کلاس‌ های ابتدایی بازی Diablo 4 چه خواهند بود؟

کلاس‌ های ابتدایی بازی Diablo 4 چه خواهند بود؟

محمدرضا عابدی محمدرضا عابدی
4 سال و 5 ماه و 13 روز پیش

در کنفرانس بلیزکان سال ۲۰۱۹، کمپانی بلیزارد (Blizzard) نه تنها وجود بازی Diablo 4 را تایید کرد، بلکه سه کلاس از بین پنج کلاس شروع بازی که بازیکنان هنگام انتشار بازی می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند را نیز تایید کرده است. کمپانی بلیزارد سه کلاس Druid، Sorceress و Barbarian را که سه عضو اصلی بازی‌های کلاسیک دیابلو هستند را معرفی کرده است. با این وجود، از آنجایی که تایید شده است که پنج کلاس برای ابتدای بازی وجود دارد، یک سوال باقی می‌ماند: دو کلاس باقی‌مانده چه کلاس‌هایی هستند؟

 

کلاس‌هایی که تاکنون تایید شده‌اند

سه کلاس تایید شده بازی Diablo 4 تا این لحظه کلاس‌های Druid، Sorceress و Barbarian هستند. هرکدام از این کلاس‌ها به طور خاصی در نبرد مهارت دارند که به خوبی آن‌ها را از هم متمایز می‌سازد. به عنوان مثال Sorceress می‌تواند از جادو استفاده کند تا با استفاده از قدرت عناصر، مقادیر زیادی صدمه به دشمنان وارد کند و صحنه نبرد را در کنترل خود نگه دارد. او می‌تواند از الکتریسیته، آتش و یخ برای حمله یا منجمد کردن دشمنان در جای خودشان استفاده کند.

 

کلاس Druid نیز بازگشته تا بار دیگر با طبیعت یکی شود و با استفاده از حملات خشن خود دشمنان را به زمین بکوبد و یا با خشم ذاتی خود از راه دور به دشمنانش حمله کند. در نهایت نیز کلاس Barbarian است که در جهش به مرکز نبرد و استفاده از خشم بدوی خود برای نابودی همه‌چیز مهارت دارد. این کلاس‌ها در بازی‌های قبلی سری بازی Diablo نیز حضور داشتند اما توانایی‌های آنان برای بازی Diablo 4 به روز رسانی شده است.

 


کلاس‌ها در بازی‌های قبلی

سری بازی Diablo تا کنون چندین کلاس متفاوت داشته که ممکن است در بازی Diablo 4 به بازی برگردند. دو جای خالی برای کلاس‌های ابتدایی بازی Diablo 4 وجود دارد اما قطعا در تاریخ بازی Diablo بیش از دو کلاس کاندید پر کردن این جای خالی هستند. هر دو بازی Diablo 2 و بازی Diablo 2 شامل پنج کلاس ابتدایی بازی برای انتخاب بودند و هر کدام لیستی کاملا متفاوت داشتند. با آن که ممکن است کمپانی Blizzard یک کلاس کاملا جدید خلق کند، انتخاب‌های بسیار مناسبی از قبل درون این سری بازی وجود دارد که به خوبی در گیم‌پلی خشن و خونین بازی Diablo 4  جا می‌گیرند.

 

هر سه کلاس معرفی شده کنونی در بازی Diablo 2 نیز حضور داشتند، بنابراین شانس خوبی وجود دارد که کلاس‌های باقی‌ مانده نیز از همان بازی انتخاب شوند. کلاس‌های ابتدایی بازی Diablo 2 کلاس‌های آمازون (Amazon) و نکرومنسر (Necromancer) و پالادین (Paladin) بودند که در کنار دو کلاس Barbarian و  Sorceress قرار داشتند. دو کلاس Assassin و Druid نیز بعدها به بازی اضافه شدند. بازی Diablo 3 چند کلاس جدید برای امتحان کردن و چند کلاس آشنا به همراه خود داشت. کلاس‌های ابتدایی بازی Diablo 3 شامل Barbarian، Witch Doctor، Wizard، Monk و Demon Hunter بود. دو کلاس Necromancer و Crusader نیز بعدها اضافه شدند.

با آن که هیچ کدام از کلاس دیگر در پیش‌نمایش گیم پلی بازی Diablo 4 حضور نداشتند، به معنای آن نیست که قرار نیست به بازی اضافه شوند. حتی اگر جزو کلاس‌های ابتدایی بازی نیز نباشند، احتمالا تعدادی از کلاس‌ها بعدها به عنوان محتوای قابل دانلود برای بازی عرضه می‌شوند.

 


بررسی جزئیات ویژگی‌های کلاس‌ها

اگر به نمونه اولیه آمار کلاس‌ها نگاه کنیم، دو کلاس Druid و Sorceress مبتنی بر هوش (Intelligence) هستند. هرچند که کلاس Druid همچنین می‌تواند به قدرت‌ بدنی (Strength) نیز متکی باشد. مثل همیشه کلاس Barbarian یک کلاس قدرت بدنی محور است که یعنی در حال حاضر هیچ کلاس مبتنی بر چابکی (Dexterity) برای انتخاب وجود ندارد. معمولا کلاس‌های Demon Hunter ، Monk، Rogue و گاهی Assassin مبتنی بر چابکی بوده‌اند و کلاس آمازون بسته به نوع بازی، هم مبتنی بر قدرت و هم مبتنی بر چابکی بوده است. دو کلاس Necromancer و Witch Doctor به طور سنتی مبتنی بر هوش هستند بنابراین ممکن است یکی از آن‌ها در بازی حضور پیدا کند (Wizard نیز شرایط مشابهی دارد اما توانایی‌های Sorceress شباهت زیادی به Wizard دارند و بعید است هر دو با هم حضور داشته باشند) دو کلاس Paladin و Crusader نیز بر قدرت بدنی تکیه دارند بنابراین ممکن است یکی از این دو کلاس نیز در بازی حضور پیدا کند. هرچند، از آنجایی که هر دو این کلاس‌ها را می‌توان به عنوان جنگ‌جوی مقدس دسته‌بندی کرد، شباهت بسیار زیادی به هم دارند.

 


سبک‌های متفاوت

با توجه به سه کلاس ابتدایی معرفی شده تاکنون، یک کلاس به عنوان مبارز تن‌به‌تن، یک کلاس به عنوان یک استفاده کننده از جادو از راه دور، و یک کلاس که از توانایی‌های هر دو سبک بازی بهره می‌برد، معرفی شده‌اند. همچنین کلاس Druid شامل قابلیت داشتن حیوانات خانگی نیز هست، بنابراین الگوی «کلاس دارای حیوان خانگی» نیز پوشش داده شده است. برای به وجود آمدن یک بالانس بی‌نقص نیاز به یک کلاس دیگر مبارز تن‌به‌تن و یک کلاس مبارز از راه دور داریم تا ترکیب خوبی از سبک‌های بازی متفاوت را دارا باشیم. بار دیگر می‌توانیم به کلاس‌های بازی Diablo 2 رجوع کنیم که با دارا بودن کلاس‌هایی مثل پالادین و آمازون می‌تواند سبک‌های بازی گسترده و مخلوطی از مبارزات از راه دور و تن‌به‌تن را ارائه دهد و هرگونه جای خالی برای بازی co-op و یا PvP در بازی Diablo 4 را پر کند.

کلاس Necromancer نیز بیشتر پرکننده نقش دورزن و یا کلاس دارای حیوان خانگی است، هرچند که با توجه به توانایی‌های در دسترس، می‌تواند پتانسیل نبرد از راه نزدیک را نیز داشته باشد. کلاس Monk نیز معمولا از فاصله نزدیک به نبرد می‌پردازد و کلاس Demon Hunter تقریبا در تمام موارد از راه دور حمله می‌کند (به استثنا نوع Impale Demon Hunter) در حالی که توانایی‌های کلاس Barbarian در بازی Diablo 4 این کلاس را برای تبدیل شدن به تانکی با قدرت حمله بالا ایده‌آل می‌سازد، احتمالا بازیکنان حداقل یک کلاس تانک دیگر برای ایجاد تنوع در نبرد‌های از راه نزدیک بخواهند. دو کلاس دیگر بازی Diablo 4 هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند اما به احتمال زیاد از میان کلاس‌های بازی‌های قبلی انتخاب خواهند شد. شاید حتی مثل سه کلاس دیگر ابتدایی بازی، از بازی Diablo 2 انتخاب شوند. محتمل‌ترین گزینه‌ها در حال حاضر کلاس‌های آمازون و پالادین (یا از آنجایی که شباهت بسیاری میان این دو وجود دارد، Crusader) هستند، زیرا در این صورت تمام کلاس‌ها از بازی Diablo 2  انتخاب شده‌اند. به هرحال بازیکنان باید منتظر بمانند تا ببینند در گذر زمان چه کلاس‌هایی به نبرد علیه لیلیث (Lilith) در بازی دیابلو ۴ اضافه خواهند شد.

 

بازی دیابلو ۴ در حال حاضر در حال توسعه برای رایانه‌های شخصی، کنسول پلی استیشن 4 و کنسول ایکس باکس وان است. 

برچسب ها: Diablo 4
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.