بازی Braid که بهعنوان یکی از جریان سازترین بازیهای مستقل تاریخ بازیهای ویدیویی شناخته میشود، با انتشار در سال ۲۰۰۸ علاوه بر کسب جوایز مختلف، معیار جدیدی برای ساخت بازیهای مستقل ایجاد کرد و بازار بازیهای مستقل دیگر را متحول کرد. حالا پس از گذشت ۱۳ سال، این بازی خاطرهانگیز با شمایل امروزیتر بازخواهد گشت.
جاناتان بلو (Jonathan Blow)، خالق بازی Braid، درباره بازسازی این بازی محبوب میگوید:« حتی اولین روزهایی که کار ساخت بازی اصلی را شروع کرده بودم و در ظاهر، یک پروژه نهچندان زیبا (از لحاظ بصری) در حال شکل گیری بود و هیچ شباهتی به یک بازی زیبا و قابل احترام نداشت، میدانستم که باید به جنبه بصری بازیهای ویدیویی هم مانند دیگر مدیومهای هنری توجه کرد و یکی از مهم ترین ارکان برای ساخت یک اثر هنری ماندگار، استایل هنری خاص آن اثر است. مانند بسیاری از تابلوهای نقاشی معروف که با گذشت سالیان متمادی، از ارزش هنریشان کاسته نمیشود و نسلهای مختلف به تعریف و تمجید از آنها میپردازند. هرچند هنوز زمان زیادی از شروع بهکار صنع بازیهای ویدیویی نمیگذرد، اما من تمام تلاشم را بهکار گرفتم تا بازیای خلق کنم تا نسلهای آینده از آن به عنوان یک اثر بهیادماندنی نام ببرند.»
بلوم با اشاره به این موضوع که پیشبینی پیشرفت تکنولوژی در زمان ساخت بازی غیرممکن بوده، یکی از دلایل اصلی این بازسازی را جلوه پیکسلی و قدیمی بازی روی مانیتورهای 8K عنوان کرد.
در بازی Braid: Anniversary Edition، جاناتان بلوم و دیوید هلمن (David Hellman) علاوه بر خلق یک استایل گرافیکی جدید و پویا که شباهتهای بسیار زیادی به تابلوهای نقاشی وینسنت ون گوگ (Vincent Van Gogh) دارند، انیمیشنهای جدیدی برای شخصیتهای بازی طراحی کردهاند تا احساس خشک و قدیمی حرکت در محیط بازی از بین برود. علاوه بر این، طراحی محیطهای مختلف بازی هم دچار دگرگونی شده و پس زمینه هر مرحله دوباره طراحی شده است.
در کنار پیشرفتهای بصری، موسیقی متن و صداگذاری بازی Braid هم دستخوش تغییرات مختلفی شده تا علاوه بر حفظ حس و حال کلاسیک بازی اصلی، بیانگر شمایل جدید این بازسازی هم باشد. هدف سازندگان حفظ حس و حال بازی اصلی در این بازسازی بوده و در صورت نیاز، طرفداران قدیمی این بازی میتوانند گزینه افکتهای صوتی بازی اصلی را در بازی فعال کنند.
اما یکی از نکاتی که جاناتان بلو نسبت به آن بسیار هیجان زده بود، وجود ویژگی توضیحات سازندگان درباره تغییرات بازی است که به صورت همزمان در حین بازی کردن در محیط بازی ارائه خواهد شد. سازندگان با اضافه کردن این ویژگی به تک تک جزئیات اضافه شده به این بازسازی، نحوه خلق آنها، و حتی پیشنهاد حل معماهای بازی با روشهای متفاوت اشاره خواهند کرد.
بازی Braid: Anniversary Edition در سال ۲۰۲۱ برای رایانههای شخصی، کنسولهای نسل هشتم، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.