پلی استیشن پلاس چیست؟

پلی استیشن پلاس چیست؟

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 7 ماه و 28 روز پیش

پلی استیشن پلاس چیست؟ شاید این سوال برای شما هم به‌وجود آمده باشد که اکانت Playstation Plus به چه دردی می‌خورد؟ 


شبکه PSN روز به روز در حال گسترش بود و به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته بود. مدام به تعداد بازی‌های آنلاین و چندنفره افزوده می‌شد و علاقه برای استفاده از اینترنت روی کنسول و خرید محتوای دیجیتال زیادتر می‌شد. سونی در سال ۲۰۱۰ از ویژگی جدیدی به نام پلی‌استیشن پلاس (Playstation Plus) رونمایی کرد که شبکه PSN و کاربران آن را به‌شدت تحت تاثیر قرار داد. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های پلی‌استیشن پلاس آشنا خواهیم شد: 



امکان انجام بازی‌های آنلاین

برای تجربه بازی‌های آنلاین، حتما باید عضو پلی‌استیشن پلاس باشید و درغیراین‌صورت نمی‌توانید بازی‌های آنلاین را حتی در صورت خریداری، تجربه کنید. اگر مایل به‌تجربه بخش چندنفره بازی‌هایی مانند FIFA، Call of Duty یا Battlefield باشید، بدون داشتن اکانت Playstation Plus نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. برخی بازی‌ها مثل Overwatch یا Rainbow Six Siege که فاقد بخش تک‌نفره هستند نیز فقط با داشتن اشتراک پلی‌استیشن پلاس قابل استفاده هستند. 


بازی‌های رایگان ماهانه

اگر اشتراک پلی‌استیشن پلاس داشته باشید، سونی هر ماه دو بازی رایگان به شما هدیه می‌دهد. سونی هر ماه لیستی از بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس منتشر می‌کند که شامل شش بازی است. دو بازی برای پلی‌استیشن 4، دو بازی برای پلی‌استیشن 3 و دو بازی برای دارندگان کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا درنظر گرفته شده است که اگر صاحب هر سه پلتفرم باشید می‌توانید با یک اشتراک به هر شش بازی دسترسی داشته باشید. بازی‌های معرفی شده سونی برای پلی‌استیشن 4، از بازی‌های بزرگی که اخیرا منتشر شده انتخاب نمی‌شوند، اما گاهی نام‌های بزرگی بین آن‌ها به‌چشم می‌خورد (در گذشته نام‌ عناوینی چون Bloodborne، Metal Gear Solid V The Phantom Pain، Just Cause 3، Infamous Second Son، NBA2K16 و ...) که برخی از آن‌ها به‌تنهایی قیمتی بالاتر از ۴۰دلار دارند. پس اگر یک اکانت یک ساله پلی‌استیشن پلاس داشته باشید، مجموعا ۲۴ بازی برای هر پلتفرم دریافت خواهید کرد که قطعا برخی از آن‌ها بازی‌های بزرگی خواهند بود. 




نکته جالب در مورد بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس این است که می‌توانید آن‌ها را برای همیشه نگه دارید. اگر بازی‌ها را به Library کنسول اضافه کنی، حتی در صورت دانلود نکردن، صاحب آن بازی‌ها خواهید بود و تا هر زمان اشتراک پلی‌استیشن پلاس شما فعال باشد می‌توانید آن‌ها را دانلود یا بازی کنید. 



تخفیف‌های ویژه فروشگاه پلی‌استیشن 

سونی تخفیف‌های خاصی برای اعضای پلی‌استیشن پلاس درنظر گرفته که خرید بازی‌ها به‌صورت دیجیتالی را بسیار به‌صرفه‌تر خواهد کرد. این تخفیف‌ها هر هفته اعلام می‌شود و پیشنهاد‌های وسوسه کننده زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود. همچنین در زمان تعطیلات یا روزهای خاصی مانند Black Friday، این تخفیف‌ها از همیشه بهتر هستند و یک مزیت بسیار مهم برای دارندگان پلی‌استیشن پلاس به‌حساب می‌آید. 



فضای ذخیره ابری رایگان

به دارندگان اشتراک پلی‌استیشن پلاس ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره رایگان ابری تعلق می‌گیرد. با این قابلیت به‌آسانی می‌توانید تمامی فایل‌های ذخیره خود را روی این فضا قرار دهید و در هر زمان و مکانی از آن‌ها استفاده کنید. 



چند نکته مهم

- درصورتی که اکانت پلی‌استیشن پلاس شما روی یک کنسول فعال باشید و همچنین اکانت شما روی حالت Primary تنظیم شده باشد، دیگر کاربران آن کنسول نیز می‌توانند از برخی مزایای اکانت شما مثل انجام بازی‌های آنلاین یا تجربه بازی‌های رایگان ماهانه روی حساب کاربری خودشان، استفاده کنند.

- تخفیف‌های درنظر گرفته شده برای اعضای پلی‌استیشن پلاس در کشورهای مختلف، تاحدودی متفاوت هستند. 

- قبل از خرید اشتراک پلی‌استیشن پلاس، باید به کشور حساب کاربری خود توجه کنید. اگر کشور حساب کاربری شما آمریکا باشد، باید پلی‌استیشن پلاس مختص این کشور را خریداری کنید (US) و اگر حساب کاربری شما انگلستان باشد، باید اکانت‌های این کشور (UK) را خریداری کنید. مسلما با توجه به قیمت دلار و یورو در کشور، ساخت حساب کاربری آمریکا و خرید اشتراک مربوط به این کشور، کمی به‌صرفه‌تر به‌نظر می‌رسد. 



برای خرید اشتراک پلی‌استیشن پلاس روی این لینک کلیک کنید. 




برچسب ها: Playstation plus
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.