پلی استیشن 5 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

پلی استیشن 5 چه زمانی عرضه خواهد شد؟

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 2 ماه و 22 روز پیش

تاریخ عرضه پلی استیشن 5 را باید سوال مهمی دانست که ذهن بسیاری از طرفدارها را به خود مشغول کرده است. حال که با توجه به اعلام رسمی سونی، کنسول PS4 به پایان چرخه زندگی خود نزدیک می‌شود، ذهن تمام طرفداران این کمپانی ناخودآگاه به سمت کنسول نسل بعدی آن جهت میگیرد. اما سوال اصلی این است که این کنسول چه زمانی به صورت رسمی معرفی و روانه بازار خواهد شد؟ 


این اواخر که شایعات ساخت و معرفی کنسول پلی استیشن 5 تب و تاب بیشتری گرفته‌اند، شرکت سونی همچنان از اعلام برنامه‌هایش برای نسل بعدی صنعت گیم خودداری کرده است. با این حال به لطف مصاحبه‌های اخیر شان لیدن (Shawn Layden) یکی از مدیران اصلی بخش سرگرمی سونی با Golem.de و کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) با وبسایت Financial Times، می‌دانیم که این کنسول در دست ساخت قرار گرفته؛ اما هنوز تاریخ رسمی معرفی آن مشخص نشده است. در ماه می گذشته، جان کودرا (Jon Kodera) مدیرعامل بخش ارتباطات سونی در گفت و گو با Wall Street Journal اعلام کرد که کنسول PS5 دست کم تا سال ۲۰۲۱ عرضه نخواهد شد و کمپانی قصد دارد از سه سال پیشرو برای دست یافتن و قدم برداشتن به سوی آینده‌ای بزرگ‌تر استفاده کند؛ البته این درحالی است که براساس ادعای وبسایت T3، این کنسول در کریسمس ۲۰۱۹ و پیش از کنسول بعدی ایکس باکس معرفی خواهد شد!



شان لیدن


علاوه بر موارد ذکر شده، مایکل پچر (Michael Pachter) چندین ماه قبل در مصاحبه با Gaming Bolt اعلام کرد که به عقیده او این کنسول احتمالا در سال ۲۰۱۹ و با وجود قابلیت Backwards-Compatible معرفی خواهد شد. وی افزود: «من فکر میکنم که سونی هماکنون چرخه حیات کنسول جدید خود را آغاز کرده است و آن‌ها می‌دانند که دقیقا چه کاری را باید انجام دهند». پچر اخیرا نیز با اصلاح ادعای خود، زمان معرفی این کنسول را سال ۲۰۲۰، و کنسول پلی استیشن پرو را بیس و زمینه ساخت کنسول جدید سونی اعلام کرد که عرضه آن باعث کاهش قیمت کنسول نسل هشتمی این کمپانی خواهد شد. همچنین در این بین جیسون شرایر (Jason Schreier) نویسنده وبسایت Kotaku در گزارش اخیر خود پس از صحبت و گفت و گو با چندین توسعه دهنده و بازیساز، زمان معرفی کنسول پلی استیشن 5 را سال ۲۰۲۰ دانسته است. از طرفی نیز برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که کنسول Playstation 5 بین سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ عرضه می‌شود و برخی دیگر نیز عرضه آن را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده‌اند که این اختلاف و وجود بازه زمانی سه ساله در میان نظرات آن‌ها، از عدم قطعیت تاریخ انتشار احتمالی این کنسول حتی در نزد کارشناسان مختلف خبر می‌دهد. 


شایان ذکر است که هنوز هیچ گونه صحبت یا تاریخ احتمالی به صورت رسمی از جانب سونی برای عرضه این کنسول اعلام نشده است و صحبت کردن و حدس زدن زمان انتشار آن کمی سخت و دشوار است. به نظر شما در چه سالی شاهد معرفی و عرضه کنسول پلی استیشن 5 خواهیم بود؟


برچسب ها: پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.