آیا دو بازی The Last Of Us و Uncharted متعلق به یک دنیای یکسان هستند؟

آیا دو بازی The Last Of Us و Uncharted متعلق به یک دنیای یکسان هستند؟

ایلیا امینی ایلیا امینی
3 سال و 9 ماه و 28 روز پیش

بعد از انتشار موفقت‌آمیز بازی The Last of Us Part 2، و ماجراجویی‌های میلیون‌ها بازیکن در این بازی، مخاطبان با نکات مخفی و یا به‌اصطلاح Easter Egg‌های فراوانی رو به رو شده‌اند که در آن‌ها اشارات فراوانی به فرنچایز  محبوب Uncharted شده است. و به‌همین دلیل مبحث جنجالی ارتباط جهان این دو بازی که برای دفعه نخست ابتدا در سال 2013 و بعد از انتشار نسخه اولیه بازی The Last Of Us به وجود آمده بود، دوباره میان مخاطبان مطرح شده است. معمولا آثار ساخته شده توسط استودیو ناتی‌داگ نکات مخفی و جالبی را از اکثر ساخته‌های این شرکت به‌همراه دارند، اما توجه و تمرکز به‌نظر بیش از اندازه بازی The Last of Us Part 2 به اشاره‌های مکرر به سری بازی‌های Uncharted باعث شده است که این شک به وجود آید که این دو بازی در واقع متعلق به یک جهان یکسان هستند و طبق اظهار نظر برخی کاربران اتفاقات روی داده در بازی The Last of Us Part II درانتها سرنوشت آخرالزمانی ماجراجویی‌های شخصیت نیتن دریک (Nathan Drake) را روایت می‌کند. اما آیا واقعا چنین مسئله‌ای می‌تواند صحت داشته باشد؟ و یا آیا مخاطبین هرگز می‌توانند شاهد عرضه عنوانی باشد که در آن دو جهان بازی Uncharted و بازی The Last Of Us به یکدیگر متصل می‌شوند؟

 

 

آیا جهان این دو بازی با یکدیگر ارتباط دارند؟

جواب کوتاه و صریح به این پرسش منفی است و متاسفانه باتوجه به مشاهدات و تحلیل‌های صورت گرفته به‌هیچ مبنا و الگو منطقی نمی‌توان جهان این دو بازی را با یکدیگر یکسان تلقی کرد. اما اگر بخواهیم طبق اشارات نکات مخفی و پیچش‌های داستانی به این موضوع نگاهی بیاندازیم شاید بتوانیم ارتباطاتی را مشاهده کنیم. زیرا اگر بازیکنان به‌دقت و ریزبینی به اشیا پیدا شده در دو بازی The Last Of US و هم‌چنین بازی The Last of Us Part 2 بنگرند، می‌توانند متوجه شوند که در واقع بسیاری از اشیای مخفی در این دو بازی با گنجینه‌ها و آثار باستانی کشف شده در بازی Uncharted تطابق دارد، اما در بهترین گمان می‌توان این دو بازی را سرنوشت‌های متفاوت یک جهان واحد و موازی با یکدیگر توصیف کرد، بدین صورت که امکان دارد در یک برداشت متفاوت از بازی Uncharted نیتن دریک و یا دشمنان او باعث شده‌اند تا ویروس کشنده‌ای که در بازی The Last of Us Part II حضور دارد به‌جهان منتشر شود و نسل بشر به سمت انقراض کشیده شود. اما توجیه این موضوع که دو بازی The Last Of Us و بازی The Last of Us Part 2 درواقع ادامه‌ای بر جهان بازی Uncharted هستند، باتوجه به تاریخ شیوع ویروس و اسناد ارائه شده در بازی The Last Of Us، غیرممکن است.

 

 

این گمانه‌زنی‌ها و شایعات در رابطه با ارتباط دو دنیای این بازی بازی‌ها برای سال‌ها در میان مخاطبان این دو فرنچایز مطرح است. به‌صورتی که برای اولین بار در بازی Uncharted 3 توسعه دهندگان تصمیم گرفتند تا با اضافه کردن یک نکته مخفی به بازی، روزنامه‌ای را که در آن به شیوع یک ویروس قارچی همه‌گیر اشاره داشته است را برای تحریک حس کنجکاوی بازیکنان در بازی قرار دهند. اتفاقات مربوط به بازی Uncharted 3 در سال 2010 روایت شده است و هم‌چنین تاریخ شیوع ویروس قارچی (Cordyceps Outbreak) مربوط به سال 2013 می‌شود. و همین موضوع باعث شده است تا فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های بی‌شماری در رابطه با ارتباطی میان این دو بازی بوجود آید. اما آیا این موضوع می‌تواند مدرک محکمی برای اثبات ارتباط میان این دو بازی باشد؟

 

در زمانی که نسخه اول بازی The Last Of US منتشر شد، در بازی اشارات بسیار زیادی نسبت به فرنچایز Uncharted وجود داشت، به‌صورتی که حتی بسیاری از بازیکنان براین باور بودند که جهان آخرالزمانی بازی The Last Of Us در واقع همان دنیایی است که نیتن دریک در آن زندگی می‌کرده است و درنهایت اتفاقی نامشخص باعث به وجود آمدن این فاجعه شده است. و این اشارات تا جایی پیش رفت که ناتی‌داگ تصمیم گرفت در بازی The Last of Us Part II حتی انگشتر مشهور شخصیت نیتن دریک را نیز به‌عنوان یک آیتم قابل یافتن در بازی بگنجاند.

 

اما جایی که تمامی این فرضیه‌ها و شایعات پایان می‌یابد، رویدادهای بازی Uncharted 4 و بازی Uncharted The Lost Legacy است. که در آن خط داستانی مرتبط فرضی میان رویدادهای دو فرنچایز از یکدیگر جدا می‌شود، به‌صورتی که رخدادهای به‌وقوع پیوسته در بازی Uncharted 4 در سال 2015 جریان دارد و هم‌چنین بازی The Lost Legacy نیز در سال 2016 اتفاق افتاده است، و این درحالی است که در هر دو بازی هیچ نشانه‌ای از یک بحران و یا ویروس کشنده به‌چشم نمی‌خورد. زیرا اگر در این دو بازی به‌علت شیوع ویروس قارچی قرنطینه و یا بحرانی درگرفته باشد شخصیت‌های مانند نیتن، سم و یا ندین حتما به آن اشاره می‌کنند.

 

 

این فرضیه حتی از زمان مطرح شدن نیز دچار شبه‌های زیادی بود و پایه و اساسی منطقی نداشت، مخصوصا زمانی که به طرح‌های هنری، کتاب‌های مصور و بازی‌های رومیزی الهام گرفته شده از اتفاقات میان دو بازی نگاهی میاندازیم، به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که احتمال وجود هرگونه ارتباط میان این دو جهان بسیار کم است. در واقع این موضوع تنها یک نشانه احترام و یا ترغیب بازیکنان به بیاد داشتن عناوین قبلی استودیو ناتی‌داگ محسوب می‌شود. ناتی‌داگ همواره در بازی‌های خود سعی می‌کند برای آن دسته از بازیکنانی که قصد دارند تمامی بخش‌ها و نکات بازی را کشف کنند، هدیه‌ای داشته باشد و این اشارات نیز به‌نظر تنها درحد یک یادگاری می‌مانند و نباید انتظارات بیشتری از آنان داشت.

 

پس در انتها برای جمع‌بندی باید یک بار دیگر تاکید کنیم که جهان دو بازی The Last Of Us و بازی Uncharted متاسفانه هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، اما همواره این امکان وجود دارد که شاید اتفاقات بازی The Last of Us Part II یک برداشت متفاوت از سرونشت جهان شخصیت نیتن دریک باشد و یا حتی او در انتها تبدیل به یک کلیکر شده باشد، اما فرضیه ارتباط مستقیم این دو جهان هیچ‌گاه دلایل مستدلی را با خود به‌همراه نداشته است.

برچسب ها: The Last of Us Part 2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.