نگاهی به برترین طرح های پیشنهادی پلی استیشن 5

نگاهی به برترین طرح های پیشنهادی پلی استیشن 5

ایلیا امینی ایلیا امینی
3 سال و 10 ماه و 26 روز پیش

مدتی قبل سونی تصمیم گرفت تا بالاخره از کنترلر مخصوص کنسول پلی‌استیشن 5، یعنی دوال سنس (DualSense) رونمایی کند، این کنترلر در کنار ظاهر و طراحی متفاوت و آینده‌نگرانه خود نسبت به دیگر کنترلرهای دوال شاک (DualShock)، امکانات جدید و متعددی را نیز برای نخستین بار به‌عنوان یک کنترلر بازی به مخاطبان معرفی کرد. قابلیت‌هایی نظیر دکمه‌های تطبیق‌پذیر و بازخورد طبیعی در کنار ظاهری جذاب و البته دو رنگ از ویژگی‌های شاخص کنترلر جدید سونی محسوب می‌شوند.

بلافاصله پس از معرفی DualSense، عده بی‌شماری از کاربران فضای مجازی این سوال را مطرح کردند که آیا در طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 نیز از چنین قابلیت‌های ظاهری نظیر استفاده از دو رنگ متفاوت و یا وجود خطوط منحنی استفاده خواهد شد یا خیر، و همین موضوع باعث شد تا بهترین و خلاق‌ترین هنرمندان عرصه فناوری‌های دیجیتال مشغول به خلق چندین طراحی هنری و پیشنهادی از کنسول پلی‌استیشن 5 شوند و گزینه‌های متنوعی را در اختیار مخاطبان کنجکاو کنسول نسل نهمی قرار دهند. برای آن دسته از هوادارانی که بی‌صبرانه در انتظار رونمایی و مشخص شدن ظاهر نهایی کنسول پلی‌استیشن 5 هستند، چندین طرح پیشنهادی را تدارک دیده‌ایم تا این دسته از مخاطبان بتوانند درک بهتر و فراتری نسبت به ظاهر نهایی و پتانسیل‌های موجود در طراحی این کنسول پیدا کنند.

طرح باریک و صیقلی خلق شده توسط Snoreyn

این طراحی خلاقانه که توسط کاربری با نام Snoreyn خلق و سپس در سایت LetsGoDigital منتشر شده است، الهامات زیادی را از شکل و نحوه طراحی کنترلر DualSense برداشت کرده است. اثر این هنرمند در دو نسخه متفاوت که در یکی از آن‌ها کنسول به‌صورت تماما مشکی و در مورد بعدی تماما سفید است طراحی شده، هم‌چنین نور آبی در جلو کنسول نیز همانند طراحی کنترلر، به‌سمت بخش‌های مرکزی کنسول متمایل شده است و از این رو هماهنگی زیبا و پرمفهومی میان کنترلر و کنسول پلی‌استیشن 5 پدید آمده است.

 

در قسمت جلویی نیز می‌توان مشاهده کرد که این طراحی برداشت‌های زیادی را از شکل کنسول پلی‌استیشن 4 داشته است، به‌صورت مشخص در جایی که پورت‌های USB و درایو دیسک کنسول جای گرفته‌اند. البته همان‌طور که مشخص است در بخش پشتی نیز تمامی اتصالات نظیر پورت HDMI، اینترنت و منبع تغذیه قرار گرفته است. و همین‌گونه که پیش می‌رویم بدیهی است که این کنسول به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورت ایستاده و همین‌طور خوابیده روی سطوح قرار بگیرد، دقیقا به‌همان طریقی که دیگر کنسول‌های سونی در گذشته طراحی شده‌اند. اگرچه که این تنها یک طرح پیشنهادی محسوب می‌شود اما باتوجه به منطق بالایی که طراح در زمان خلق این اثر داشته است، نمی‌توان محال دانست که ظاهر نهایی کنسول پلی‌استیشن 5 به‌میزان زیادی از این طرح تفاوت داشته باشد و یکی دیگر از ملاک‌های معتبر دانستن این طرح هماهنگی مطلوب کنسول و کنترلر DualSense است. بدین صورت که در نهایت سونی تصمیم خواهد گرفت این دو اجزا تا بیش‌ترین حد ممکن به یکدیگر شبیه و هماهنگ باشند.

طرح دو رنگ و طبقه‌ای خلق شده توسط سایت LetsGoDigital

این طرح که توسط کارمندان و طراحان حرفه‌ای سایت LetsGoDigital خلق شده است، تقریبا ادامه دهنده روند طراحی گذشته است، اما چندین فرق اساسی نیز میان این دو دیده می‌شود. در این اثر برخلاف تصویر قبلی طراح تصمیم گرفته است تا دقیقا همانند کنترلر DualSense از دو رنگ مشکی و سفید برای طرح کنسول استفاده کند. هم‌چنین نوار نورانی و درایو دیسک نیز به‌همراه پورت‌های USB به بخش بالایی کنسول منتقل شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که در این طرح نحوه استفاده صحیح از کنسول تنها محدود به حالت خوابیده شده است. اگر بخواهیم به شباهت‌های این دو طرح نیز اشاره‌ای داشته باشیم، می‌توانیم به استفاده از بدنه‌ای شفاف و هم‌چنین باریک بپردازیم.

 

در کنار این موضوعات، طراح در حین خلق اثر خود طراحی کنترلر کنسول را نیز با تغییراتی همراه ساخته است، به‌صورتی که این کنترلر در انتها ظاهری مکعب شکل به‌خود گرفته است و بیشتر با طرح پیشنهادی سنخیت دارد. همین‌طور یک نسخه از بازی GTA 6 نیز در کنار کنسول قرار داده شده است که این موضوع اشاره به شایعات گذشته مبنی‌بر انتشار این عنوان همزمان با عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 دارد. در آخر می‌توان گفت که این طرح نیز همانند اثر گذشته نهایت سعی خود را دارد که کنسول نسل نهمی سونی را با ظاهری بسیار ساده و به‌دور از هرگونه پیچش نشان دهد، اگرچه این دقیقا رویکردی است که سونی در چند سال گذشته برای طراحی کنسول‌های خود به‌کار گرفته است، اما نمی‌توان با قاطعیت کرد که این سیاست هم‌چنان در سال 2020 نیز خواهان زیادی داشته باشد.

طرح استفاده از نهایت تهویه خلق شده توسط Ruddi2020

در آخر به طرحی خلق شده توسط یک کاربر سایت Reddit می‌رسیم. اگرچه باید ذکر کرد که این طراحی مدت‌ها قبل از رونمایی از کنترلر DualSense به‌وجود آمده است، اما در نهایت تعجب این طراح تصمیم گرفته است تا در طراحی خود از ترکیب دو رنگ مشکی و سفید درست همانند کنترلر کنسول استفاده کند. یکی از وجه‌های تمایز این طرح با دیگر آثار را می‌توان توجه به موضوع مهم تهویه و نحوه عملکرد کنسول دانست. در توضیحات نوشته شده در سایت Reddit از زبان طراح بیان شده است که این طرح در اصل برگرفته شده از نسخه مخصوص توسعه کنسول پلی‌استیشن 5 است، و به‌همین دلیل این طرح برخلاف گزینه‌های قبلی دارای ابعاد و اندازه حجیم‌تری است و مقوله تهیوه کامل و صحیح هوا بر ویژگی‌های ظاهری و باریکی ترجیح داده شده است.

 

در حال حاضر هنوز زمان مشخصی برای رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 5 مشخص نشده است، و طبق یکی از آخرین گزارش‌های سایت Bloomberg بیان شده است که به‌دلیل بحران ویروس کرونا و وضعیت آشفته اقتصادی در جهان، سونی تصمیم گرفته است تا بخش‌های زیادی از کنسول پلی‌استیشن 5 را تغییر دهد و همین موضوع نیز منجر به طولانی شدن روند رونمایی از این کنسول انجامیده است. قابل ذکر است که تا به این لحظه سونی هیچ واکنشی نسبت به ادعاهای سایت بلومبرگ از خودش نشان نداده است، و آخرین بیانیه سونی تنها به این اشاره دارد که کنسول پلی‌استیشن 5 در تعطیلات زمستانی سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین رویداد تنظیم شده این شرکت برای رونمایی از بازی‌های پلی استیشن 5 در تاریخ 4 ژوئن، به دلیل ناآرامی‌ها و اعتراضات به نژادپرستی در ایالات متحده به زمان دیگری موکول شده است.

 

برچسب ها: PlayStation 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.