چه انتظاراتی از کنفرانس احتمالی ایکس باکس داریم؟

چه انتظاراتی از کنفرانس احتمالی ایکس باکس داریم؟

مصطفی محدث مصطفی محدث
3 سال و 11 ماه و 26 روز پیش

بحران ناشی از فراگیر شدن ویروس کرونا باعث لغو شدن بسیاری از رویدادها در سراسر دنیا شده است؛ از مسابقات المپیک توکیو گرفته تا رویداد موردعلاقه گیمرها یعنی E3. مایکروسافت نیز با هدف حفظ سلامت کارمندان خود و قرار دادن آن‌ها در کم‌ترین ریسک ممکن، اعلام کرده است که تمام رویدادهای خود را تا جولای 2021، به صورت دیجیتالی برگزار خواهد کرد. به همین خاطر، طرفداران ایکس‌باکس شاهد رویکرد متفاوتی از سوی مایکروسافت در قبال انتشار اخبار این کنسول خواهند بود.

 

اگرچه معمولا شایعات مختلفی در این وقت سال منتشر می‌شود، اما ظاهرا بخش زیادی از این شایعات به برگزاری یک رویداد ایکس‌باکس سری ایکس در ماه می اشاره دارند. این رویداد احتمالی، اولین برنامه مایکروسافت برای ایکس‌باکس سری ایکس تا زمان عرضه این کنسول در تعطیلات 2020 خواهد بود. تاریخ دقیق عرضه، بازی‌های جدید و انحصاری، ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه کنسول از جمله اطلاعاتی است که مایکروسافت ممکن است در این رویداد افشا کند. در این مطلب، مهم‌ترین مواردی که احتمالا در این رویداد مطرح خواهند شد را بررسی می‌کنیم.

 

رونمایی از قیمت و تاریخ عرضه

طبق آخرین شایعات و گزارشات مطرح‌شده، این رویداد قرار است بیشتر سخت‌افزارمحور باشد و جایگزینی برای رویداد حضوری مایکروسافت با هدف مراسم رونمایی از کنسول خواهد بود. البته مایکروسافت ظاهر ایکس‌باکس سری ایکس و کنترلر آن را به صورت رسمی نشان داده و مشخصات فنی آن را هم منتشر کرده است. در این شرایط، به غیر از بررسی دقیق و عمیق ویژگی‌هایی مثل Quick Resume یا داشبورد و رابط کاربری تازه کنسول و البته قیمت و تاریخ دقیق عرضه آن، چیز دیگری برای رونمایی نمانده است. پیش از این نیز گفته شده بود که رویداد جایگزین E3 که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، تمرکز بیشتری روی بازی‌های کنسول خواهد داشت. پس رویداد ماه می قطعا زمان مناسبی برای اعلام قیمت و تاریخ عرضه کنسول به نظر می‌رسد

ایکس‌باکس لاک‌هارت

یکی از رازهای مایکروسافت در سال‌های اخیر که البته اصلا به شکل درستی از آن محافظت نشده، جایگزینی ارزان‌تر برای ایکس‌باکس سری ایکس است. این کنسول که احتمالا ایکس‌باکس لاک‌هارت (Xbox Lockhart) نام دارد، قرار است در کنار کنسول اصلی عرضه شود و قدرت آن در قیاس با سری‌ایکس، کم‌تر است. از این کنسول به عنوان جانشین ایکس‌باکس وان ایکس یاد می‌شود. اگرچه به غیر از قدرت 4 ترافلاپسی احتمالی، ویژگی دیگری از مشخصات فنی آن در دسترس نیست، اما می‌توان گفت که رونمایی رسمی از آن در رویدادی که قرار است بیشتر روی سخت‌افزار کنسول تمرکز کند، تصمیمی کاملا عاقلانه به نظر می‌رسد.

 

هدست جدید ایکس‌باکس

مایکروسافت در سال 2014، هدست استریو ایکس‌باکس را عرضه کرد تا بتواند فاصله کیفی بین میکروفون چت‌های آنلاین کنسول با گزینه‌های باکیفیت‌تر و گران‌تری محصولاتی مثل Astro یا Turtle Beach را پر کند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای معرفی جایگزین این هدست با یک مدل کاملا بدون‌سیم برای ایکس‌باکس سری ایکس، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل است. هنوز مشخص نیست که این هدست همانند هدست بدون سیم PlayStation Gold، در رده پایه کیفی قرار خواهد گرفت یا مایکروسافت قصد دارد که محصول گران‌تر و باکیفیت‌تری عرضه کند. در هر صورت، زمان عرضه یک هدست جدید برای ایکس‌باکس رسیده است و رویداد احتمالی ماه می، زمان مناسبی برای معرفی این محصول است.

 

بازی‌های جدید انحصاری ایکس‌باکس

همان‌طور که گفتیم، رویداد ماه بعد قرار نیست که تمرکز زیادی روی بازی‌های کنسول داشته باشد. با این حال، بعید است که مایکروسافت نخواهد از این فرصت برای غافلگیر کردن طرفداران استفاده کند. شاید رونمایی رسمی و معرفی کامل این عناوین انتظار زیادی باشد، اما ممکن است حداقل پیش‌نمایش یا تبلیغاتی از عناوینی انحصاری مثل بازی Grounded یا بازی Minecraft: Dungeons را مشاهده کنیم. پیش از این نیز شایعه شده بود که در رویدادهای آتی مایکروسافت، شاهد حضور عناوینی هم‌چون بازی Halo: Infinite، بازی Forza Motorsport یا بازی Senua’s Saga: Hellblade II خواهیم بود. اگرچه این موضوع فعلا در حد شایعه است، اما منابع بسیاری از احتمال انتشار تریلر بازی Fable که ریبوتی برای کل مجموعه است هم خبر می‌دهند.

حتی اگر در رویداد ماه آینده هم هیچ عنوانی حضور نداشته باشد، به احتمال زیادی در اواخر ماه می یا رویداد ماه ژوئن، اطلاعات بیشتری از بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس سری ایکس دریافت کنیم.

 

تبلیغ رویداد بعدی

کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ برای حضور در رویدادی مثل E3، نزدیک به یک سال برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی انجام می‌دهند. مایکروسافت نیز علاوه بر کارهای معمول شرکت‌ها مثل برپایی یک غرفه جذاب، ارائه دموی بازی‌ها و حضور در سالن اصلی، معمولا کنفرانسی حداقل 2 ساعته در طول E3 دارد. آن‌ها همیشه کارهای بسیار زیادی انجام می‌دهند و بعید است که بخواهند تمام این برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌ها، صرفا به خاطر لغو شدن رویداد E3 تلف شود. اگرچه مایکروسافت در رویداد ماه می ظاهرا روی سخت‌افزار تمرکز خواهد کرد، اما آن‌ها احتمالا از محتواهایی که برای رویداد E3 تولید کرده بودند، در مراسم دیگری استفاده خواهند کرد. مراسمی که به احتمال قوی، در ژوئن و به شکل دیجیتالی برگزار خواهد شد و مایکروسافت بازی‌های جدید را در آن اعلام می‌کند. در شرایط فعلی، بهترین کاری که مایکروسافت می‌تواند از لحاظ تبلیغاتی برای چنین رویداد مهمی انجام دهد، تبلیغ آن در یک رویداد زودتر است.

 

البته هنوز مایکروسافت برگزاری هیچ‌کدام از رویدادها را به صورت رسمی تایید نکرده است، پس بهتر است که با کمی شک و تردید به این گزارشات نگاه کنیم. در هر صورت، با توجه به لغو شدن رویدادهای E3 2020 در ماه ژوئن و گیمزکام در ماه آگوست، جای شکی نیست که مایکروسافت حداقل یک رویداد دیجیتالی بزرگ در ماه می یا ژوئن برگزار خواهد کرد. آخرین خبر رسمی که از مایکروسافت در رابطه با ایکس‌باکس سری ایکس داریم، رونمایی آن‌ها از لوگوی رسمی این کنسول است. 

 

برچسب ها: Xbox Series X
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.