چرا نباید از اکانت‌های هک شده در کنسول‌ها استفاده کنیم؟

چرا نباید از اکانت‌های هک شده در کنسول‌ها استفاده کنیم؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
6 سال و 8 ماه و 29 روز پیش

اگر شما هم از دارندگان کنسول‌های نسل هشتم، مخصوصا کنسول پلی استیشن 4 هستید، حتما متوجه شده‌اید که در شبکه‌های مجازی و فضای اینترنت، عده کثیری اقدام به فروش اکانت‌های هک شده کنسول پلی استیشن 4 می‌کنند.

این اکانت‌ها با استفاده از نرم‌افزارهایی هک شده‌اند و متعلق به کاربران شبکه PSN در دیگر سایر نقاط دنیا هستند. در واقع شما بدون این که از صاحب اصلی یک اکانت اجازه بگیرید، با پرداخت مبلغی ناچیز به فردی که اکانت را هک کرده، به بازی‌های دیجیتالی دسترسی پیدا می‌کنید، که فرد دیگری مبلغ زیادی را برای آن هزینه کرده است. در واقع شما با خرید یک اکانت هکی و دزدی، در یک سرقت شریک می‌شوید!

اما به غیر مشکل اخلاقی این اقدام، باید نگران خطرات این کار نیز باشید. هنگامی که شما یک اکانت هکی را خریداری می‌کنید، شما و صاحب اصلی اکانت به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنید و صاحب اصلی اکانت، راه‌های زیادی در اختیار دارد تا متوجه دزدیده شدن اکانت خود شود. اگر شما تغییر در اکانت دزدیده شده حاصل کنید، صاحب اکانت قطعا با روشن کردن کنسول خود، متوجه تغییرات خواهد شد.

اگر صاحب اکانت متوجه شود که اکانتش هک شده، با تعویض رمز عبر PSN خود، دسترسی شما را به اکانت خود مسدود خواهد کرد که البته باز هم مانع دسترسی شما به بازی‌های آن اکانت نخواهد شد و شما تنها دسترسی به آن اکانت را از دست می‌دهید. البته اگر شما وارد اکانت شوید، بازی‌های آن را دانلود کنید و دیگر از آن استفاده کنید، بعید است که صاحب اکانت، از این راه متوجه هک شدن اکانت خود شود. یک راه پیشگیری این است که هیچگاه به صورت آنلاین بازی نکنید که البته با توجه رشد سریع بازی‌های چند نفره آنلاین در چند وقت اخیر، این روش به هیچ وجه مناسب نیست.

اما اگر صاحب اکانت، از طریق کامپیوتر به حساب کاربری خود مراجعه کند و تنها کمی به تنظیمات اکانت خود بنگرد، متوجه می‌شود که دستگاه پلی استیشن دیگری غیر از دستگاه خود شخص، در حساب پلی استیشن ثبت شده است. این فرد اگر به پاک کردن دستگاه شما از حساب خود بسنده کند، کمترین خطری که شما را تهدید می‌کند، این است که بازی‌های آن اکانت، روی کنسول شما قفل می‌شوند و راه باز گرداندن آن‌ها، خرید قانونی این بازی‌هاست.

اما اگر آن شخص کنسول شما را به کمپانی سونی گزارش دهد، کنسول شما ممکن است برای همیشه از شبکه PSN حذف شود که در این صورت، شما دسترسی به بازی‌های خود را از دست خواهید داد و دیگر نمی‌توانید از کنسول خود استفاده کنید.

پس حتما توجه کنید که خرید اکانت‌های دزدی PSN ممکن است به حذف کنسول شما از شبکه PSN شود و پولی که برای کنسول پرداخته‌اید، عملا به هدر می‌رود.

سخت‌گیری‌های مایکروسافت در کنسول اکس باکس وان بیشتر است و همانطور که در سایت ما دیده‌اید، تنها راه به دست آوردن بازی‌های ارزان برای این کنسول، خرید کنسول‌های کپی خور شده اکس باکس وان است که تنها به شما اجازه بازی آفلاین می‌دهند و نمی‌توانید بازی‌هایی را که به اتصال آنلاین نیاز دارند، بازی کنید. همچنین بازی کردن با این نوع کنسول ایکس‌باکس وان در حالت آنلاین باعث قفل شدن بازی‌ها و در مواقعی باعث بن شدن کامل کنسول خواهد شد و از این حیث با ریسک بسیار بالایی مواجه خواهید بود. 

اگرچه بازی‌های روز نسل هشتم، قیمت بالایی برای ما کاربران ایرانی دارند، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به بازی کردن اهمیت می‌دهید، حتما بازی‌ها را به صورت پلمپ شده یا با استفاده از گیفت کارت خریداری کنید.

 

برای خرید انواع بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان و خرید گیفت کارت‌های PSN و Xbox Live به صفحه اصلی وبسایت ما مراجعه کنید.

 

25 بازی برتر پلی استیشن 3

تحلیلی بر موفقیت ادامه‌دار پلی استیشن

آموزش انتقال فایل از کنسول PS4 به پلی استیشن 5

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای ایستگاه بازی حرفه‌ای‌ها

2 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.