خلاصه ای از زندگی حرفه ای Dr Disrespect

خلاصه ای از زندگی حرفه ای Dr Disrespect

مصطفی محدث مصطفی محدث
3 سال و 9 ماه و 23 روز پیش

استریمر Dr Disrespect با نزدیک به 4.5 میلیون دنبال‌کننده، یکی از بزرگ‌ترین استریمرهای توییچ محسوب می‌شود یا در واقع، محسوب می‌شد. حتی اگر او و فعالیت‌هایش را دنبال نمی‌کردید، احتمالا درباره ممنوعیت مرموز او از حضور در پلتفرم Twitch مطلع شده‌اید. ممنوعیتی که هنوز دلیل آن مشخص نیست. اگر می‌خواهید بدانید که او چطور به وضعیت فعلی رسیده است، خواندن این مطلب را ادامه دهید چون قصد داریم نسخه کوتاه ماجراجویی‌های او را مرور کنیم.

 

شخصیت Dr Disrespect به شکل کامل خود، با آن سبیل‌ها و عینک دودی معروفش و البته رفتار و گرایش تمسخرآمیزی که داشت، اولین بار در سال 2010 در یوتیوب ظاهر شد. اما پیش از آن، او با نام «Guy Beahm» شناخته می‌شد و قرار بود که یکی از مدیران کامیونیتی‌های استودیو Sledgehammer Games، سازنده فرنچایز Call of Duty باشد.

 

«گلن اسکوفیلد» (Glen Schofield)، مدیر سابق استودیو Sledgehammer وقتی که Beahm یک سال پس از اولین ویدیوی خود در استودیو استخدام شد، درباره او گفته بود: «گای کاملا به درد استودیو می‌خورد. او یک طرفدار سرسخت Call of Duty است که تجاربی هم در مدیریت بازاریابی دارد و مغز متفکر پشت شخصیت آنلاین خود، یعنی Dr Disrespect محسوب می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که ما «گای» را به خاطر دانش، مهارت‌ها و علاقه‌ای که برای بازی‌های ویدیویی دارد، استخدام کردیم. ما Dr Disrespect را استخدام نکرده‌ایم.»

 

 

گای یک سال پس از استخدام در Sledgehammer، از اکانت واقعی و شخصی توییتر خود خبر داد که به یک سمت «طراحی» در استودیو ارتقا پیدا کرده است. او در این سمت، روی بازی Call of Duty: Advanced Warfare کار کرد و همچنین، از او در ساخت بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 نیز تشکر شده است، اما زمان عرضه این بازی، پیش از ارتقای شغلی گای بود. یک فاصله طولانی در ویدیوهای یوتیوب او نیز نشان می‌داد که گای، تمرکز خود را روی ساخت و توسعه بازی‌ها گذاشته است تا ساخت ویدیو برای کانال خودش.

 

گای در سپتامبر 2015 و دوباره از طریق اکانت توییتر شخصی خود اعلام کرد که Sledgehammer را ترک کرده و آماده «وارد شدن به یک سطح جدید از خلاقیت در فصلی کاملا تازه» است. این توییت، شروع فعالیت کامل او به عنوان نقش Dr Disrespect به عنوان یک استریمر توییچ بود.

 

وبسایت ESPN در سال 2017، Dr Disrespect را به عنوان «یک شخصیت WWE در دنیای رقابتی بازی‌های ویدیویی» توصیف کرد. او البته یک برخورد عجیب و غریب هم با The Undertaker در اوایل همان سال داشت. همین شخصیت عصبانی و متفاوت او، باعث شد که سریعا به یکی از محبوب‌ترین استریمرهای توییچ تبدیل شود. او به خاطر همین شخصیت عجیب و غریب، نارسیسیستیک و حتی متوهمی که به عنوان یک گیمر حرفه‌ای داشت و تخصصش هم بازی‌های ژانر بتل‌رویال بود، در مراسم Game Awards 2017، توانست با کسب بیشترین آرا، عنوان Trending Gamer of the Year را از آن خود کند.

اما در همین زمان بود که او با مشکلات و بحران‌های مختلفی نیز روبه‌رو شد. گای در اواخر سال 2017 و پس از تایید این موضوع که قصد داشت در رویداد TwitchCon به همسر خود خیانت کند، استریم بازی‌ها را کنار گذاشت. البته او چند ماه بعد برگشت و توانست رکورد بیشترین بازدیدکننده هم‌زمان در توییچ را بشکند، اما بازگشت او نیز سریعا با انتقادات زیادی روبه‌رو شد چون او در یکی از اجراهایی که داشت، گفت که توانسته «زبانی هیبرید» یاد بگیرد که «ترکیبی از چینی، ویتنامی، تایوانی و ژاپنی» است. این صحبت او به خاطر محتوای نژادپرستانه، با بازخورد منفی و انتقادات بسیاری همراه شد.

 

اواخر همان سال، او یک اجرای زنده را به خاطر این که کسی با یک اسلحه بادی به خانه‌اش شلیک کرده و یک پنجره را شکسته، ناگهان متوقف کرد. این دومین بار در دو روز گذشته بود که کسی به خانه او شلیک می‌کرد. کسی در این حوادث صدمه‌ای ندید.

 

اما بدترین اتفاق Dr Disrespect که رسوایی زیادی برای او به بار آورد، در سال 2019 رخ داد. او و تیم فیلم‌بردایش که در رویداد E3 حضور داشتند، از یک دستشویی عمومی به صورت زنده فیلم‌برداری کردند. این شوخی مبتذل و زشت او، باعث شد که E3 مزایای عبور و مروری او را لغو کند و توییچ نیز، او را به شکل موقتی و دو هفته‌ای، از حضور در پلتفرم منع کرد.

 

بخشی از اجرای زنده Dr Disrespect از رویداد E3

گای در عذرخواهی خود که مدتی بعد از بازگشتش به توییچ منتشر شد، گفت که او و تیمش «به نوعی، می‌خواستند که تجربه کامل زنده Dr در طول مراسم E3 را به مخاطبان نشان دهند.» او گفت که تعهد کامل آن‌ها به شخصیت Dr Disrespect باعث شد که «نسبت به تشخیص کاری که درست است و کاری که درست نیست، کور شوند.» و در نتیجه، آن شوخی احمقانه نیز به صورت زنده پخش شد.

 

با وجود زشت بودن کاری که گای و تیمش انجام داده بودند، ظاهرا صدمه‌ای جدی و همیشگی به وضعیت و جایگاه او در توییچ وارد نشده بود. او در مارچ 2020 اعلام کرد که قرارداد انحصاری جدیدی با Twitch امضا کرده است. جزئیات این قرارداد هیچ‌وقت اعلام نشد، اما گای به The Verge گفت پولی که مدیران توییچ به او پیشنهاد دادند، باعث تغییر زندگی او خواهد شد.

 

وقتی که توییچ ممنوعیت Dr Disrespect را در هفته گذشته اعلام کرد، او هنوز یکی از محبوب‌ترین استریمرهای این سایت بود. به همین خاطر است که همه کنجکاوند تا بدانند که چه چیزی باعث شده که توییچ به اخراج یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های خود راضی شود، مخصوصا بعد از موارد و اتفاقاتی که آن‌ها با هم پشت سر گذاشتند و بزرگ‌ترین مجازاتی که تا به حال برای این استریمر در نظر گرفته بودند، ممنوعیت‌های مقطعی و کوتاه بوده است.

 

توییچ بدون این که بگوید دقیقا چه کاری باعث ممنوعیت همیشگی Dr Disrespect شده، صرفا گفته است که او قوانین این شرکت (Terms of Service) و یا قوانین مربوط به کامیونیتی‌ها (Community Guidelines) را شکسته است. گای خودش نیز تا چند روز پس از این خبر، عکس‌العمل خاصی نشان نداد و صرفا در صفحه توییتر Dr Disrespect نوشت که به خود او هم «دلیل خاصی» داده نشده است. او همچنین از طرفدارانی که در «این دوران سخت» از او حمایت کرده‌اند، تشکر کرد.

 

 

یک احتمال این است که رفتارهای گذشته گای از جمله نظراتی که اخیرا درباره بحران ویروس کرونا و تئوری توطئه فناوری 5G داشت، بالاخره باعث کنار گذاشتن همیشگی او شده است. توییچ اخیرا خود را متعهد کرده است که قوانین سخت‌گیرانه‌تری داشته باشد و با جدیت بیشتری، خاطیان آن را مجازات کند. چند روز پیش از ممنوعیت Dr Disrespect، توییچ ممنوعیت‌هایی علیه چند استریمر معروف از جمله BlessRNG، WarwitchTV و Wolv21 اعلام کرد و طبق آخرین گزارشات، آن‌ها حتی در حال تصمیم‌گیری برای لغو کانال رسمی رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ به خاطر محتوای نفرت‌انگیز و تفرقه‌افکن هستند.

 

ما هنوز نمی‌دانیم که Dr Disrespect به خاطر موج جدید رفتارهای سخت‌گیرانه توییچ توبیخ و مجازات شده یا ممنوعیت او نتیجه مستقیم رفتارهای خودش و موضوعی متفاوت از قوانین جدید است. این که گای به استریم در یک پلتفرم دیگر ادامه دهد یا نه هم هنوز مشخص نیست. تا زمانی که توییچ، گای یا فرد دیگری که از این وضعیت مطلع است صحبت نکنند، ما نمی‌توانیم با قطعیت بدانیم که چه چیزی باعث ممنوعیت همیشگی یکی از محبوب‌ترین استریمرها و ستاره‌های توییچ شده است. تا زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد و البته به دلیل کمبود اطلاعات قطعی که وجود دارد، شایعات، تئوری‌های توطئه و حقه‌های زیادی درباره دلیل ممنوعیت و وضعیت فعلی Dr Disrespect منتشر خواهد شد که البته همه آن‌ها را باید با شک و تردید بخوانیم.

 

برچسب ها: مقاله
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.