چرا توسعه Bloodborne 2 توسط استودیو بلوپوینت، یک اتفاق خوب است؟

چرا توسعه Bloodborne 2 توسط استودیو بلوپوینت، یک اتفاق خوب است؟

محمدجواد عبداللهی‌ پور محمدجواد عبداللهی‌ پور
2 سال و 5 ماه و 23 روز پیش

یک سال دیگر رو به پایان است و در حال وارد شدن به سال 2022 هستیم. البته پایان یک سال دیگر می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران بازی‌های استودیو فرام‌سافتور باشد چرا که آن‌ها هر سال منتظر ساخته شدن بازی Bloodborne 2 هستند و هنوز به آرزوی خود نرسیده‌اند. این در حالی است که شرکت صاحب امتیاز بازی Bloodborne، یعنی سونی، به تازگی استودیویی جذاب و دوست داشتنی خریداری کرده است که تبحر خاصی در ریمیک کردن بازی‌های خاص دارد. استودیو بلوپوینت گیمز که به تازگی به جمع خانواده سونی پیوسته است، در ساخت نسخه بازسازی شده بازی‌ Shadow of the Colossus و بازی Demon's Souls خودی نشان داده است. همین موضوع بود که باعث شد شایعات ساخت بازی Bloodborne 2 توسط آن‌ها قوت بگیرد و تبدیل به یک احتمال قوی شود.

 

پس از ادغام استودیو بلوپوینت گیمز با پلی استیشن، حالا شرکت سونی یک استودیو داخلی دارد که توانایی ساخت بازی‌های خاصی مانند عناوین استودیو فرام‌سافتور را دارا است. با این وجود چه دلیلی وجود دارد تا برای ساخت بازی‌های اینچنینی باز هم یک قرارداد خارجی برای ساخت بازی‌ها ببندد؟

 

با اینکه مشخص نیست استودیو بلوپوینت گیمز در حال توسعه چه عنوانی‌ست، با این حال شاهد شکل گیری شایعاتی هستیم که خبر از ساخته شدن بازی Bloodborne 2 به وسیله این استودیو می‌دهند. استودیو بلوپوینت گیمز در حال حاضر برای اولین بار قصد دارد عنوانی کاملا جدید را توسعه دهد و جدای از مکانیک‌ها و گرافیک جدید، شکل دهی داستانش را نیز به عهده خواهد داشت. اما طبق شایعات آن‌ها در کنار این پروژه به دنبال ساخت نسخه ریمستر یا ریمیک بازی Bloodborne هم هستند. اگر تمامی این اخبار حقیقت داشته باشند، بدون شک شاهد وضعیتی خاص برای استودیو و البته بازی Bloodborne خواهیم بود. همین موضوع باعث شد تا به فکر بی‌افتیم و به بررسی وضعیت بازی Bloodborne 2 بپردازیم. البته در صورتی که توسعه آن در دستان استودیو بلوپوینت گیمز باشد. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یک انحصاری خاص

بازی Bloodborne قبل از عرضه به عنوان یک بازی خاص از سوی سونی معرفی شد. سونی با معرفی کردن این بازی به عنوان یک بازی انحصاری برای پلی استیشن 4، توانست هیاهوی بسیاری ایجاد کند، چرا که حالا استودیو فرام‌سافتور را در سمت خود داشت. بازی Bloodborne در سال 2015 منتشر شد و توانست به سرعت دل طرفداران را به دست بیاورد. این بازی که با الگوبرداری از آثاری چون Brotherhood of the Wolf و نوشته‌ها خاص لاوکرافت ساخته شده بود، دنیایی گوتیک و دشمنانی وحشتناک را به بازیکنان معرفی می‌کرد. اما همچنان در کنار تمام این عناصر جدید، یک بازی سخت و طاقت‌فرسا بود که توسط استودیو فرام‌سافتور ساخته شده بود. جالب این است که طرفداران بازی‌های این استودیو در سال 2016، با انتشار بازی Dark Souls 3 همچنان عشق و علاقه‌شان برای بازی Bloodborne  را از دست ندادند. این موضوع باعث شد تا بازی تبدیل به یکی از مهم‌تری عناوین استدودیو و البته یکی از بهترین بازی‌ها در سبک سولزبورن شود. محبوبیت بازی Bloodborne باعث شد تا مسابقات بسیاری حول محور این عنوان شکل بگیرد و به مرور این عنوان به دلیل داشتن داستانی پیچیده و خاص در کنار گیم‌پلی‌اش، تبدیل به یک بازی خاص شد که طرفدارانی بسیار وفادار داشت.

 

حالا حدود هفت سال از انتشار بازی Bloodborne می‌گذرد و می‌دانیم که در این سال‌ها طرفداران بار‌ها از سونی درخواست ساخته شدن شماره دوم بازی را داشته‌اند. اما حالا شایعات مربوط به بازی Bloodborne دوباره پس از مدت‌ها به صدر اخبار رسیده است و شاهدیم که بازیکنان حتی برای یک نسخه ریمستر با فریم ریتی بالاتر و رزولوشنی بهبود یافته هم اشتیاق دارند. این در حالی است که شایعات دیگر از حد گذشته عبور کرده‌اند و خبر از ساخته شدن بازی Bloodborne 2 توسط استودیو بلوپوینت را می‌دهند.

 

اما اگر این اتفاق رخ دهد به چه اندازه برای فرانچایز مفید خواهد بود؟ بدون شک این شایعه در لحظه اول لرزه بر تن طرفداران بازی خواهد انداخت، چرا که با اینکار سونی قصد دارد کودک را از مادرش جدا کند! اما آیا اینگونه خواهد بود؟

استودیو بلوپوینت گیمز، بهترین استودیو جایگزین

در وهله اول بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که تنها با شرایطی خاص ساخت بازی Bloodborne 2 به دست یک استودیو جدید خواهد افتاد و آن هم بروز مشکلات در توافق سونی با استودیو فرام‌سافتور است. البته ممکن است مسائل حاشیه‌ای مانند منحل شدن Japan Studios نیز در این روند موثر باشند و یا شاهد یک نوع از همکاری خاص بین استودیو و کمپانی باشیم.

 

در هر حال اگر بخواهیم یک سازنده جدید برای بازی ساخته شده توسط استودیو فرام‌سافتور، انتخاب کنیم، بدون شک به سراغ استودیویی خواهیم رفت که تجربه ساخت چنین عناوینی را دارد و در این بین بهترین انتخاب برای سونی استودیو بلوپوینت گیمز خواهد بود. این استودیو و سازندگان خلاقش نشان داده‌اند برای ساخت نسخه‌های ریمیک تمام منطق بازی‌ها را فهمیده‌اند و هرآنچه در رابطه با دنیای بازی‌ها وجود داشته است را با دل و جان درک کرده‌اند. در عین حال هر آنچه که توانسته‌اند را به بهترین نسخه از خودش تبدیل کرده‌اند. با توجه به کاری که این افراد با بازی Demon’s Souls انجام دادند، در این زمینه می‌توان به آن‌ها بسیار امیدوار بود. پس اگر مسئله ساخت بازی Bloodborne 2 در میان باشد، می‌دانیم که سازندگان در بلوپوینت گیمز می‌توانند با صرف زمان، هر آنچه نیاز است را از دنیای سیاه و تاریک بازی درک کنند و برای ساخت دنباله‌اش آماده شوند.

 

از طرف دیگر می‌دانیم که این استودیو ریشه‌‌هایش را در ساخت نسخه‌های ریمیک و نسخه‌‌های ریمستر محکم کرده و حالا به جایگاه فعلی‌اش رسیده است. بنابراین می‌داند چگونه تقلید کند و یک نمونه بهتر را بدون صدمه زدن به تجربه کلاسیک و اصلی تولید کند. در این صورت اگر نسخه‌ای جدید از بازی Bloodborne، نسخه ریمستر از بازی Bloodborne و یا نسخه‌ای ریمیک از آن در دستور کار باشد، در هر صورت تجربه گیم پلی نیز به خطر نخواهد افتاد و شاید در نهایت شاهد گیم‌پلی‌ای بهتر از سال 2015 باشیم!

 

اگر بازی‌‌های سری Dark Souls را تجربه کرده باشید می‌دانید هر نسخه جدید از این سری، عناصر تازه چندانی را به بازی اضافه نخواهد کرد و هسته بازی همانی است که در گذشته تجربه کرده بودیم. بنابراین اگر صحبت از ساخت بازی Bloodborne 2 در میان باشد، استودیو بلوپوینت می‌تواند به راحتی عناصری تازه‌ای را به بازی اضافه کند که برای یک نسخه جدید کفایت کنند. مخصوصا حالا که می‌دانیم آن‌‌ها ساخت بازی Demon's Souls از موشن کپچر جدید و هنر‌های تازه در بازی سازی بهره برده‌اند.

 

بازی Bloodborne به انیمیشن‌هایی خشن، پر شده از خون و در برخی مواقع حالاتی غریب، معروف است. حالا در نظر بگیرید که قرار است در نسخه دوم، این انیمیشن‌ها افزایش بیابند و بهتر شوند، بدون شک سازندگان در بلوپوینت گمیز توانایی انجام این کار را دارند.

 

این در حالی است که بازی Bloodborne از محیط‌های متنوع، دشمن‌های خاص و پوشش‌های محیطی بسیاری برخوردار است و فقط کافی است تا استودیو بلوپوینت گیمز یک دست هنرمندانه روی آن‌ها بکشد و آن‌ها را گسترش دهد. حتی تصور اینکه ظاهر بازی Bloodborne توسط سازندگان خلاق در استودیو بلوپوینت گیمز بهبود پیدا کند و به درجه‌ای جدید برسد نیز جذاب است.

چرا توسعه Bloodborne 2 توسط استودیو بلوپوینت، یک اتفاق خوب است؟

همکاری با استودیو فرام‌سافتور

شاید در این روند همه چیز آنقدر که مثبت به آن فکر می‌کنیم، پیش نرود! شاید ساخت نسخه دوم از عنوانی که متعلق به یک استودیو دیگر است، حتی برای استودیو بلوپوینت گیمز هم کار ساده‌ای نباشد. بنابراین ممکن است در روند ساخت بازی Bloodborne 2 شاهد آن دسته از همکاری‌های خاصی باشیم که تا سال‌ها از آن صحبت خواهند کرد.

 

اگر بخواهیم سریعا برویم به سراغ اصل مطلب، باید بگوییم که شاید سونی بخشی از ساخت بازی Bloodborne 2 را به استودیو بلوپوینت واگذار کند و این استودیو دوست داشتنی برای توسعه بازی Bloodborne 2 از استودیو فرام‌سافتور کمک‌های بسیاری بگیرد. توجه کنید استودیو فرام‌سافتور تقریبا تا چند ماه آینده کار بازی Elden Ring‌ را به پایان خواهد رساند و پس از آن باید به سراغ یک پروژه جدید برود. درست است که در سال‌های اخیر، همکاری دو استودیو سرشناس و بزرگی مانند فرام‌سافتور و بلوپوینت را مشاهده نکرده‌ایم اما این دلیل بر رخ ندادن این اتفاق در آینده نخواهد شد. اگر خوب یادتان باشد در گذشته استودیو‌های بازی‌سازی بسیاری به صورت مشترک روی ساخت یک بازی کار‌ می‌کردند. حالا تصور کنید سونی بخش‌های مربوط به ظاهر، مکانیک‌ها و انیمیشن‌های بازی را به بلوپوینت گیمز بسپارد و از طرف دیگر تمام بخش‌های مربوط به داستان و ایده پردازی را با یک قرارداد همکاری، به فرام‌سافتور واگذار کند.

 

البته این مسئله می‌توانید به گونه دیگری هم شکل بگیرد. حالتی که در آن بازی Bloodborne 2 توسط استودیو فرام‌سافتور ساخته شود و اعضای خلاق استودیو بلوپوینت برای پیشبرد وضعیت ظاهری بازی با آن‌ها همکاری کنند. همانطور که می‌دانید سونی دیگر قصد ندارد عناوینی با گرافیک استاندارد را برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر کند. بازی‌های سونی برای این کنسول باید هر کدامشان سطح استاندارد گرافیکی را یک پله بالاتر ببرند. این روند جدید سونی است!

 

پس اگر اتفاقی که حدس می‌زنیم رخ دهد، شاهد یک بازی همه‌چیز تمام خواهیم بود، همانطور که توضیح دادیم استودیو بلوپوینت گیمز در ساخت ظاهر و گرافیک درجه یک، حرف اول را می‌زند و در این مسئله شکی نیست. بنابراین بلوپوینت می‌تواند با دریافت ایده‌های خاص از سازندگان فرام‌سافتور، به ساخت محیط، مدل‌های سه‌بعدی، نورپردازی و سایر مسائلی بپردازد که فرام‌سافتور در آن‌ها ضعیف ظاهر شده است.

 

این اتفاق می‌تواند میزان اعتماد طرفداران به بازی Bloodborne 2 و البته سونی را نیز بیشتر از قبل افزایش دهد، چرا که با این همکاری، بازی Bloodborne 2 هنوز هم توسط سازندگان اصلی‌اش ساخته خواهد شد اما با ظاهری بسیار زیبا‌تر. تصور کنید به جای همکاری Japan Studios با استودیو فرام‌سافتور، شاهد همکاری آن‌ها با بلوپوینت گیمز باشیم!

بازی Bloodborne 2، شایعه یا واقعیت؟

حالا که مسئله را تا حدودی بررسی کردیم، بهتر است ذهنمان را به حالت قبل از مطالعه مقاله بازگردانیم چرا که هنوز ساخته شدن بازی Bloodborne 2 و یا نسخه ریمستر بازی Bloodborne به تایید نرسیده است و کسی نمی‌داند این عناوین قرار است به دست چه استودیویی ساخته شوند، البته اگر سونی قصد توسعه آن‌ها را داشته باشد. همانطور که هیدتاکا میازاکی، خالق بازی Bloodborne اشاره کرد، ساخت بازی‌های سری Bloodborne کاملا به سونی بستگی خواهد داشت.

 

با این حال می‌دانیم که استودیو بلوپوینت علاقه‌اش به ساخت بازی‌‌های کلاسیک و انحصاری سونی را به خوبی نشان داده است و خودش را در این روند ثابت کرده. بدون شک در این میان بازی Bloodborne 2 یکی از چندین عناوینی است که می‌تواند به دست استودیو بلوپوینت بی‌افتد، چرا که سونی بازی‌های جذاب و کلاسیک دیگری مانند بازی Jak and Daxter، بازی Sly Cooper و یا حتی بازی The Legend of Dragoon را هم در بین عناوین کلاسیکش دارد. با این حال تا زمانی که مسئله‌ای وجود نداشته باشد، حاشیه‌های مربوط به آن نیز منتشر نخواهد شد، بنابراین سری Bloodborne در حال بررسی شدن توسط سونی است اما مشخص نیست چه اتفاقی برایش رخ دهد.

 

در این میان یادمان نرود که شایعات به ساخت دو پروژه از سوی استودیو بلوپوینت گیمز اشاره می‌کنند، با این حال هنوز هم آینده این استودیو دوست داشتنی مشخص نیست و نمی‌توان حدس دقیقی در رابطه با آن زد. اما آینده آن‌ها هر چه باشد، رنگ و لعابی جذاب خواهد داشت. تیم خلاق این استودیو بیشتر عمرش را در کنار سونی گذرانده است و در سال‌های گذشته ارتباط بسیار تنگاتنگی با پلی استیشن داشته. امیدواریم این رابطه قوی بین بلوپوینت گیمز و سونی، پس از ادغام استودیو با پلی استیشن، همچنان در بهترین حالت خود بماند و باعث شود تا سونی بازی‌های بزرگی را به این سازندگان با استعداد بسپارد.

 

اگر بخواهیم مثبت اندیشانه به این روند بنگریم، بازی Bloodborne، بازی Bloodborne: Hunter’s Edition و بازی Bloodborne 2، هر سه عناوینی هستند که می‌توانند به دست استودیو بلوپوینت بی‌افتند، البته این را هم در نظر داشته باشید که ممکن است نسخه‌ای مخصوص به کامپیوتر‌های شخصی از بازی Bloodborne نیز در راه باشد که بدون شک پورت کردنش به استودیو NIXXES سپرده خواهد شد.

 

نظر شما در رابطه با بازی Bloodborne 2 چیست؟

بازی Bloodborne 2 هنوز به طور رسمی معرفی نشده است و طبق شایعات برای کنسول پلی استیشن 5 در دست ساخت است.

برچسب ها: Bloodborne, Bloodborne 2
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.