چگونه از بازی‌های پلی‌استیشن 4 عکس یا فیلم بگیریم؟

چگونه از بازی‌های پلی‌استیشن 4 عکس یا فیلم بگیریم؟

حامد افرومند حامد افرومند
6 سال و 11 ماه و 24 روز پیش

یکی از امکانات ویژه‌ای که برای پلی‌استیشن 4 درنظرگرفته شد امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری از بازی‌هاست که با استقبال بسیار خوبی همراه شد. عکس گرفتن یا فیلم‌برداری از بازی‌ها امکان جذابی است که در پلی‌استیشن 4 به‌سادگی میسر شده است. اگر تا به‌امروز با این امکان آشنایی نداشتید و با تنظیمات آن آشنایی نداشتید، حتما این آموزش شما را راهنمایی خواهد کرد. 




برای عکس‌برداری یا فیلم‌برداری از بازی خود کافیست در مواقع دلخواه دکمه Share روی DualShock 4 را فشار دهید. اما این کار به چند روش امکان‌پذیر است. حالت پیش‌فرض پلی‌استیشن 4 کمی سخت به‌نظر می‌رسد و راضی کننده نیست. اگر یک بار دکمه Share را فشار دهید در سمت چپ صفحه منوی Share ظاهر می‌شود. با انتخاب Screenshot می‌توانید تصویری که هم‌اکنون روی صفحه می‌بینید را ثبت کنید. با انتخاب Video Clip نیز می‌توانید شروع به فیلمبرداری از بازی خود کنید. ذکر این نکته ضروری است که در ابتدا فقط توانایی این را خواهید داشت که تا ۱۵ دقیقه فیلم ذخیره کنید که در بخش تنظیمات می‌توان این مقدار را تا یک ساعت افزایش داد. اگر علاقه‌مند به ضبط بازی‌های خود در مدت زمان‌های بیشتر هستید در قسمت تنظیمات گزینه Length of Video Clip را انتخاب کنید و مقدار دلخواه خود را مشخص کنید. درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که برای سهولت در این بخش می‌توانید با زدن دکمه مثلث اقدام به عکس‌برداری و با زدن دکمه مربع اقدام به شروع فیلمبرداری کنید. 




روش ذکر شده در بالا کمی وقت شما را تلف خواهد کرد و نمی‌توانید در مواقع حساس بازی، تصاویر را دقیقا در همان لحظه که انتظار دارید ثبت کنید. در همان منوی Share‌ با انتخاب گزینه Sharing and Broadcast Setting وارد بخش تنظیمات خواهید شد. با انتخاب گزینه SHARE Button Control Type وارد بخش تنظیمات اصلی دکمه Share خواهید شد. تنظیمات Standard‌همان تنظیماتی بود که در بالا توضیح دادیم.




اما پیشنهاد ما این است که در این بخش Easy را برای سهولت در کار خود انتخاب کنید. حال در هنگام بازی کافیست تا یک بار دکمه Share را فشار دهید تا تصویر دقیقا در همان لحظه ثبت شود. اگر دوبار پشت سر هم دکمه Share را با فاصله بسیار کم فشار دهید، فیلمبرداری از بازی شما آغاز خواهد شد. همان‌طور که می‌بینید دیگر نیازی به نمایش منوی Share‌ نیست. اما اگر خواستید به تنظیمات این بخش مجددا دستری داشته باشید، با نگه داشتن دکمه Share شاهد به‌نمایش درآمدن منوی این بخش خواهید شد. 




پس از ثبت تصاویر و ویدیوهای خود، در منوی اصلی پلی‌استیشن 4 و در قسمت Capture Gallery می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که ثبت تصاویر و مخصوصا ویدیوها بخشی از هارددیسک کنسول شما را پر خواهد کرد. سونی این امکان را در اختیار کاربر قرار داده تا در صورت نیاز تصاویر و ویدیوهای خود را روی یک فضای خارجی مثل فلش دیسک یا هارد اکسترنال کپی کنید. 




برای آشنایی با برخی از قابلیت‌های پلی‌استیشن 4 و آموزش‌های مرتبط هم می‌توانید به بخش آموزش پلی‌استیشن وبسایت Pspro مراجعه کنید.  

برچسب ها: آموزش, ترفند, Playstation 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.