۱۲ بازی عالی که باید دوباره تجربه کنید

۱۲ بازی عالی که باید دوباره تجربه کنید

حسین غزالی حسین غزالی
4 سال و 12 ماه و 4 روز پیش

داستان برخی بازی‌ها درست مانند جوجه‌اردک زشت است! به دلیل اینکه زیرپای بازی‌های دیگر لِه شده بودند، فرصت دیده شدن نداشتند، از آن دست بازی‌هایی که همه مسخره می‌کردند و هیچکس دوست نداشت تجربه کند.  و ناگهان پس از همه این تمسخرها، و همه این دوست نداشتن‌ها، نقدها و گاهی هم تندروی‌ها، به یک موجود بسیار زیبا و چشم‌نواز تبدیل می‌شوند. ناگهان با سرعتی فراتر از نور حرکت می کنند و هرکس آن اطراف باشد را بهت‌زده می‌سازند. به هر حال، شاید این مقدمه، منظور را به خوبی برساند. اما در واقع، مسئله این است که بسیاری از بازی‌ها ممکن است قدم‌های اولیه را خوب برنداشته باشند، اما در نهایت، مانند جوجه‌اردک داستان ما، خودشان را با گذشت زمان بیابند و حتی برتر از آن چیزی بشوند که وعده‌اش را می‌دادند. در این نوشته، قرار است نمایشگاهی متشکل از ۱۲ عنوانی را برای شما ترتیب بدهیم که در ابتدا شروعی ناامیدکننده داشتند، اما با گذشت زمان، به یک بازی استاندارد و ویژه، و البته زیبا و دوست‌داشتنی تبدیل شدند. پس با ما همراه باشید تا با یکدیگر، به بررسی تک تک آثار این نمایشگاه بپردازیم.




Final Fantasy 14

با وجود آنکه انتشار نسخه اصلی این عنوان مربوط به هفت سال پیش بود، اما بازی Final Fantasy 14 چندان خوب به نظر نمی‌رسید. بازیکنان از مراحل ناکامل، و دستاوردهای تکراری، مشکلات گرافیکی و گیم‌پلی ضعیف و برخی مشکلات دیگر شکایت داشتند. بررسی پایانی ما از بازی بیان داشت که این عنوان، فاقد شخصیت‌های مناسب، انسجام و سرزندگی است. همچنین، حتی Square Enix نیز در بیانیه‌ای گفته بود که این بازی به کل سری فاینال فانتزی ضربه زده بود. پس از اینکه سرورهای بازی در سال۲۰۱۲ بسته شدند و نسخه پلی‌استیشن 3 بازی نیز کنسل شد، Square Enix سرانجام تصمیم گرفت که این عنوان را با یک نسخه جدید و کاملاً نوسازی شده به نام Final Fantasy XIV: A Realm Reborn جایگزین کند که در سال ۲۰۱۳ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد. خوشبختانه،  A Realm Reborn در هر موردی که نسخه قبلی کم گذاشته بود، عالی عمل کرد. از ساخت و سازها تا مسیر و نقشه بازی، از مبارزه و گیم‌پلی تا دنیای آزاد و وسیعش. البته، نسخه PS3 بازی نیز سرانجام عرضه شد و به همراه نسخه مخصوص پلی‌استیشن 4، که ما فکر می‌کنیم حتی از نسخه PC نیز بهتر بود در فروشگاه‌ها قرار گرفت. علاوه بر این, یک دسته از به روزرسانی‌ها و بسته‌های حمایتی گسترده به طور مداوم بازی را بهبود بخشیدند. به طور خلاصه، این نسخه از فاینال فانتزی ۱۴ یک بازی کاملاً متفاوت نسبت به عنوانی است که طرفداران را ناامید کرد. این بازی هرگز این قدر خوب نبوده است و قطعاً ارزش یک بازبینی دوباره و سفر به سال‌های گذشته را دارد.

No Man's Sky

بازی No Man's Sky احتمالاً اولین قربانی هایپ بیش از حد خودش است. بازی در ارائه یک مفهوم منسجم موفق شده، اما تقریباً در تمام موارد باقی مانده، ناامیدکننده عمل کرده بود. دنیای بازی ممکن است بسیار وسیع و به مانند کهکشان در دنیای واقعی، بی‌نهایت به نظر برسد، اما بخش عمده این جهان از تکرار و نبود موارد سرگرم کننده به اندازه کافی، و البته شیوه کار جامد و غیرطبیعی رنج می‌برد. شاید در عین حال که جهانی پر شده از سیارات و محیط عظیم می‌دیدیم، با یک جهان کاملاً خالی و تهی رو به رو بودیم که اغلب، پس از مدتی، باعث می‌شد بازیکن خودش را گم شده تصور کند یا از انجام سفرها به معنای واقعی کلمه وحشت زده بشود! اما از زمان انتشار تا کنون، توسعه دهنده No Man's Sky یعنی Hello Games به بهترین شیوه ممکن، با ارائه چندباره محتویات رایگان سرگرم کننده جواب منتقدان خودش را داده است. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸، سازندگان به بازی یک حالت بقا، و یک حالت خلاقانه را اضافه کرده بودند که به شما اجازه جستجو و اکتشاف، یا مرگ در میان بررسی محتوای اصلی را می‌دهد. چند ماه بعد، آپدیتی دیگر به شما اجازه می‌دهد که یافته‌های خود را در اینترنت و با دوستان به اشتراک بگذارید. همچنین گزینه permadeath و امکان استفاده از وسایل نقلیه زمینی به بازی اضافه شد. و در همین اواخر، یک آپدیت بزرگ دیگر پشتیبانی و استفاده از حالت چندنفره به علاوه 30 ساعت دیگر از محتوای داستانی و مواردی دیگر را به بازی افزود.
به علاوه، این آپدیت یک بخش داستانی دیگر را بازگو می‌کند که بازیکنان بسیاری ممکن است آن را از دست داده باشند. یک تکه گمشده از پازل که می‌تواند دید بهتری درباره بازی و جهان آن به شما بدهد. پس اگر تاکنون داستان اطلس را تجربه نکردید، ممکن است وجود همین تکه پازل، ارزش دوباره برگشتن به بازی را داشته باشد. همچنین، طبق اخبار منتظر شده، آپدیت‌های دیگری نیز قرار است به بازی اضافه شوند که قطعاً ارزش تجربه دوباره این بازی را بیشتر می‌کنند.


Rainbow Six Siege
بازی
Rainbow Six Siege در حقیقت، با نقدهای مثبت در روزهای انتشار (یعنی حوالی دسامبر 2015) به شروع کار خود پرداخت. اما درست پس از انتشار، بارانی از انتقادات بر سر این بازی ریخت. بازیکنان، از Matchmaking ضعیف بازی، اشکال در اتصال به بازی و هم‌تیمی‌ها، و عدم تعادل در مبارزات (و دیگر مشکلات فنی) ناراضی بودند. و این تنها بخشی از مشکلات این بازی بود.
برای ماه‌ها ایرادات بازی دست‌نخورده ماندند و مشکلات سیستم اتصال بازی و دیگر ضعف‌ها برطرف نشدند، اما تعداد بازیکنان هنوز بالا بود که این خود دلیلی دیگر بر عالی بودن ایده بازی و جذابیت خاص آن از همان ابتدا بود.
اما هم‌اکنون،
Rainbow Six Siege تقریباً دیگر یک بازی متفاوت شده است! پس از ماه‌ها و برطرف کردن مشکلات اتصال و ایرادات فنی و باگ‌ها، و متعادل ساختن مبارزات و گیم‌پلی، حالا دیگر این بازی در همان مکانی است که باید در زمان انتشار می‌‌بود. تعداد بازیکنان این عنوان از مرز  ۳۰ میلیون نفر عبور کرده و هر روز بیشتر از ۲٬۳ میلیون نفر به تجربه این بازی می‌پردازند. اکنون سیستم اتصال بازی پایدار است و تعادل در بازی به بهترین حد خود رسیده، باگ‌ها و بسیاری از مشکلات فنی موجود در نسخه ابتدایی برطرف شده و سازندگان با ارائه محتویات رایگان و آپدیت‌های مختلف، محتوای بازی را تازه نگاه می‌دارند. نقشه‌های آزاد و راه‌های مختلف برای شخصی سازی، و شخصیت‌های جدید و دوست داشتنی به همراه گیم‌پلی متعادل شده و شدیداً لذت بخش، دلایل بسیار خوبی برای بازگشت به این عنوان به ما می‌دهند.
امروز این بازی به برگزاری مسابقات و مناسبت‌های مختلف پرداخته است که نقش مهمی در بحث تبلیغات این عنوان دارند. یوبی‌سافت می‌گوید که به حمایت از این بازی، تا زمانی که تعداد شخصیت‌های بازی به عدد
100 برسند، ادامه خواهد داد. کاری که احتمالاً چندسال به طول خواهد انجامید و چشم‌انداز مطلوبی از ادامه حیات این عنوان پرطرفدار به ما می‌دهد.



Friday The 13th
اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، بازی
Friday The 13th قبل از انتشار، بسیار پرسروصدا و پرحرف بود. اما علی‌رغم تمام حرف و حدیث‌ها، هنگامی که در ماه می شروع به کار کرد، تقریباً غیر قابل بازی به‌نظر می‌رسید! بازی ترسناکی که احتمالاً بیشتر از مدت زمان یافتن یک بازی، و یا ایرادات کنترل آن وحشت خواهید کرد تا جریان و انیمیشن آن! در همان ابتدای کار، شاید یافتن یک بازی ساده در حالت عادی ۱۰ دقیقه طول می‌کشید! در حالی که هنوز بسیاری از مشکلات بازی باقی مانده است، اما اگر خوش‌بین باشیم، اکنون دیگر می‌توان بالاخره به یافتن یک بازی در جریان، و حضور در آن پرداخت! و اگر شما، پس از آپدیت‌ها این کار را بکنید، با دنیایی از سرگرمی و تجربه‌های بامزه مواجه می‌شوید. بازی کردن با تعدادی از دوستان، وقتی که به خودتان اعتماد دارید، و همه آن‌ها از ترس شما فرار می‌کنند و شما پیدایشان می‌کنید، می‌تواند یک تجربه ترسناک، و البته فوق‌العاده خنده دار باشد! و در نهایت، هیچ چیز عالی‌تر از این نیست که صدای فریاد دوستانتان را بشنوید!
به علاوه، سازنده بازی، در حال ارتقای تجربه بازی‌بازان، با ارائه آپدیت‌های مختلف است، و بخش تک‌نفره هم پس از این همه مدت، اکنون قابل دسترسی می‌شود.

Rocket League
بازی
Rocket League عنوانی بود که تقریباً بدون مشکل عرضه شد. یا حداقل، کسی با این بازی مشکل خاصی نداشت! یک بازی با انسجام و مفهوم ثابت، و یک عنوان سرگرم کننده با گیم‌پلی عالی. فوتبال، آن هم با ماشین، مخصوصاً در این روزها، یک تجربه متفاوت، و یک رقیب بزرگ برای باقی عناوین جدید است. بسیاری ، این عنوان را پس از عرضه رایگان در سرویس PS Plus در ماه جولای ۲۰۱۵ تجربه کردند. بازی Rocket League یک عنوان منسجم و سرگرم‌کننده و بامزه است. دو سال گذشته و بازی تکامل یافته است. اکنون، چندین حالت جدید برای بازی، این عنوان را بیشتر از همیشه سرحال و سرزنده کرده‌اند. بازی Rocket League اکنون نه تنها فوتبال با ماشین‌هاست، بلکه بستکتبال، والیبال و چندین حالت دیگر را هم نیز دربرمی‌گیرد که همگی با محوریت ایده اصلی بازی و ماشین عرضه شده‌اند، تا بازی از همیشه جذاب تر به‌نظر برسد. و از زمان انتشار تا کنون، بیشتر از ۳۳ میلیون نفر به تجربه این بازی پرداخته‌اند که برای همچین عنوانی واقعاً بی‌نظیر است! و خبر خوب دیگر این که یک نسخه دیگر برای نینتندو سوییچ نیز در حال ساخت است که قابلیت کراس‌پلی با ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی را نیز دارا است. و در نهایت، بازی Rocket League هنوز هم به پیشرفت و ارتقای این تجربه ادامه می‌دهد.



Mass Effect: Andromeda
پس از موفقیت بی‌سابقه سه گانه
Mass Effect، انتظارات از این سری از همیشه بیشتر شده بود. نسخه Andromeda جریان سری را تماماً به یک کهکشان دیگر می‌برد. به همراه شخصیت‌های جدید، مکان‌های جدید برای جستجو... و البته میزان زیادی از باگ و مشکلات فنی! با وجود نقدهای مثبت متوجه به بازی پس از انتشار، اندرومدا با انتقادات منفی بسیاری بابت حالت اولیه بازی روبه رو شد. انیمیشن‌ها، و مدل‌سازی شخصیت‌های بازی بسیار عجیب بودند و بسیاری به متهم ساختن سازندگان به کم کاری و دوری از اصالت بازی پرداختند. باران مشکلات و انتقادات نسبت به این بازی باعث شد تا ناشر بازی یعنی EA به دنبال راه حلی باشد و در نهایت این فرانچایز را در حالت تعلیق و وقفه کامل قرار بدهد و اکنون حتی سازنده بازی یعنی BioWare Montreal نیز جذبِ EA Motive شده است.
در هرصورت، سازنده بازی به حمایت و تلاش برای رفع مشکلات بازی پس از انتشار ادامه داد. این بدین معنا است که در نهایت، اکنون اندرومدا در حالتی قابل قبول برای تجربه قرار دارد. با وجود مشکلاتی که در گرافیک هنری بازی وجود داشت، اما هنوز هم اندرومدا یک عنوان متفاوت و قابل احترام است. و البته که پس از تمام این پشتیبانی‌ها، اکثر مشکلات بازی در این معجون‌های درمانی حل شده‌اند و دیده‌ نمی‌شوند و تجربه بازی بسیار ارتقا یافته است. البته باید گفت اندرومدا، اکنون کامل و بی نقص نیست، اما از طرفی، اگر اکنون به این عنوان نگاه کنیم، با یکی از بهترین جهان‌های بازی و بهترین مبارزات در تمام سری
Mass Effect مواجه هستیم. و در نهایت، اندرومدا ارزش و لیاقت تجربه دوباره شما را دارد.


Grand Theft Auto Online
وقتی بازی 
Grand Theft Auto V برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد، به هیچ عنوان از کمبود محتوا رنج نمی‌برد. یک عنوان جهان‌باز بزرگ و پرمحتوا به همراه مراحل متنوع و جذاب، و گروهی از شخصیت‌های جذاب و کلی مکان برای جستجو، و افراد مختلف و فعالیت‌های گوناگون و کلی داستان برای روایت!  
برخلاف بخش داستانی بازی اما، بخش آنلاین بازی از مشکلات اتصال به سرور و ایرادات فنی دیگر رنج می‌برد. به همین دلیل، کمتر کسی در اولین روزها به سراغ بخش آنلاین بازی می‌رفت. شاید شما هم اینچنین تجربه‌ای را داشته باشید. برای یک بار به سراغ این بخش بروید، و با مشکلات اتصال مواجه بشوید، پس از آن به بخش تک نفره برگردید و از آن نیز خسته بشوید و در نهایت دیگر هیچگاه مایل نباشید به بازی بازگردید! اما
GTA Online امروز تفاوت‌های بسیار زیادی با آن بخش چندنفره پنج-شش سال پیش دارد.
Heistها ارتقا یافته‌اند، و به بخش چندنفره استحکام و نظم خاصی داده‌اند و مراحل مختلفی را به هم وصل کرده تا بازیکنان به تجربه چندنفره متفاوتی، همراه با همکاری و همفکری برسند. درست به مانند مراحل مشابه در بخش تک نفره، این بخش در قسمت چندنفره نیز دارای پیچیدگی‌های خاص به خودش است. مراحل چند قسمتی که شامل برنامه‌ریزی‌ و همکاری‌های دقیق و حساب شده می‌شوند. و تا زمانی که شما به برنامه‌ریزی یا کار تیمی به صورت درست نپردازید، موفق به انجام مراحل به طور کامل و صحیح نخواهید بود! و اگر صادق باشیم، این نوع از مراحلِ چندنفره دارای یکی از بهترین انواع گیم‌پلی میان بازی‌های آنلاینی هستند که شما می‌توانید تجربه کنید. به علاوه، سازندگان بازی و بازیکنان GTA Online، مدام در حال اضافه کردن موارد بیشتر و سرگرم‌کننده و البته فعالیت‌های متنوع برای انجام دادن، در قالب مسابقات مختلف و سبک‌های متنوع بازی چه در هوا، و چه در روی زمین، چه به همراه وسایل نقلیه و چه به همراه اسلحه هستند. این مسئله نشان دهنده آن است که راک‌استار در حال ارتقای تجربه بازی‌بازان از GTA Online، و ایجاد یکی از پرمحتوا ترین عناوینی است که تاکنون بازی کرده‌اید.
تا امروز اما، هنوز هم سازنده بازی به پشتیبانی از
GTA Online با ارائه مراحل جدید، تخفیف‌های متنوع و آیتم‌های بسیار زیاد برای خریداری و... ادامه می‌دهد. کمپانی سازنده حتی یک نسخه جدید از GTA V منتشر کرده که به طور مخصوص برای تشویق مردم به تجربه نسخه آنلاینِ ارتقا یافته ساخته شده است.

Warframe

بازی Warframe در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و به طرز گسترده‌ای توسط بازی‌بازان و منتقدان نادیده‌گرفته شد. اکثر بازی‌بازان، این عنوان را یک بازی ساده و متوسط (طبق عادت) که به همین دلیل به صورت رایگان منتشر شده بود، می‌دیدند. در هرصورت، توسعه‌دهنده بازی، یعنی Digital Extremes به کار و پشتیبانی از بازی رایگان خود ادامه داد، همچنین به اصلاح مشکلات بازی در پنج سال گذشته پرداخت. و اکنون، این تیراندازی- نقش‌آفرینی رایگان، به طرز قابل ملاحظه‌ای دچار تغییر شده است. 

Digital Extremes بارها، آپدیت‌های مختلفی برای این عنوان منتشر کرد و بخش‌های جدیدی به بازی اضافه کرد تا بازی از لحاظ محتوا نسبت به سال‌های ابتدایی خود غیرقابل مقایسه باشد. همچنین یک DLC با حالت جهان‌باز در سال ۲۰۱۷ اضافه شد که حالت روز و شب پویا، مینی‌گیم‌های نو، دشمنان جدید و موارد کاربردی دیگر را به ارمغان می‌آورد. قبل از آن اما، سازندگان سیستم حرکت و کنترل بازی را بازطراحی کردند و المان‌های دیگری نیز وارد جریان بازی شدند که تجربه بازی را به مراتب جذاب‌تر از گذشته می‌کردند. در ماه آپریل، یک حالت New Game و آیتم‌های قابل دریافت نیز به بازی افزوده شد.
بازی
Warframe، عنوانی است که با وجود رایگان بودن، یک مدت زمان طولانی را، صرف ارتقا و بهبود وضعیت خود کرده است تا از بازیِ پنج یا شش سال پیش، به یک بازی عمیق، با محتوای متنوع و جذاب، و گیم‌پلی خوب برسیم و با قاطعیت، یک شانس دوباره به این بازی دوست داشتنی بدهیم و بگوییم که قطعاً، ارزش تجربه دوباره را دارد.



Ghost Recon: Wildlands

شاید استقبال اولیه از این بازی، کمتر از حد انتظار بود، اما این اتفاق، باعث نشد تا یوبی‌سافت، دست از پشتیبانی بی‌وقفه خود از این عنوان پس از انتشار  بردارد. درست به مانند اتفاقی که برای Rainbow Six Siege افتاد، متاسفانه تازه پس از انتشار عنوان و DLCهای مختلف رایگان و غیررایگان، تصمیم به کار روی بازی و اصلاح مشکلات قبلی افتاد. برای شروع، پس از انتشار، یوبی‌سافت با ارائه آپدیت‌های مختلف مانند اضافه کردن مراحل داستانی و شخصیت‌های جدید سعی در ارتقای تجربه بازی‌باز داشت. مانند آنچه که در DLCهای Narco Road و Fallen Ghosts دیدیم؛ محتوای بازی، هربار گسترده‌تر و از تنوع بیشتری برخوردار می‌شد.
پس از آن،
Wildlands از یک بخش PVP کاملاً جدید برخوردار شد که Ghost War نام دارد. این بخش در حین انتشار دارای هشت نقشه و ۱۲ کلاس مبارزه برای بازی بود. اما پس از آن نیز به محتویات این بخش اضافه شد. همچنین بسته‌ها و محتویات الحاقی دیگری نیز براساس بازی‌های the Predator  و Splinter Cell اضافه شدند.
همچنین یوبی‌سافت اعلام کرده است که حمایت از این بازی را برای حداقل یک سال دیگر ادامه خواهد داد. چراکه در ماه‌های آینده، شاهد عرضه محتوای جدید و عظیمی به بازی هستیم که قرار است کیفیت و کمیت محتوای بازی را چندبرابر کند. سلاح، ماشین‌ها، موارد تزئینی و آیتم‌های دیگر همگی قرار است مهمان‌های دائمی و جدید بازی باشند.

بازی Ghost Recon: Wildlands، به مانند Siege، از زمان انتشار تاکنون دائم در حال پیشرفت و ارائه محتوای نو است و بدون ذره‌ای شک، اگر قرار است به تجربه این بازی بپردازید، هیچ زمانی بهتر از الان برای ورود به دنیای Wildlands وجود ندارد!

Hearthstone: Heroes Of Warcraft
به مانند بسیاری از بازی‌های
Blizzard، بازی Hearthstone نیز به مدت بسیار زیادی در دل هواداران و بازی‌بازان ماندگار شد و هنوز هم توانایی و استقامت زیادی برای ماندن دارد! البته که بخش زیادی از این نکته مثبت، حاصل تلاش‌های سازندگان و مانند بیشتر بازی‌های کمپانی Blizzard، درجه یک بودنِ خودِ بازی است. این بازی مخلوطی از بازی‌های کارتی با حالتی پویا، و نام تجاری شرکت سازنده برای ایجاد یک عنوان اصیل و متفاوت، و شخصی‌سازی شده است!
نکته مهم این است که بازی
Hearthstone، آنقدر عمق و محتوا دارد که بازیکنان را تا امروز سرگرم خودش کند. با توجه که پنج سال از اولین عرضه بازی در حالت بتا می‌گذرد، و چهار سالی که از عرضه کامل آن گذشته، و صد البته، رایگان بودن آن، ماندگاری و کیفیت بازی حتی تا امروز، در نوع خود کم‌نظیر است.
اما این همه ماجرا نیست. کمپانی سازنده هنوز هم، به انتشار محتوای نو برای بازی می‌پردازد و این یعنی توسعه و پیشرفت بازی، حتی با وجود جلو بودن از بسیاری از رقبا هنوز هم ادامه دارد. به تازگی محتوای جدیدی نیز به بازی افزوده شده که
The Witchwood نام دارد. که مجموعاً ۱۳۵ کارت جدید را وارد بازی می‌کند! همچنین، به فاصله اندکی پس از عرضه محتوای قبلی، حالت جدیدی برای رقابت به بازی افزوده شده، و بازهم پس از این، دو بسته الحاقی دیگر قرار است امسال به بازی ملحق بشوند. تمام این فعالیت‌ها، به سادگی می‌توانند باعث تغییرات بزرگ در نقدهای بازی و افزایش نکات مثبت این عنوان جذاب باشند.
حالت‌های تک نفره مانند
Dungeon Run نیز با کمک‌های سازندگان هنوزهم توجه بسیاری از بازی‌بازانی را که حتی طرفدار این سبک از بازی‌ها نیستند را هم جلب می‌کند. و دقیقاً همین وسعت، و محتوای بزرگ و سنگین بازی است که بازی‌های Blizzard را تا این حد ماندگار و محبوب کرده است.
بازی
Hearthstone نیز به مانند بسیاری از بازی‌های دیگر این سازنده، آن طور که مشخص شد، قرار است سال‌های زیادی، هنوز همین اطراف باشد و بازی‌بازان بیشتری نیز به تجربه این عنوان ارزشمند و پرمحتوا بپردازند. و ما نمی‌توانیم برای دیدن آینده این بازی خیلی صبر کنیم!

Final Fantasy 15
این عنوان نیز از آن دست بازی‌هایی بود که با نقدهای مثبتی  هنگام انتشار خود مواجه شد. اما از زمان انتشار خود تا حالا، تغییرات زیادی را به خود دیده است. برای شروع، باید بگوییم که اکنون این عنوان برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس است. و یک نسخه موبایل نیز با نام
Pocket Edition برای این بازی منتشر شده است. همزمان با انتشار نسخه رایانه‌های شخصی نیز، شرکت سازنده، یعنی Square Enix یک نسخه جدید دیگر از بازی را با نام Royal Edition منتشر کرد. و به نظر می‌رسد دلیل این کار نیز به مانند Final Fantasy XIV ادامه حمایت از بازی و ارتقای تجربه برای مدتی طولانی پس از انتشار آن است.
مجموعاً، چهار بسته الحاقی در ماه‌های پس از انتشار بازی عرضه شدند که هر کدام از آن‌ها، به شیوه خاصی اقدام به ارتقای سطح بازی و اضافه کردن محتوا پرداختند. برای مثال، بسته‌ای با نام
Gladiolus به بازی اضافه شد که با حالتی مانند spin-off، به شما اجازه می‌دهد که ماموریت‌های شخصیت خود را کنترل کنید تا او را به یک محافظ قوی‌تر برای Noctis تبدیل کرده باشید.
و قسمتی دیگر به نام
Ignis که به بازی افزوده شد، به شما یک داستان اضافی برای دنبال کردن با همین شخصیت را می‌دهد. بخشی دیگر به نام Prompto نیز به بازی اضافه شد که در همین حال، بازی را به یک تیراندازی سوم شخص تبدیل می‌کند و بخش Comrades که یک بخش کاملاً جدید را در قسمت چندنفره بازی ارائه می‌دهد.
Square Enix پیش‌تر گفته بود که چهار بخش دیگر نیز در سال ۲۰۱۹ برای این بازی منتشر می‌شوند اما اگر حتی این چهاربخش را هم در نظر نگیریم، هنوز هم موارد بسیاری زیادی برای لذت بردن در بازی Final Fantasy 15 یافت می‌شود. مانند رویداد Assassin's Creed crossover یا رویداد Shadow of the Tomb Raider که همه و همه، باعث می‌شوند که مدت زیادی به تجربه این عنوان بپردازید و ابداً احساس خستگی به شما دست ندهد!



Dota 2

به جز اینکه بازی Dota 2 یک بازی رایگان عالی است، این بازی یکی از بهترین عناوین دیده شده در سبک MOBA می‌باشد. همچنان که این رودخانه پیشرفت بازی با گذشت زمان، فراتر از زمان انتشار اولیه خود رفته است. حتی با نگاه به حالت جدید مبارزه‌ای که با Warcraft III: Reign of Chaos منتشر شد، می‌توان به میزان پشتیبانی سازندگان از بازی Dota 2 پی برد و با دقت به این حالت دقیق در ارتقای سطح بازی از زمان انتشار (سال ۲۰۱۳ میلادی) تاکنون توسط سازندگان نگاه کرد و درس گرفت.
آپدیت‌های مکرر بازی نقشه‌های جدید، موتور جدید، آیتم‌های اضافی، و حتی رویداد
Rick and Morty crossover را به ارمغان آوردند. همچنین، شخصیت‌های جدیدی نیز به بازی اضافه شدند که البته هربار نمره و متای بازی را افزایش می‌دادند. همچنین، بیشتر از این‌ها، حالت‌های جدیدی برای رقابت و مبارزه در بازی به‌وجود آمدند. یک بخش co-op جدید نیز در سال ۲۰۱۷ به بازی اضافه شد. برای مثال، هنگامی که Battle Pass بازی یک بخش بتل رویال را به تازگی معرفی کرد، آن هم در زمانی که پس از پنج سال هنوز هم بازی در حال پیشرفت و بهبود است. و این بازی هیچ نشانه‌ای از افول از خود درز نمی‌کند. و اگر شما، وقت و علاقه یادگیری بازی و نکات مهمش را دارید، بدون شک بازی Dota 2 یکی از بهترین بازی‌های این روزها برای تجربه است.


نظر شما در رابطه با این لیست چیست؟


برچسب ها: ۱۰ برتر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.