۱۰ بازی ویدیویی پرفروش تاریخ

۱۰ بازی ویدیویی پرفروش تاریخ

تیم Pspro تیم Pspro
5 سال و 3 ماه و 9 روز پیش

بازی‌های ویدیویی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم به لیست صنعت‌های سودآور وارد شدند. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده است امروزه، ما شاهد بازی‌های بزرگی مانند Red Dead Redemption 2 و ... باشیم؛ بی‌شک سود بالای این بازار است. می‌توان به راحتی گفت که بازار بازی‌های ویدیویی در حال کنار زدن بازار سینما است. 

از این حرف‌ها بگذریم و به اصل مطلب بپردازیم. در ادامه مطلبی جمع آوری کرده‌ایم که به 10 بازی پرفروش تمام تاریخ بازی‌های ویدیویی اختصاص دارد. بی‌شک فروش، یکی از مهم‌ترین معیارها برای استودیو‌های بازی‌سازی است. زیرا با فروش خوب، ساخت قسمت بعدی نیز تایید می‌شود.


10 - New Super Mario Bros.


نینتندو  Super Mario Bros. را در سال 2006 میلادی برای کنسول Nintendo DS ریبوت کرد و این اثر توانست به 31 میلیون نسخه فروش برسد. همچنین از لحاظ فروش درمیان بهترین‌های کنسول DS به شمار می‌رود. المان‌های زیادی از نسخه اصلی در این بازی استفاده شده است و استفاده از تکنولوژی لمسی صفحه کنسول DS، جزء مهم‌ترین تغییرات آن است.



9 - Pokemon Red and Blue

شاید جالب باشد بدانید که بازی Pokemon Red and Blue اولین بازی از سری Pokemonها است که ساخته و منتشر شده است. این بازی توانست به فروش 32 میلیون نسخه‌ای برسد. به نحوی سریال‌های تلویزیونی، بازی‌های کارتی و ده‌ها محصول دیگر تماما مدیون عملکرد موفق این بازی در سراسرجهان هستند.


8 - Wii Sports Resorts

بازی Wii Sports Resort سال 2009 برای کنسول Wii منتشر شد. عنوانی که اولین بازی این کنسول به شمار می‌رفت که باید از WiiMotionPlus برای نشانه گیری استفاده می‌کردید. به نحوی این بازی یک نسخه بروزشده از بازی Wii Sports بود که توانست در مدت زمان کوتاهی به 34 میلیون نسخه فروش برسد. شاید جالب باشد بدانید که کنترلر WiiMotionPlus به همراه بازی به فروش می‌رفت. به همین دلیل این کنترلر نیز فروش خوبی را رقم زده بود.


7 - Mario Kart Wii

دومین بازی از نینتندو که در لیست ما قرار دارد Mario Kart Wii است. عنوانی است که در ژانر مسابقات رانندگی بر روی کنسول Wii U منتشر شد و تنها در سال عرضه‌اش (سال 2008 میلادی) توانست به فروش 37 میلیون نسخه‌ای برسد. یکی از وسایلی که با این بازی منتشر شد، Wii Wheel نام داشت. فرمانی که با آن می‌توانستید به کنترل حرکت ماشین مسابقه‌تان بپردازید. بی‌شک Wii Wheel یکی از نوستالژی‌ترین کنترل‌های این صنعت است.


6 - Super Mario Bros.

فکر نکنم کسی باشد که نداند ماریو کیست! شخصیتی که در کشورما به قارچ خور معروف بود و در زمانی که بازی‌ها رنگ و لعاب حالا را نداشتند؛ به دلیل طراحی بی‌نظیر توانست به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها تمام دوران بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. شخصیتی که شما را به دنبال پیدا کردن پرنسس می‌برد و در این راه با موانع زیادی رو به رو می‌شد. شاید جالب باشد بدانید که این بازی فقط بر روی کنسول NES توانسته به فروش 41 میلیون نسخه‌ای برسد. گرچه میزان فروش بر روی تمام پلتفرم‌هایی که این بازی منتشر شده است در دسترس نیست، اما با همین آمار فروش کنسول NES می‌توانیم حدس بزنیم که با رقم بالایی رو به رو هستیم. این روزها کمپانی نینتندو با عرضه نینتندو سوییچ، درحال بازسازی بازی‌های زیادی از این شخصیت بزرگ است. 


5 - PlayerUnknown’s Battlegrounds

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds و دیگر آثار سبک بتل رویال مانند Fortnite را می‌توان جزء اتفاقات جالب امسال دانست. سبکی که به دلیل موفقیت چشم گیرشان، راهشان را برای ورود به دیگر آثار این صنعت پیدا کردند. بی‌شک بازی PUBG یکی از اولین‌های این سبک بود. عنوانی که به گفته استودیو سازنده‌اش، PUBG Crop.، توانسته به فروش 50 میلیون نسخه‌ای برسد. گرچه این روزها بازی Fortnite بازار بهتری دارد؛ اما همچنان در میزان فروش فیزیکی، بازی PUBG یکتازی می‌کند.


4 - Wii Sports

یکی از موفقیت‌های نینتندو در بازار کنسول‌ها متعلق به Wii است. کنسولی که توانست فروش خوبی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن عرضه بازی‌های رده بالایی در زمان خودش بود. یکی از بازی‌هایی که محبوب‌ بییشتری نسبت به دیگر بازی‌های این کنسول پیدا کرد؛ Wii Sports بود. این عنوان 83 میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها فروش داشت.


3 - Grand Theft Auto V

راک‌استار را می‌توان یکی از پول‌سازترین استودیوهای بازیسازی خواند. این استودیو با ساخت بازی‌های جهان باز که در نوع خودشان بی‌نظیر  هستند؛ توانسته  است به جایگاه بالایی در این صنعت برسد. بازی Grand Theft Auto V طبق آمارها توانسته 100 میلیون نسخه فروش داشته باشد. همین مقدار فروش برای خیلی از استودیوهای بزرگ بازیسازی، یک موفقیت به حساب می‌آید ولی نباید فراموش کنیم که راک‌استار با GTA Online بازار دومی نیز دارد که مطمئنا در آن با رقم‌های بزرگ‌تری در میان است. حال بعد از انتشار بازی Red Dead Redemtpion 2، باید بالاخره منتظر معرفی بازی Grand Theft Auto 6 باشیم. به نظر شما این بازی چقدر خواهد فروخت؟


2 - Minecraft

واقعا چه کسی فکرش را می‌کرد که یک استودیو مستقل، با ساخت اثری که نه گرافیک چشم نوازی مانند آثار امروز این صنعت دارد، نه داستانی غنی بتواند به فروش 140 میلیون نسخه‌ای برسد. 140 میلیون نسخه! به هیچ وجه عدد کمی نیست. بعد از انتشار بازی Minecraft در سال 2011 و محبوبیت بالای این بازی در میان نوجوانان و بزرگسالان، مایکروسافت تصمیم به خرید این عنوان از سازندگان آن گرفت. هم‌اکنون این بازی کنفرانسی با نام MineCon  دارد و قرار است  یک اقتباس سینمایی از آن برای سال 2019 به اکران برسد. به همین دلیل احتمال می‌رود که ما شاهد افزایش فروش این بازی در آینده‌ای نچندان دور باشیم.


1- Tetris

فروش 170 میلیون نسخه‌ای بازی Tetris باعث شده که این بازی از هر اثر دیگری در لیست ما بالاتر قرار بگیرد.  اگر چه از عمر Tetris سه دهه می‌گذرد، اما این بازی همچنان در میان بازیبازان محبوب است. بی‌شک همه ما یک بار با این مکعب‌های رنگی سرو کله زده‌ایم. 


در پایان به این نکته اشاره کنیم که این آمار، پایان نیمه اول سال 2018 میلادی گردآوری شده است. 

برچسب ها: 10 برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.