مدتی از تصاحب استودیو Codemasters توسط شرکت EA میگذرد و اکنون یکی از عوامل اجرایی این شرکت درباره برنامه آنها برای آینده این استودیو صحبتهایی داشته است. پیش از خریداری این استودیو توسط شرکت EA، شایعاتی به گوش میرسید که شرکت Take-Two Interactive قصد دارد مالکیت این استودیو را به دست بگیرد، اما نهایتا استودیو Codemasters با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار به مالکیت EA درآمد. به نظر میرسد این ناشر بزرگ که در حال حاضر شهرت بهسزایی برای فرنچایزهای ریسینگ خود دارد، قصد دارد قدمهای بزرگتری برای گسترش این ژانر بردارد. با این حال بسیاری به این رویکرد شرکت EA شک دارند؛ زیرا که این شرکت اندکی پیش استودیو EA Black Box و دو شعبه از استودیو Ghost Games – که سابقهای طولانی در زمینه ساخت عناوین ریسینگ دارند – را تعطیل کرد.
مت بیلبی (Matt Bilbey)، یکی از عوامل اجرایی شرکت EA، از آینده سبک ریسینگ برای این شرکت صحبت کرده است و مطابق بیانات او، این شرکت همچنان به ساخت بازیهای ریسینگ ادامه خواهد داد و استودیو Codemasters در همین زمینه به کار گرفته میشود. صحبتهای او به شرح زیر است:
ما یکی از طرفداران پروپاقرص سبک ریسینگ هستیم و میدانیم حامیان ما نیز به این سبک علاقه دارند. در واقع به همین دلیل است که آنقدر استودیو Codemasters را تمجید میکنیم. ما قصد داریم روی نواحیای که استودیو Codemasters موفق ظاهر شده است بیشتر تمرکز کنیم و حتی موفقیتهای بیشتری را به ارمغان آوریم. با این کار مطمئن میشویم تا طرفداران بازیهای ریسینگ در آینده بازیهای خارقالعادهای را تجربه میکنند.
استودیو Codemasters به یکی از خلاقترین اجتماعات صنعت بازیسازی پیوسته است. با همکاری DICE، Respawn، Bioware، Criterion، EA Sports و بسیاری دیگر، ما گروههایی را در اختیار داریم که میتوانند آینده صنعت را با نوآوریهایشان روشن کنند. حمایت و پشتیبانی ما از اعضای استودیو Codemasters تضمینشده است و به کمک آنها آینده درخشانی را پیش روی خود داریم.
استودیو Codemasters اغلب برای ساخت چندین بازی ریسینگ مانند بازی Formula 1، DIRT، DIRT Rally، GRID و انتشار Project CARS شناخته شده است.