معرفی بازی  Apex Legends

معرفی بازی Apex Legends

محمدجواد عبداللهی‌ پور محمدجواد عبداللهی‌ پور
5 سال و 1 ماه و 4 روز پیش

بازی Apex Legends در چه سبکی دسته بندی می‌شود؟

بازی Apex Legends که این روز‌ها به اوج محبوبیت خود رسیده است، یک عنوان رایگان در سبک بتل رویال است که برخلاف سایر عناوین در این سبک، با زاویه اول شخص دنبال می‌شود. 

 

بازی Apex Legends توسط استودیو Respawn ساخته شده و به کمک EA Games منتشر شده است. همین حالا می‌توانید این بازی محبوب را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

بتل رویال چه سبکی است؟

اگر بخواهیم سبک بتل رویال را به خوبی توضیح دهیم، باید به سراغ سلطان سابق این سبک یعنی بازی Fortnite برویم، در سبک بتل رویال تعداد زیادی بازیکن برای زنده ماندن با یکدیگر مبارزه می‌کنند و در عین حال، برابری در این مبارزات از طرف سازندگان حفظ می‌شود، چرا که ابتدا همه بازیکن‌ها بدون هیچ تجهیزاتی وارد محیط بازی می‌شوند و باید برای بقا به دنبال تجهیزات، بسته‌های کمک‌های اولیه، مهمات و وسایل نقلیه بروند. هرچه در انجام این کار‌ها موفق تر باشید، زمان بیشتری زنده خواهید ماند.

 

اما هدف از زنده ماندن چیست؟ در اکثر بازی‌های بتل رویال، مانند فورتنایت، حدود 100 بازیکن به صورت همزمان وارد محیط می‌شوند و نفر آخری که زنده بماند برنده بازی اعلام خواهد شد. هرچه بیشتر زنده بمانید، در طبقه بندی بین 100 نفر مقام بالاتری را کسب خواهید کرد و به دنبال مقامی که در انتها کسب کرده‌اید، پاداش دریافت می‌کنید.

 



تفاوت بازی Apex Legends با سایر عناوین بتل رویال در چیست؟

اگر سایر عناوین بتل رویال را بازی کرده‌اید، ‌می‌دانید که ابتدا از یک کشتی هوایی به سمت یک جزیره یا یک محدوده مشخص فرود می‌آیید و بعد همانطور که اشاره کردیم، باید به دنبال تجهیزات و مهمات بگردید. بازی Apex Legends در این مورد هیچ تفاوتی با یک بازی بتل رویال ندارد. اما اشتباه برداشت نکنید، Apex Legends در سایر چیز‌ها با عناوینی مثل فورتنایت بسیار متفاوت است.

 

برخلاف بازی‌های فورتنایت، پابجی و سایر عناوین بتل رویال، بازی Apex Legends کاملا بر پایه همکاری طراحی شده است، چرا که هیچ بخش تکنفره‌ای در بازی وجود ندارد و شما مجبور هستید که با تیمتان همکاری کنید و برای پیروزی تلاش کنید. تا همینجا یک تفاوت بزرگ را متوجه شدیم و می‌دانیم که در این عنوان جایی برای ارتش‌های یکنفره وجود ندارد.

 

بازی Apex Legends مانند سایر عناوین بتل رویال شما را به یک جزیره پرتاب می‌کند اما همانطور که اشاره کردیم،‌ در این جزیره تنها نخواهید بود. در یک دور از بازی، 20 گروه سه نفره وجود خواهند داشت که هرکدام برای بقا و پیروزی با یکدیگر همکاری می‌کنند و سعی می‌کنند تا با این همکاری سایر بازیکنان را از پا در بیاورند. پس بهتر است از همین حالا خودتان را برای این سبک آماده کنید.

 

اما بزرگترین تفاوت بازی بتل رویال Apex Legends این است که برای شروع باید از بین چند قهرمانی که وجود دارد، یکی را انتخاب کنید. این حالت کمی به بازی‌ Overwatch شباهت دارد، چرا که شما باید با این شخصیت‌ها آشنا باشید و روش استفاده از قدرت‌های هر کدام را بدانید، آن‌ وقت می‌توانید به راحتی و با اعتماد به نفس کامل وارد بازی شوید.

 

تمامی شخصیت‌های موجود در بازی نام، سبک مبارزه، قدرت‌های خاص و ظاهر منحصر به فرد خودشان را دارند، به عنوان مثال، Wraith یک نینجا است و قابلیت‌های یک نینجا را دارد، Bangalore  ظاهری متفاوت دارد و می‌تواند نامرعی شود. از طرف دیگر Gibraltar را در بازی خواهیم دید که مانند یک تانک متحرک قدرتمند است  و وظیفه‌اش محافظت از اعضا تیم، به وسیله یک سپر از جنس انرژی (Energy Shield) است. همین تفاوت خاص در بازی Apex Legends است که آن را یک سر و گردن بالاتر از سایر عناوین بتل رویال قرار می‌دهد. چرا که شما باید مانند بازیکنان بازی Overwatch آنقدر با یکدیگر هماهنگ باشید که در انتخاب قهرمان، شخصیت‌هایی را بردارید که بتوانند، قدرت‌های یک دیگر را تکمیل کنند و هر یک از اعضای تیم تبدیل به یک مکمل برای دیگری شود.

 

اما این تفاوت‌ها همینجا تمام نمی‌شوند، همانطور که اشاره کردیم، بازی Apex Legends بسیار متفاوت است. استودیو Respawn اینبار دست به کار جالبی زده است، برخلاف عناوینی که در این سبک می‌شناسیم، در Apex Legends قابلیت منحصر به فرد استودیو وجود دارد. شما می‌توانید هم تیمی‌هایتان را Respawn کنید. یعنی بعد از مرگ هر یک از دوستانتان، قرار نیست که بازی برایتان غیر قابل ادامه دادن باشد، چرا که می‌توانید با کمی زیرکی، دوستانتان را دوباره زنده کنید و به بازی بازگردانید. این قابلیت بیشتر در عناوین استودیو Bungi به چشم می‌خورد و حالا در Apex Legends هم وجود دارد.

 

به طور کلی در بخش گیم پلی، بازی Apex Legends یک عنوان بتل رویال است که با تلفیق المان‌های عناوینی که در سبک بتل رویال نیستند، توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد.

 



بازی چند قهرمان دارد؟

زمان زیادی از انتشار بازی نگذشته و خوشبختانه همین حالا همه را شگفت زده کرده است. اما با این حال، در حال حاضر هشت قهرمان در بازی وجود دارند:

 

Bloodhound : این شخصیت می‌تواند سایر بازیکنان را با تکنولوژی که در اختیار دارد ردگیری کند و مسیر آن‌ها را پیدا کند.

Gibraltar : همانطور که اشاره کردیم این قهرمان توانایی محافظت از خود و سایر اعضای تیم را به وسیله یک سپر به عهده دارد.

Lifeline : با وجود این شخصیت، شاهد حضور یک دکتر و درمانگر در عنوانی بتل رویال هستیم.

Pathfinder : شاهد حضور یک ربات در بازی نیز هستیم، این قهرمان وظیفه بررسی محیط و افراد را به عهده دارد.

Wraith : قهرمانی که با ظاهر نینجا گونه‌اش توانایی تلپورت دارد.

Bangalore : یک ابر سرباز با قابلیت‌های ابرسرباز‌ها.

Caustic : تله گذار بازی، توانایی خاص تله‌های سمی، مهمترین قابلیت این شخصیت است.

Mirage : تردستی از مهارت‌های این قهرمان است، او می‌تواند از خود یک بلد بسازد.

 

تمامی شخصیت‌های بازی به جز دو مورد آخر یعنی، Mirage و Caustic از ابتدا قابل بازی هستند. این دو قهرمان را هم می‌توانید به وسیله پول‌های درون برنامه‌ای و یا پول واقعی برای خودتان فعال کنید.

 



آیا بازی Apex Legends هم مانند عناوین آنلاین فصل‌های مختلف و Season Pass دارد؟

بله، مانند تمامی عناوین آنلاینی که در ذهنتان وجود دارد، بازی Apex Legends هم فصل‌های خاص دارد، و Season Pass هم خواهد داشت. شما می‌توانید با فعالیت و بازی کردن بیش از 90 آیتم را به راحتی به دست بیاورید.

 

با توجه به اخباری که EA منتشر کرده است، ‌اولین فصل بازی از ماه آینده میلادی، یعنی ماه مارچ آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که چه آیتمی ‌هایی در Season Pass وجود خواهند داشت و این بخش چه مقدار هزینه بردار خواهد بود.

 

اینطور که پیداست، گمان می‌کنیم هر کدام از فصل‌های بازی حدود سه ماه به طول بی‌انجامند و هر کدام با خود آیتم‌های و سلاح‌های جدید به همراه خواهند داشت.

 

در ادامه هم می‌توان به رویداد‌های زمانی هیجان انگیز اشاره کرد،‌ رویداد‌هایی که آیتم‌های خاصی را فقط در زمان مشخص شده برای شما قابل خرید خواهند کرد. به عنوان مثال رویداد Valentine را در بازی را شاهد بودیم که آیتم‌های خاصی را با خود به همراه داشت.

 

آیا خرید‌های درون برنامه‌ای در بازی Apex Legends وجود دارند؟

همانطور که مشخص است راه درآمد یک بازی رایگان، خرید‌های درون برنامه‌ای است و قطعاً Apex Legends هم یک بازی رایگان موفق است. آیتم خاص و وسوسه‌انگیز بسیار زیادی در بازی وجود خواهند داشت و شما می‌توانید تمامی آن‌ها را با پول‌ واقعی و یا پولی که درون بازی به دست آورده‌اید خریداری کنید. تمامی آیتم‌های پولی درون بازی فقط جنبه ظاهری دارند و شما نمی‌توانید با پرداخت پول در بازی نسبت به سایر بازیکنان برتری پیدا کنید.

 

در بازی شاهد سه نوع واحد پول هستیم، Apex Coin، Legend Tokens و Crafting Metals‌.

 

واحد Apex Coin همان واحد اصلی پول در بازی است که شما می‌توانید از طریق آن، لوت باکس‌های بازی و آیتم‌های مورد نظر را خریداری کنید.

 

Legend Tokens واحدی از پول است که با ارتقا سطح به دست می‌آورید و می‌توانید با آن‌، Legend‌ها را خریداری کنید.

 

Crafting Metals‌ این واحد، اغلب در لوت باکس‌های بازی که با نام Apex Pack شناخته می‌شوند، پیدا می‌شود. با این واحد می‌توانید سلاح‌های مختلف و لباس‌های خاص بسازید.

 



آیا Apex Legends به بازی Titanfall شباهت دارد؟

با وجود اینکه هر دو عنوان توسط یک استودیو ساخته شده‌اند و حتی از نظر داستانی در یک دنیای مشترک جریان دارند، بازی Apex Legends تجربه‌ای کاملا متفاوت به حساب می‌آید. اولین و مشهود ترین تفاوت در بین این دو عنوان هم وجود تایتان‌ها است. ربات‌های قول پیکر فلزی که می‌توانستید آن‌ها را کنترل کنید، در بازی Apex Legends حضور ندارند و همین بزرگ ترین تفاوت را در گیم پلی دو بازی ایجاد می‌کند.

 

از طرفی دیگر بسیاری از مکانیک‌های دو بازی متفاوت هستند و می‌توانید با یک بار بازی کردن این را متوجه شوید. اما در هر حال می‌توانید به سرعت حس کنید که Apex ساخته دست Respawn است. سرعت در گیم پلی و تلفیق آن با لیز خوردن‌ها و تیراندازی سریع سبک خاص استودیو را به ما یادآوری می‌کند.

 

چطور در Apex Legends  حرفه‌ای شویم؟

مانند تمامی عناوین بتل رویال، بازی Apex Legends هم قلق خاص خودش را دارد و با کمی بازی کردن می‌توانید این حالت را به خوبی بشناسید و با آن هماهنگ شوید. اما یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که برای یادگیری بازی وجود دارد، آشنایی با شخصیت ها و قدرت‌های آن هاست. همانطور که اشاره کردیم، شما باید بتوانید درست انتخاب کنید تا تیمتان قدرت کافی را داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با شخصیت‌های بازی Apex Legends با ما همراه باشید.

برچسب ها: Apex Legends
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.