فیل اسپنسر (Phil Spencer) اخیرا در مصاحبهای با میزبانی گری ویتا (Gary Whitta)، نویسنده فیلمنامه فیلم Rogue One: A Star Wars Story و بازی The Walking Dead، حاضر شد. ویدئوی کامل این مصاحبه در یوتیوب موجود است، اما در این مطلب قصد داریم برخی نکات مهمی که در این مصاحبه توسط اسپنسر ذکر شدند را بررسی کنیم. فیل اسپنسر در این مصاحبه اعلام کرد که عناوین مهمی به زودی برای Game Pass عرضه میشوند. اگر به یاد داشته باشید اخیرا شایعهای درباره پیوستن استودیوهای مهم ایکس باکس به سرویس Game Pass منتشر شده بود و گفته اسپنسر احتمالا این شایعه را تصدیق میکند.
فیل اسپنسر در میان صحبتهایش گفت: «من پیشرفت Game Pass را در ماههای می و جولای را مثبت ارزیابی میکنم و به نظرم نمایش بازیهای تابستانه تاثیر بهسزایی در اهمیت بخشیدن به Game Pass داشته است. در کنار صحبتهای ما با مشتریان و مصرفکنندگان، یکی از عوامل اصلی در تصمیمهایی که برای پلتفرم ایکس باکس میگیریم وابسته به Game Pass است. ما به سرمایهگذاری قویتر روی سرویس Game Pass ادامه میدهیم و خبر خوبی که میتوانم بدهم این است که در آینده باید منتظر رونمایی از عناوین مهمی برای Game Pass باشید. هرچند که در نزدیکی انتشار ایکس باکس سری ایکس چیزی تغییر نمیکند. Game Pass و انتشار کنسول جدید هر دو به یکدیگر مرتبطاند و ارزش زیادی برای بازیکنان در نسل بعد دارند.»
پس از به پایان رسیدن صحبتهای اسپنسر درباره برنامه آنها برای آینده Game Pass او درباره تاخیر دوباره بازی Halo Infinite تا سال ۲۰۲۱ صحبت کرد:
اجازه بدهید این موضوع را اعلام کنم که من به ناامید شدن طرفداران بابت این موضوع آگاهم. نه تنها طرفداران از شنیدن این خبر ناامید شدند، بلکه ما هم از اعلام آن بسیار ناراحتیم. ما به دنبال روشهایی برای نزدیک کردن تاریخ عرضه بازی Halo Infinite و ایکس باکس سری ایکس هستیم، اما در نهایت باید تصمیم درست را بگیریم. فرانچیز Halo قدرت و شهرت بسیاری را در تاریخ ایکس باکس دارد، در نتیجه سلامت و کیفیت این بازی برای اعضای سازنده آن بسیار اهمیت دارد. از طرفداران بابت برآورده نکردن انتظاراتشان عذرخواهی میکنم، اما این تصمیم در طولانی مدت به نفع ایکس باکس، فرانچیز Halo و مشتریان ما است.
اسپنسر در ادامه صحبتهایش اعلام کرد که او، مت بوتی، سرپرست استودیوهای بازیسازی ایکس باکس و بانی راس (Bonnie Ross)، سرپرست استودیوی 343 Industries احتمال عرضه سریعتر بازی Halo Infinite را در نظر گرفتند، اما مایکروسافت تقاضای عرضه بازی در شرایط دیگری را داشت.
نظر شما بابت عرضه ایکس باکس سری ایکس در ماه نوامبر بدون حضور بازی Halo Infinite چیست؟