فصل جدید بازی Overwatch تغییرات مهمی را به همراه خواهد داشت
کمپانی بلیزارد تغییرات مهمی را معرفی کرده که در فصل 21 به بازی Overwatch اضافه میشود. هدف
این آپدیتها تازه نگه داشتن متا و حل مشکلات بالانس خواهد بود. با ما همراه
باشید.
بازیکنان بازی Overwatch همواره نسبت به فاصله زمانی زیاد بین آپدیتها
به خصوص بعد از اضافه شدن هیروهای جدید به بازی انتقاد داشتهاند. همچنین نگرانیهایی
در مورد تکراری شدن متای بازی در بخش رقابتی وجود داشت که منجر به استفاده نشدن
برخی از هیروها شده بود. با توجه به این موارد، بلیزارد تصمیم به اپدیتهای سریع
تر و غیر فعال کردن برخی هیروها در هر هفته گرفته است.
علاوه بر موارد بالا، بازیکنان کنسول به وسیله سیستم بخش آزمایشی میتوانند
تغییرات و آپدیتهای تاثیرگذار را قبل از انتشار تست کنند. برخلاف سرور تست که
برای PC موجود هست، بخش آزمایشی برای تست بالانس، تغییرات و مودهای جدید
طراحی شده است.
تغییرات اعلام شده رسمی را در ادامه خواهیم دید.
رویکرد تیم طراحی به تغییرات بالانس
1.
تیم طراحی در نظر
دارد که آپدیتهای سریعتر و تاثیرگذارتری برای بازی منتشر کند. این آپدیتها با
هدف تغییر متا انجام خواهد شد.
2.
به علاوه، با بیشتر
شدن آپدیتها، تیم طراحی در صورت نیاز تغییرات را به حالت قبلی باز میگرداند.
3.
درخواستهای زیادی
برای تازه نگه داشتن متای بازی وجود داشت، که این تغییرات به این موضوع پاسخ میدهند.
بخش آزمایشی
1.
تیم طراحی بخش
جدیدی به نام بخش آزمایشی به بازی اضافه خواهد کرد. این بخش امکان تست کردن
تغییراتی که ممکن است به بازی اضافه شوند را به بازیکن خواهد داد.
2.
از آنجا که این بخش
در سرور اصلی بازی اضافه خواهد شد، بازیکنان کنسول نیز میتوانند در تست تغییرات احتمالی
شرکت کنند.
3.
بازیکنان میتوانند در این
بخش نیز لوت باکس به دست بیاورند. این مورد جهت تشویق بازیکنان به شرکت در بخش آزمایشی
کمک میکند.
4.
بر خلاف سرور تست PTR، هدف بخش
آزمایشی تست باگها نیست. بلکه آزمایش بالانسها، مودهای جدید و تغییرات در قوانین
بازی است. با این که اغلب این تغییرات به بازی اصلی راه پیدا خواهند کرد، حضور
تغییرات جدید در این بخش ضمانتی بر انتشار آنها در پچهای بعدی نیست.
گردش هیروها
1.
در طول فصل 21،
سیستم گردشی هیروها به بازی اضافه میشود که در آن هر هفته برخی از هیروها از بخش رقابتی
بازی حذف میشوند. این تغییرات به صورت گردشی هر هفته اعمال میشود.
2.
این سیستم در فصل
21 اعمال شده و بر اساس بازخورد بازیکنان در مورد ادامه آن تصمیمگیری خواهد شد.
همچنین با بررسی عملکرد این سیستم، در صورت نیاز زمان بندی گردش هیروها (برای مثال
به طور هفتگی، روزانه، یا برای هر مسابقه) نیز تغییر خواهد کرد.
3.
انتخاب هیروهای در
گردش توسط تیم طراحی و بالانس انجام شده و به صورت تصادفی نخواهد بود.
4.
این سیستم فقط در
بخش رقابتی اعمال شده و بخش آرکید و Quickplay را تحت تاثیر قرار نمیدهد.
5.
هدف این سیستم،
تغییر هفتگی متای بازی و تنوع بیشتر هیروها در مسابقات خواهد بود.
این پچ که هنوز تاریخ انتشار آن اعلام نشده، سیستم ضد تقلب و بخش ورکشاپ بازی
را نیز بهبود خواهد داد.