۲۵ بازی نقش آفرینی ژاپنی که باید آن ها را بازی کرد

۲۵ بازی نقش آفرینی ژاپنی که باید آن ها را بازی کرد

مهتاب جهاندار مهتاب جهاندار
5 سال و 2 ماه و 17 روز پیش

تاکنون بازی‌های نقش آفرینی مختلفی را مشاهده کردیم، اما نوع ژاپنی این بازی‌ها، برای طرفداران این سبک بسیار جذاب است. بازی‌های Role-playing از طرفداران بسیاری برخوردار هستند و با محیط جذاب و لذت بخش خود ساعت ها بازیکنان را سرگرم خود می‌سازند. در این مطلب می خواهیم شما را با ۲۶ بازی نقش آفرینی ژاپنی آشنا سازیم که اجرا آن‌ها را به دوستداران این نوع عناوین پیشنهاد می کنیم:



1- بازی Final Fantasy VI

تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۴

ناشر: Square Enix

در این فهرست بازی Final Fantasy VI رتبه اول را به خود اختصاص می دهد. عنوان نقش آفرینی که با گذشت چندین دهه، تجربه آن پیشنهاد می‌شود. شخصیت‌های عالی در کنار طراحی جالب توجه می‌تواند برای گیمرها بسیار قابل توجه محسوب شود.



2- بازی Illusion of Gaia


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۳

ناشر: Nintendo

فراموش نکنید این بازی با شخصیت‌های بزرگ خود شما را قانع می‌سازد. سعی کنید تجربه کاملی با بازی Illusion of Gaia محصول سال ۱۹۹۳ پیدا کنید. عنوانی با داستانی غنی و شخصیت‌های دوست داشتنی که تجربه بازی را لذت بخش می‌سازد. شما در نقش پسرکی هستید که در دنیای سورئال به ماجراجویی‌های بزرگ می پردازد.



3- بازی Chrono Trigger


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۵

ناشر: Square Enix

بدون شک قابلیت سفر در زمان برای فیلم‌ها یا انیمیشن‌ها جذاب است و این ویژگی در بازی‌های ویدئویی نیز می‌تواند جالب توجه محسوب شود. در این بازی شما با سه شخصیت Hironobu Sakaguchi, Yuji Horii,  Akira Toriyama  رو به رو هستید، که هر یک از قدرت فرابشری بهره می‌برند. اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت Chrono Trigger را در چند کلمه خلاصه کنید باید آن را با داستان عالی، گیم پلی فوق العاده، محیط عالی و چندی دیگر همراه بدانیم.



4- بازی Lunar: Eternal Blue Complete


تاریخ انتشار: ۱۹۹۴

ناشر: Working Designs

بازی Eternal Blue دنباله‌ای برای عنوان Lunar: The Silver Star محسوب شده که در سال ۱۹۹۴ راهی بازار شد. با عناصر ماجراجویی فوق العاده، قهرمان‌های هیجان انگیز، دنیای شگفت انگیز و موسیقی متن زیبا، باید Lunar: Eternal Blue Complete را در فهرست برترین بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی طول تاریخ قرار داد.



5- بازی  Persona 4/Shin Megami Tensei


تاریخ انتشار : سال ۲۰۰۸

ناشر: Altus

شخصیت اصلی بازی به عنوان یک پروتوگونیست در دبیرستانی، داستان بازی را طی می‌کند. این بازی یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی به حساب می‌آید که توسط شرکت Altus منتشر شده است.



6-  بازی Ni no Kuni: Wrath of the White Witch


تاریخ انتشار : سال ۲۰۱۱

ناشر: Level 5

یکی دیگر از بازی‌های که به طور حتم باید به آن پرداخت، بازی Ni no Kuni: Wrath of the White Witch است. داستان این بازی روی یک پری تمرکز دارد که با مشکلات غیرمنتظره رو به رو می‌شود. تمام لحظات ماجراجویی در این عنوان شگفت انگیز است و ساخت این عنوان انیمیشنی برعهده استودیو موفق Ghibli قرار داشت.

7- بازی Xenoblade Chronicles


تاریخ انتشار : سال ۲۰۱۰

ناشر: Nintendo

شما در این بازی نقش آفرینی ژاپنی با دشمنانی از نوع ربات رو به رو هستید. بنابراین می‌توان Xenoblade Chronicles را در بحث گیم پلی، داستان و برخی عناصر دیگر بی نظیر دانست. شما در بازی Xenoblade باید به نجات دنیا خود بپردازید و بیگانگانی از نوع ربات را نابود سازید.



8- بازی Dark Souls


تاریخ انتشار : سال ۲۰۱۱

ناشر: Namco Bandai Games

بدون شک سری بازی‌های Dark Souls در سبک نقش آفرینی، طرفداران بسیاری دارند. این فرنچایز با ویژگی‌هایی که در بحث گیم پلی، داستان و موسیقی دارد، بازیکنان را شیفته خود می‌کند. بنابراین می‌توان ساعت‌ها به تجربه Dark Souls پرداخت، بدون آن که شاهد تجربه نامطلوبی قرار گیرید. در دنیایی تاریک مملو از هیولا جان سالم به در بردن ساده نیست و نیاز به مهارت بالا گیمرها دارد.



9- بازی The Legend of Heroes: Trails in the Sky


تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۴

ناشر: XSEED Games

بازی The Legend of Heroes: Trails in the Sky یکی از عناوین افسانه‌ای برجسته است که با سبکی نقش آفرینی مورد توجه طرفداران و بازیکنان قرار می‌گیرد.


10- بازی  Final Fantasy IX


تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۰

ناشر: Square Enix

بازی Final Fantasy IX به عنوان یکی از بازی‌های سری Final Fantasy در دسته نقش آفرینی‌های بزرگ قرار می‌گیرد. شما در این بازی نقش شخصیت قهرمانی به نام Zidane را بر عهده دارید و با نسخه FF IX به ریشه‌های این سری باز خواهید گشت.

 


11- بازی EarthBound


تاریخ انتشار: سال 1994

 ناشر: Nintendo 

در این بازی شما شاهد چهار فرد کم سن و سال خواهید بود که می‌خواهند دنیا را نجات دهند و به مبارزه با بیگانگان می‌پردازند.با بازی کردن این عنوان، بدون شک تجربه خوبی کسب خواهید کرد.



12- بازی Final Fantasy VII


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۷

ناشر: Square Enix

یکی دیگر از عناوین برجسته نقش آفرینی ژاپنی را می‌توان بازیFinal Fantasy VII دانست. عنوانی با طراحی انیمیشنی سه بعدی که همچون دیگر انیمه ها نیست. بیش از ۱۰ میلیون نفر به تجربه بازی  Final Fantasy VII پرداخته‌اند و توانست بر میزان طرفداران سری بازی‌های Final Fantasy بیافزاید. با تمام این تفاسیر بازی موردبحث می‌تواند تجربه فوق العاده‌ای برای گیمرهای عناوین نقش آفرینی محسوب شود.



13- بازی Radiant Historia


تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۰

ناشر: Altus

عنوانی با سفر طولانی که استراتژی جذابی در بحث سیستم مبارزاتی دارد و شما را در نقش دو سوپرهیرو یا قهرمان به نام Radiant و Historia قرار می‌دهد. بازیکنان در Radiant Historia شاهد تمامی المان های نقش آفرینی خواهند بود و تجربه جالب توجه‌ای خواهند داشت.



14- بازی The Last Story


تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۱

ناشر: Nintendo

این بازی توسط سازنده Final Fantasy یعنی هنرمند خلاق هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi) بوده که در آن Zael و همراهانش شهر به شهر به دنبال هدف خود هستند. برخی مبارزات استراتژیکی نقش آفرینی قابل توجه هم در The Last Story مشاهده می‌شوند. بنابراین هرگز از اجرا چنین عنوانی پشیمان نخواهید شد و لذت خواهید برد.



15- بازی Lufia 2: Rise of the Sinistrals


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۵

ناشر: Nintendo

در میان لیست بهترین عناوین نقش آفرینی ژاپنی طول تاریخ، شرکت نینتندو توانسته در سال‌های قبل، عناوین بزرگی را به بازار عرضه کند. یکی از بازی‌های قدیمی این فهرست Lufia 2: Rise of the Sinistrals نام داشته که در سال ۱۹۹۵ توسط نینتندو منتشر شد. اگر شما واقعا به دنبال یک بازی معمایی و نقش آفرینی هستید، بدون شک باید بازی Lufia 2: Rise of the Sinistrals را تجربه کنید. در همان مرحله نخست چالشی در انتظارتان خواهد بود.



16- بازی The World Ends With You


تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۷

ناشر: Square Enix

این بازی به صورت کلی در منطقه Shibuya توکیو ژاپن جریان دارد و یکی از بهترین عناوین RPG و JRPG با گرایش به فرهنگ جوانان ژاپنی است. بنابراین اگر از دوستداران بازیهای ژاپنی هستید، می‌توانید The World Ends With You را بازی بزرگی بدانید.



17- بازی Suikoden II


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۷

ناشر: Konami

بازی Suikoden II اگرچه در سال ۱۹۹۷ منتشر شد اما با وجود ویژگی‌هایی چون داستان قوی، شخصیت های تاثیربرانگیز، موسیقی متن فیلم عالی و برخی دیگر، Suikoden II یک بازی برجسته است. گذشته از آن شخصیت  Luca Blight به عقیده بسیاری یکی از بهترین villainهای تمام ادوار هم به حساب می‌آید.


18- بازی Dragon Quest V: Hand of the Heavenly Bride


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۲

ناشر: Square Enix

این بازی شما را حول شخصیتی بزرگ قرار می‌دهد که به نوعی خاص هم است. بازی Dragon Quest V یکی از همان عناوینی بوده که با گذشت ۲۰ سال از انتشار آن، تجربه لذت بخشی دارد.



19- بازی Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۷

ناشر: Square Enix

اگر شما به داستان‌ها و عناوین فانتزی علاقه دارید، بدون شک Final Fantasy Tactics: The War Of The Lions به عنوان یک بازی نقش آفرینی ژاپنی به شما توصیه می‌شود. ساختار جالبی که در سری Final Fantasy مشاهده می کنید، در این نسخه نیز گنجانده شده است. سیستم مبارزه منحصر بفرد، طراحی برجسته و داستانی جذاب از ویژگی های Final Fantasy Tactics محسوب می شود.



20- بازی Secret of Mana


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۷

ناشر: Square Enix

این بازی دارای ماجراجویی های جذاب، محیط های رنگارنگ، شخصیت‌های تاثیرگذار و گیم پلی منحصر بفرد است که ساعت ها شما را درگیر می‌کند.



21- بازی Final Fantasy Type-O HD


تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۱

ناشر: Square Enix

داستان این نسخه Final Fantasy کمی فریبنده شده و با یک داستان غم انگیز، کامل بوده و توانایی‌های مختلف بازیکنان برای کنترل مستقیم شخصیت‌ها در نظر گرفته شده تا از گیم پلی در همه زمان لذت ببرند و تجربه خوبی کسب کنند.



22- بازی Valkyria Chronicles


تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۸

ناشر: Sega

داستان بازی در طول جنگ جهانی دوم جریان داشته و حقیقتا شخصیت Valkyria با تاکتیک‌ها و استراتژی دقیقی که دارد می‌تواند بر دشمنان پیروز شود.



23- بازی Tales of Vesperia


تاریخ انتشار: سال ۲۰۰۸

ناشر: Bandai Namco Entertainment

شاید این عنوان شرکت Bandai Namco Entertainment بسیار فوق العاده نباشد اما با توجه به زمان انتشار خود داستانی گیرا و گیم پلی سریعی دارد.



24- بازی Tactics Ogre: Let Us Cling Together


تاریخ انتشار: سال ۱۹۹۵

ناشر: Square Enix

یکی از نخستین بازی‌های تاکتیکی نقش آفرینی ژاپنی که پیشگامی برای Jagged-Alliance 2 و X-CONمحسوب می‌شود. اگرچه بازی به تنهایی پیچیده نیست، اما مدیریت کنترل شخصیت‌های آن کمی دشوار است. شما باید با مهارت خود هر یک را به بهترین شکل کنترل کنید.



25- بازی Fire Emblem Fates


تاریخ انتشار: ۲۰۱۵

ناشر: نینتندو

یکی دیگر از بازی‌های تاکتیکی نقش آفرینی Fire Emblem Fates است که در بی نظیر بودن گیم پلی، دست کمی از سایر عناوین فوق ندارد. با طراحی انیمیشنی خود، شما را شیفته خود می‌سازد و سرگرمی کاملی با داستان گیرا و شخصیت‌های جالب آن خواهید داشت.

 

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.