بازی DEATHLOOP، ساخته جدید استودیو Arkane که آنها را به عنوان سازنده فرنچایز Dishonored میشناسیم، اواخر امسال برای پلیاستیشن 5 و رایانههای شخصی منتشر میشود.
پس از اتمام رویداد معرفی از پلیاستیشن 5 و بازیهای آن، توسعهدهندگان بازی DEATHLOOP اطلاعات تازهای از این بازی رونمایی کردند. اول از همه اعلام شد که این بازی با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریمبرثانیه روی نسل آینده کنسول سونی اجرا میشود. بر این اساس، بازی DEATHLOOP یکی از اولین عناوینی خواهد بود که این تنظیمات را برای اجرا هدف قرار داده است. توسعهدهندگان در ادامه تایید کردند که این بازی از فناوریهای Haptic Feedback و Adaptive Triggers در کنترلر DualSense نهایت استفاده را میبرد. کارگردان بازی، دینگا باکابا (Dinga Bakaba) قبلتر، از طراحی این کنترلر و سازگاری آن با بازی جدیدشان تحسین کرده بود.
«بعد از بازی Dishonored 2 و بسته الحاقی Death of the Outside، ما میخواستیم یک تجربه جدید داشته باشیم. یک بازی صمیمانهتر که حول یک ایده بزرگ، یک مکان، یک چالش، یک لحظه و یک رابطه ساخته شده است. از لحظهای که کولت (Colt) روی شنهای سیاه ساحل بلکریف (Blackreef) از خواب بیدار میشود، جولیانا (Julianna) با هر قدم او را تعقیب میکند. چه زمانی که به رادیو گوش میدهد یا زمانی که در شلوغیهای یک کوچه تاریک دراز کشیده است. جولیانا به دنبال قرار دادن یک قطعه در گردن کولت است. او از شکستها و پیروزیهای خود لذت میبرد و هیچگاه از متوقف کردن کولت دست برنمیدارد. بازی آنها مثل بازی موش و گربه است. جولیانا انسان خودنمایی است، آگاهی کاملی ندارد و نگران عواقب کارهای خود نیست.
در حالی که هر دو شخصیت بازی به ابزارهای مشابهی دسترسی دارند، تفاوتهای عمدهای در تواناییهای آنها دیده میشود. کولت میتواند از ابزارهایش برای هک کردن دستگاهها استفاده کند و شانس بازگشت از مرگ را برای خود بسازد. جولیانا میتواند به شکل هر انسانی که میخواهد ظاهر شود و تمامی ساکنان جزیره را در سمت خود دارد. کولت تلاش میکند هر طور شده به اهداف خود برسد و جولیانا خود را سرگرم میکند و کولت را در بازی خود نگه دارد. هرچه تنش بین آنها بیشتر میشود، جولیانا بیشتر لذت میبرد.»
جالب است بدانید که بازی DEATHLOOP تماما براساس گیمپلی نفربهنفر ساخته شده است؛ مهم نیست که تنهایی به جنگ با هوش مصنوعی بازی میروید یا شخصیتهای دیگر را مقابل جولیانا قرار میدهید. بازی DEATHLOOP از این نظر بسیار مشابه نبردهای تکبهتک بازی Dark Souls است.
«ما حس کردیم با اجازه دادن به بازیکنان برای بازی کردن در نقش آنتاگونیست اصلی، یک حالت چندنفره در بازی ایجاد میکنیم که باعث میشود سطح حیلهگری، تنش، جنون و غیرقابلپیشبینی بودن روایت ارتقا پیدا میکند. حس کردیم که این بازی ما را استثنائا در موقعیتی قرار میدهد که رفع جدال بین شخصیتهای بازی تنها نیازمند حرفه نیست؛ بلکه خلاقیت و هوش در آن نقش بسزایی دارد.
تمرکز اصلی ما روی روایت و حالت داستانی است. حالت داستانی میتواند با جولیانا در نقش هوش مصنوعی بازی باشد (این روش پیشنهادی است) و یا جولیانا در نقش شخصیتهای تصادفی در بازی باشد تا جنون بیشتری تجربه شود.»