۱۰ بازی فوق العاده ای که احتمالا اسمشان را هم نشنیده اید!

۱۰ بازی فوق العاده ای که احتمالا اسمشان را هم نشنیده اید!

احمدرضا آوار احمدرضا آوار
5 سال و 1 ماه و 8 روز پیش
در طی پنج سال گذشته، Double fine Productions و Iam8bit جشنواره ای را برای توسعه دهندگان بازی های مستقل برگزار کرده‌اند تا بتوانند برای این توسعه دهندگان، فضایی برای معرفی کارهایشان فراهم کنند. این جشنواره که در شهر سن فرانسیسکو امریکا برگزار می‌شود، هر ساله میزبان هزاران توسعه دهنده مستقل است که با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 
امسال این جشنواره میزبان ۶۰ بازی مستقل از سرتاسر دنیا بود که در بین این عناوین، بازی هایی برای پلتفرم موبایل، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به چشم می خورد. در این مقاله قصد داریم تا ده بازی برتر این جشنواره را معرفی کنیم؛ عناوینی که شاید از نظر هزینه‌های تبلیغاتی، اختلاف زیادی با بازی‌های شرکت‌های بزرگ دارند، اما بدون شک از نظر محتوایی می‌توانند با آن‌ها رقابت کنند. 



بازی Untitled Goose Game
پلتفرم: نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی و مک‌اواس
گرافیک‌های کارتونی، طراحی مراحل فوق العاده و فضای آرام این بازی، بدون شک دلیل حضور این عنوان در لیست ما است. شما در این بازی، در نقش یک غاز ظاهر می‌شوید که از قضا، از اذیت کردن دیگران لذت می‌برد. این بازی نقش آفرینی شامل پازل‌های با کیفیتی می‌شود و از نظر محتوای بصری، از کیفیت بالایی برخوردار است. 




بازی Chuchel 
پلتفرم: رایانه‌های شخصی، مک‌اواس، iOS و اندروید
آخرین پروژه Amanita، سازنده عناوینی همچون Machinarium و Botanicula، قرار است شما را به دنیای عجیب و غریب Chuchel ببرد. شخصیت اصلی این بازی، یک گوله پشمالو است که تمام تلاش خود را برای رسیدن به یک تمشک می‌کند و تمام مراحل بازی حول این موضوع شکل می‌گیرد. پس زمینه تمام مراحل یک ورق سفید است و انگار که بازیکن، در حال تماشای یک سریال انیمیشن کوتاه است. هر کدام از کاراکتر‌های جذاب این بازی، شوخ طبعی خودشان را دارند و همه چیز با ظرافت هر‌چه تمام‌تر در کنار هم قرار گرفته است. این عنوان قرار است در اواسط سال ۲۰۱۹ به بازار ارائه شود. 




بازی Anamorphine
پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و رایانه‌‌های شخصی
اگر از دو عنوان قبلی و فضای کارتونی آن‌ها خوشتان نمیاید، بدون شک بازی Anamorphine می‌تواند نظر شما را جلب کند. این بازی که بیشتر به یک شبیه‌ساز راه رفتن شباهت دارد، شما را از دنیایی خیالی عبور می‌دهد که در آن، باید با مسائل مختلف دست و پنجه نرم کرده و معماهای مختلفی را حل کنید. تعامل شما با دنیای بازی چندان زیاد نیست و صرفا می‌توانید اطلاعات مختصری از هرچیز در دنیای بازی را به دست بیاورید. در حقیقت شما باید به شخصیت اصلی برای غلبه بر مشکلات ذهنی‌اش کمک کنید و با داستان عجیب و غریبش همراه شوید. 



بازی Way of the Passive Fist
پلتفرم: رایانه‌های شخصی
بازی مبارزه‌ای پیکسلی؟ شاید دیدن این بازی برای اولین بار، شما را به یاد نسخه‌های نخستین مورتال کمبت یا استریت فایتر بیندازد و توسعه دهنده این بازی هم دقیقا همچین قصدی دارد! شما در مبارزات باید از دو عنصر جاخالی و ضد حمله استفاده کنید و تقریبا تمام گیم‌پلی این بازی بر اساس این دو موضوع استوار است. یاد گرفتن این دو قابلیت آن‌قدر سخت نیست، اما استفاده درست و زمان‌بندی شده از آن‌ها نیاز به تمرین زیادی دارد. مکانیک‌های گیم‌پلی این بازی تقریبا منقرض شده‌اند و توسعه دهنده سعی کرده تا با زنده کردن این مدل گیم‌پلی، حس نوستالژی مخاطب را قلقلک بدهد!



بازی Dead Static Drive
پلتفرم: رایانه‌های شخصی
این بازی، شاید با اختلاف سخت‌ترین بازی این فهرست باشد! در این بازی شما باید در دنیای آخرالزمانی بازی زنده بمانید و این تنها هدف بازی است. جلوه بصری بازی به بهترین نحو ممکن کار شده و نمی‌توان هیچ ایرادی به آن وارد کرد. کیفیت طراحی نقشه و دنیای بازی در بالاترین سطح ممکن خود قرار دارد و با توجه به سختی بازی، می‌توانید ساعت‌ها در دنیای زیبای این بازی غرق شوید. 



بازی Crossing Souls
پلتفرم: پلی‌استیشن 4، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی
این بازی را می‌توان یابودی از فیلم‌های دهه ۸۰ میلادی امریکا دانست. زمانی که اینترنت فراگیر نشده بود و ساخت فیلم‌های علمی و تخیلی از آینده بشریت به اوج خود رسیده بود. در این بازی، شما در شهری عجیب قرار می‌گیرید که پر از موجودات تخیلی، قدرت‌های ماورالطبیعه و توطئه است. پس از تعامل با چند کاراکتر بازی و جلو رفتن در داستان، با وسیله‌ای برخورد می‌کنید که می‌تواند شما را به دنیای موازی ببرد و مرز میان مردگان و زنده‌ها را از بین ببرد. این بازی می‌تواند شما را به حال و هوای دهه ۷۰ تا ۸۰ میلادی امریکا ببرد و هر از چندگاهی به خرافات مردم آن زمان هم اشاره‌های کوچکی دارد. 



بازی Ooblets
پلتفرم: ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
شاید پیش از این اسم بازی Ooblets را شنیده‌اید، اما باز هم اشاره به آن خالی از لطف نیست. این بازی توانسته تا عناوینی مانند Pokemon، Animal Crossing  و Harvest Moon را با هم ترکیب کرده و از قابلیت‌های خوب این بازی‌ها استفاده کند. همچنین در عین حال، هیچ‌کدام از قسمت‌های بازی تکراری به نظر نمی‌رسد و تیم سازنده توانسته تا اثر خودش را با الهام گرفتن از عناوین ذکر شده بسازد. به هر حال اگر به دنبال یک بازی بدون خشونت و رقابتی هستید، بازی Ooblets را از دست ندهید.



Return of the Obra Dinn
پلتفرم: رایانه‌‌های شخصی
شاید این عنوان را بتوان عجیب‌ترین بازی این فهرست نامید. همین موضوع که تمام دنیای بازی از دو رنگ تشکیل شده است، خود گواه این موضوع است. البته اشتباه نکنید، با یک بازی حوصله سربر و مسخره سیاه و سفید روبرو نیستید، بلکه این عنوان، بسیار غنی و زیبا کار شده است! در ابتدای بازی، به شما یک ساعت و کتابی مرموز داده می‌شود. این ساعت می‌تواند لحظاتی پیش از مرگ یک فرد را نشان دهد.حال شما باید وارد کشتی نفرین شده Obra Dinn بشوید و با استفاده از این دو ابزار، به حل کردن مشکلات افراد روی این کشتی بپردازید و پرده از معمای واقعی نفرین Obra Dinn بردارید. 




بازی  Knights and Bikes
پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی
این بازی ماحصل همکاری توسعه‌‌دهندگان بازی LittleBigPlanet و کارگردان Tearaway است که قصد دارد تا معصومیت و ترس‌های یک کودک را به تصویر بکشد. تیم جدید سازندگان که با نام Foam Sword شناخته می‌شود، قصد دارد تا محصولات خود را مستقل ارائه کند و تا به حال با ارائه بازی Knights and Bikes، توانسته خود را به عنوان مهره‌ای قدرتمند در این صنعت معرفی کند. استایل کارتونی مراحل بازی و طراحی کاراکتر فوق‌العاده این بازی، شما را به یاد برنامه کودک‌های قدیمی می‌اندازد و البته مراحل آن به روانی و زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا می‌شوند. 



بازی Below
پلتفرم: ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی
احتمالا پیش از دیدن این مقاله، اسم بازی Below را شنیده‌اید! این بازی در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۶، به حالت تعلیق نامعلوم درآمد. البته توسعه آن، هنوز در دست انجام است و احتمالا نسخه اصلاح شده آن به زودی به بازار عرضه خواهد شد. داستان این بازی درباره شخصیت ماجراجویی است که وارد غاری شده و برای اتمام بازی، باید هرچه بیشتر وارد تاریکی‌های این غار مرموز بشود! ترکیب وجهه بصری زیبا بازی با مبارزاتی نفس‌گیر، توانسته تا بازی Below را به یکی از بهترین تجربه‌های بازی‌های مستقل تبدیل کند.

نظر شما در رابطه با این لیست چیست؟

برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.