پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان؟ مسئله این است

پلی‌استیشن 4 یا ایکس‌باکس وان؟ مسئله این است

حامد افرومند حامد افرومند
7 سال و 7 روز پیش

سوال بسیار بزرگی که ذهن بسیاری را مشغول کرده، دوراهی سخت برای انتخاب یکی از دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان است. در این مطلب با زبانی ساده شما را راهنمایی کرده‌ایم. حتی اگر شلدون کوپر دانشمند باهوش و مشهور سریال Big bang Theory هم باشید، اگر سر دوراهی خرید پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان قرار بگیرید دچار مشکلات فراوانی خواهید شد! 




اگر از قبل طرفدار هیچ‌کدام از این دو کنسول نباشید و پس از سال‌ها یا حتی برای اولین بار قصد ورود به دنیای شگفت‌انگیز کنسول‌ها را دارید، قطعا در تصمیم گیری به بن‌بست خواهید خورد. حتما به‌سراغ دوستان، فروشگاه‌های مختلف و بسیاری از اطرافیان خود خواهید رفت که با پاسخ‌های متفاوت خود شما را گیج‌تر از قبل خواهند کرد! پس راه‌حل چیست؟ کدام یک از این دو کنسول بهتر از دیگری هستند؟ در این مطلب به‌ساده‌ترین زبان ممکن و به‌دور از جزییات فنی دو کنسول، شما را در این امر راهنمایی خواهیم کرد. کافیست تمام نکات زیر را درنظر بگیرید تا به‌راحتی بتوانید کنسول مورد علاقه خود را انتخاب کنید:


- نظر دیگران هیچ اهمیتی ندارد!

بله! دیگران براساس علاقه شخصی خود شما را راهنمایی می‌کنند. شاید باورتان نشود، اما جنگ طرفدارهای دو کنسول در ایران یا سایر کشورها دست کمی از دعوای طرفدارهای دو تیم فوتبال ندارد! بسیاری از گیمرها با تعصب در مورد این سوال پاسخ می‌دهند و سعی در تحمیل علاقه شخصی خود به شما را دارند. شما باید کنسول خود را بر اساس علاقه‌های خود پیدا کنید. شاید از خود بپرسید که اگر نظر دیگران اهمیتی ندارد، پس چرا باید مطلب نوشته شده سایت Pspro را برای تصمیم‌گیری بهتر بخوانیم؟ پاسخ این است که در این مطلب، ما هیچ انتخابی پیش روی شما نمی‌گذاریم. پس باقی نکته‌ها را هم با خیال راحت بخوانید.


- تفاوت‌های ظاهری دو کنسول تاثیری در انتخاب شما نداشته باشد

فرض کنیم برای اولین بار است که قصد خرید کنسول بازی را دارید و به‌هیچ‌وجه با دنیای بازی‌های ویدیویی آشنایی ندارید! در این‌صورت ممکن است ظاهر کنسول برای شما اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. شاید بخواهید کنسول شما با میز تلویزیون ست شود! در این‌صورت نیازی به خواندن ادامه این مطلب ندارید. اما اگر ظاهر دو دستگاه پس از مشخصه‌های دیگر اولویت کوچکی برای شما محسوب می‌شود، باید بگوییم که به ظاهر کنسول فکر نکنید. به این فکر کنید که در هنگام بازی کردن، نگاه شما به صفحه نمایش است و کسی در آن لحظه با ظاهر کنسول کاری ندارد. پس از انتخاب کنسول مورد علاقه خود، باندل‌های مختلف در رنگ‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانند نظر شما را جلب کند.




- سوال در مورد کشور سازنده را کاملا بیخیال شوید!

پلی‌استیشن 4 محصول کمپانی سونی و ایکس‌باکس وان محصول مایکروسافت است. با این وجود انتظار نداشته باشید که PS4 در ژاپن و Xbox One در ایالات متحده تولید شود! هر دو کنسول در کشور چین و مستقیما از سوی سونی و مایکروسافت تولید می‌شوند. هیچ مدل تقلبی در بازار وجود ندارد و تکنولوژی ساخت هر دو کنسول متعلق به سونی و مایکروسافت است. پس در هنگام خرید به این موضوع حتی فکر هم نکنید. 


مطالب مرتبط

_____________________________________________________________________


- تا حد امکان به مشخصات فنی دو کنسول فکر نکنید

مشغول جمع کردن PC نیستید، پس نیازی نیست مشخصات فنی را در اولویت قرار دهید. بین بازی‌های مشترک دو کنسول (مالتی- پلتفرمر) تفاوت‌های اندکی در هنگام اجرا وجود دارد. ممکن است یک بازی روی پلی‌استیشن 4 بهتر از ایکس‌باکس وان اجرا شود. از طرفی ممکن است یک بازی روی ایکس‌باکس وان عملکرد بهتری نسبت به Playstation 4 داشته باشد. شاید حرفه‌ای‌ها برای تجربه بهتر بازی‌های مالتی-پلتفرمر در مورد عملکرد دقیق دو کنسول تحقیق زیادی ‌کنند تا بهترین تجربه را از بازی‌ها داشته باشند. اما بگذارید خیالتان را راحت کنم! این تفاوت‌ها در اکثر مواقع آن‌قدر ناچیز هستند که نمی‌توان به این راحتی‌ها تشخصیشان داد. چیزی که بیشترین اهمیت را دارد این است که یک بازی بزرگ مثل Battlefield 1، FIFA 17 یا Resident Evil 7 در هر دو کنسول لذت‌بخش هستند و تفاوت گرافیکی آن‌ها را نمی‌توان به راحتی متوجه شد. برای آشنایی با مشخصات فنی دو کنسول می‌توانید به صفحات محصول کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در Pspro مراجعه و از قسمت مشخصات دو کنسول را مقایسه کنید. 




- بازی‌های انحصاری دو کنسول، مهم‌ترین ملاک برای انتخاب

وقت آن است تا وارد اصلی‌ترین بحث در انتخاب بین دو کنسول شویم. به‌ بازی‌های انحصاری هر دو کنسول توجه ویژه‌ای داشته باشید و ملاک انتخاب خود را روی آن قرار دهید. اگر بازی‌ها را نمی‌شناسید سری به اینترنت بزنید و راجع‌به آن‌ها تحقیق کنید. اگر حوصله خواندن نقد‌ها و مقاله‌های مختلف را ندارید، بخش‌هایی از گیم‌پلی هر بازی را تماشا کنید و نقد و بررسی‌های ویدیویی آن‌ها را از دست ندهید. همه چیز در اینجا به سلیقه شما برمی‌گردد. ممکن است از مجموعه بازی‌های Halo، Forza و Gears of War خوشتان بیاید و کنسول ایکس‌باکس وان را انتخاب کنید. شاید هم از دنیای Uncharted، God of War و یا The Last of Us خوشتان بیاید و به‌سراغ پلی‌استیشن 4 بروید. ممکن است به بازی‌های Racing (مسابقه‌ای) علاقه بسیاری داشته باشید و بیشتر وقت خود را صرف بازی کردن این بازی‌ها کنید. در این‌جا کنسول ایکس‌باکس وان با مجموعه بازی‌های Forza Motorsport و Forza Horizon که بصورت سالانه منتشر می‌شوند بهترین گزینه برای خرید شما خواهد بود. ممکن است عاشق بازی‌های اکشن ماجراجویی شوید و بازی‌های ناتی‌داگ و سونی توجه شما را به خود جلب کند. در‌ این‌جا همه چیز به شما بستگی دارد تا کنسول خود را بر اساس بازی‌های انحصاری آن‌ها انتخاب کنید. درواقع بجای مقایسه دو کنسول، به مقایسه‌ بازی‌های انحصاری آن‌ها بپردازید و علایق خود را کشف کنید. 




به‌غیر از نکته‌هایی که در بالا ذکر شد، موضوعات مختلف دیگری نیز وجود دارد. به‌طور مثال شاید نگران این باشید که بازی‌های کدام کنسول در بازار ایران براحتی پیدا می‌شود و خرید و فروش آن‌ها راحت‌تر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمام بازی‌های جدید براحتی در بازار ایران و از طریق فروشگاه ما قابل خریداری هستند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. اما اگر به‌دنبال خرید و فروش بازی‌های خود هستید، کنسول پلی‌استیشن 4 گزینه بهتری خواهد بود و بازی‌های آن بیشتر در بین گیمرها دست به دست می‌شود. درواقع بیشتر گیمرهای ایرانی کنسول پلی‌استیشن 4 را ترجیح داده‌اند، اما تعداد کسانی که ایکس‌باکس وان را انتخاب کرده‌اند هم کم نیست. 

اگر بین خرید دو کنسول Playstation 4 Pro و ایکس‌باکس وان اس تردید دارید، قطعا عملکرد کنسول سونی بهتر از رقیب خود است. این مقایسه اصلا منصفانه نیست و کنسول پلی‌استیشن 4 پرو براحتی پیروز خواهد شد. پس باید منتظر بمانیم تا کنسول اسکورپیو به‌وسیله مایکروسافت به‌بازار عرضه شود.


مطالب مرتبط

_____________________________________________________________________


نکات بسیار زیادی در مورد هر دو کنسول وجود دارد که می‌توانید با تحقیق بیشتر به آن‌ها پی ببرید. ما تنها نکته‌هایی را بیان کردیم که توجه به آن‌ها قبل از خرید برای افراد تازه‌وارد اهمیت بسیار زیادی دارد. درنهایت باید گفت این شما هستید که با توجه به سلایق خود و بازی‌هایی که دوست دارید کنسولتان را انتخاب خواهید کرد. 


برچسب ها: Playstation 4, Xbox One, آموزش
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.