پلی استیشن 5 و اطلاعاتی تازه از آن

پلی استیشن 5 و اطلاعاتی تازه از آن

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 12 ماه پیش

به تازگی اطلاعاتی درباره کنسول بعدی کمپانی سونی که احتمالا پلی استیشن 5 نام خواهد داشت، منتشر شده است. وبسایت SemiAccurate، که در گذشته مشخصات کنسول پلی استشین 4 و همکاری انویدیا و نینتندو را فاش کرده بود، این اطلاعات را منتشر کرده است و از آن‌جایی که منبع نسبتا قابل اعتمادی است، احتمالا این خبر جدید از آن‌ها نیز حقیقت خواهد داشت.

 

(توجه: عکس این مطلب ساختگی است و هنوز تصویری رسمی از این کنسول وجود ندارد!)


این وبسایت مدعی است که کنسول پلی استیشن 5 از نسل بعدی سری پردازنده‌های گرافیکی Navi محصول AMD استفاده می‌کند که در اواخر سال 2018 عرضه خواهند شد. اطلاعات زیادی درباره این پردازنده‌ها در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که طراحی این کارت گرافیک به گونه‌ای است که چندین پردازنده Navi در آن جای گرفته و با فناوری بسیار پرسرعت Infinity Fabric که انحصاری AMD است، به هم متصل می‌شوند. همچنین، این کارت گرافیک از نوعی حافظه جدید بهره خواهد برد که اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. این سایت گزارش داده است که پلی استیشن 5 از پردازنده‌های سری Zen کمپانی AMD استفاده خواهد کرد.

همچنین به نظر می‌رسد که تعداد زیادی نرم‌افزار کیت توسعه که نسخه‌های اولیه سخت‌افزار جدید برای بازی‌سازان هستند، به استودیوهای مختلف فرستاده شده‌اند. اگرچه بعدی است که پلی استیشن 5 در سال 2018 عرضه شود، اما این اتفاق بعید نیست.

 

در انتها، این سایت گزارش می‌دهد که کنسول پلی استیشن 5 قطعا از واقعیت مجازی پشتیبانی خواهد کرد اما ظاهرا سونی توجه خود را نسبت به این پلتفرم کاهش خواهد داد و ظاهرا از وضعیت این تکنولوژی راضی نیست.

 

با این وجود نباید فراموش کرد که این گزارش، اگرچه توسط منبع نسبتا قابل اعتمادی منتشر شده، هنوز تأیید یا رد نشده است و باید تا معرفی رسمی کنسول پلی استیشن 5 صبر کرد، اما می‌توان انتظار داشت که کنسول جدید پلی استیشن، مشخصات فنی قوی‌تری نسبت به ایکس باکس وان ایکس داشته باشد.

برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.