چگونه سیستم پلی استیشن VR را راه اندازی کنیم؟

چگونه سیستم پلی استیشن VR را راه اندازی کنیم؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی
7 سال و 5 ماه و 13 روز پیش

قبل از هر چیز، اگر تصمیم به خرید سیستم واقعیت مجازی پلی استیشن VR دارید،می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید.

پس از این که دستگاه پلی‌استیشن VR خود را خریداری کردید درون جعبه آن، با چندجعبه کوچک‌تر مواجه خواهید شد که درون هر جعبه، تجهیزات و کابل‌های این سیستم وجوددارد. اگر باندل این دستگاه را خریداری کرده‌اید، در آن دوربین پلی استیشن نیزخواهید دید.

از دیدن تعدد کابل‌های این سیستم نگران نشوید. نصب این سیستم از آن چه که به نظر می‌رسد، ساده‌تر است. ابتدا، نگاهی به قطعات درون جعبه می‌اندازیم.


حالا که با تجهیزات پلی استیشن VR آشنا شده‌ایم، به سراغ نصب آن می‌رویم. قبلا از هر چیز، مطمئن شوید که کنسول پلی استیشن 4 و تلویزیون شما خاموش هستند.

در اولین قدم، کابل HDMI  را که از تلویزیون به کنسول وصل شده، در آورده و از تلویزیون به پردازنده پلی استیشن VR متصل کنید.




سپس، دوربین پلی استیشن را به کنسول پلی استیشن 4 خود نصب کنید. بهترین مکان برای نصب دوربین، در ارتفاع 1.4 متری از سطح زمین یا روی تلویزیون شماست. اگر نصب در این ارتفاع برای شما مقدور نیست می‌توانیددوربین را روی میز تلویزیون خود بگذارید و آن را تنظیم کنید.


کابل HDMI شماره 1 (در عکس اول) را از پلی استیشن 4 به واحد پردازنده پلی استیشن VR متصل کنید. اگر از کابل HDMI دیگری استفاده می‌کنید، مطمئن باشید که حداقل HDMI 1.4 باشد.


کابل USB شماره 2 (در عکس اول) را از جلوی پلی استیشن 4 به پشت واحدپردازنده پلی استیشن VR متصل کنید.


حالا کابل برق واحد پردازنده PSVR را به پریز برق متصل کنید.


قسمت کاور اتصالات واحد پردازنده رامانند شکل عقب کشیده و کابل‌های اتصال پلی استیشن VR را (کابل شماره 4 در عکس اول) متصل کنید.


اکنون هدست واقعیت مجازی را به کابل اتصال پلی استیشن VR متصل کنید.


همانند عکس بالا، هندزفری خود را نیز می‌توانیدمتصل کنید. سپس هدست خود را روشن کنید. ممکن است سیستم از شما بخواهد که نرم‌افزارواقعیت مجازی خود را آپدیت کنید. پس از آپدیت، سیستم شما آماده تنظیمات اولیه است.

دقت کنید که قبل از آغاز کار با هدست،حتما این تنظیمات را انجام دهید. کل مراحل بالا را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

تنظیمات دوربین

همانطور که ذکر شد، بهترین ارتفاع برای دوربین پلی استیشن، 1.4 متر است. فاصله دوربین از شما نیز باید حدود 2 متر باشد.سپس با توجه به نمایشگر، زاویه دوربین خود را تنظیم کنید. مطمئن شوید که تصویرسطحی که دوربین روی آن قرار دارد، توسط دوربین دیده نمی‌شود.

اکنون موقعیت خود را مشخص کنید و حتماهنگام این کار، کنترلر پلی استیشن، یا Playstation Aim یا کنترلر PS Move را دردست داشته باشید تا دوربین بتواند آن‌ها را شناسایی کند.

اگر در این مرحله، در مرکز تصویر نباشید و ادامه دهید یا فرد دیگری وارد محوطه دید دوربین شود، لازم است دوباره موقعیت خودرا مشخص کنید. همچنین، اگر پشت سر شما منبع نوری مانند لامپ یا پنجره وجود دارد،آن‌ها را ببندید.

دقت کنید که در هر زمان برای تنظیم دوربین پلی استیشن خود، می‌توانید از منوی Settings، به قسمت Devices رفته،دستگاه Playstation VR راانتخاب کرده و با انتخاب گزینه Adjust PS Camera، دوربین را تنظیم کنید.

تنظیمات هدست

اکنون بهتر است با اجزای هدست واقعیت مجازی Playstation VR آشنا شویم.


حالا، زمان به سر گذاشتن هدست است. قبل از استفاده، باید مطمئن شوید که هدست به خوبی روی سر شما قرار گرفته است.

هدست را با کنترل روی کابل (دکمه I در شکل بالا) روشن نمایید. استفاده ازهندزفری‌های پلی استیشن را به شما، برای تجربه بهتر از این هدست، پیشنهاد می‌کنیم.همچنین، هندزفری‌های بلوتوثی، با پلی استیشن VR سازگار نیستند. می‌توانید سطح صدای هدست را نیز از کنترل دستگاه تنظیم کنید (دکمه‌های K و L در شکل بالا).

حالا، محافظ پلاستیکی لنزها را بردارید.از قسمت A، هدست را نگه داشته (دقت کنیدکه قسمت دارای سنسورها را نگه نداشته‌اید)، سپس دکمه آزادسازی هدست (دکمه E در شکل بالا) را نگه داشته و قسمت چشمی راتنظیم کنید، آن را روی سر خود بگذارید و دکمه آزاد سازی را رها کنید. با استفادهاز چرخ تنظیم (قسمت D در شکل بالا)، از محکم بودن هدست، به حدی که برای شما راحت است، مطمئن شوید. همچنین،مطمئن شوید که قسمت چشمی کاملا روی چشمان شما قرار دارد. اگر عینک می‌زنید، هدست را به گونه‌ای تنظیم کنید که به راحتی روی عینک شما قرار بگیرد و با لنز‌ها نیزدر ارتباط نباشند. اگر هنگام استفاده از عینک، تصویر برای شما تار است، چشمی راتنظیم کنید. این احتمال نیز وجود دارد که برای استفاده از پلی استیشن VR به عینک احتیاجی نداشته باشید و بتوانید آن‌ها را در بیاورید.

هنگام برداشتن هدست، حتما دکمه آزادسازی را نگه دارید و چشمی را کمی از سر خود دور کنید. تمام این مراحل در منوی تنظیمات Playstation VR در قسمت Settings کنسول شما وجود دارند.



چگونه از پلی استیشن VR بهترین استفاده را ببریم؟

اکنون که سیستم واقعیت مجازی شما آماده است، بهتر است به تعدادی نکات توجه کنید.

در هر بار استفاده، حتما هدست پلی اسیتشن VR را تنظیم کنید. بسته به زمان روز، نور محیط و موقعیت مکانی کاربر، هدست باید دوباره تنظیم شود.

برخی کاربران هنگام استفاده سرگیجه وسردرد را تجربه کرده‌اند، پس بهتر است:

1. به ازای هر یک ساعت بازی با PSVR، حداقل 15 دقیقه استراحت کنید.

2. بهترین موقعیت بازی، نشسته است. پیشنهاد می‌کنیم از یک مبل راحت استفاده کنید.

3. اگر احساس سرگیجه کردید، فورا بازی را متوقف کنید و استراحت کنید.

4. مطمئن شوید که گوشی‌های هندزفری، درگوش درست قرار گرفته‌اند. گوشی راست در گوش راست و گوشی چپ را در گوش چپ قراردهید.

5. کنترلر را نیز در کنار دست خود قراردهید تا هنگام به سر گذاشتن هدست، آن‌ها را گم نکنید.

فضای اتاق

شرایط اتاق خود را قبل از استفاده بررسی کنید:

1. فضای مناسب و ایده‌آل برای استفاده از پلی استیشن VR، دارای ابعاد 3x1.9 متر است.

2. صندلی یا مبل شما باید در فاصله 2متری و مستقیما جلوی دوربین پلی استیشن باشد.

3. حتما توجه کنید که هنگام استفاده از پلی استیشن VR،بنشینید؛ اما اگر هنگام بازی، می‌ایستید، مطمئن شوید که در فضای بازی شما، جسم یافردی قرار نداشته باشد تا از صدمات و حوادث، جلوگیری شود.


باز هم تأکید می‌کنیم که تا حد ممکن، فضای بازی دارای نور کمی باشد. از ورود نور آفتاب به درون اتاق جلوگیری کنید و منابع نور را خاموش کنید. اگر احساس می‌کنید که هدست یا کنترلر شما در ردیابی حرکات مشکل دارد:

1. دکمه PS روی کنترلر را نگه داشته تا منوی سریع باز شود.

2. از قسمت AdjustPlaystation VR، گزینه Confirm YourPosition را انتخاب کنید. نورهای روشن روی صفحه شما با رنگ‌های تیر نمایش داده می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را شناسایی کرده و خاموش کنید.

3. همچنین، بهتر است که رنگ‌های ردیاب کنترلر و PS Move (قرمز و سبز) و هدست (آبی) درمحیط شما کم باشند و لباس‌هایی بپوشید که با این رنگ‌ها کنتراست داشته باشند.

4. از تمیز بودن لنز‌های هدست خود مطمئن شوید.




5. روشنایی هدست خود را نیز از منوی سریع، تنظیم کنید. این تنظیمات، روی روشنایی تلویزیون شما تأثیری نخواهد داشت.

اکنون شما آماده هستید تا از سیستم واقعیت مجازی خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

برچسب ها: پلی استیشن VR
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.