آیا کریس ردفیلد شخصیت منفی بازی Resident Evil 8 خواهد بود؟

آیا کریس ردفیلد شخصیت منفی بازی Resident Evil 8 خواهد بود؟

ایلیا امینی ایلیا امینی
3 سال و 10 ماه و 5 روز پیش

آن‌گونه که از نخستین تریلر بازی Resident Evil 8  که در روزهای گذشته منتشر شده است بر می‌آید، شخصیت کریس ردفیلد (Chris Redfiel)  نقش بسیار پررنگی را در این عنوان ایفا خواهد کرد. اما حضور او و اقدام بحث‌برانگیز ردفیلد در این نمایش طوری قلمداد شده که به‌نظر می‌آید کریس دیگر اهداف بلندمرتبه خود را رها کرده است و به سمت شیطانی داستان کشیده است. اما در واقع این قضیه تا چه میزان صحت دارد؟

در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، شرکت کپکام درنهایت تصمیم گرفت تا از بازی  Resident Evil 8: Village در همایش رونمایی از کنسول پلی‌استیشن 5 پرده‌برداری کند، و با این تصمیم بازی Resident Evil 8: Village به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اخبار این همایش لقب گرفت. البته باید اشاره کنیم که شاید این رونمایی غافل‌گیری زیادی را برای مخاطبان در بر نداشت زیرا در هفته‌های گذشته اخبار بسیار زیادی دررابطه با معرفی قریب الوقوع این بازی در رسانه‌ها منتشر شده بود.

 

با انتشار اولین تریلر از بازی، مخاطبان بلافاصله دریافتند که تمامی اطلاعات لو رفته از این عنوان حقیقت داشته است و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد داستان بازی در روستایی مرموز و مذهبی روایت می‌شود و در کنار این موضوع دشمنان جدیدی که ظاهری گرگینه شکل دارند نیز در بازی حضور خواهند داشت. اما یکی از مهم‌ترین نکات بازگشت شخصیت کریس ردفیلد و ایتن وینترز (Ethan Winters) به‌حساب می‌آید که براساس تریلر به‌نمایش درآمده، ایتن همانند نسخه گذشته در بازی Resident Evil 8: Village نیز به‌عنوان شخصیت اصلی داستان حضور خواهد یافت، و نکته جالب‌تر نیز این موضوع است که در این تریلر کریس ردفیلد به‌عنوان شخصیت منفی بازی به‌نمایش درآمده است. به‌صورتی که در بخش پایانی این نمایش این‌طور به‌نظر می‌رسد که کریس به شخصی که نزدیکی زیادی به ایتن دارد در نهایت خونسردی شلیک کرده و او را به‌قتل می‌رساند. و همان‌طور که مشخص است موضوع جهت‌گیری شخصیت کریس ردفیلد در داستان بازی Resident Evil 8: Village نکته رمزآلود و ناگفته‌ای است که مخاطبان از زمان انتشار تریلر درحال ارائه فرضیات مختلفی برای آن هستند. اما آیا واقعا کریس ردفیلد دیگر یک انسان شرور و بد به‌حساب خواهد آمد؟

آیا کریس ردفیلد به‌راستی تبدیل به یک شخصیت منفی شده است؟

تا قبل از رویدادهای بازی Resident Evil 8: Village، شخصیت کریس ردفیلد به‌عنوان یکی از مشهورترین و شاخص‌ترین نمادهای فرنچایز Resident Evil محسوب می‌شد، به‌صورتی که او با اولین حضور خود در نسخه نخست این فرنچایز توانست به‌همراه شخصیت جیل ولنتاین (Jill Valentine) به‌عنوان نمونه بارز مقاومت و پایداری در محدوده زمانی بوقوع پیوستن یک آخرالزمان ونابودی نسل بشریت تبدیل شوند. در میان تمامی عناوین این سری بازی‌ها کریس به‌همراه متحدان خود توانست تا گروه و ارگان‌های متفاوتی را برای نبرد با حملات تروریستی بیولوژیکی رهبری کند، و در همین راستا او در نهایت موفق شد تا مسبب تمامی این مکافات و بلایا یعنی شرکت آمبرلا را در نبردی که به بیشتر از یک دهه به‌طول انجامید شکست دهد و با کشتن رییس آن شرکت یعنی آلبرت وسکر (Albert Wesker) پرونده کابوس‌‌های شبانه و احساس گناه خود را نسب به اتفاقات روی داده برای مدتی کوتاه ببندد.

 

و با درنظر گرفتن میزان از خودگذشتگی‌ها و مدت زمانی که کریس در حال مبارزه با جنایت‌کاران و مقصران این واقعه بوده است، واقعا به‌دور از واقعیت است که به یک‌باره و باتوجه به چندین ثانیه مشاهده شده در تریلر بازی بخواهیم او را از این به بعد جزو دسته شخصیت‌های منفی این بازی جای دهیم. مخصوصا اگر درنظر بگیریم با تغییر ماهیت و جهت کریس در بازی Resident Evil 8: Village، درواقع او به‌تمامی دوستان و هم‌رزمان خود که در گروه‌هایی نظیر S.T.A.R.S و B.S.A.A که جان خود را در راه آینده‌ای بهتر فدا کردند خیانت می‌کند.

 

با درنظر گرفتن تمامی شواهد و سوابق موجود، احتمال بسیار اندکی وجود دارد که کریس ردفیلد شخصیت منفی بازی Resident Evil 8: Village باشد. هرچند که در تریلر به‌نمایش درآمده سعی شده است که این احساس به مخاطبین منتقل شود، اما همیشه دو جهت برای نگاه کردن به مسائل وجود دارد. هم‌چنین همواره امکان خطا وجود دارد و کاربران باید درنظر داشته باشند که تمامی نکات گفته شده در این مطلب تنها یک برداشت و فرضیات مطرح شده هستند، و قطعا امکان دارد تا در بازی پیش‌رو همه چیز با گفته‌های ارائه شده در این مطلب متفاوت باشد.

شخص دیگری درحال کنترل ذهن کریس است

آخرین دفعه‌ای که بازیکنان توانستند کنترل شخصیت کریس ردفیلد را بدست بگیرند به نسخه قبلی بازی و بسته الحاقی آن یعنی Not A Hero مربوط می‌شود. در لحظات پایانی آن بازی کریس با حضور غافل‌گیر کننده خود توانست تا ایتن را از چنگال هیولا عظیم‌الجثه بازی نجات دهد. در همین حین مشخص شد که کریس با شرکتی به نام آمبرلا آبی (Blue Umbrella) همکاری می‌کند، که در واقع متشکل از دسته‌ای معدود از کارکنان سابق و اصلی شرکت آمبرلا است که درگذشته و قبل به‌وقوع پیوستن تمامی جریانات به‌صورت خالصانه مشغول تحقیق و توسعه روی ویروس‌هایی بودند که قادر به درمان بیماری‌های لاعلاج هستند. و حال وظیفه آن‌ها دیگر تنها مختص به توسعه و تولید سلاح‌هایی است که می‌توانند به‌راحتی موجودات تبدیل شده و جهش‌یافته را از بین ببرند. در جریانات رخ داده در بسته الحاقی بازی Resident Evil 7 مشخص شد که سازمان B.S.A.A که کریس یکی از بنیان‌گذاران و عضو فعال آن گروه است، درواقع رابطه بسیار نزدیکی را با شرکت آمبرلا آبی ایجاد کرده است و دیگر این سازمان وظیفه انجام عملیات نظامی و سری این شرکت را برعهده گرفته است، که در همین راستا کریس ردفیلد مسئول هدایت عملیات به‌انجام رسیده بوده است.

 

در حین اتفاقات Not A Hero مشخص شد که کریس برای بار دیگر به شرکت تازه تاسیس آمبرلا آبی شکاک است و در ذهن خود می‌پروراند که آیا این شرکت چیزی را از او مخفی می‌کند. طبق همین نظریه می‌توان این احتمال را مطرح کرد که در خلال زمان دو نسخه از بازی شرکت آمبرلا آبی توانسته است به‌وسیله یک دستگاه و یا تکنولوژی خاص کنترل ذهن و تحرکات کریس را در دست خود بگیرد و باعث شود تا کریس حرف‌ها و اعمالی را انجام دهد که برخلاف اعتقادات خودش است. در گذشته نیز شاهد اتفاقات مشابهی بودیم، در جایی که آلبرت وسکر رییس سابق آمبرلا بوسیله یک دستگاه که در بخش بالاتنه شخصیت جیل نصب کرده بود، توانست تا تمامی ادراک و فعالیت‌های جیل را در اختیار خود بگیرد و پیش‌بینی می‌شود که شرکت آمبرلا آبی نیز چنین نقشه شومی را این‌بار از طریق شخصیت کریس به‌اجرا گذاشته باشد. نکته جالب این است که طبق اعترافات جیل بعد از در دست گرفتن اختیارات خود، این دستگاه می‌توانند تمامی ارگان‌های مغزی میزبان را در دست بگیرد اما در سوی دیگر شخص تحت کنترل نیز کاملا از اعمال درحال رخ دادن آگاه است و قدرت فهم خود را از دست نمی‌دهد، این نکته از این جهت قابل توجه است که اگر آمبرلا بار دیگر از چنین روشی استفاده کرده باشد شاید کریس دیگر هیچ‌گاه نتواند خود را به‌خاطر اعمال انجام داده ببخشد و همین موضوع باعث رویدادهای ناراحت کننده‌ای برای او شود. اما هرچه که باشد بازیکنان میتوانند در هنگان تجربه بازی به آن پی ببرند.

تنها دلیل همکاری کریس با آمبرلا رسوا کردن این شرکت است

درحالی که فرضیه کنترل ذهنی کریس توسط آمبرلا احتمال بیشتری برای به‌وقوع پیوستن را دارد، اما این امکان نیز وجود دارد که کپکام تصمیم نگرفته باشد تا این تاکتیک قدیمی را دوباره استفاده کند و درعوض توجیه حرکات غیرقابل تصور کریس را می‌توان تحرکات انفرادی و نقش مامور مخفی او تصور کرد که با این کار خود می‌کوشد تا شواهد و پرونده‌سازی‌هایی را علیه آمبرلا جمع‌آوری کند. همان‌طور که در بخش گذشته بیان شد کریس به‌شدت به اقدامات آمبرلا شک دارد، مخصوصا که او متوجه شده است کارمندان این شرکت درحقیقت همان اعضای سابق شرکت آمبرلا اصلی هستند. اما این بار کریس به‌جای این‌که برای افشا حقیقت به‌سمت روزنامه‌ها و رسانه‌ها برود تصمیم گرفته است تا خود را شریک و دوست آمبرلا جا بزند تا از این طریق بتواند مدارک مستدل و محکمی را پدیدآورد. اگرچه در نسخه قبلی، بازی سعی نکرد تا به مخاطبان القا کند شرکت آمبرلا آبی درحال انجام امور مشکوکی است، اما باتوجه به مسئولیت جدید این شرکت در تولید سلاح‌های شیمیایی احتمال می‌رود که آمبرلا این همکاری و اقدام را تنها برای بدست آوردن اطاعات دولتی و مخفی در طول سال‌های اخیر انجام داده است و می‌توان این فرضیه را به‌کار برد که آن‌ها درکنار همکاری با سازمان‌های ضد تروریستی درحال آزمایشات جدید و درنهایت خلق ویروسی ناشناخته هستند.

 

درحال حاضر توجیه و اشاره به دلیل معرفی شدن کریس ردفیلد به‌عنوان شخصیت منفی بازی Resident Evil 8 بسیار دشوار است. اما پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی مخاطبان بتوانند اطاعات به‌مراتب بیشتری را در این زمینه کسب کنند، و شاید حتی خود کپکام در یک برهه زمانی تصمیم بگیرد تا دلیل اصلی این اتفاق را شرح دهد و جزییات بیشتری از داستان بازی را دراختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

 

بازی Resident Evil 8: Village درحال حاضر تحت توسعه قرار دارد و مقرر شده است که در تاریخ نامعلومی در سال 2021 برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5 و رایانه‌های شخصی به‌بازار عرضه شود.

برچسب ها: Resident Evil 8
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.