۲۵ بازی برتر در سبک مبارزه ای

۲۵ بازی برتر در سبک مبارزه ای

یاشار فتحعلی زاده یاشار فتحعلی زاده
4 سال و 7 ماه و 11 روز پیش

یکی از سرگرم‌کننده‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی را می‌توان سبک مبارزه‌ای دانست. در این سبک، دو گیمر کنترل شخصیت دلخواهشان را به دست گرفته و به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند و برنده این مبارزه نیز گیمری با مهارت بیشتر است.

تاکنون بازی‌های مختلفی در سبک مبارزه‌ای منتشر شده که تجربه برخی نیاز به مهارت خاصی ندارد، اما برخی از آن‌ها نیز گیمرها را به چالشی سخت دعوت می‌کنند. بسیاری از بازی‌های آنلاین نیز برای به چالش کشیده شدن مهارت‌های گیمرها ساخته شده‌اند، اما آنچه بازی‌های مبارزه‌ای را متفاوت می‌سازد، سادگی آن‌ها است.

در حالی که در بازی‌های آنلاین شاهد نبرد تعداد بسیاری از گیمرها روی یک نقشه با گیم‌پلی پیچیده هستیم، اما در بازی‌های مبارزه‌ای، دو گیمر کنترل مبارزانی را به دست گرفته و با استفاده از مهارت‌های آن شخصیت به مبارزه با یکدیگر می‌پردازند.

در صورتی که علاقه‌مند به بازی‌های سبک مبارزه‌ای هستید یا تازه با این سبک آشنا شده‌اید، ۲۵ بازی، برایتان در نظر گرفته‌ایم که از بهترین عناوین حال و حاضر محسوب می‌شوند و هم‌اکنون می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و تجربه کنید.

۲۵- بازی M.U.G.E.N


سازنده: استودیو Elecbyte

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی

بازی M.U.G.E.N به‌صورت رایگان توسط طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای طراحی و توسعه داده شده و در اختیار گیمرها قرار گرفته است. شخصی‌سازی در بازی M.U.G.E.N به قدری وسیع است که به احتمال فراوان تجربه دو گیمر از این بازی یکسان نخواهد بود.

در این بازی می‌توانید شخصیت‌ها را با توجه به علایقتان شخصی‌سازی کنید. گیم‌پلی بازی نیز مفرح است و گیمرهای مبتدی در سبک مبارزه‌ای نیز می‌توانند از تجربه آن لذت ببرند. 

۲۴- بازی Under Night In-Birth Exe: Late


سازنده: استودیو Ecole Software و French-Bread

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی و پلی استیشن 4

بازی Under Night In-Birth Exe: Late[st] تلفیقی از داستانی جذاب در سبک انیمه‌های ژاپنی و گیم‌پلی سریع و نفس‌گیر است. در این بازی، کنترل شخصیت‌هایی را به عهده می‌گیرید که هریک دارای قدرت‌های فرابشری هستند و به مبارزه‌ سازمان‌های مخفی می‌پردازید. این سازمان‌ها از زمان‌های دور تشکیل شده تا کنترل سرنوشت بشریت را به دست بگیرند.

۲۳- بازی Gundam Versus


سازنده: Bandai Namco

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4

بازی Gundam Versus گیمرها را به مبارزه‌ای جالب می‌برد؛ جایی که در آن از ربات‌هایی غول‌پیکر برای مبارزه با گیمرهای دیگر یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنید. در این بازی امکان مبارزه به‌صورت دو به دو نیز وجود دارد و می‌توانید در محیطی بزرگ همراه با دوستتان به مبارزه با گیمرهای دیگر بروید.

در طول مبارزه می‌توانید از شمشیر لیزری، سلاح‌های بزرگ و توپ‌ها، برای شکست دادن حریفتان استفاده کنید. علاوه بر آن، داستانی بزرگ نیز برای بخش داستانی در نظر گرفته شده تا ساعت‌ها سرگرمتان کند.

۲۲- بازی War of the Monsters


سازندگان: استودیو Incognito Entertainment

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4

بیشتر بازی‌های این لیست به مهارت بالایی برای تجربه نیاز دارند. درواقع اگر کورکورانه دکمه‌های دسته را فشار دهید به راحتی از رقیبی حرفه‌ای شکست می‌خورید. با این حال بازی War of the Monsters از این حالت پیروی نمی‌کند. در این بازی کنترل موجودات غول‌پیکری را در محیطی وسیع به دست گرفته و به مبارزه می‌پردازید.

برای هدایت این موجودات به مهارت خاصی نیاز ندارید و حتی گیمرهای مبتدی نیز می‌توانند از تجربه بازی War of the Monsters لذت ببرند. این عنوان ابتدا برای پلی استیشن 2 عرضه شد، اما نسخه‌ای بازسازی‌شده از آن برای پلی استیشن 4 عرضه شد.

۲۱- بازی Arms


سازنده: نینتندو

پلتفرم: نینتندو سوییچ

بازی Arms برای کسانی ساخته شده که علاقه‌مند به بازی Wii Sports هستند. در این بازی می‌توانید دسته‌های نینتندو سوییچ را به دست گرفته و به مبارزه بوکس با حریفانتان بپردازید. این بازی نه‌تنها سرگرم کننده است بلکه ورزشی مناسب برای سوزاندن کالری محسوب می‌شود.

۲۰- بازی Pokken Tournament DX


سازنده: استودیوهای Bandai Namco

پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ

در صورتی که از طرفداران پوکمون باشید حتما از بازی Pokken Tournament DX لذت خواهید برد. این بازی به جای نبردی نوبتی میان هیولاهای پوکمون، نبردی واقعی را به تصویر می‌کشد و گیمرها کنترل‌های پوکمون‌ها را به عهده گرفته و به مبارزه با موجودات دیگر می‌پردازند.

در بازی Pokken Tournament DX از تمامی پوکمون‌ها استفاده نشده و تنها شاهدی برخی از محبوب‌ترین‌ها مانند پیکاچو، بلازیکن و میوتو هستیم. تجربه این بازی زیبا را به تمامی علاقه‌مندان به سری بازی Pokemon پیشنهاد می‌دهیم.

۱۹- بازی EA Sports UFC 3


سازنده: استودیو EA Canada

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

الکترونیک آرتز به یکی از معروف‌ترین سازندگان بازی‌ها در سبک شبیه‌سازی معروف است. علاوه بر فوتبال، بسکتبال و بیسبال این شرکت عناوینی در سبک ورزش‌های مبارزه ترکیبی نیز ساخته که مبارزه میان رزمی‌کاران و درواقع زندگی یک زرمی‌کار را شبیه‌سازی می‌کند.

جدیدترین بازی ساخته‌شده الکترونیک آرتز در این سبک، بازی EA Sports UFC 3 نام دارد که هم‌اکنون برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است. این بازی به مهارت‌های بسیاری نیاز دارد و هریک از مبارزان نیز از تکنیک‌های منحصر به فردی برای شکست رقیبانشان استفاده می‌کنند.

در بازی EA Sports UFC 3 می‌توانید کنترل بزرگ‌ترین مبارزان MMA را به دست گرفته یا شخصیت دلخواهتان را بسازید. از این شخصیت می‌توانید در بخش Career یا در حالت آنلاین استفاده کنید.

۱۸- بازی Persona 4 Arena Ultimax


 سازنده: استودیو Arc System Works

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360

بازی Persona 4 Arena Ultimax دنباله‌ای از بازی Persona 4 Arena است و درواقع نسخه‌ای مستقل از بازی Persona 4 محسوب می‌شود. این بازی به جای برخورداری از سبک نقش آفرینی نوبتی از سبک مبارزه‌ای برخوردار است و می‌توان از شخصیت‌های محبوب این سری در مبارزات تن به تن استفاده کرد.

در صورتی که از طرفداران بازی Persona 4 باشید، حتما از تجربه این بازی لذت خواهید برد، اما اگر با این سری آشنایی نداشته باشید، باز هم بازی Persona 4 Arena Ultimax تجربه‌ای فوق‌العاده از بازی در سبک مبارزه‌ای خواهد بود.

۱۷- بازی Marvel vs. Capcom Infinite


سازنده: Capcom

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی Marvel vs. Capcom Infinite نسبت به نسخه قبلی کمی افت داشته است، با این حال عنوانی سرگرم‌کننده و جذاب محسوب می‌شود. برخلاف نسخه گذشته به جای مبارزه سه به سه تنها از دو شخصیت برای مبارزه می‌توانید استفاده کنید و همچنین در طول مبارزه امکان کمک گرفتن از شخصیت‌های انتخابیتان وجود ندارد.

در بازی Marvel vs. Capcom Infinite از شخصیت‌های محبوب بازی‌های ساخت کپکام و همچنین ابرقهرمانان و افراد شرور کامیک بوک‌های مارول استفاده شده است. این بازی از بخش داستانی خوبی نیز بهره می‌برد.

۱۶- بازی Dead or Alive 5: Last Round


سازنده: استودیو Team Ninja

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی Dead or Alive 5: Last Round عنوانی است که مهارت گیمرهای حرفه‌ای را نیز به چالش می‌کشد. برای پیروزی در مبارزات نه‌تنها به یادگیری مهارت هر مبارز نیازمندید، بلکه می‌بایست در اجرای حرکات نیز دقت کرده و در زمان مناسبی حمله کنید. در غیر این صورت حریفتان به راحتی شما را شکست می‌دهد.

سازندگان بازی کمی سرعت گیم‌پلی را نسبت به نسخه پیشین بازی کاهش داده‌اند با این حال، هنوز مبارزه‌ای نفسگیر در انتظارتان است. برای گیمرهای تازه‌وارد نیز بخش آموزشی بسیار خوبی طراحی شده تا در مبارزات مهارت کسب کرده و به مبارزی حرفه‌ای تبدیل شوند.

۱۵- بازی BlazeBlue: Chrono Phantasma Extend


سازنده: استودیو Arc System Works

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی BlazeBlue: Chrono Phantasma Extend را می‌توان عنوانی با گیم‌پلی سریع، مبارزینی با قدرت‌های فرابشری و گرافیکی در سبک انیمه‌های ژاپنی دانست. در طول بازی با شخصیت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که نه‌تنها سبک مبارزه جالبی دارند، بلکه از طراحی جالبی نیز بهره می‌برند.

هر یک از شخصیت‌های بازی دارای قابلیت مخصوص به خود هستند که می‌توان آن‌ها را در طول مبارزه فعال کرد. برای مثال با فعال کردن قابلیت یکی از مبارزین مقداری به خون از دست رفته او باز می‌گردد و این در حالی است که قابلیت مبارز دیگری باعث یخ زدن حریف می‌شود.

۱۴- بازی Virtua Fighter 5

سازنده: استودیوهای Sega

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360

سری بازی Virtua Fighter از اولین عناوین در سبک مبارزه‌ای بود که از گرافیک دو بعدی به گرافیک سه بعدی کوچ کرد. بازی Virtua Fighter 5 آخرین نسخه از این سری است و یکی از بهترین عناوین در سبک مبارزه‌ای سه بعدی محسوب می‌شود.

در حالی که بازی Virtua Fighter 5 از داستان چندان جالبی برخوردار نیست، اما گیم‌پلی زیبا و جذاب این بازی باعث شده تا آن را در لیست بهترین بازی‌های سبک مبارزه‌ای قرار دهیم.

۱۳- بازی Guilty Gear Xrd Rev 2


سازنده: استودیو Arc System Works

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی و پلی استیشن 4

شاید علت موفقیت سری بازی Guilty Gear را بتوان سیستم آموزشی بازی دانست. استودیو سازنده بازی با معرفی هر ویژگی در آخرین نسخه از بازی، بخش آموزشی نیز توسعه داد تا گیمرها بتوانند حداکثر استفاده از آن را داشته باشند.

این حالت در بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 نیز وجود دارد و بخش‌های مختلف بازی همراه با آموزشی ساده و کارآمد در اختیار گیمرها قرار می‌گیرند. مانند دیگر بازی‌های استودیو Arc System Works این بازی نیز شخصیت‌هایی با قدرت فرابشری معرفی شدند و همچنین گرافیک بازی نیز نزدیک به انیمه‌های ژاپنی است.

از ویژگی‌های بازی Guilty Gear Xrd Rev 2 می‌توان به گیم‌پلی جذاب و سریع آن اشاره کرد. گرافیک بازی نیز به قدری زیباست که گویا تمامی آن به‌صورت دستی نقاشی شده است.

۱۲- بازی The King of Fighters

سازنده: استودیو SNK

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی و پلی استیشن 4

اگر از گیمرهای قدیمی باشید حتما نام سری بازی The King of Fighters را شنیده‌اید. چیزی که این سری را معروف کرده بود برخورداری از حرکات کومبوی طولانی و پشت سر هم بود. با استفاده از این حرکات می‌توانستید دشمنان را با ضربات پی در پی از پا درآورده و پیروز نبرد شوید.

آخرین نسخه از این سری با نام بازی The King of Fighters برای رایانه شخصی و پلی استیشن 4 عرضه شده و گیمرها می‌توانند هم‌اکنون آن را خریداری و تجربه کنند. در این بازی از گرافیک سه بعدی استفاده شده و دیگر خبری از گرافیک دو بعدی نیست. با این حال، بازی به نسخه‌های پیشین وفادار بوده و شاهد همان کومبوهای پیچیده و پی در پی هستیم.

۱۱- بازی Killer Instinct


سازنده: استودیو Iron Galaxy

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی و ایکس باکس وان

یکی از اتفاقات جالبی که با عرضه ایکس باکس وان رخ داد، معرفی بازی Killer Instinct بود. برای مدت‌ها بود که نسخه‌ای از این سری معرفی نشده بود، اما بازی Killer Instinct گیمرهای قدیمی را سورپرایز کرد. گرافیک زیبای بازی و گیم‌پلی سریع باعث شد تا بازی Killer Instinct بین گیمرها محبوب شود، اما ایراداتی نیز به بازی وارد شد که شامل باگ‌‌ها و مشکلات سرور در زمان عرضه بازی می‌شد.

شخصیت‌های جالبی نیز در این بازی وجود دارد که به ژنرال رام از بازی Gears of War می‌توان اشاره کرد.

۱۰- بازی Street Fighter 5


سازنده: استودیوهای Capcom

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی و پلی استیشن 4

اگر بخواهیم از سردمداران سبک مبارزه‌ای بگوییم بی‌شک یکی از این عناوین، بازی Street Fighter 5 خواهد بود. اگر به دنبال بازی برای به چالش کشیدن مهارت‌هایتان هستید حتما بازی Street Fighter 5 را امتحان کنید.

سرورهای این بازی همیشه میزبان حرفه‌ای‌ترین مبارزان دنیا هستند؛ بنابراین اگر از شکست دادن هوش مصنوعی خسته‌ شده‌اید، حالت آنلاین بازی را امتحان کرده و بهترین گیمرهای دنیا را به چالش کشید.

۹- بازی Skullgirls 2nd Encore


سازنده: استودیو Reverge Labs

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

بازی Skullgirls 2nd Encore را می‌توان در گیم‌پلی سریع و شخصیت‌های دوست‌داشتنی خلاصه کرد. در این بازی می‌توانید مسابقات تک به تک، دو به دو و سه به سه را تجربه کنید. برخلاف برخی از بازی‌های سبک مبارزه‌ای، شخصیت‌ها در بازی Skullgirls 2nd Encore کاملا از یکدیگر متفاوت هستند و حرکات یکسان یا طراحی مشابه به یکدیگر ندارند.

برخورداری از طراحی گرافیکی زیبا و بخش آموزشی کارآمد از دیگر ویژگی‌های مثبت بازی Skullgirls 2nd Encore است. علاوه بر آن هنوز بخش آنلاین بازی فعال بوده و گیمرهای بسیاری برای مبارزه با یکدیگر به سرور بازی متصل می‌شوند.

۸- بازی Tekken 7


سازنده: Bandai Namco

پلتفرم‌ها: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه شخصی

تقریبا غیر ممکن است که لیستی از بهترین بازی‌های سبک مبارزه‌ای ساخت و اشاره‌ای به سری بازی Tekken نکرد. آخرین نسخه از این سری، بازی Tekken 7 نام دارد. این سری توانسته سبک مبارزه‌ای سه بعدی را به سطحی بالاتر برده و استانداردی در این سبک باشد.

برخورداری از داستان جالب و گیم‌پلی سریع و نفس‌گیر باعث شده تا بازی Tekken 7 در لیستمان جایگاه خوبی داشته باشد. در این بازی می‌توان هر یک از شخصیت‌های بازی را شخصی‌سازی کنید، البته این تغییرها تفاوت چندانی در گیم‌پلی بازی به وجود نخواهد آورد و تنها تغییر در ظاهر شخصیت‌های بازی است.

۷- بازی Soul Calibur 6


سازنده: Bandai Namco

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

در کنار سری بازی Tekken شرکت Namco Bandai روی سری دیگری نیز کار می‌کند که این سری هم در سبک مبارزه‌ای است. آخرین نسخه از این سری، بازی Soul Calibur 6 نام دارد که برخلاف سری Tekken شخصیت‌ها با سلاح‌های سرد به مبارزه با یکدیگر می‌روند.

آخرین نسخه از این بازی به ریشه‌های این سری بازگشته و قابلیت‌هایی شبیه به بازی Soul Calibur 2 اضافه شده است. از این قابلیت‌ها می‌توان به کریتیکال اج اشاره کرد که امکان اجرای ضرباتی مهلک را به شخصیت‌های بازی می‌دهد.

۶- بازی Dragon Ball FighterZ


سازنده: استودیو Arc System Works

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

در ابتدا فرض می‌شد بازی Dragon Ball FighterZ نیز مانند عناوین برگرفته دیگر از انیمه Dragon Ball چندان موفق عمل نکند، اما این عنوان توانست به محبوبیت فراوانی میان گیمرها برسد. گیم‌پلی بازی Dragon Ball FighterZ را می‌توان سریع‌ترین مکانیسم گیم‌پلی در این لیست از بازی‌های سبک مبارزه‌ای دانست.

شاید همین گیم‌پلی باعث شده تا گیمرهای بسیاری مجذوب این عنوان شوند. علاوه بر آن، امکان مبارزه سه به سه نیز به جذابیت تجربه بازی افزوده است.

۵- بازی Injustice 2


سازنده: استودیو NetherRealm

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4

بازی Injustice 2 را می‌توان یکی از زیباترین بازی سبک مبارزه‌ای با گرافیکی منحصر به فرد دانست. در این بازی، ابرقهرمانان و شخصیت‌های شرور دنیای DC حضور دارند تا گیمرها کنترل آن‌ها را به دست گرفته و به مبارزه با گیمرهای دیگر بروند.

بخش داستانی قوی، از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی Injustice 2 است و در کنار آن نیز شخصی‌سازی عمیق و پر از جزییات به لذت تجربه بازی افزوده است. جالب است بدانید شخصی‌سازی در این بازی باعث تغییر در گیم‌پلی می‌شود و می‌توان قدرت، سرعت و تکنیک شخصیت‌های بازی را با تغییر زره و تجهیزاتشان تغییر داد.

۴- بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3


سازنده: استودیوهای Capcom

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

در نگاه اول شاید گیم‌پلی بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 تنها در هرچه سریع‌تر کوبیدن دکمه‌های دسته خلاصه شود، اما با یادگیری حرکات و کمی تمرین می‌توان به راحتی در این بازی حرفه‌ای شد. با این حال این عنوان را می‌توان به هر گیمر مبتدی معرفی کرد؛ زیرا برخلاف عناوین دیگر، بازی Ultimate Marvel vs. Capcom 3 در استفاده درست از قدرت‌های شخصیت‌ها خلاصه می‌شود.

مبارزه در این بازی به‌صورت سه به سه بوده و هر شخصیت از بازی دارای قدرت ویژه‌ای است. شما نه‌تنها دسترسی به قدرت‌های شخصیت اصلی دارید، بلکه دو شخصیت دیگر نیز از شما پشتیبانی کرده و می‌توان با استفاده از قدرت‌های آن‌ها کومبوهای بیشتری اجرا کرد. در این بازی دسترسی به معروف‌ترین شخصیت‌های بازی‌های کپکام و همچنین ابرقهرمانان و افراد شرور دنیای مارول دارید.

۳- بازی Mortal Kombat XL


سازنده: استودیو NetherRealm

پلتفرم‌ها: رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان

آنچه باعث شده سری بازی Mortal Kombat از دیگر عناوین متمایز باشد، میزان خشونت این سری است. از سبک مبارزه شخصیت‌های بازی تا فینیشرها، باعث شده تا این سری به یکی از محبوب‌ترین عناوین در سبک مبارزه‌ای تبدیل شود.

بازی Mortal Kombat XL درواقع ریبوتی بر این بازی است و داستان این سری را از ابتدا روایت می‌کند. در حال حاضر نسخه جدید این سری به نام بازی Mortal Kombat 11 نیز عرضه شده است، اما برای درک بهتر داستان پیشنهاد می‌دهیم ابتدا بازی Mortal Kombat XL را تجربه کنید.

۲- بازی Super Smash Bros.


سازنده: استودیوهای Nintendo

پلتفرم‌ها: نینتندو Wii U

اصولا نینتندو سیاستی در بازی‌های عرضه‌شده برای کنسول‌های خود دارد و آن نیز کاهش میزان خشونت‌ بازی‌ها تا حد ممکن است. این سیاست در تمامی عناوین نینتندو مشاهده می‌شود و طبیعتا در بازی به سبک مبارزه‌ای این شرکت نیز شاهد اجرای چنین سیاستی هستیم.

بازی Super Smash Bros. درواقع عنوانی است که برخلاف بازی‌هایی مانند بازی Mortal Kombat 11 می‌توانید همراه با اعضای کوچک خانه و دوستانتان اجرا کرده و از آن لذت ببرید. در این عنوان ستارگان بازی‌های نینتندو وجود دارند و هشت نفر به‌صورت همزمان می‌توانند با یکدیگر مبارزه کنند.

۱- بازی Street Fighter 30th Anniversary Collection


سازنده: استودیوهای Capcom

پلتفرم: رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ

بازی Street Fighter 30th Anniversary Collection درواقع مجموعه‌ای از بازی‌های قدیمی سری بازی Street Fighter است که در یک پکیج برای کنسول‌های نسل فعلی و رایانه شخصی عرضه شده است. در این پکیج می‌توانید عناوینی از جمله بازی Super Street Fighter 2 Turbo و بازی Street Fighter 3: Third Strike را تجربه کنید. این دو نسخه از سری بازی Street Fighter توانستند به محبوبیت بازی‌های سبک مبارزه‌ای کمک کنند و گیمرهای بسیاری برای تجربه آن‌ها، ساعت‌ها وقت گذارند.

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.