10 تفاوت بازی Final Fantasy 7 Remake با نسخه اصلی

10 تفاوت بازی Final Fantasy 7 Remake با نسخه اصلی

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
3 سال و 11 ماه و 28 روز پیش

با وجود اینکه بازسازی بازی Final Fantasy 7 داستان و گیم پلی بازی اصلی را دچارتغییرات اساسی می‌کند، اسکوئر انیکس سازنده این اثر، تقریبا جزء به جزء بازی اصلی را در این بازسازی گنجانده است. بسیاری از سناریو ها، آیتم ها، شخصیت ها و دیگر اجزای این بازی با شکل و شمایلی جدید در بازی گنجانده شده‌اند، اما به هر صورت بخشی از بازی اصلی هم بوده‌اند. هرچند تعدادی از آن‌ها به کلی از این بازسازی حذف شده‌اند.

«این مطلب حاوی اسپویلر داستانی بزرگی نیست اما اگر قصد تجربه کامل بازی را دارید از خواندن آن صرف نظر کنید»

 

 

10- مخفیگاه گروه AVALANCHE

درواقع مخفیگاه گروه AVALANCHE هنوز هم زیر رستوران آسمان هفتم (Seventh Heaven) وجود دارد و تمامی اعضای گروه می‌توانند از طریق میزهای پین‌بال به آن دسترسی داشته باشند. با این وجود کلاود (Cloud) هرگز نمی‌تواند به صورت فیزیکی وارد این مخفیگاه شود.

 

 اینکه این مکان در بازی گنجانده شده اما هنوز دسترسی کامل به آن ممکن نیست می‌تواند نشانه این باشد که یک محتوای قابل دانلود برای گروه AVALANCHE در راه است.

 

 

9- انتخاب دیالوگ ها

با اینکه هنوز در برخی از مکالمات بازیکن حق انتخاب بین آن‌ها را دارد، تعداد این انتخاب‌ها نسبت به بازی اصلی بسیار کمتر است. هرچند این مکالمات اکثرا روی روند بازی تاثیر مستقیمی نداشتند و فقط نحوه واکنش نشان دادن کلاود به برخی اتفاقات را تعیین می‌کردند. در بازی FF7 Remake برخی از این انتخاب ها به صورت از پیش تعیین شده درآمده‌اند.

 

برای مثال، یکی از دو راهی هایی که در بازی اصلی جلوی بازیکن قرار داده می‌شد این بود که آیا شاخه گل اریس (Aeri) را به تیفا (Tifa) بدهد یا به مارلین (Marlene). در نسخه بازسازی شده، کلاود خودش این گل را به تیفا می‌دهد و خبری از انتخاب بین این دو شخصیت نیست.

 

 

8- Materiaها

دو نوع از متریاها (Materia) هم از بازی حذف شده‌اند. یکی از آن‌ها پشتیبانی(Cover) است که به بازیکنان اجازه می‌داد از هر یک از اعضای گروه درمقابل ضربات دشمنان محافظت کنند که استراتژی خوبی برای بازیابی توانایی های اعضای گروه بود.

 

دیگر آیتم حذف شده، All نام دارد که می‌توانست کمک شایانی به اعضای گروه بکند. برای مثال ترکیب All با متریای سبز می‌توانست تمامی اعضای گروه را درمان کند.

 

 

7- تابلوی اخطار

تمامی دشمنان بازی اصلی (و حتی بیشتر!) در نسخه بازسازی شده حضور دارند. همه به غیر از یکی: «تابلوی اخطار!»

 

تابلوی اخطار درواقع یک ماشین تا دندان مسلح بود که برای اولین بار در مقر قرماندهی شینرا (Shinra) دیده می‌شد. به عنوان تنها دشمن بازسازی نشده بازی، اسکوئر انیکس مطمئنا در حق تابلوی اخطار بیانصافی کرده است.

 

 

6- RED XIII قابل بازی

شخصیت RED XIII در بازی حضور دارد و در نبردها مشارکت می‌کند، البته به عنوان شخصیت مهمان و غیر قابل کنترل. اسکوئر انیکس به دلیل اینکه طراحی یک شخصیت قابل بازی که خیلی دیر به گروه ملحق می‌شود را بی اساس می‌دانست، از این کار صرف نظر کرد.

 

ولی آیا یک شخصیت که به عنوان هم تیمی در نبرد ها مشارکت می‌کند نیمی از مسیر طراحی را طی نکرده؟ اگر او به طور کامل از بازی حذف شده بود دلایل اسکوئر انیکس می‌توانستن منطقی باشند. شاید در آینده از RED XIII هم به عنوان محتوای قابل دانلود رونمایی شود.

 

 

5- چادرها و نقاط ذخیره بازی

در بازی اصلی، برای درمان کامل اعضای گروه بازیکن می‌بایست در نقاط معین شده برای ذخیر بازی از آیتم چادر استفاده می‌کردید یا شب را در یک هتل می‌گذراندید. هتل ها هنوز در بازی هستند، اما چادرها به همراه نقاط ذخیره از بازی حذف شده‌اند.

 

حالا بازیکنان می‌توانند در هر زمان و هر مکانی که بخواهند (اگر در حال مبارزه نباشند) اقدام به ذخیره بازی کنند. همچنین اعضای گروه می‌توانند با نشستن روی نیمکت‌ها خود را درمان کنند.

 

 

4- مرحله Turtle’s Paradise

برای انجام این مرحله فرعی که در شمال غربی نقشه بازی قرار دارد، باید 6 منوی رستوران را که در نقشه بازی مخفی شده‌اند پیدا کنید که جایزه با ارزشی در انتهای مرحله به همراه دارد. از آنجایی که هنوز مشخص نیست بازی به چه شکل ادامه خواهد یافت حذف شدن این مرحله (به خاطر مخفی بودن تعدادی از منوها در مکان های غیر قابل دسترس) قطعی به نظر می‌رسید.

 

 

3- لباس دخترانه کلاود

با اینکه هنوز هم می‌شود لباس دخترانه تن کلاود کرد، روند انجام این کار بیشتر مربوط به اریس است و نمی‌توان کاملا کلاود را به عنوان یک دختر که نیاز به عطر و لوازم آرایشی دارد جا زد.

 

این قسمت از بازی اصلی با وجود عجیب و غریب بودن بسیار سرگرم کننده بود. هر چند با وجود کم و کاستی‌ها می‌توان کلاود را در لباس دخترانه دید، اما وجود مکانیک‌های کامل آن در نسخه بازسازی شده خالی از لطف نبود.


 

2- صعود از دیوار شینرا

برای بالا رفتن از دیوار و رسیدن به مقر فرماندهی شینرا، بازیکنان باید مصیبت های زیادی را متحمل می‌شدند که شامل قرار دادن چند باتری جدید در برخی قطعات الکترونیکی برای به کار انداختن پره‌های یک موتور هواپیما هم می‌شد. اما سخت ترین قسمت ماجرا پرشی بود که بازیکنان باید برای رسیدن به این پره انجام می‌دادند که حداقل یک ساعت تمرین و آزمون و خطا می‌طلبید.

 

اما در نسخه بازسازی شده، کلاود، تیفا و برت (Barret) تنها با پرتاب کردن قلاب هایشان به لبه دیوار، مثل آب خوردن از آن بالا می‌روند.

 

 

1- دوران حبس شینرا

قسمت‌های بسیار زیادی از مقر فرماندهی شینرا یا به طور کامل از بازی حذف شده‌اند و یا دچار  تغییرات فراوانی شده‌اند. بزرگترین تغییر این کمپ بلافاصله بعد از اینکه اعضای گروه اریس و RED XIII را نجات می‌دهند خود را نشان می‌دهد.

 

در بازی اصلی، اعضای گروه بلافاصله پس از ورود به آسانسور توسط دشمنان محاصره شده و به زندان منتقل می‌شوند. پس از فرار از زندان، کلاود و دوستانش رد خون را که به دفتر رئیس ختم می‌شوند مشاهده می‌کنند. این زمینه چینی تاثیر گذار حالا جای خود را به یک راهپیمایی کوتاه و پر پیچ و در آزمایشگاه هوجو(Hojo) داده است.

 

این لیست 10 تغییر بزرگ نسخه بازسازی شده را با نسخه اصلی که در سال 1998 منتشر شد، شامل می‌شود. به نظر شما نسخه بازسازی شده چه تغییرات دیگری داشته است؟ نظراتان را با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها: Final Fantasy 7 Remake
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.