چگونه کنترلر PS Move را به پلی استیشن 4 متصل کنیم؟

چگونه کنترلر PS Move را به پلی استیشن 4 متصل کنیم؟

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 8 ماه و 14 روز پیش

کنترلر PS Move از لوازم جانبی کنسول پلی استیشن 4 محسوب می‌شود. به لطف این کنترلر، گیمرها می‌توانند به صورت فیزیکی با کنسول پلی استیشن 4 ارتباط برقرار کرده و از طریق انجام حرکات مختلف، فرامین مشخصی را در بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها یا رابط کاربری به پلی استیشن 4 صادر کنند. همچنین در برخی بازی‌ها امکان استفاده همزمان از دوربین پلی استیشن (Playstation Camera) در کنار کنترلر PS Move وجود دارد.

نحوه اتصال کنترلر PS Move به پلی استیشن 4

اتصال کنترلر PS Move به کنسول پلی استیشن 4 بسیار ساده است و طی چند مرحله کوتاه و ساده می‌توانید کنترلر را به کنسول متصل کنید. ابتدا باید بدانید که برای اتصال کنترلر PS Move به کنسول به کابل مینی USB نیاز دارید که از این نوع کابل در کنسول پلی استیشن 3 استفاده شده است. شایان ذکر است که پلی استیشن 4 همراه با کابل میکرو USB عرضه می‌شود و از این کابل برای شارژ دسته‌های کنسول می‌توان استفاده کرد.

برای اتصال کنترلر PS Move به پلی استیشن 4 مراحل زیر را به‌صورت قدم به قدم انجام دهید:

1. ابتدا کابل مینی USB را به کنترلر PS Move متصل کرده و سر دیگر آن را به یکی از دو درگاه موجود در پنل جلویی کنسول پلی استیشن 4 متصل کنید.

2. دکمه PS روی کنترلر PS Move را فشار دهید تا کنترلر فعال شده و توسط کنسول شناخته شود. در صورتی که کنترلر توسط کنسول شناخته شد صفحه‌ای از پرفایل‌های ساخته شده روی کنسول ظاهر می‌شود.

3. حال پروفایل مدنظرتان را انتخاب کنید. در صورتی که پروفایلی روی کنسول نساخته باشید، گزینه ساخت پروفایل را انتخاب و مراحل ساخت پروفایل جدید را طی کنید.

4. پس از انتخاب پروفایل به صفحه اصلی منو بازمی‌گردید. حال بازی یا اپلیکیشن مدنظرتان را اجرا کنید. در صورتی که کنترلر PS Move به مقدار کافی شارژ شده باشد کابل مینی USB را جدا کرده و به صورت بی‌سیم از کنترلر استفاده کنید.

نکات مهم

تنظیمات کنترلر PS Move در هر بازی می‌تواند متفاوت باشد. به همین علت برای افزایش هرچه بیشتر لذت تجربه بازی‌ها دستورالعمل‌های ارائه شده در بازی‌های ویدیویی را قدم به قدم انجام داده و کنترلر را با توجه به بازی مدنظر تنظیم کنید.

در نظر داشته باشید که دوربین Playstation Eye کنسول پلی استیشن 3 با کنسول پلی استیشن 4 سازگار نیست.

• بازی‌های نیازمند به دوربین در پلی استیشن 4 از Playstation Camera استفاده می‌کنند.

• کنترلر PS Move به نحوی طراحی شده که در محیط‌هایی با شرایط نور مختلف کار کند، اما برای بهبود عملکرد کنترلر بهتر است از قرار گرفتن کنترلر در برابر نور مستقیم خورشید، انعکاس نورهای مختلف و وجود نور پس زمینه بیش از حد جلوگیری کنید.

عیب‌یابی

• مطمئن شوید که کنترلر PS Move از طریق کابل مینی USB به دستگاه متصل باشد.

• مطمئن شوید که چراغ تعیین وضعیت روی بدنه کنترلر روشن باشد. (چراغ قرمز رنگ کوچک)

• ناوبری در منوی کنسول را آزمایش کنید. از کنترلر دکمه T یا Trigger را فشرده و نگه دارید، حال با حرکت دادن آرام کنترلر به سمت راست یا چپ می‌توانید در منوی کنسول، ناوبری کنید. در صورتی که امکان ناوبری وجود داشته باشد کنترلر PS Move به درستی به کنسول متصل شده است.

برچسب ها: PlayStation Move, پلی استیشن 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.