۱۴ ایستر اگ جالب از سری بازی GTA

۱۴ ایستر اگ جالب از سری بازی GTA

محمد مهدی مبارکی محمد مهدی مبارکی
4 سال و 6 ماه و 19 روز پیش

مجموعه بازی Grand Theft Auto یکی از قدیمی‌ترین و پرفروش‌ترین فرانچایزهای تمام تاریخ است. از انتشار نسخه نخست این بازی در سال ۱۹۹۷، راک‌استار (Rockstar) به دنبال قرار دادن Easter Eggهای مختلف و جالبی در بازی بوده است.

در ابتدا شایان ذکر است که به معرفی Easter Eggها پرداخته شود. Easter Eggها نکات مخفی و جالبی هستند که از سوی سازندگان در بازی گذاشته می‌شود. اکثر  Easter Eggها رجوعی به ساخته‌های گذشته آن استودیو، فیلم‌ها و سریال‌های محبوب و کتاب‌ها دارند. Easter Eggها را می‌توان به دو دسته با معنی و بی‌معنی تقسیم کرد. همچنین سازندگان برای بعضی از Easter Eggها امتیازی ترتیب دیده‌اند که بعد از پیدا کردن آن، به بازیباز داده می‌شود. 

بازی GTA، ارجاع‌های پنهانی به بازی‌ها و فیلم‌هایی که در گذشته منتشر شده است؛ دارد. در مجموعه بزرگی مانند GTA، نکات مخفی جالبی پیدا شده است که شاید تا به حال با آن‌ها رو به رو نشده‌اید؛ مانند موجودات فضایی و... که در این مطلب سعی شده به چند مورد از این موارد عجیب و به اصطلاح Easter Egg پرداخته شود. البته بعضی از این Easter Eggها به عنوان بخشی از خود بازی هستند؛ اما بخش دیگری بی‌معنی و هدفی جز سرگرم کردن بازیباز ندارند.

کالاسکه بچه در GTA 4

 

در قسمتی از جهان بازی GTA IV، با یک کالاسکه بچه رو به رو می‌شوید. کالاسکه‌ای که در آن هیچ بچه‌ای وجود ندارد اما بعضی از بازیکنان در حالی که در نزدیکی کالاسکه با اسلحه شلیک می‌کردند؛ توانسته‌اند صدای گفتن کلمه «مامان» را از این کالاسکه بشوند. این در حالیست که بازی GTA IV هیچ ربطی به کودکان ندارد و این Easter Egg عجیب، هیچ دستاوردی نیز برای بازیبازان بعد از آن‌که پیدا کردند نداشته است. 

بی‌شمار

 

در طول بازی،‌ ما با تعداد زیادی دست نوشته‌های قاتل سریالی بزرگ، مرلی آبراهام (Merle Abraham) برخورد می‌کنیم. دست نوشته‌هایی که حاوی متن‌های خشونت آمیز است که می‌تواند لرزه به بدن هر آدمی بیاندازد. یکی از این متن‌ها را می‌توانید در پارک ملی سنورا پیدا کنید که با جوهر سیاه روی یک تکه سنگ بزرگ نوشته شده است. این شعر درباره فعالیت‌های خشونت آمیز اخیر مرلی است.

شماره پلاک Agent

 

بازی Agent، یکی از عناوین توسعه یافته توسط استودیو Rockstar North بود. این بازی در  جوئن سال ۲۰۰۹ میلادی برای پلی‌استیشن 3 رونمایی شد و از آن زمان دیگر خبری از آن نشد. البته شایعاتی وجود داشت که این بازی برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود، اما باز خبری از آن نشد. در یکی از Easter Eggهای بازی GTA می‌توانید به ماشینی در خیابان برخورد کنید که روی پلاک آن "4G3NT" هک شده است که می‌توان آن را AGENT خواند. 

روحِ MT. GORDO

 

یکی از Easter Eggهای این مجموعه، شما را با روحِ جولنی کرانلی (Jolene Cranley) رو به رو می‌کند. وقتی به این روح نزدیک شوید، از بین می‌رود ولی می‌توانید پیامی که جک با خون‌هایش در زیر سنگ‌ها نوشته است را بخوانید که به نظر می‌رسد توسط شوهرش، جک، کشته شده است. متاسفانه Easter Eggها چیزی جز یک سرنخ بی‌هدف نیستند و نمی‌توانند به ماجرا و یا ماموریتی منتهی شوند.

شیرجه در آرم راکستار

 

یکی دیگر از Easter Egg جالب در بین بازی‌های GTA، مربوط به نسخه Vice City آن است. در یکی از محله‌ها به نام جزیره استارفیش (Starfish Island) می‌توانید یک استخر پیدا کنید. استخری که اگر از بالا به آن نگاه بیاندازید، با آرم راکستار رو به رو خواهید شد. البته Vice City زیاد با شناگران مهربون نبوده، اما اگر بخواهید می‌توانید ریسک کنید و به داخل استخر شیرجه بزنید.

شکلات!

 

چه کسی عاشق Easter Eggها نیست؟ به خصوص اگر Easter Egg معنای حقیقی شکلاتی خود را داشته باشد. در بازی GTA Vice City یک شکلات تخم مرغ گونه وجود دارد که روی آن Happy Easter حک شده است. ولی متاسفانه نمی‌توانید آن را بخورید؛ وحشتناک نیست؟

شیرجه ماشین‌ها

 

این Easter Egg برگرفته از فیلم Thelma and Louise است. بازیکن می‌تواند در ساعتی معین، حول حوش ساعت هفت، در اطراف مکانی مشخص با هلکوپتر پرواز کند و شاهد شیرجه زدن دو راننده به داخل دره شود. این اتفاق که مانند آن را در فیلم یاد شده می‌توانید ببینید، هر شب ساعت هفت رخ می‌دهد و می‌توانید شاهد آن باشید. گرچه که این تجربه این Easter Egg جالب است، اما هیچ امتیازی برای شما به ارمغان نخواهد آورد.

فضایی‌ها

 

راس ساعت سه صبح، موجودات فضایی در منطقه Mount Chiliad ظاهر می‌شوند. گرچه که در برابر شلیک‌ها و افنجارها هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند، اما به نزدیک شما می‌آیند و به یک باره ناپدید می‌شوند. خیلی‌ها بر این باورند که این تنها یک هولوگرام است. با اینکه در بازی چیزی از هولوگرام به میان نیامده است. اما رو به رو شدن با موجودات فضایی بسیار هیجان انگیز است.

پروفایل نیکو بلیک

 

اگر داخل خانه مایکل (Michael) کمی راه بروید، پسرش جیمی را خواهید دید که در رایانه خودش در یک سایت محبوب بازی‌های ویدیویی که فضای اجتماعی گونه‌ای دارد، با خوشحالی درحال خواندن صفحه نیکو بلیک (Niko Bellic) است.  شخصیت اصلی بازی GTA IV در بازی GTA V؛‌ واقعا Easter Egg جالبی است.

جسی پینکمن

 

این Easter Egg در نوع خودش خیلی جالب است. با رفتن به Mount Chiliad می‌توانید تصویر جسی پینکمن (Jesse Pinkman) را بر یکی از صخره‌ها ببینید. برای آن دسته از کسانی که با این شخصیت آشنا نیستند؛ جسی پینکمن شخصیت سریال محبوب و پرطرفدر Breaking Bad بوده است و حال تماشای وی در بازی GTA V، می‌تواند تئوری‌های مختلفی را بابت موازی بودن زمان بازی با سریال مطرح کند. شاید هم فقط یک بازیگوشی از طرف تیم راک‌استار باشد. به هرحال، این Easter Egg جزو جالب‌ترین‌ها در دسته خودش بود.

دریچه‌

 

در ساحل سن آندریاس، زیر آب می‌توانید دریچه‌ای شبیه به چیزی که در سریال Lost دیدیم؛‌ ببینید. تلاش‌های زیادی برای پی بردن به آن صورت گرفته که هیچکدام جواب نداده است. هدف از این Easter Egg‌ هیچوقت مشخص نشد. نکته جالب شنیدن صدا‌هایی در بالای آن است. اگر روی دریچه شنا کنید، صدای عجیب و غریبی شبیه به کد مورس می‌شونید. تعامل سریال Lost با بازیGTA  در نوع خودش جالب است.

زامبی!

 

در اطراف خیابان Vinewood می‌توانید با یک کاس‌پلی به نام گراهام رو به رو شوید که با گریم خودش را شبیه به زامبی‌ها درآورده است. او درباره زامبی‌ها صحبت می‌کند و حتی می‌توانید با پرداخت ۱۰ دلار با آن عکس یادگاری بیاندازید. صحبت‌هایی که بین وی با مادرش در پشت تلفن رد و بدل می‌شود خنده دار است. به هیچ وجه این Easter Egg را در بازی Grand Theft Auto V از دست ندهید.

ماشین ارواح در بین درختان

 

در Mount Chiliad می‌توانید یک ماشین زوار دررفته را ببینید که به نظر می‌رسد از مسیر اصلیش منحرف شده و به آنجا پرت شده است. نکته جالب اینجاست که هیچ فرد صدمه دیده‌ای داخل ماشین نیست و این باعث وحشت بازیباز می‌شوند. اصلا چه کسی ماشین را رانده است؟ یک انسان یا یک روح؟ و دوباره این سوال که هدف از این Easter Eggچه بوده است؟

این بالا دنبال Easter Egg نباش

 

در بالای Gant Bridge در سن‌آندریاس، بازیبازهای ماجراجو می‌توانند با محیطی رو به رو شوند که روی دیوار آن متن جالبی نوشته شده است. این Easter Egg خیلی جذاب و ویژه است زیرا متن نوشته شده روی دیوار این است: «این بالا خبری از Easter Egg نیست. برو.»

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.