کنسول دستی Playdate معرفی شد

کنسول دستی Playdate معرفی شد

علی رزاقی علی رزاقی
4 سال و 11 ماه پیش

کمپانی Panic (ناشر بازی Firewatch و بازی Untitled Goose Game) از عرضه یک کنسول دستی دوست داشتنی و زیبا به نام Playdate پرده برداشت. این کنسول مخصوص بازی‌های مستقل (indie games) طراحی شده است و یک دستگیره هم دارد!

 

ابتدا با سخت ‌افزار شروع کنیم: کنسول Playdate یک دستگاه به شدت جذاب و خوش‌دست است که با رنگ زرد براق طراحی شده است. این کنسول شامل یک d-pad و دو دکمه و یک صفحه‌نمایش ۲.۷ اینچ سیاه و سفید با رزولوشن بالاست. همچنین دارای تکنولوژی‌های ارتباطی wi-fi و بلوتوث و USB-C به همراه یک باتری قابل شارژ، جک هدفون و البته یک دستگیره است. همه این‌ها در یک قاب کوچک جا داده شده‌اند، ابعاد این کنسول 74x76x9mm است.

 


کمپانی Panic در مورد این کنسول اینگونه توضیح می‌دهد:

 Playdate قصد ندارد تا با دستگاه‌های دیگری که ما قبلا با آن‌ها بازی کرده‌ایم و دوستشان داشته‌ایم رقابت کند، این کنسول طراحی شده تا یک مکمل باشد، طراحی شده تا در زمان بین کارکردن با گوشی و بازی با کنسول خانگی از وجود آن لذت ببرید، چیزی برای پرکردن لحظاتی که در آن شما فقط دنبال یک بازی هستید که بتوانید آن را برداشته و بازی کنید.
 

صحبت از بازی‌ها شد، جالب است بدانید که کمپانی Panic یک روش غیرمعمول برای توزیع بازی‌های خود روی این کنسول دستی انتخاب کرده است؛ کسانی که قصد خرید کنسول Playdate را دارند به همراه کنسول خود یک پک ۱۲تایی بازی نیز دریافت خواهند کرد که یکی از این بازی‌ها در هنگام روشن کردن دستگاه فعال خواهد شد و سپس هر هفته یک بازی جدید در دسترس قرار خواهد گرفت.

کمپانی Panic قصد دارد حال و هوایی غافلگیر کننده برای این عناوین ایجاد کند ولی در ابتدا چند مورد از بهترین‌ بازی‌های مستقل را برای کنسول خود در نظر گرفته است و در مورد این بازی‌ها می‌گوید: «بعضی‌ها کوتاه هستد، بعضی‌ها بلند هستند، بعضی حالت تجربی و بعضی دیگر سنتی هستند. ولی همه‌شان سرگرم کننده‌اند.»

 

اولین عنوانی که این کنسول در دسترس شما قرار خواهد داد بازی Crankin's Time Travel Adventure است که توسط طراح بازی Katamari Damacy، کیتا تاکاهاشی (Keita Takahashi)، ساخته شده است. علاوه بر این عناوینی توسط زک گیج (Zach Gage) سازنده بازی‌ SpellTower و  بازی Really Bad Chess، بنت فودی (Bennett Foddy) سازنده بازی Getting Over It و شاون اینمن (Shaun Inman) سازنده بازی The Last Rocket، برای کنسول Playdate ساخته خواهد شد.

 


کاربرد دستگیره کنسول چیست؟ نوعی ورودی جدید و جالب به حساب می‌آید که اگر توسعه‌دهندگان بخواهند می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. برای مثال در بازی Crankin's Time Travel Adventure این دستگیره باعث می‌شود که کاراکتر بازی بتواند با موفقیت یک قرار عاشقانه با کاراکتر Crankette بگذارد که نیازمند عبور از یک سری موانع در سر راه است و شما می‌توانید با چرخاندن این دستگیره گذر زمان را کنترل کنید و با هر بار چرخاندن آن به سمت جلو یا عقب، زمان را به عقب یا جلو ببرید.

 

کمپانی Panic هنوز جزئیات برنامه خود را برای زمانی که این ۱۲ بازی به پایان برسند، اعلام نکرده، اما گفته شده سازندگان امیدوار هستند در آینده سری بازی‌های دیگری برای کنسول منتشر کنند و این مسئله بستگی به آمار فروش و علاقه کاربران به این کنسول دارد.

 

قیمت این کنسول به همراه پک ۱۲تایی بازی ۱۴۹ دلار اعلام شده و انتظار می‌رود که در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی به بازار عرضه شود. این کنسول به تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد. 

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.