفی خواهیم بود؟

مانند بازی The Witcher 3 در بازی Cyberpunk 2077 نیز شاهد رابطه‌های عاطفی خواهیم بود. البته به نظر می‌رسد که رابطه‌ها در جدیدترین عنوان استودیو CD Projekt Red بسیار عمیق‌تر خواهد بود. پاتریک میلز (Patrick Mills)، طراح ماموریت‌های بازی، در مصاحبه‌ای گفت که گزینه‌های بیشتری در این بازی وجود دارد زیرا گیمر می‌تواند جنسیت شخصیت اصلی را انتخاب کرده و با توجه به سلیقه‌اش با شخصیت دلخواه خود در بازی رابطه عاطفی داشته باشد.

 

در بازی The Witcher 3 شخصیت اصلی بازی یعنی گرالت دارای ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی از پیش مشخص شده بود، اما در بازی Cyberpunk 2077 گیمرها می‌توانند جنسیت شخصیت اصلی و دیگر خصوصیات او را انتخاب کرده و با توجه به این انتخاب‌ها با NPC مدنظرشان رابطه عاطفی ایجاد کنند.

 

مسئولان استودیو CD Projekt Red تایید کرده‌اند که رابطه‌های عاطفی در بازی جدیدشان مانند بازی The Witcher 3 عمیق خواهد بود، اما با این تفاوت که تعداد آن افزایش یافته است.

 


آیا بازی Cyberpunk 2077 مانند بازی The Witcher 3 مناسب بزرگسالان است؟

پاسخ این سوال آری است. بازی Cyberpunk 2077 مناسب کودکان نیست و برای بزرگسالان ساخته شده است. درست در لحظات ابتدایی داستان شخصیت اصلی زنی را از دست گروهی نجات می‌دهد که کارشان دزیدن اعضای بدن انسان‌ها است. عوامل دیگر از جمله خشونت و الفاظ رکیک نیز باعث می‌شود که بازی Cyberpunk 2077 گزینه مناسبی برای کودکان نباشد.

 

دیالوگ‌ها در بازی Cyberpunk 2077 چگونه کار می‌کنند؟

در بازی‌های نقش آفرینی، دیالوگ‌ها نقش مهمی در روایت داستان دارند. اصولا بازی‌های نقش آفرینی به نحوی طراحی شده‌اند که هنگام گفتگوی شخصیت‌ها به غیر از انتخاب دیالوگ‌ها آزادی عمل ندارید، اما بازی Cyberpunk 2077 به نحوی طراحی شده که امکان تغییر زاویه دوربین و حتی حرکت به اطراف وجود داشته باشد.

در بخشی از گیم پلی بازی شاهد بودیم که شخصیت اصلی به همراه جکی به سراغ فروشندگان سلاح می‌روند. در میان گفتگوی آن‌ها به روی همدیگر سلاح می‌کشند، اما هنوز گزینه‌های دیالوگ روی صفحه وجود دارد. حال به عهده گیمر است که در این شرایط با استفاده از دیالوگ مناسب شرایط را آرام کند یا ماشه سلاح را کشیده و داستان را به نحوی دیگر ادامه دهد.

در بخشی دیگر نیز پلیس‌ها شخصیت اصلی را بازداشت کرده و روی او دستگاه دروغ سنج نصب می‌کنند. حال اگر شخصیت اصلی دیالوگی انتخاب کند که دروغ باشد پلیس‌ها متوجه خواهند شد. همین گزینه‌ها به زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر تجربه بازی می‌افزاید و بخش خسته‌کننده دیالوگ‌ها را به یکی از نقاط قوت بازی تبدیل می‌سازد.

 

چه توانایی‌هایی را می‌توانید به دست آورید؟

ابزارسایبری (Cyberware) درواقع تجهیزاتی هستند که قابلیت‌های متنوعی در اختیار شخصیت اصلی داستان قرار می‌دهند. در دموی بازی با ابزارسایبری آشنا می‌شویم که قادر به اسکن محیط برای شناسایی دشمنان است و می‌تواند اطلاعات مفیدی از جمله تجهیزات، توانایی‌ها و سطح آن‌ها را در اختیارمان قرار دهد. تجهیزات دیگری نیز به گیمر اجازه می‌دهد که قدرت تخریب سلاح‌ها را افزایش دهد.

 

البته نکته‌ای که از قلم جا مانده مضررات استفاده از این تجهیزات است. به نحوی که در نسخه قبلی این بازی هر ویژگی در بازی شخصیت را دچار مشکلاتی نیز می‌کرد. با این حال در دموی E3 2018 شاهد زنی هستیم که به خاطر استفاده بیش از حد از تجهیزات توسط پلیس ویژه دستگیر شده بود.

 

گویا به نظر می‌رسد که باید بین انسانیت و تکنولوژی تعادلی ایجاد کرد. در غیر این صورت استفاده بیش از حد تکنولوژی می‌تواند عواقبی نیز داشته باشد. جالب است بدانید که شخصیت اصلی می‌تواند از تکنولوژی‌های نظامی غیرمجاز نیز استفاده کند که طبیعتا قدرت‌ها و توانایی‌های بیشتری در اختیار گیمر قرار می‌دهد.

در ادامه بازی، گیمر به قابلیت‌های بیشتری دست می‌یابد که از جمله می‌توان به هدایت تیر اشاره کرد. با استفاده از این حالت می‌توان دشمنانی که در گوشه‌ها مخفی شده‌اند نیز بکشید. در این حالت، مسیر گلوله نشان داده شده و گیمر می‌تواند با در نظر گرفتن دشمنی که پشت موانع پنهان شده است، بکشید.

از قابلیت‌های دیگر می‌توان به تبدیل دست شخصیت بازی به شمشیر، آهسته کردن زمان، پرش بلندتر و موارد دیگر اشاره کرد. در بازی می‌توان کنترل ربات‌های مختلف را نیز به دست گرفت که برای مثال می‌توان به رباتی شبیه به عنکبوت اشاره کرد. با این حال هنوز مشخص نیست که این ربات‌ها در مبارزات نیز قابل استفاده هستند یا خیر.

 

در بخشی از دموی بازی می‌توان مشاهده کرد که شخصیت اصلی فردی را گرفته او را هک می‌کند. در صورتی که افرادی به صورت شبکه با او در ارتباط باشند، گیمر نه تنها در مورد آن فرد بلکه در مورد افراد موجود در شبکه نیز اطلاعاتی کسب می‌کند.


هرآنچه باید در مورد Night City بدانید

بازی Cyberpunk 2077 در سال 2077 جریان دارد و داستان بازی نیز در شهری به نام Night City روایت می‌شود. این شهر خیالی در فاصله بین سان فرانسیسکو و لس آنجلس قرار دارد و در نسخه‌های رومیزی نیز به آن اشاره شده بود. در این شهر شاهد انواع خلافکاران هستیم که بر خیابان‌های شهر حکومت می‌کنند.

 

به لطف تکنولوژی و پیشرفت‌هایی که بشریت داشته است، Night City از زیبایی و جذابیت خاصی بهره می‌برد. در دموی بازی می‌توان خیابان‌های شهر را مشاهده کرد که پر از شخصیت‌های مختلف است. در بخشی از دمو نیز می‌توان مشاهده کرد که شخصیت اصلی از کنار صحنه جرمی عبور می‌کند. هنوز مشخص نیست که آیا دنیای بازی Cyberpunk 2077 از پویا خواهد بود و یا نقشه شهر از قبل طراحی شده و اتفاقاتی که می‌افتد به صورت تصادفی نیست.

 

شهر دارای شش منطقه است و از وسعت بسیار بالایی برخوردار است. رفتن به نقاط مختلف شهر به لودینگ نیاز ندارد و برای رفتن به مناطق مختلف شهر می‌توان از وسایل نقلیه مانند خودروها استفاده کرد. جالب است بدانید که شما قادر به احضار خودرویتان هستید و خودرو به صورت خودکار به سمت شما هدایت می‌شود. درواقع برای دستیابی به خودرو نیازی به رفتن به نقطه‌ای که آن‌ را پارک کرده‌اید، نیست.

دنیای بازی Cyberpunk 2077 تنها به Night City ختم نمی‌شود و محیطی خارج از شهر به نام Badlands وجود دارد که گویا بخشی از داستان نیز در خارج از شهر روایت می‌شود.

 

در بازی Cyberpunk 2077 سیستم اخلاقی وجود ندارد

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 سعی کرده‌اند که گیمر آزادی عمل بیشتری داشته باشد و سیستم اخلاقی روی تجربه او تاثیر منفی نگذارد. شخصیت اصلی داستان با توجه به شهرتی که پیدا کرده در مناطق مختلف با برخوردهای متفاوتی مواجه می‌شود، اما سیستم اخلاقی برای تاثیر روی تقابل شخصیت اصلی داستان با شخصیت‌های غیرقابل بازی طراحی نشده است. با این حال سازندگان بازی انتخاب‌های مختلفی در بازی گنجانده‌اند که گیمرها با توجه به روحیاتشان حق انتخاب داشته باشند؛ برای مثال می‌توان به امکان عدم کشتن دشمنان در بازی مانند بازی The Witcher 3 اشاره کرد.

 


آیا خبری از حالت چندنفره خواهد بود؟

اخباری مبنی بر اینکه سازنده بازی با استودیویی همکاری می‌کند که روی بازی‌هایی با حالت چندنفره تمرکز دارد،‌ به گوش می‌رسد. البته این موضوع به معنی برخورداری بازی Cyberpunk 2077 از حالت چندنفره نیست و امکان دارد بعد از عرضه بازی شاهد معرفی حالت چندنفره باشیم.

استودیو CD Projekt Red برای راضی نگه داشتن طرفداران از افزودن چنین قابلیتی به بازی خودداری می‌کند و گفته که بازی Cyberpunk 2077 عنوانی تک نفره با بخش داستانی غنی است اما می‌خواهیم برخی قابلیت‌ها از جمله حالت چندنفره را به بازی اضافه کنیم.

در سال 2017 آدام کیسینسکی (Adam Kiciński)‌ گفته است که حالت چندنفره آنلاین باعث موفقیت طولانی مدت بازی Cyberpunk 2077 می‌شود. همین امر گمانه‌زنی‌هایی را به وجود آورده مبنی بر اینکه سازندگان بازی می‌خواهند حالت خرید درون بازی را به عنوان جدیدشان اضافه کنند.

سران استودیو CD Projekt Red نیز به گیمرها اطمینان خاطر داده‌اند که خرید درون برنامه‌ای به بازی Cyberpunk 2077 اضافه نمی‌شود. گیمرها با عنوانی شبیه به بازی The Witcher 3 مواجه می‌شوند؛ بخش کمپین داستانی تک نفره غنی با دنیایی بزرگ که تمامی جزئیات آن در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد.

 

آیا بسته‌های الحاقی برای بازی Cyberpunk 2077 عرضه می‌شود؟

طبیعتا بازی‌هایی مانند عنوان جدید استودیو CD Projekt Red که دارای کمپین داستانی غنی هستند بسته‌های الحاقی نیز دریافت می‌کنند که داستان اصلی را ادامه می‌دهد یا دارای داستان‌های فرعی برای شخصیت اصلی یا دیگر شخصیت‌های بازی است.

پس از موفقیتی که بسته‌های الحاقی Hearts of Stone و Blood and Wine بازی The Witcher 3 کسب کردند دور از ذهن نیست که بازی Cyberpunk 2077 نیز بسته‌های الحاقی مختلفی دریافت کند.

 

آیا می‌توان برای بازی Cyberpunk 2077 ماد طراحی کرد؟

در پاسخ به این سوال یکی از مسئولان استودیو سازنده بازی گفته است که در ابتدای عرضه خبری از چنین حالتی نخواهد بود، اما امکان دارد در آینده از مادهای ساخته شده توسط گیمرها پشتیبانی شود.

 

اطلاعات بیشتر از بازی Cyberpunk 2077

در شهر برج‌های مرتفعی وجود دارد که می‌توان در آنجا فعالیت‌های مختلفی انجام داد.

حالت Photo Mode برای بازی در نظر گرفته شده است.

داستان بازی چندین حالت پایان دارد.

در سال 2018 شرکت CD Projekt Red استودیویی را خریداری کرد تا در توسعه بازی Cyberpunk 2077 کمک کند.

آهنگ ساز بازی The Witcher 3 وظیفه ساخت موسیقی‌های بازی Cyberpunk 2077 را به عهده دارد.

در سال 2013 ایده‌ای مطرح شد که هر شخصیت در بازی به زبان اصلی خود صحبت می‌کند و شخصیت اصلی با استفاده از دستگاه ترجمه همزمان قادر به گفتگو و درک آن‌هاست.

در بازی مواد مخدری قدرتمندی وجود دارد که زندگی متفاوتی برای معتادان ساخته است. کسانی که این ماده را مصرف کنند زمانی که می‌خوابند زندگی دیگری را تجربه می‌کنند.

برچسب ها: Cyberpunk 2077
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.