گوگل پلتفرم گیمینگ استدیا را معرفی کرد

گوگل پلتفرم گیمینگ استدیا را معرفی کرد

حسام افرومند حسام افرومند
5 سال و 11 روز پیش

سرانجام همانطور که انتظار می‌رفت، شرکت گوگل هم از پلتفرم گیمینگ خود با نام استدیا در رویداد GDC 2019، رونمایی کرد. سرویس استریمی که با مرورگر Chrome و یا داشتن تلفن‌های هوشند، رایانه‌های شخصی، تلویزیون و یا تبلت استفاده از آن میسر می‌شود.



به طور مثال، پس از تماشا ویدیو گیم‌پلی یک بازی، می‌توانید با استفاده از این سرویس استریم، تنها در پنج ثانیه به تجربه آن بازی بپردازید. بازی‌هایی که به گفته شرکت گوگل، روی استدیا با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند. البته با گذشت زمان این عدد می‌تواند به ۸K و نرخ فریم ۱۲۰ نیز هم ارتقا پیدا کند. پردازنده گرافیکی استادیا هم ۱۰٫۷ ترافلاپس قدرت دارد و همچنین براساس ادعایی که گوگل دارد، استدیا قدرتی بیشتر از مجموع قدرت‌های پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس دارد.

بدون شک وجود بازی‌های خوب هم برای هر پلتفرمی حیاتی است و به خاطر همین موضوع هم، گوگل بازی DOOM Eternal را به عنوان یکی از بازی‌های تایید شده استدیا اعلام کرد و اظهار داشت این بازی با نرخ فریم ۶۰ و  کیفیت ۴K روی استدیا اجرا خواهد شد. گفتنی است، قابلیت‌هایی مانند کراس پلی هم برای استدیا در نظر گرفته شده است.

گوگل همچنین در طی کنفرانس خود از کنترلر استدیا هم رونمایی کرد، کنترلری که از ویژگی‌های آن، می‌توان به دکمه اشتراک گذاشتن، میکروفون داخلی و قابلیت اتصال به Wifi اشاره کرد.


در پایان هم باید گفت جید ریموند (Jade Raymond) به عنوان رییس استودیو فرست‌پارتی پلتفرم Stadia انتخاب شد و سال ۲۰۱۹ هم شاهد عرضه شدن استدیا در آمریکا، کانادا، بریتانیا و اروپا خواهیم بود.

برچسب ها: Google, Stadia
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.